בעיה עם CREATIVE T6060 - לא ממש שומעים סראונד - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם CREATIVE T6060 - לא ממש שומעים סראונד


ArielBiMBa

Recommended Posts

טוב השאלה שלי די מתקשרת לשאלה פה של UDI:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=314266.0

פשוט רציתי לפרט קצת מנקודת מבט שלי:

קניתי את הרמקולים לפני 3 שבועות ככה,ומהרמקולים הקדמיים שומעים מצויין וסה"כ מהצד הקדמי של המערכת(2 רמקולים+סנטר+סאב) אני אכן נהנה מאוד.אבל הבעיה היא עם הרמקולים האחוריים:

המערכת מהיותה 5.1 אמורה לתת סראונד ואכן יש סאונד שיוצא מהרמקולים האחוריים(גם בניגון סטריאו,כלומר הכרטיס קול פיצול 2 ערוצים ל5)אבל הסאונד הוא מאוד מאוד חלש ובקושי נשמע.

מאז שקיבלתי את הרמקולים סיימתי 3 משחקים חדשים:ביושוק COD4 וקרייסיס,כאשר ביושוק וCOD4 מוגדרים ל5.1(בקרייסיס לא היה איפה להגדיר פשוט) ושום חלק במהלך שני המשחקים האלה לא גרם לי להסתובב אחורה או אפילו להרגיש שקול כלשהוא מגיע מאחוריי.

אציין שבביושוק בהתחלה הפעלתי את USE EAX EFFECTS למרות שאין לי כרטיס CREATIVE(יש לי מובנה realtek ACL888) כי חשבתי שאולי זה יוסיף לסאונד בכל זאת.האם יכול להיות שזה פגע לי בסאונד ובגלל זה לא שמעתי את הסראונד?בכל מקרה בCOD4 לא הגדרתי את האפקטים האלה כON.

האם מישהו פה שיחק באחד מהמשחקים האלה עם סראונד ושמע הרבה צלילים מאחוריו וחוויית אודיו מקיפה(תרתי משמע) במהלכם?

כמו כן ראיתי שני שמקודדים ב5.1:הארי פוטר ומסדר עוף החול וI am legend.שוב,בשום קטע של הסרט לא הסתובבתי אחורה בעקבות הסאונד.

השאלה הזאת באה במיוחד בעקבות העובדה שאני כבר רוצה למקם את הרמקולים בצורה קבועה בחדר:כרגע כל ה5 נמצאים נמצאים על השולחן מולי,ובמשחקים וסרטים אני מעביר את האחוריים אחורה לפי הכיוונים הנכונים כמובן(ימין לימין ושמאל לשמאל)ומניח אותו על המיטה שלי ועוד סטנד מאולתר.הם ממוקמים בצורה כזאת שהם נמצאים לא יותר ממטר מאחוריי ובערך 50-60 ס"מ מתחת לגובה האוזניים שלי?האם יכול להיות שבגלל שהם יחסית נמוכים לאוזניים הסראונד כמעט ולא נשמע?

הקטע הוא שכשאני אמקם אותם בצורה קבועה הם יהיו גבוהים יותר מהאוזניים שלי אבל רחוקים בהרבה מהראש,משהו כמו 3-4 מטר לכן אני בינתיים לא ממקם כי מפחד שהם יאבדו כל אפקטיביות.

עוד דבר ששמתלי לב אליו עכשיו זה שסאונד מופרד הרה יותר טוב ברמקולים השמאליים מאשר הימנייים.יש בדיקה היקפי שבאה בתוכנה של הכרטיס של הלוח,וכאשר הסאונד עובד לצד שמאל אפשר לשמוע בוודאות שזה בא מצד שמאל,אבל כאשר הוא עובר לצד ימין הסאונד בכללי חזק יותר ונראה שכשהסאונד בצד ימין אין הפרדה טובה בין הסנטר לימיניים.מה שכן שכשהסאונד מגיע לאמצע אפשר בוודאות לשמוע שהוא בוקר מהסנטר.

קיצר,מה לפי דעתכם הגורם לבעיה?

מיקום הרמקולים,הגדרה במחשב(למרות שהרמקולים מוגדרים כ5.1,ווידאתי את זה עכשיו),בעיה ספציפית ברמקולים,או שפשוט הרמקולים האלה מהיותם רמקולי תקציב בתצורת 5.1 פשוט לא מספקים את הסחורה שהם אמורים :nixweiss:?

ועוד שאלה קטנה,רציתי שתמליצו לי על עם הכוונות ברורות לסצנות 5.1 בסרטים האלה כדי שאוכל לדעת בוודאות שהרמקולים שלי לא משמיעים סראונד בצורה טובה.אני אישית זוכר את הסצנה עם הסוסים בנהר בשר הטבעות הראשון שבקולנוע הסתובבתי אחורה כדי לראות מאיפה הם באים חחח אבל אשמח לסצנות מסרטים עדכניים יותר שיצאו בחצי שנה האחרונה ככה אם למישהו יש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחזק את yuraxp. חפש אפשרות לשנות את איזון הקול, כדי שלרמקולים האחוריים תהיה יותר עוצמה. אצלי במערכת 7.1 (CREATIVE INSPIRE T7700) ההגדרות הן כאלה ש-80% מהעוצמה הולכת לרמקולים האחוריים וזה משנע סבבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...