עבור לתוכן

משחק אסטרטגיה על זמני התנ''ך והמזרח התיכון הקדום - רעיון מוצלח?

Featured Replies

פורסם

אפוס הסטורי רחב מימדים על המזרח התיכון שציר זמנו מתפרש על 3000 שנה, מהתחנחלות השבטים ועד למרד בר כוכבא ויציאה לגלות האחרונה ממנה חזרנו ב1948...

יהיו כמה קמפיינים, עברי, פלשתי, יווני ומצרי

למשל בקמפיין עברי אפשר להדגים קצת ממלחמות ישראל בעמים הכנעניים, עמלק וכו', בקמפיין הפלשתי את הגעתם של הפלשתים מאזור יוון (לשם כך כונו גויי הים), הגעתם והתנחלותם ברצועת החוף הזו (אזור הלבנאט בשפה גאוגראפית), בקמפיין המצרי נטעם מקרוב את קרב קדש העתיק שהוא הקרב העתיק בהסטוריה.

הגרפיקה של המשחק תצרטך להיות מפורטת כמו בAOE3 לדוגמא אך הרבה יותר חדה, צבעונית ועמוקה.

ההסברים והסרטים הקדם-משחקיים יצטרכו להיות בעלי קריינות רצינית, נתינת הרגשה דרמטית וקשה, מעט מלחיצה ומרתקת, ממש לפני קרב.

לשלב במשחק מוטיבים תנכיים שמסבירים על צה''ל של אז.

מדי חיילי ישראל

חיל הרפואה

-גלימות בצבע אוק הבורסקאים (אותו הפיקו מפרח הסומק)

כהנים

-חלקא דלובנא (חלוק לבן-לבוש עברי מסורתי)

רמחים וקשתים

-קסדה מחודדת, מגן עגול קל, חנית עם קצה נחושת או ברזל).

קשתים

-קשת מעץ זית

וכן אלהה וכן אלהה.

המשחק יצטרך להציג את המזה''ת על כל רבדיו כפי שהופיע לעין האדם בזמנים העתיקים

אנו מדברים על תקופה לפני זיהום האוויר, האוזון היה בשיא היציבות והארץ היתה ירוקה רוב השנה.

הדרום היה ירוק רוב השנה ויבש רק בימי הקיץ הקשים.

-פירוט גרפי מלא וצבעוני של הארץ.

על השחקן לגדול ולהתפח על ידי איסוף משאבים אופיינים לאזור המזה''ת - עצים,נחושת,מזון.

האוצר (זהב) יכול להכנס בדרכים מגוונות יותר ממשחקים קודמים לדוגמא דרך מיסוי, מסחר בצורות חדשות, אבידות לאויב.

המשחק צריך לכלול בתוכו פירוט אדיר על ההסטוריה של עם ישראל באדמה הזאת, ולמרות זאת לשמור על ציוויונו כמשחק אסטרטגיה מעניין ועולמי, ולהראות גם לשחקנים לא ישראלים\לא יהודים על כמה מרתק ואדיר היה עם ישראל בזמנים העתיקים, ויש פה משהו מעט מושלם, כי משחק RTS כזה, יותר נכון לאמר פרויקט איכותי כזה יכול גם איפשהו לאחד ולגרום לבני עמים שונים ללמוד אחד על השני.

  • תגובות 51
  • צפיות 4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בכבוד... אתה מתכנן לעשות דבר כזה?

פורסם

נישמע מעניין מה אתה הולך לעשות עכשיו ?

פורסם

נשמע מענין.

רק איך בדיוק יהיה מעבר בין כהנים של בית המקדש לחיילי צה"ל?

עולמות שונים לגמרי.

בנוסף,אתה מודע לזה ש 3000 שנה רלבנטי לתנ"ך שלנו,היהודים.

אני בכלל חושב שצה"ל ומלחמותיו הם נושא אדיר למשחקי מלחמה.

מלחמת יום הכיפורים למשל יכולה להוות בסיס אדיר לאחת מסדרות Call of duty

פורסם

אני בכלל חושב שצה"ל ומלחמותיו הם נושא אדיר למשחקי מלחמה.

מלחמת יום הכיפורים למשל יכולה להוות בסיס אדיר לאחת מסדרות Call of duty

:xyxthumbs:

דווקא המודל שראשון שעלה לי לראש הוא לא RTS, אלא משחק בסגנון משחקי Total War (בהיקף גאוגרפי מצומצם לכנען ושכנותיה), אבל עם מתווה סיפורי של ממש במקום מנגנון שרק מגולל עובדות הסטוריות. אני חושב שמודל שכזה מתאים בהרבה, כל עוד הוא מתמקד בתקופה שחלה בכניסה לכנען, ומסתיימת בגלות ישראל. כך המשחק בעצם שם את השחקן בהתחלה בעמדה של עם נודד וצנוע, כשלאחר מכן מתיישב בצורה של 12 warrior tribes ומתחיל להתחזק, ובשלבים המאוחרים יותר מתפתח ממש לממלכות.

מלבד עלילה, הבדל נוסף שיהיה למשחק יחסית ל Total War במשחקיות:

התפתחות טכנולוגית איטית יחסית, שאפיינה את שבטי ישראל, תגרום לשחקן להשתמש באמצעים אחרים להתגבר על החסרון הזה, אמצעים יצירתיים שאפיינו את ישראל של אותה תקופה: סגנונות לחימה לא קונבנציונאליים (כשכל שופט חדש שקם לישראל מגדיר מבנה חדש לצבא ויחידות חדשות), מוראל גבוה מאוד שמשפיע לחיוב על היכולת בקרב, אמצעי תחבולות שונים, ויתרון בניידות יחסית לצבאות פולשים (בגלל הכרה טובה יותר של השטח).

המעורבות של כוהני הדת יכולה להיות מעניינת, ואפילו יהיה נחמד להכניס את הנביאים הגדולים לתמונה. כל כמה זמן (תורות), כיאה לסיפורי עם ישראל, קמה אישיות בעלת משמעות הסטורית (חיובית או שלילית) בדמות שופט, נביא או מלך, שמשפיעה על האוכלוסיה בהיבטים שונים שיכולים לבוא לידי ביטוי במשחקיות (כמו מוראל, רמת מחייה, שביעות רצון וכו'), בהתאם להסטוריה של התקופה התנ"כית.

אז יאללה, אחרי החפירה שלי אפשר להתחיל לתכנן את:

Biblical: Total War

The Coming of the Hebrews

:)

פורסם

אחלה רעיון למשחק! :xyxthumbs::yelclap:

מוכן לעזור בכל הקשור 3d מודלינג, וגם matte paint.

פורסם

כנ"ל, וגם בכל מה שקשור ב concept art :)

פורסם

נו אחלה כמו שיש הרבה מודים ל TOTAL WAR תעשו מוד עיברי ...

פורסם

צריך להוסיף כהן ראשי שאחרי שמשדרגים את כל הקסמים יכול לקרוא ליד אלוהים ולהשמיד אזור נרחב משהו כמו פצצת אטום במשחקי אסטרטגיה למיניהם

פורסם

אתה מתכוון כוהנים שעושים קסמים כאלה? :P

stormlordsmallil7.jpg

(גם אני יכול לזמן את ידו של האל ;D)

ועכשיו ברצינות, אני לא כ"כ מסכים עם רעיון של שילוב קסמים או כוחות אלוהיים שלוקחים חלק בקרבות. משחק שכזה בא להתמקד בעם ישראל, אבל אם רוצים שהמשחק יהווה גם חוויה לימודית, צריך לגולל את ההסטוריה שלו בצורה ריאליסטית יותר לכיוון של תיעוד היסטורי ולא כאפוס אגדתי, כי סיפור עם ישראל והקרבות העתיקים הוא יותר מאגדה מיתולוגית. (משחקים עם אלמנטים של פנטזיה מתאימים מן הסתם לעלילות פנטזיה או מיתולוגיה בלבד)

לעומת זאת, שוב כמו ב TW, יכול להיות נחמד מאוד אם יהיה שחזור של קרבות מפורסמים בתנ"ך כולל ניסים שקרו בהם. את הניסים אפשר יהיה לתאר כתופעות שמתרחשות בשדה הקרב לטובת ישראל ללא הסבר ממשי, ואז רק לציין שבני ישראל ראו זאת, מנקודת המבט שלהם, כהתערבות אלוהית.

פורסם

כולם כאן "יאללה יאללה אני עוזר" וזה אבל עוד שבועים תשכחו מזה ותצחקו על דה כשתזכרו עוד שנתיים

פורסם

ברד עם אש בפנים!

יכול להיות מאגניב

פורסם

רעיון טוב ומעולה אבל לא כפיתוח "שכונה" כמו שאתם מנסים לעשות פה ...

אם אתה מנסה ומצליח להביא את הרעיון לאחת מחברות המשחקים זה יכול להצליח ולהיות משחק גדול אבל סתם ככה...

פורסם
  • מחבר

חברה שאמרתי צה''ל התכוונתי לצה'' של ממלכת ישראל! אחרי הכל גם היום וגם אז היה צבא הגנה לישראל :]]]]

ולאא פשוט חשבתי על רעיון כזה... רציתי לכתוב לביזארד או לאנסבמל או משהו... כי זה פשוט לא יוצא לי מהראש...

פורסם

גם אז היה צבא הגנה לישראל :]]]]

זה לא ממש נכון. שבטי ישראל לפני תקופת המלכים לא היו מאוחדים עם צבא אחד בכלל. אחרי שהעם התחיל להתיישב בכנען, לכל שבט היו את הכוחות שלו, ובמצב של איום רציני מבחוץ הם איחדו את הכוחות שלהם במידת הצורך.

בתקופת המלכים העם היה מאוחד רק לפרק זמן קצר מאוד - מלכות שאול, דוד ושלמה. רק אז היה באמת צבא לכל העם. לאחר מכן נוצר פילוג ל 2 הממלכות, ושוב הכוח הצבאי של ישראל לא היה מקובץ.

ומה שמעניין במיוחד בכך הוא שזה יכול לבוא לידי ביטוי בגיימפליי של משחק שכזה בצורה מאוד ייחודית. הדרישה מהשחקן לתאם בין שבטים, כך שהמשחק יעמיד אמצעים יצירתיים לשחקן לשלב כוחות של שבטים מפוצלים ולתאם ביניהם גם מבחינת מסחר ומשאבים, זה פיצ'ר שיכול להיות ייחודי ומקורי מאוד. כלומר הגיימפליי בחלק מהמשחק בעצם גורם לשחקן לשחק 12 factions שונים עם ברית ביניהם, אבל עם גיוון והבדלים זה מזה, במקום לשחק faction יחיד. יש לזה פוטנציאל עצום בתור משחק אסטרטגיה.

רעיון טוב ומעולה אבל לא כפיתוח "שכונה" כמו שאתם מנסים לעשות פה ...

אם אתה מנסה ומצליח להביא את הרעיון לאחת מחברות המשחקים זה יכול להצליח ולהיות משחק גדול אבל סתם ככה...

אל תדאג, אף אחד לא מתכוון להתחיל "פיתוח שכונה". אנחנו קצת יותר רציונאליים ומן הסתם ברור לכולם שצריך צוות פיתוח רציני. אבל לדעתי מן הראוי שזה יהיה פיתוח ישראלי, לפחות בחלק נכבד ממנו. או אולי אפילו מוד ישראלי ל Rome TW כפי ש ziv13 הציע.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים