צריך המלצה על לוח אלקטרוני בסביבות 1000שח...לפי הדרישות בפנים, תודה. - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך המלצה על לוח אלקטרוני בסביבות 1000שח...לפי הדרישות בפנים, תודה.


shimmi1982

Recommended Posts

שלום חברים,

אני לומד גראפיקה ממוחשבת, התוכנות שבהם אני עובד/אעבוד הן כדלקמן: Illustrator,Flash,Photoshop,Director,Primiere בעצם כל החבילה של ADOBE, בנוסף שנה הבאה נעבור לעבוד גם בתוכנות כדוגמת ה3DS MAX ....אני מניח שעם הזמן אתוודע לתוכנות גראפיות כאלו ואחרות נוספות.

כרגע אני עובד עם עכבר (ומהפשוטים)- לעבודה שוטפת (כולל משחקים) הוא מספק אותי ביותר, כשאני מגיע לעבודות ציור איתו...ובכן אתם בטח יודעים מה התוצאה, במקום לעסוק בציור-אני עוסק בלתקן את הקריזות שלו.

אז החלטתי שבמיוחד בתחום הנ"ל אין מנוס מלקנות לוח גראפי-ואם כבר אני מתכוון לעסוק בזה ברצינות אז כבר לקנות אחד רציני (עד כמה שמתאפשר..)-אני לא מעוניין ללכת בגישה של לקנות GENIOUS ואח"כ להחליף למשהו רציני יותר היות וזה לא משתלם לי ,במיוחד שכרגע נפלה בחיקי הזדמנות להשקיע באחד איכותי.

לפני שאתם קופצים על לקרוא דיונים קודמים- קראתי , לצערי אני מבולבל יותר....

הבנתי שהשם שמתאים לי כרגע מבחינת התקציב הוא הWACOM ... רק מה, אני ממש מבולבל בין הסדרות והגדלים וההפרשים השערורייתיים שכמו שהבנתי נובעים רק משינויי פורמט... אז ככה:

*אני עובד עם מסך 19" רחב, המסך הבא שלי כנראה הולך לטפוח ל20" או 22"-שוב,רחב (לא בזמן הקרוב,אבל הTABLET עדיין יצטרך לשרת אותי אז).

ראיתי מהדיונים שהפורמט המומלץ הוא A5 . בכל אופן ראיתי 3 סדרות: BAMBOO , GRAPHIRE 4 XL, INTUOS ... אני מניח ששלושת הסדרות/דגמים הם בעלי נישה שונה ולא כל כך הבנתי למה כל אחד מתאים.

BAMBOO , נראה לי מאוד מצועצע, כאילו זה כלי למשחק עם גראפיקה ופחות כלי רציני לעבודות (למרות שהמחיר שלו לA5 בהחלט שולל את הטענה שלי 1200 ש"ח זה חתיכת צעצוע יקר) - למה בעצם הסדרה הזאת מיועדת ומה מייחד אותה?

GRAPHIRE, אותו סדר מחיר לA5 , אבל ראיתי שפנדה הורידו אותו, ובזאפ יש עליו אזהרה שהוא מוצר ישן ... אבל הוא נראה יותר כמו כלי עבודה.

INTUOS , חורג משמעותית מהתקציב (לפי מה שראיתי מתחיל מ1400), אני מניח שיש לו פיצ'רים כאלו ואחרים שמבדילים אותו משמעותית- השאלה עד כמה הם נחוצים לי? כי אם זה עולם אחר לגמרי אפשר אולי לגרד את ה400 שקל תוספת (למרות שיהיה קשה קשה, לגרד ל1200 יהיה קשה בשביל הקודמים, 1400 זה רק אם זה ממש קריטי)- אבל האם זה עולם שבכלל אראה בעיניי הניוביות?

בתקציב הנ"ל זו החברה היחידה שראיתי- אם יש חברות אחרות ודגמים אחרים אשמח לשמוע הצעות גם כן.

בכל אופן תעשו לי סדר בראש, לצורך העניין,אני מצייר ברמה די גבוהה ובהחלט מתכוון להכנס מקצועי לכל התחום הזה-בין אם זה בפרטים קטנים ובין אם זה בדברים מופשטים וזורמים שדורשים מרחב עבודה- מה הלוח שיוביל אותי לשם ? -את התוכנות רשמתי כדי שתדעו איזה כיוון עבודה כללי יש לי להתעסק בו<---בעצם הכל.

בבקשה תתייחסו לכך שהעולם הזה של הלוחות חדש לי לחלוטין- לכן אם לא הבנתי משהו נכון או שטעיתי פה או שם- אנא תתקנו .

אני חוזר ואומר- לקנות עכשיו משהו זול יותר ולהתקדם אח"כ לכבד יותר לא יעבוד כי איך שאני מכיר את עצמי אני בסוף אתקע עם הזול גם כשהוא כבר לא יספק אותי.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אעשה קצת סדר:

- סדרת graphire הופסקה, מלבד דגם אחד - ה wireless tablet, שהוא זהה לגמרי ל graphire4 A5, אבל החיבור שלו למחשב הוא אלחוטי.

את הסדרה הזו מחליפה סדרת ה Bamboo Fun (להבדיל מ Bamboo ומ Bamboo One), שנראה אמנם מצועצע, אבל המפרט הטכני שלו טוב יותר, משטח המגע שופר למשטח עם מרקם טוב בהרבה לציור, וככל הנראה גם איכות הבנייה הכללית שלו שופרה. (יש גם תוספת פיצ'רים קטנה אבל מיותרת לדעתי)

- אני הולך להמליץ לך רק על דגמים של Wacom. גם כי פשוט אין לי התנסות עם חברות אחרות, אבל בעיקר כי היתרון של וואקום על כל שאר המתחרים הוא חד משמעי - גם מבחינה טכנולוגית (למשל היעדר הצורך לחבר סוללה או כבל לעט, טכנולוגיה שהיא פטנט רשום של וואקום), וגם מבחינה ארגונומיקה, איכות בנייה ומשטח המגע. אני גם לא חושב שקיימות חברות אחרות שמאפשרות זיהוי זוית הטיית העט בלוחות שלהם כמו ה Intuos.

לגביך, אני מאמין שמעבר ליכולת הטכנית חשובה לך גם האמינות של הלוח. לסכם את האופציות, יש 4 אפשרויות רלוונטיות עבורך:

1) הדגם *Wacom Bamboo Fun Meduim מחירו 1300 ש"ח

2) הדגם **Wacom Intuos3 A6 wide שגם הוא עולה 1300 ש"ח (לא 1400)

3) דגמי ה Wacom שעולים פחות מ 1000 ש"ח - כולם בגודל A6. הטוב ביניהם הוא Wacom Bamboo Fun Small (גם הוא A6 רחב) במחיר 700 ש"ח (ההבדל היחיד מה medium הוא הגודל).

4) דגמים של חברות אחרות - אתה יכול לקנות בפחות מ 1000 ש"ח לוחות אחרים בגודל A5 ומעלה, אבל כמובן על חשבון היתרונות של וואקום מבחינת אמינות וחווית השימוש הכללית.

* אני זוכר שראיתי פעם למכירה בחו"ל את ה Bamboo Fun A5 בפורמט רחב. אני לא יודע אם מדובר בטעות או לא, אבל שווה לבדוק את זה מול היבואן (אריג'נט). עבורך זה מאוד חשוב.

**אמנם ה Intuos הזה הוא בגודל A6 בלבד, אבל מעבר ליתרון הטכני המשמעותי שלו על הגראפיר והבאמבו (רזולוציה כפולה ורגישות כפולה לדרגות לחץ), יש לו פיצ'ר משמעותי נוסף והוא זיהוי זוית ההטיה. אם אתה נוהג לצייר כשאתה משחק המון עם זוית ההטיה של העפרון/עט/מכחול, אתה בהחלט תמצא שימוש בכך. לגבי ה Intuos שאלת אם תראה הבדל בעיניך הניוביות - ובכן, אני מניח שאתה לא ניובי בציור באופן כללי. אם זה המצב, אתה תרגיש בהבדל כאשר אתה תצייר ציור דיגיטלי מלא (כלומר digital painting). אם מדובר בציור וקטורי דל בפרטים למשל, כמעט ולא תמצא ליתרונות שום שימוש, מלבד הרזולוציה הגבוהה.

אז מה קורה מבחינתך?

Wacom

- אם יש דגם של Bamboo Fun Meduim בפורמט רחב, לדעתי הוא הטוב ביותר בשבילך מכל הבחינות. הבעיה היא שאני בכלל לא בטוח שקיים כזה, וצריך לברר.

- אם אין, ואתה עובד עם מסכים רחבים, אז כל מה שנכנס בתקציב הוא דגמי A6 בפורמט רחב.

ראשית, אם יש לך אפשרות לבדוק דגם מסויים בגודל A6, אני ממליץ בחום לעשות זאת. לי למשל A6 קטן מדי, אבל זה מאוד סובייקטיבי. אם אין לך אפשרות לבדוק בעצמך, אולי הדיון הזה יעזור לך.

לדעתי הבעיה תורגש כשתעבור למסך בגודל 22" ומעלה. במקרה הזה A6 בהחלט קטן מאוד. (לעומת זאת, למסך 20" רחב זה עדיין טוב)

שנית, אם ללכת על דגם A6, וכבר הגעת לתקציב של 1000 ש"ח, אני ממליץ בחום לגרד עוד 300 וללכת על ה Intuos. הרזולוציה הגבוהה שלו (5080DPI זה לא צחוק) תאפשר לך לעבוד איתו בנוחות גם על מסך בגודל 20, וזה הדגם היחיד בגודל A6 שאיתו יש סיכוי כלשהו לעבוד בנוחות עם מסכים בגודל 22" ומעלה.

לא Wacom

- אם אתה מתעניין בדגמים אחרים, אני מזמין אותך לעיין כאן. יש בדיונים שם ביקורות על דגמים של חברות אחרות כמו DigiPro ו Aiptek (שנמכרים בארץ). למרות שהם חד משמעית נחותים יחסית לדגמי הוואקום המקבילים, במיוחד כשמדובר בחוויית השימוש הכללית (כמו רעש החריטה על משטח המגע ועוד), יש לא מעט מקרים בהם אנשים מסתפקים בהם בהחלט וטוענים שדגמי וואקום סתם יקרים.

אני מצטער שדברי מצומצמים לדגמי וואקום בלבד, אבל מנסיוני שימוש בלוחות של חברות אחרות הוא בהרבה מקרים הימור, כי אם תסתפק בהם או לא תלוי אך ורק בך. כשאתה בוחר בוואקום, אתה די הולך על בטוח פשוט כי מדובר ב brand הכי טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי אז מה דעתך על כך:

BAMBOO A5 ... (הבנתי שפשוט מרחב העבודה גדול מA6 ? ראיתי בגולדטופ INUOS3 A6 WIDE ב1400- לא מצאתי איפה ראית אותו ב1300) ,לעומת זאת בפנדה BAMBOO FUN A5 ב1200, כך שזה או לוח טוב גדול יותר וזול יותר(הBAMBOO FUN הזה), לעומת לוח מתקדם מאוד אבל יקר יותר וקטן יותר אבל מותאם מראש למסך רחב (INTOUS A6 WIDE)...

אני כרגע עם 19" , ,אם אעבור זה כנראה יתחיל ל20" ... בהתחשב בנסיבות-מה המלצתך בין שני אלו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

- אין Bamboo A5. אם ראית כזה, הוא מסדרת Bamboo Fun, או שיש טעות בפירוט המימדים שלו. בכל מקרה יש טעות הקלדה איפה שראית את הדגם הזה.

מבחינת Bamboo Fun, גרסאות ה A5 וה A6 זהות לגמרי מלבד המימדים. מבחינת כל הסדרה של באמבו, אפשר לדרג אותה כך:

Bamboo Fun > Bamboo > Bamboo One

- את ה Intuos A6 Wide אתה יכול לקנות ישירות מאריג'נט ב 1299 ש"ח. כפי שאמרתי, הוא דגם מתקדם בהרבה מה Bamboo Fun מכל הבחינות, כשהחסרון היחיד שלו הוא אך ורק בגודל ואולי גם במרקם של משטח המגע (לא חסרון משמעותי כשמדובר בסדרת וואקום).

אז אמרת נכון, השיקול כאן הוא דגם בגודל A5 שבהחלט טוב מאוד, לעומת גדם מתקדם בהרבה אבל קטן בהרבה.

אתה צריך להתקשר לאריג'נט ולברר אם קיים דגם Bamboo Fun A5 בפורמט רחב, שיתאים למסך רחב. כפי שציינתי, נתקלתי באחד כזה למכירה בחו"ל, אבל ייתכן שמדובר בטעות הקלדה. אם יש דגם כזה והם יכולים לייבא, קפוץ עליו. זה ללא ספק הדגם הכי טוב בשבילך.

אם אין, אז הייתי ממליץ לך ללכת על ה Intuos A6 Wide. הוא יאפשר לך עבודה נוחה ככל האפשר במסך רחב בגודל 20" בזכות הרזוליציה הגבוהה שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל אז צריך להתפשר חזק על המרחב עבודה לא? זה מרתיע אותי האמת הרבה יותר מ1024 שכבות לחיצה במקום 512...

מה בכלל ההבדל בגודל בין A5 לA6 ?

אתה יכול להביא לי דוגמה חיה של משהו בגודל A6? (סליחה שאני משגע, אין לי אפשרות ללכת לחנות ולבדוק פיזית)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע לגבי הדגמים של Wacom, אבל מבחינת סטנדרט - היחס של בין כל גודל בסדרת A לזה שלפניו הוא בדיוק חצי.

דף A4 הוא בדיוק בגודל של A3 שמקופל ל- 2, דף A5 הוא בדיוק בגודל A4 מקופל ל- 2 וכך הלאה.

(אז כן, A6 הוא בדיוק חצי מגודל A5)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אבל כשמדובר על מידות של שטח המגע האקטיבי של הלוחות עצמם, הדברים מתחילים להראות פחות ברורים כשמדובר בפורמט רחב. כי יש חריגה מהפרופורציות של הסטנדרט, ויש גם הבדלים קטנים בין הסדרות השונות.

לדוגמא - דגמי ה Intuos מספקים שטח עבודה קצת גדול יותר בקטגורית הפורמט הרחב. כלומר, Intuos A6 Wide מספק שטח רחב יותר מאשר Bamboo Fun Small שגם הוא A6 רחב. כנ"ל עבור A5 רחב.

דרך אגב, עכשיו בדקתי וראיתי שהפרופורציות של ה Bamboo Fun Medium לפי האתר הם בפורמט רחב, גם לפי התמונה. זה די סוגר את האפשרויות לדעתי, ואני ממליץ ללכת עליו בפה מלא. (רק קודם תוודא מול אריג'נט שהמידות המובאות הן אכן נכונות ושמדובר ביחס רחב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דחוף דחוף דחוף,

ראיתי בפנדה BAMBOO FUN A5 .... האם זה אותו אחד כמו של אריג'נט? הMEDIUM?) - אם כן אז הוא עולה שם פחות במאה שקל, וגם זו חנות צמוד לבית אז אפשר לוותר על המשלוח...

SERPENTMAGE? הנחיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אותו הדגם בדיוק. (פנדה מביאים את הלוחות מאריג'נט, למרות שאני לא יכול להסביר למה חלקם נמכרים בזול יותר אצל פנדה).

אותו סיפור היה כשקניתי מפנדה את ה Graphire4 A5 שלי. באריג'נט הוא נמכר בכ 100 ש"ח יותר, וזה בדיוק אותו הדגם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במיוחד שזה חוסך לי משלוח של עוד 50 שקל... אז זה כבר חסכון של 150, ועם פנדה יש לי נסיון עשיר (בניגוד לאריג'נט,לא שחלילה יש לי מלה רעה נגדם,למרות שכשהתקשרתי לוודא לגביי הפורמט הוא אמר לי שזה שטויות ואין קשר בין מסך רחב לפורמט הלוח וזה רלוונטי רק במקרים קיצוניים שעובדים עם שני מסכים- משום מה לא קניתי את ההסבר שלו ...)

בכל אופן אעדכן בהתפתחויות,כנראה אזמין מפנדה,

תודה לך עזרת לי מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבקשה. וגם לי יש נסיון עשיר מפנדה. אם אתה מכיר את דימה, דבר איתו, יש לו חולשה ללוחות Wacom (כשהזמנתי מהם את הגראפיר הוא עוד פנטז על ה Intuos A4, ולא יכל להסתיר את הברק בעיניים כשהביא לי את האריזה ;D)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...