פורסם 2007 בנובמבר 1218 שנים שאלות לגבי AA 16Q בקרייסיסמה הם בעצם ההבדלים בתמונה?האם האיכות תמונה תרד או תעלה משמעותית?האם פילטר זה גורם לכאבי ראש? כי לפעמים יש לי כאבי ראש ממשחקי FPSבתודה מראש לכל העוניםכרטיס מסך: 8800 GTX ULTRAמעבד: Q6600
פורסם 2007 בנובמבר 1218 שנים איך בן אדם שיש לו 8800ULTRA שואל שאלה כזאת? :kopfpatsch: :kopfpatsch: בכל מקרה בקרייסיס,רואים את ההבדל בעיקר במקומות שהם לא כל כך יער אלה מבנים וכל זה. פעם אחת עשיתי השוואה.
פורסם 2007 בנובמבר 1218 שנים מה AA עושה? "מחליק" קצוות משוננים. (מניסוח ההודעה שלך לא הבנתי אם זה מה שאתה שואל או שאתה כבר יודע את זה).AA לא יכול לגרום לכאבי ראש ישירות, אבל הוא יכול להוריד את קצב הרענון (יותר עבודה לכ. מסך --> התמונות מתחלפות יותר לאט).בדרך כלל AA * 4 נותן את היחס הכי טוב בין ביצועים לתועלת. ההבדל במראה בינו לבין *16 זניח (ואם אתה עובר לאט לאט ומחפש הבדלים - אתה לא באמת משחק במשחק) אבל הפגיעה בביצועים תהיה קטנה בהרבה.
פורסם 2007 בנובמבר 1318 שנים לצורך ההסבר ניקח מקרה קיצוני בו יש לך את הכרטיס הכי חזק שקיים (די קרוב למציאות, אגב) ואתה מריץ משחק ישן עם דרישות צנועות, נניח Quake 1 (שהיה מפלצת לזמנו, 486 DX100 מינימום - למה מי מת?!).אם תריץ אותו בלי פילטרים בכלל, הוא יצייר 300 פריימים בשניה (סתם מספר גבוה מאוד שהנפצתי. פי 10-12 ממה שהעין יכולה להבחין בו, אגב).תעבור ל-AA*4, הקצב ירד ל-260FPS. עדיין אוברקיל.נעלה ל-AA*16, תקבל קצב של (שוב, הערכה) 160FPS. עדיין מספיק והותר, אבל בכל זאת ירידה משמעותית.הבאתי את הדוגמא הזאת בשביל להבהיר איך רמות שונות של AA משפיעות על הביצועים. עכשיו תנסה לתרגם את זה למשחק עדכני יותר שמנצל יותר מאחוז מהיכולת של כרטיס המסך.תוריד את FRAPS ותעשה 3 הרצות של קרייסיס - בלי AA, AA*4 ו-AA*16. נסה לראות איך זה משפיע על המראה של המשחק (תבחן מקרוב קצוות ומעברים) ואח"כ תראה כמה FPS בממוצע קיבלת בכל הרצה."הגביע הקדוש" של משחק זורם זה FPS של לפחות 60 בממוצע ושלא ירד מתחת ל-30-40 אף פעם (זה משתנה במהלך המשחק). קשה לי להאמין שתחזיק קצב כזה בקרייסיס עם AA*16. אפילו עם 8800U.
פורסם 2007 בנובמבר 1318 שנים אם אני לא טועה...אז AA מעמיס יותר על הכרטיס מסך מאשר AF. ז''א AF*4 יוריד פחות FPS מאשר AA*4,אני צודק? סליחה שאני נדחף ככה,פשוט חבל לפתוח דיון על שאלה כ''כ קטנה.
פורסם 2007 בנובמבר 1318 שנים 30 שחיק, 60 זורם חלק וחף מקפיצות (לכן "גביע קדוש").AA ו-AF הם דברים שונים לגמרי.AA = Anti Aliasing. "החלקה" של השינון שנוצר על כל קו אלכסוני שמורכב מפיקסלים.AF=Anisotropic Filtering. "החלקה" של המעברים בין MIP Maps שונות.MIP Maps = דרגות פירוט שונות של אותה טקסטורה.חפשו בויקיפדיה בחייכם, אין לי כח לפרט עכשיו.AA גורם לשיפור ניכר הרבה יותר מ-AF (לדעתי לפחות), אבל מעמיס יותר עבודה על ה-GPU.
פורסם 2007 בנובמבר 1318 שנים אתה חושב שאני לא יודע מה זה AA ומה זה AF,מצחיק אתה. כולה שאלתי מה מעמיס יותר על GPU ואתה מיד מתחמם
פורסם 2007 בנובמבר 1318 שנים למה מתחמם.מהשוואת הפגיעה בביצועים הבנתי שאתה משווה בין ההשפעה שלהם על התמונה. אז טעיתי, לא קרה שום דבר.
פורסם 2007 בנובמבר 1318 שנים רגע! אז מה שאתה אומר בעצם זה שברוב משחקים כמו דום 3 נניח אין הבדל כלל בין 16X 4X?
פורסם 2007 בנובמבר 1418 שנים יש הבדל, אבל הוא קרוב לזניח (צריך להקפיא תמונות ולהסכל מקרוב כדי להבחין בו) ולא שווה את הפגיעה בביצועים.
פורסם 2007 בנובמבר 1418 שנים האם הרזולוצייה היא אותו עיקרון או שזה שונה?בו ננסח את זה ככה! האם הרזולוצייה היא העדיפות הראשונה של גיימר משוגע?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.