עבור לתוכן

כמה שאלות לגבי פילטרים בקרייסיס

Featured Replies

פורסם

שאלות לגבי AA 16Q בקרייסיס

מה הם בעצם ההבדלים בתמונה?

האם האיכות תמונה תרד או תעלה משמעותית?

האם פילטר זה גורם לכאבי ראש? כי לפעמים יש לי כאבי ראש ממשחקי FPS

בתודה מראש לכל העונים

כרטיס מסך: 8800 GTX ULTRA

מעבד: Q6600

פורסם

איך בן אדם שיש לו 8800ULTRA שואל שאלה כזאת?

:kopfpatsch: :kopfpatsch: :kopfpatsch: :kopfpatsch: :kopfpatsch:

בכל מקרה בקרייסיס,רואים את ההבדל בעיקר במקומות שהם לא כל כך יער אלה מבנים וכל זה.

פעם אחת עשיתי השוואה.

פורסם

מה AA עושה? "מחליק" קצוות משוננים. (מניסוח ההודעה שלך לא הבנתי אם זה מה שאתה שואל או שאתה כבר יודע את זה).

AA לא יכול לגרום לכאבי ראש ישירות, אבל הוא יכול להוריד את קצב הרענון (יותר עבודה לכ. מסך --> התמונות מתחלפות יותר לאט).

בדרך כלל AA * 4 נותן את היחס הכי טוב בין ביצועים לתועלת. ההבדל במראה בינו לבין *16 זניח (ואם אתה עובר לאט לאט ומחפש הבדלים - אתה לא באמת משחק במשחק) אבל הפגיעה בביצועים תהיה קטנה בהרבה.

פורסם
  • מחבר

תהיה פגיעה בביצועים אפילו שיש לי כרטיס מסך חזק?

פורסם

לצורך ההסבר ניקח מקרה קיצוני בו יש לך את הכרטיס הכי חזק שקיים (די קרוב למציאות, אגב) ואתה מריץ משחק ישן עם דרישות צנועות, נניח Quake 1 (שהיה מפלצת לזמנו, 486 DX100 מינימום - למה מי מת?!).

אם תריץ אותו בלי פילטרים בכלל, הוא יצייר 300 פריימים בשניה (סתם מספר גבוה מאוד שהנפצתי. פי 10-12 ממה שהעין יכולה להבחין בו, אגב).

תעבור ל-AA*4, הקצב ירד ל-260FPS. עדיין אוברקיל.

נעלה ל-AA*16, תקבל קצב של (שוב, הערכה) 160FPS. עדיין מספיק והותר, אבל בכל זאת ירידה משמעותית.

הבאתי את הדוגמא הזאת בשביל להבהיר איך רמות שונות של AA משפיעות על הביצועים. עכשיו תנסה לתרגם את זה למשחק עדכני יותר שמנצל יותר מאחוז מהיכולת של כרטיס המסך.

תוריד את FRAPS ותעשה 3 הרצות של קרייסיס - בלי AA, AA*4 ו-AA*16. נסה לראות איך זה משפיע על המראה של המשחק (תבחן מקרוב קצוות ומעברים) ואח"כ תראה כמה FPS בממוצע קיבלת בכל הרצה.

"הגביע הקדוש" של משחק זורם זה FPS של לפחות 60 בממוצע ושלא ירד מתחת ל-30-40 אף פעם (זה משתנה במהלך המשחק). קשה לי להאמין שתחזיק קצב כזה בקרייסיס עם AA*16. אפילו עם 8800U.

פורסם

אם אני לא טועה...אז AA מעמיס יותר על הכרטיס מסך מאשר AF.

ז''א AF*4 יוריד פחות FPS מאשר AA*4,אני צודק?

סליחה שאני נדחף ככה,פשוט חבל לפתוח דיון על שאלה כ''כ קטנה. :P

פורסם

FPS מעל 30 נחשב כבר לשחיק..

פורסם

30 שחיק, 60 זורם חלק וחף מקפיצות (לכן "גביע קדוש").

AA ו-AF הם דברים שונים לגמרי.

AA = Anti Aliasing. "החלקה" של השינון שנוצר על כל קו אלכסוני שמורכב מפיקסלים.

AF=Anisotropic Filtering. "החלקה" של המעברים בין MIP Maps שונות.

MIP Maps = דרגות פירוט שונות של אותה טקסטורה.

חפשו בויקיפדיה בחייכם, אין לי כח לפרט עכשיו.

AA גורם לשיפור ניכר הרבה יותר מ-AF (לדעתי לפחות), אבל מעמיס יותר עבודה על ה-GPU.

פורסם

אתה חושב שאני לא יודע מה זה AA ומה זה AF,מצחיק אתה.

כולה שאלתי מה מעמיס יותר על GPU ואתה מיד מתחמם :jump:

פורסם

למה מתחמם.

מהשוואת הפגיעה בביצועים הבנתי שאתה משווה בין ההשפעה שלהם על התמונה. אז טעיתי, לא קרה שום דבר.

פורסם

רגע! אז מה שאתה אומר בעצם זה שברוב משחקים כמו דום 3 נניח אין הבדל כלל בין 16X 4X?

פורסם

יש הבדל, אבל הוא קרוב לזניח (צריך להקפיא תמונות ולהסכל מקרוב כדי להבחין בו) ולא שווה את הפגיעה בביצועים.

פורסם

האם הרזולוצייה היא אותו עיקרון או שזה שונה?

בו ננסח את זה ככה! האם הרזולוצייה היא העדיפות הראשונה של גיימר משוגע?

פורסם

לדעתי כן, אבל זה כבר עניין של טעם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים