להזהר מגיבור-נט - סיוט של חנות, פרסום שווא - עמוד 7 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

להזהר מגיבור-נט - סיוט של חנות, פרסום שווא


guringo

Recommended Posts

  • תגובות 136
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא הבנת אותי - הסעיף שהכנסתי תקף לכל סוגי העסקאות וגם מכר מרחוק (לפי מה שנאמר "קבע השר").

גם בעסקת מכר מרחוק חייבים להתקיים כל התנאים שמפורטים פה.

במקרה של עסקת מכר מרחוק תקף כל מה שרשום בתקנה כמו שנאמר בסעיף :

"(ב) השר יקבע הוראות לצורך ביצוע הוראות סעיף קטן (א), ובכלל זה לענין החזרת התמורה ששילם הצרכן בעבור הטובין או השירותים, לרבות אופן וסוג ההחזר הכספי"

כלומר, כל מה שרשום בעסקת מכר מרחוק תקף בתנאי שהתבצעו 2 התנאים בסעיף א.

זה אומר שאתה חייב להחזיר מוצר והמוצר חייב להיות חדש (לא בשימוש) ולא פגום.

בתקנת השר הוסיפו שפתיחת האריזה שלא פוגעת בתוכן כן תקפה למשל.

מה שציטטת היה הוראה לצורך ביצוע הוראות סעיף קטן א (מה שאומר שבהנחה שהתקיימו 2 התנאים שציינתי תקפים כל שאר ההוראות בעסקת מכר מרחוק).

אם המוצר לא חדש - מלכתחילה כל שאר ההוראות כבר לא רלוונטיות.

אני הייתי עד במשפט של חבר שהפסיד בגלל שהבין את החוק כמוך.

מה שרשמתי כאן זה התיקון של השופט. אין פה בכלל וויכוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי היום בגיבור מחשבים מה שמכונה "סניף :lol:" רמת-גן.

מהפורום ידעתי שהחנות גרועה ביותר, אך מכיוון שהם נמצאים 3 דקות מהבית שלי, ומה רציתי לקנות זה פאקינג עכבר (שגם אם הוא יתקלקל באיזשהו שלב אני לא אתייחס בכלל לאחריות אלא אקנה חדש אז זה לא משנה ממש מאיזה חנות קונים)

בקיצור אחרי כמה דקות שהייתי בחנות הבנתי מ"המוכרים" (שאני בספק אם הם בכלל יודעים עברית) שמהחנות הזאת אני לא קונה כלום גם אם זה רק עכבר.

שכל אחד יעשה מה שהוא מבין ויקנה מה שהוא רוצה מאיפה שבא לו, אני את שלי אמרתי (גם אם לא חידשתי כלום)

יום טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להודות שאני בחיים לא הייתי מבין את זה ככה מקריאה יבשה.

כששופט מסביר את למי שתובע במשפט (ובעיקר למה זה עומד לעלות לו כמה אלפי שקלים על הטעות בפרשנות),

זה הופך להיות הרבה יותר ברור פתאום. ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע מה איתכם אבל אני לא סבלתי מהם

הזמנתי את הסט של מקלדת ועכבר של לוג'יטק MX5000

הם התחייבו לשבועיים מראש כי אין להם את המוצר והם מזמינים אותו דרך היבואן הם גם התחייבו לבדוק אם יש ליבואן את המוצר ויצרו איתי קשר

כך גם הם עשו

ואחרי שבוע וחצי קיבלתי את המוצר במשלוח עד הבית ללא דמי משלוח

אז איתי דווקא הם היו בסדר.

לא משנה מאיזה חנות מזמינים (כי אני שומע בזמן האחרון על המון חניות שמתדרדרות) תמיד תדאגו לברר כמה שיותר פרטים ולמה הם מתחייבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המקרה שלך הגיוני סה"כ..מדובר סה"כ בעכבר ומקלדת,אין פה הרבה איפה לטעות.

ובכל אופן,לא משנה לגבי איזו חנות,תמיד יש כמה כאלו שמרוצים..אני בטוח שאותו "חוק" תקף גם לגבי איבורי ו-KSP וחנויות דומות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי KSP אולי היה לי חבר שהזמין מהם אבל בסוף לקח ממני

לגבי אייבורי אני לא מאמין שיש מישהו מרוצה כל מי שהכרתי שקנה מהם רק מקלל אותם ואת שירות הלקוחות שלהם

חבר שלי מהלימודים קנה מהם שבוע שעבר מחשב נישא ואחרי שבוע הוא התחיל לבכות ולהשתגע

פשוט הצטער שלא שמע לי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Tsunami,

יכול להיות, אני חושב שזה כבר נתון לפרשנות.

אם תשים לב, סעיף 14ג ו-14ו שהם שני הסעיפים המדוברים, נושאים אותו משקל, שהרי אחד מהם אינו תת-סעיף של השני או להיפך.

שים לב גם, כי סעיף 14ו' הוא מאוחר יותר מאשר סעיף 14ג' (תיקונים אחרונים ב-14ג' הם בה-תשס"ד מול התשס"ה), שהם מקבילים פחות או יותר לחוקים החדשים שהתקבלו לגבי עיסקה פרונטלית בחנות עצמה. כזכור לפני קצת יותר משנה התקבל סופית תיקון לחוק אשר מחייב עוסק לפרסם במקום גלוי את מדיניות החזרת המוצרים שלו, ולנהוג לפיה. אני חושב שכוונת המחוקק היתה, לפי מבנה נוסח החוק, להבהיר באיזה מצבים ניתן להחזיר את המוצר בעסקה פרונטלית, ולאפשר לשר (התמ"ת?) לקבוע תקנות שונות לגבי סוגים שונים של מוצרים.

צורת הניסוח גם גורמת לי חשוב שמדובר בתקנה. הרי השר לא יכול לשנות את החוק לבדו, תיקון החקיקה צריך לקבל אישור בכנסת.

ולכן אם השר קובע תקנה חדשה, הרי שעדיין מדובר בתוספת שמעוגנת במעין תקנה, בעוד שסעיף 14ג' הוא חלק מהחוק עצמו ולא תוספת כלשהי של תקנה, ולכן אני לא חושב שהיא חלה לגבי עסקת מכר מרחוק.

אין ספק שייתכן ואני טועה, אולם מנגד ייתכן גם כי הפרשנות של השופט אינו תואמת את כוונת המחוקק, או כי יש שופטים אחרים שיפרשו את החוק אחרת.

הערה קטנה:

באופן אישי, אני לא חושב שראוי באמת לאפשר החזרה של מוצר שנעשה בו שימוש. אנחנו חיים הרי בישראל, ויודע צדיק נפש בהמתו.

מנגד, יש לא מעט מקרים בהם מפרסמים מוצר בעל תכונה X, ובפועל בעת השימוש מגלים כי התכונה אינה עובדת או לא קיימת. אם המוצר המוחזר חייב להיות חדש, הרי פתח ההחזרה לפי הסעיף הזה נסגר, וצריך להתווכח עם החנות לגבי ההתאמה/חוסר ההתאמה למפרט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נמסיס,

הפרשנות שאני מכיר לחוק בפעם האחרונה עלתה 5500 שקל על מחשב שעולה 1500 שקל.

לכן כדאי לשמוע לשופט שחורץ דין ולא להניח לפרשנות שלך לקבוע.

אין פה פרשנות.

סעיף שרשום בו שהוא תנאי להמשך בדיקה לתקנות הוא ללא עוררין קובע.

התקנה לעסקת מכר מרחוק היא תיאור ספציפי למקרה הזה וקובעת את משך הזמן שמותר להחזיר מוצר, כמה מותר

למוכר לגבות כדמי ביטול ומהי הגדרת עסקת מכר מרחוק. אין בה כדי לבטל סעיף שמחייב בכל עסקה שהיא.

גם בעסקת מכר מרחוק, גם בעסקת רוכלות ובכלל כל עסקת מכירת טובין כפי שרשום בסעיף, ניתן לקבל זיכוי על מוצר בהתאם לתקנה

הספציפית לסוג העסקה (כמו עסקת מכר מרחוק) בתנאי ש...

החזרת מוצר.

והמוצר חדש.

אין על 2 הנקודות הללו וויכוח - זה שרק אחריו צריך לבדוק בדיוק מה סוג העסקה וכמה זמן יש לי לבטל אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

-verynoti - הרושם שאתה יוצר מטעה...

בגיבור מחשבים אין משלוח חינם מטעמם כפי שניתן להבין ממך וגם מהאתר שלהם (חוץ מאשר בתקנון שלהם)

*חינם* זה משלוח דרך רשות הדואר - בדואר רשום - אבל גם יזהירו אותך שזה לא שווה-

או כך לפחות עשו איתי - אם המוצר לא הגיע או נפגע בכל צורה שהיא, תרוץ/תתבע את רשות הדואר, אותם זה לא מעניין -

שוב, ככה הסבירו לי, מהתקנון שלהם מציעים לך ליצור קשר איתם במקרה והמוצר לא מגיע...

אז איך בדיוק 'דואר רשום' הגיע לך ככה הביתה? או שהתרוצצתה לסניף הדואר כמו גדול או ששלמתה על המשלוח.

לא יודע מה איתכם אבל אני לא סבלתי מהם

הזמנתי את הסט של מקלדת ועכבר של לוג'יטק MX5000

הם התחייבו לשבועיים מראש כי אין להם את המוצר והם מזמינים אותו דרך היבואן הם גם התחייבו לבדוק אם יש ליבואן את המוצר ויצרו איתי קשר

כך גם הם עשו

ואחרי שבוע וחצי קיבלתי את המוצר במשלוח עד הבית ללא דמי משלוח

אז איתי דווקא הם היו בסדר.

לא משנה מאיזה חנות מזמינים (כי אני שומע בזמן האחרון על המון חניות שמתדרדרות) תמיד תדאגו לברר כמה שיותר פרטים ולמה הם מתחייבים.

[br]פורסם בתאריך: 12.11.2007 בשעה 09:16:19

....אז אני מבין ממכם שהסעיף הנ"ל סוטר את החוק?

-מתוך התקנון של גיבור מחשבים

ד. מדיונת החזרת מוצרים עבור " עסקת מוכר מרחוק" בהתאם לחוק הגנה לצרכן רשאי הלקוח לחזיר את המוצר תוך 14 יום מיום קבלת מוצר באריזתו המקורית שתרם נפתחה ולא נעסה בו שימוש לאחר שיחזור מוצר למחסני גיבור מחשבים באריזה המקורית ללא שום פגם באריזה ובמוצר . ההדר כספי יתבצע לפי מחיר המחירון של המוצר ביום החזרתו, ולא יהיה גבוה מסכום ששולם עבור המוצר . החזר יבוצע בניכוי 5 אחוז או 100 ¤ הנמוך מביניהם + דצי משלוח במידה והמוצר נשלח .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

....אז אני מבין ממכם שהסעיף הנ"ל סוטר את החוק?

-מתוך התקנון של גיבור מחשבים

ד. מדיונת החזרת מוצרים עבור " עסקת מוכר מרחוק" בהתאם לחוק הגנה לצרכן רשאי הלקוח לחזיר את המוצר תוך 14 יום מיום קבלת מוצר באריזתו המקורית שתרם נפתחה ולא נעסה בו שימוש לאחר שיחזור מוצר למחסני גיבור מחשבים באריזה המקורית ללא שום פגם באריזה ובמוצר . ההדר כספי יתבצע לפי מחיר המחירון של המוצר ביום החזרתו, ולא יהיה גבוה מסכום ששולם עבור המוצר . החזר יבוצע בניכוי 5 אחוז או 100 ¤ הנמוך מביניהם + דצי משלוח במידה והמוצר נשלח .

פחח, הקלדת את זה או שכל טעויות הכתיב האלה במקור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...