עבור לתוכן

משחקי מחשב - לאן?

Featured Replies

פורסם

אז אני מבין שלא אהבת את המשחק ושיש לך XBOX

  • תגובות 83
  • צפיות 7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

Condemned: Criminal Origins לא היה כזה גדול

נכון האווירה היתה מגניבה אבל המשחקיות היתה איטית וממוחזרת

זה אומנם היה משחק נחמד אבל לא פורץ גבולות

פורסם

הדיון הזה נראה לי יכול "לצורף" לעוד מס' דיונים בנושא כגון "משחקי המחשב כאומנות" (דוג' בולטות קינג קונג של מישל אנסל יוצרו של bg&e המופתי שהוזכר כאן שלפי דעתי הוא אכן אחד המשחקים היותר טובים שאי פעם שיחקתי רק חבל שלא סיימתי אותו... והפרוייקט החדש של גיימס קמרון- הבמאי של טיטאניק ושל אקוומן... שהבנתי שהוא אמור להיות אינטראקטיבי בצורה מלאה בדומה למה שמשחקי מטריקס לדורותיהם הבטיחו להיות)

ודיון השני הוא "משחקי המחשב כאומנות" לפי דעתי מעטים משחקי המחשב שאכן ראויים להיקרא כך (זלדה וסיסטם שוק שלצערי לא שיחקתי bg&e Shadow of the Colossus המיוחד oakmi ביושוק אולי אששין קריד- המשותף בכולם הוא דגש פחות על גרפיקה ושטויות של עשירים אלא חזרה לבסיס ולמה שהתחיל את כל תעשיית הגיימינג כיף ועלילה

לא יודע עד כמה קשורים הנושאים לעיל לדיון הראשי אך אני חושב שניתן בקלות את שם הדיון ל"משחקי המחשב לאן?

(ועכשיו לצערי אני הולך לשחק בדמו של nfs כמו פיון נוסף של תעשיית הגיימיניג הקפיטליסטית...)

עריכה: שכחתי את uplink הכיפי שתמיד כיף לחזור אליו

פורסם

זלדה זה לא חזרה לבסיס לאפך

זה לחדש בתחום ואוקאמי \bg&e \ Shadow of the Colossus

אותו דבר

אלו משחקים שחידשו דברים בתחום

ולכן מוצלחים

גם HL2\PES ועוד חידשו הרבה בתחום

לצערי PES כבר לא מחדש הרבה אבל אין מה לעשות

הבעיה שיש הרבה משחקים שיוצאים בתדירות גבוה יחסית בלי לתרום הרבה

רוב משחקי הספורט לדוגמה שיוצאים כל שנה

סדרות ממוסחרות כמו פוקימון\סימס\מאריו מסיבה\NFS \סוניק\ועוד רבים אחרים

סוניק בכלל ירד לזנות פעם היו משחקים מושקעים שלו היום זה ניראה כמו משחקים שפיתחו בחודשיים

פורסם

זלדה זה לא חזרה לבסיס לאפך

זה לחדש בתחום ואוקאמי \bg&e \ Shadow of the Colossus

התכוונתי שהם פנו לכיוון העלילה והכיף הכוונה לבסיס שעליהם משחקי המחשב/ וידאו אמורים להיות בנויים

(בניגוד לקרייסיס שלפי דעתי הוא בלון חסר אויר שרק יעזור לנוידיה ואיטיאי למכור כרטיסים טובים מדי שאין לנו שום צורך בהם...)

פורסם

המשחקיות של קרייסיס טובה, זה לא רק גרפיקה.

פורסם
  • מחבר

אולי GOW יהיה מעניין

זו גם נקודה טובה ששכחתי לעלות. אין מספיק משחקים (לפחות למחשב) שעושים שימוש ב CO-OP באותו מחשב ו\או במולטיפלייר דרך הרשת. האמת שאם יש לי ציפייה למשחק כלשהו אז זה בגלל האלמנט הזה.

GOW

KAYNE&LYNCH

היחידים שממש מסקרנים אותי ויש לי אמון בפוטנציאל שלהם כמשחקי שותפות.

המשחק לשחקן יחיד לא מת, פשוט זורקים עליו זין, ולא בצדק לדעתי. כאמור CO-OP יכול לתת לו בוסט לא קטן. סופים שונים, מפות ענקיות ורחבות עם חופש פעולה שלא גורמות לבילבול ופגיעה במשחקיות (וזה מה שהיה כיף בפאר-קריי אפילו שהוא היה נוסחתי לגמרי).

לדעתי חידוש נחמד שיכול להפיח חיים נוספים אצל שחקן יחיד תהייה היכולת לשבש עלילה. מה הכוונה? שסצנת מעבר לא תקח מאיתנו את השליטה ונוכל להתערב בה כראות עינינו - למשל בפעם השנייה שננשחק לברוח באמצע קטע שמדברים איתנו או לירות בבנאדם... או כמובן לא להתערב.

ז"א משחק דינמי לחלוטין שייאלץ להיות מותאם לשינוי פתאומי גם בתסריט. אחחחחחחח הפנטזיה.

פורסם

יש תוכניות להמשיך את ביושוק, אולי נראה דברים כאלה שם.

או ב - DEUS EX 3.

פורסם

אם ימשיכו את ביושוק זה יהיה חיה!!

פורסם

Kitser CoD4

SP lo menyen yoter tamin li tak multi shave

פורסם

The elder scrolls: Oblivion.

אם יצא לזה המשך זה יהיה משחק השנה בטוח. ;D

אוי, יצא לזה מתישהו המשך? [ולא שיברינג יסלס, משחק חדש, כמו ההבדל בין מורווינד לאובליביון]

פורסם

למען האמת, אני בעצמי מאוכזב ממה שקורה היום, זאת אומרת, שום משחק כמעט ולא מדגדג לי. WIC, BIOSHOCK הם שתי דוגמאות למשחקים שעברתי רק את השלבים הראשונים שלהם.

שיחקתי בSETTLERS 6 כי אני אוהב מאוד משחקי בנייה וניהול, זה באמת משחק יפה עם קסם בלתי ניתן לערעור אבל חוזר על עצמו, נמאס מהר.

שיחקתי בPORTAL והוא היה קצר ומתוק.

שיחקתי בדמו של UT3 אבל גם הוא די חוזר על עצמו.

ניסיתי את הדמו של קרייסיס. אפילו חזרתי קצת לWC3 המשובח והישן. אבל בסופו של דבר נמאס לי לשבת מול המחשב. אני כבר שבועיים יוצא החוצה למגרש לשחק כדורסל או כדורגל למינימום שעתיים ולפעמים 5 שעות, ואני נהנה מכל רגע. המסר שלי הוא שלא חייבים לדבוק במשחקי מחשב. אפשר ורצוי לשנות תחביבים. בארבעה הימים האחרונים הסכום הכולל ששיחקתי היה 3 שעות.

פורסם
  • מחבר

^^

אני אמנם הרבה מול המחשב אבל יש לי עוד פעילויות שאני עושה - פעם בשבוע רכיבה על סוסים, פעם בשבוע אירובי ופעם בשבוע לימודי תעודה מהבוקר עד הערב (שנה אחרונה בתרגום, הללויה!), קורא לא מעט (ספרים וגם בלייזר...) ככה שהבעיה היא לא מה לעשות במקום לשחק, אלא מה עושים כשהתחביב הראשי מתחיל לשעמם אותך?

תבין, זה תחביב שאני משקיע לא מעט מבחינת קניית משחקים, קנייה\שדרוג של מחשב, ציוד-הקפי, תחוזקה ועוד ועוד...

כמובן שאני גם משתמש בו לעבודה ושמירת קשר עם אנשים אבל את זה ניתן לעשות כמעט עם כל גרוטאה.

פורסם

יש כאן המון נקודות חשובות אבל אני חושב שאף אחד לא ממש נגע שלטעמי הכי קריטית כאן והיא:

1. אני באופן אישי חושב שכל תחום נידון לחזרתיות - לדוגמה תראו בגדים, יש מחזוריות ברורה עם השפעה ברורה של סיגנון ישן, פשוט אין כל כך מה לחדש, סרטים לא חוזרים על עצמם רק עם שינוי עלילתי? הרי אפשר לקחת את כל הסרטים ולפרק אותם לכמה יסודות, יסודות שקיימים בבסיס של כל סרט, להמציא את הגלגל אפשר פעם אחת וזהו! לכן כשגיימרים היו נכנסים אלי לחנות ואומרים לי "תביא לי משהו חדש, חדשני שעוד לא ראיתי" הייתי אומר להם "מצטער אבל אין דבר כזה, כל משחק הוא מיחזור של רעיון שכבר ראינו" וזו הנקודה שלי, הז'אנרים עצמם הומצאו מזמן, בין אם זה FPS, אסטרטגיה או כל דבר אחר, להמציא משהו חדש? אני חושב שכאן טמונה הבעיה, זה לא פשוט כמו שאתם עושים את זה והאשמה היא לא רק של התעשיה (אם בכלל). ביושוק מחדש? מדובר על משחק שמאד דומה ל-system shock אבל פשוט עשוי בצורה מעולה, עם חזון אמנותי וביצוע בלתי מתפשר. BG&E מחדש? לגמרי לא, מדובר על עירבוב סיגנונות בצורה מדהימה, עשוי למופת, אבל אין בו חדשנות ולכן אני חושב שאתם מחפשים במקום הלא נכון, אתם מחפשים משחק מהוקצע שעשוי באהבה וזה משהו שתחת הלחצים הקיימים היום קשה לעשות.

2. אין ספק שכל המידע המקדים הורס, UFO: Enemy unknown הגיע משום מקום ושינה לי את העולם, אם הייתי רואה סירטונים ב-Gametrailers מראש סביר להניח שהייתי נהנה פחות ולכן גם היום יש משחקים שאני פשוט נמנע מלראות עליהם מידע, אני רוצה לחוות אותם בצורה ראשונית לכשהם יגיעו לידי אבל אני חייב להודות שזו הימנעות קשה ביותר.

3. אי אפשר לגדול על זיכרונות ילדות בהם משחקי מחשב היו תחום חדש ולצפות ש-20 שנה אחרי, אותה רמה של "וואו" תישאר, תחשבו על כל דבר שהשאיר אתכם פעורי פה כשהייתם קטנים ועל איך אתם מתייחסים לזה היום , 10, 20 שנה אחרי, ועוד משחקי מחשב שזה משהו אינטנסיבי שנצרך בכמויות.

מעבר לכך כמה הערות שלצערי ינפצו פה לכמה אנשים את האשליות:

1. Assasin creed , בהנחה שהביקורת של אתר לא מוכר לי בשם Empire משהו נכונה מדובר במשחק בעל חופש תנועה מאד מוגבל, למה? כי הדמות בה אתם שולטים קופצת בנקודות מפתח בעצמה, ללא שאתם תיגעו בשום כפתור.... כן גם אני הזדעזעתי ואני מקווה שזה לא נכון , קישורים שמדברים על הנושא:

http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=214673

http://news.softpedia.com/news/Assassin-039-s-Creed-Quick-Summary-First-Official-Review-69847.shtml

מיותר לציין שאם זה נכון, המשחק בעיני, (שגם ככה לא עניין אותי יותר מדי) מאבד הרבה מערכו, לברוח על גגות זה מגניב, אבל לא כשהדמות בה אני שולט קופצת לבד :\

2. GOW Co-op יהיה אפשרי רק דרך מנוי סילבר בשירות המעאפן של מייקרוספוט ( לא זוכר את שם השירות) :\

3. ביושוק יזכה להמשך ויש דיבורים ב-Take2, המפיצה, על כך שהם יוציאו המשך כל שנתיים או משהו בסיגנון ...

בנוגע לכך שהסינגל לא מת אלא פשוט זורקים עליו ז*ן .... אני אענה לך בפשטות, כמה אנשים כאן (שמדובר בפריקים הכי גדולים) באמת קונים משחקים של סינגל? אולי 1% (אני מגזים בכוונה אבל עדיין ...) אתה רואה פה דיונים נפתחים על ימין ועל שמאל ברגע שמשחק יוצא לסצינה (משחקים שנפרצו והגיעו לרשת,על פי רוב, עוד לפני שהם נחתו על מדפים בארה"ב אפילו), כלומר כל המגיבים שם "משיגים" את המשחק ולא דרך הוצאת כסף, אז למה לחברת משחקים שמושתת על מודל כלכלי שמחייב רווח בשביל להתקיים להשקיע בכזה שוק? דרך אגב מאותה סיבה אתה לא רואה כבר תוכן ישראלי, תרגומים למשחקים וכו', כולם כאן צורבים מכולם "מדינת דיסק אחד"... אז איך המפתחים עושים משחק ששווה כסף? התשובה פשוטה, מולטי טוב ומושקע שבא על חשבון הסינגל, מלווה עם קוד ייחודי, שמכריח אותך להיות בעל המשחק אם אתה רוצה להתחבר ולהנות. אני לדוגמה מעדיף סינגל, מולטי זה ממש לא הקטע שלי אבל לצערי אני מבין את המפתחים המסכנים ומסכים עם מה שהם עושים , למרות שזה פוגע בי ובך ובעוד כאלה שמוכנים להוציא כסף על משחקים. סתם לקטע סטטיסטי , חברה שמוציאה נגיד 5 משחקים בשנה (שזה מעט) בדרך כלל מקווה ללהיט אחד שיכסה על כל ההוצאות, ויניב קצת רווח תיפעולי (עם שאיפה להרבה רווח כמובן) פשוט עצוב.

בנוגע ללאגים, פאטצ'ים ודומיהם... איך אתה יכול להשוות את ימינו לימים בהם משחקים רק התחילו ושאליהם אתה מתגעגע? מולטי זה משהו חדש עם בעיות מרחק ותקשורת שנכון להיום אין להן פיתרון (אני מכיר מישהו שטוען שלעולם לא יהיה כי לא משנה מה תעשה, מבחינה מדעית למידע לוקח X זמן להגיע ממקום למקום ולטענתו יש זמן מינימום שעומד לדוגמה על 150 מילישניות בינינו לארה"ב... ). פאטצ'ים? גם ל-Master of orion היו פאטצ'ים או ל-Master of Magic שאני זוכר איך התחברתי עם מודם מעאפן לארה"ב, לקח לי 3 ניתוקים (כל ניתוק התחיל הורדה מחדש - לא היה resume) ובערך 100 שקל בקו בזק שהשיחות הללו לארה"ב עלו לי. מטבע הדברים אין משחק ללא באגים ועל אחת כמה וכמה כשהיום יש פיזיקה, גרפיקה תלת מימדית, AI מתוחכם וכו'. אני מסכים שזה מרגיז, מעייף ואפילו נמאס, אבל אין לזה ממש פיתרון, ואני לא מדבר על חברות שמוציאות משחק לא גמור, ולא משנה אם זה באשמתן, או באשמת החברה המפיצה שלוחצת לשחרר את המשחק, שזה ללא ספק הכי מרגיז בעולם, מנקודת המבט שלי ושלך. כמו שהבוס הקודם שלי אמר "אם מטוס היה משהו שתוכנת על ידי תוכניתנים, לעולם לא הייתי עולה עליו". בקיצור אני חושב שבנושא הזה אתה קצת מגזים ושאפילו שכחת איך באמת היה פעם.

לסיכום אני חושב שהתחושות האלו פשוט נובעות מהעובדה שהיום כבר אי אפשר להפתיע אותנו - ראינו הכל, שמענו הכל, שיחקנו בעשרות ואף מאות משחקים וככה יוצא שרק המשחקים המושקעים ביותר, המוקפדים ביותר או הנועזים ביותר (הרבה משחקים מזרח אירופאיים שמנסים לערבב ז'אנרים בצורות מאוד מעניינות כגון eye of the dragon ) מצליחים לספק את הסחורה וגם זה בתקופות מסויימות כי כמו הרבה דברים, משהו שעושים ממנו המון לפעמים פשוט נמאס וגורם לנו לגלות מחדש את הכדורסל, כדורגל, ספרים, סרטים , חברים (לא בהכרח בסדר הזה :) ) וכו'. תנסה להימנע לתקופת מה ותגלה שהתיאבון חוזר ושגם דברים ממוצעים יכולים להחזיר את הכיף כשממש מתגעגעים לאהבת המשחקים הישנה.

משחק אחד שלא הזכרת ואני מקווה שאתה מכיר Psychonauts של טים שייפר, פשוט משחק מעולה וגאוני שגם הוא לא יזכה להמשך בגלל שעל אף הביקורות הנלהבות הוא ממש כשל במכירות. :s07:

משחק ששיחקתי בו לאחרונה ומאד נהניתי ושמראה איך משחקיות מוכרת מאד יכולה להיות כיף בגלל הקפדה על כל הפרטים של עיצוב, משחקיות וגיוון זה ללא ספק :yelclap:HL2 EP2

ובזאת סיימתי את ההודעה הארוכה ביותר שכתבתי אי פעם בפורום (אני חושב), לילה טוב :xyxthumbs:

פורסם

1. Assasin creed , בהנחה שהביקורת של אתר לא מוכר לי בשם Empire משהו נכונה מדובר במשחק בעל חופש תנועה מאד מוגבל, למה? כי הדמות בה אתם שולטים קופצת בנקודות מפתח בעצמה, ללא שאתם תיגעו בשום כפתור.... כן גם אני הזדעזעתי ואני מקווה שזה לא נכון , קישורים שמדברים על הנושא:

http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=214673

http://news.softpedia.com/news/Assassin-039-s-Creed-Quick-Summary-First-Official-Review-69847.shtml

מיותר לציין שאם זה נכון, המשחק בעיני, (שגם ככה לא עניין אותי יותר מדי) מאבד הרבה מערכו, לברוח על גגות זה מגניב, אבל לא כשהדמות בה אני שולט קופצת לבד :\

ללאלאלאלאל אני לא מאמין שבאמת כתבת את זה

הייתי שמח לענות לגבי כל שאר ההודעה אבל הקטע הזה מרתיח אותי מאוד!

העדר מקש קפיצה הוא כדי למנוע את גבול היכולת של השחקן כך שגם שחקנים בעלי קורדינציה של חתול נכה יוכלו להנות מתנועה חופשית באמת כמו שהמפתחים רצו

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים