דיון תגובות לביקורת על כרטיס קול ASUS Xonar D2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון תגובות לביקורת על כרטיס קול ASUS Xonar D2


anatoli

Recommended Posts

בהמשך לביקורת שהתפרסה לפני מספר דקות בקישור הבא:

http://hwzone.co.il/reviews/xonar_d2

כל תגובה/בקשה/מענה/שאלה (לא בסגנון של האם זה יתאים לכם אישית, אלא יותר על נושאים כללים בקשר לכרטיס עצמו), אתם מוזמנים בהחלט להגיב.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ביקורת מפורטת וטובה, כרגיל. :xyxthumbs:

עושה רושם שהחברות החדשות שמנסות להיכנס לתחום וויתרו מראש על להתחרות בביצועים במשחקים מול קריאטיב אחרת אין לי מושג איך נוצר מצב שOB

מסכן עוקף כרטיסי קול ייעודיים למשחקים, ועוד בכזה פער, שהעיקרון העיקרי שלהם הוא להפחית עומס מהמעבד ע"י עיבוד נפרד על הכרטיס.

כמו כן לא בהכרח נכון לומר שבXFI יש DAC נחות, הדגמים שקראיטיב שמה הם מהיותר מתקדמים של CIRRUS LOGIC. מה משפריע לסאונד הם בעיקר הרכיבים שהזכרת בביקורת הOPA וקבלי הכוח, כך שעם קצת עזרה אפשר להעלות את הרמה פלאים, עוד מעט אני מקווה שאני אגלי בעצמי. :)

בהחלט נחמד לראות שאסוס בחרה להשתמש ב4562 המאוד איכותי, מקווה שזה יציב סטנדרט למוצרים עתידיים.

אם כך, עד כה הכרטיס היחיד שהצליח להשתוות לXFIים הוא... XFI משודרג (הPRELUDE). די מאכזב, אבל לפחות סופסוף יש תחרות בתחום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-DAC הוא נחות יחסית למה שיש ב-. במיוחד בתור DAC "אודיופילי". חשוב גם שתזכור שה-X-Fi מכילים שבבים שונים בין הדגמים. ה-XtremeMusic אינו זהה לדגם העליון שלהם.

אם כך, עד כה הכרטיס היחיד שהצליח להשתוות לXFIים הוא... XFI משודרג (הPRELUDE). די מאכזב, אבל לפחות סופסוף יש תחרות בתחום.

שכחת לציין שזה המצב רק במשחקים. בכל דבר אחר, האסוס לא רואה את קריאטיב ממטר. הוא פשוט שנות אור טוב יותר, נוח יותר, יציב יותר, קל יותר, נשמע טוב יותר, ופשוט הרבה יותר טוב.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בואנה אתה מהיר. ;D

נכון, בELITE PRO יש DAC יותר טוב, לא יודע עד כמה אבל. ממה שקראתי בHEADFI בת'ראד של המוד, הכרטיס יכול להתקרב בSQ לאחר המוד לBenchmark DAC1 המכובד, יש מצב סביר שזאת הגזמה אבל אני אופטימי... 'כל מקרה, כמו שאמרתי לך, אם אני אעשה ת'מוד עד למפגש אני אביא אותו ותוכל להתרשם בעצמך ולהשוות לאסוס גם.

כן, רק במשחקים אבל זאת הפואנטה העיקרית פה לדעתי... זה כרטיס לגיימרים הלא כן? מה הטעם בכרטיס ש*מוריד* ביצועים במשחקים בעוד שXFI, שישן יותר, מעלה ביצועים? נכון, סה"כ זה הבדל די שולי במערכות מתקדמות ביחס למעבד, כ.מסך וכו' אבל זה ממש תמוה בכל זאת... אפ'חד חוץ מקריאטיב לא יודע לתכנן מעבד קול נורמלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוכח שעד כה קריאטיב הייתה בלעדית בתחום וכל המשחקים מתוכננים לכרטיסים שלה ול-EAX, חכה חצי שנה בערך ותראה שהמצב ישתנה לאט לאט. מעבר לזה שאל מול כל הייתרונות, הגריעה בביצועים היא ולא כלום.

בנוגע ל-DAC, אני סקרתי את ה-XtremeMusic אם זכור לך. ככה שיצא ל לבדוק את ה-DAC שלו. הוא סבבה ביותר, אבל לא ברמה של הכרטיס הזה. כמו כן, להגיד שאחרי מודינג הכרטיס הזה נשמע כמו DAC1 זה הגזמה בוטה. סך הכל הוא מחליף את ה-OPA, אולי מקצר את הקבלי יציאה (שנמצאים שם בכדי לשמור על DC offcet הגיוני), ומחליף את הקבל של הכניסה אם זכור לי נכון. כל אלה לא משנים את העובדה שיש עוד המון רכיבים גרועים בדרך, את התיכנון של הכרטיס, ואת ההפרעות של המארז על הכרטיס. DAC חיצוני סביר יהיה טוב יותר. גם ה-Zhaolu 2.5 בלי שדרוגים יהיה טוב יותר (בטח שאחרי החלפת ה-OPA של היציאה כמו שאני עשיתי לדוגמא). ה- מתוכנן דיי טוב כאשר החיסרון היחיד לדעתי הוא הימצאות של דרגת היציאה (המרה יחד עם הגברה) דיי רחוק מהיציאה הפיסית של הכרטיס. עם זאת, הגוף מתכת אמור להגן על הכרטיס מרעשים, ונראה שהוא עושה את זה דיי טוב כיוון שסך הכל קיבלתי עיוותים אפסיים ורצפת רעש נמוכה מאוד ב-RMAA. עם זאת, התכנון מאוד טוב עם חלוקה יפה של שלב ההמרה ושלב ההגברה בצורה מאוד מסודרת שדואגת להפחית רעשים במהלך השלבים האילו, הרכיבים איכותיים מאוד (לא קבלים של ג'מיקון ושאר ירקות). אם הכרטיס הזה שהוא בעצם שיפור עצום על פני ה-X-Fi באיכות הקול (וכפי שציינתי, עומד בקו אחד עם ה-1212M) לא מצליח לעמוד ברמה של ה-2.5A שלי (אשר יש לו ביציאה את אותו ה-OPA, ה-4562 של National) אז X-FI משודרג בטוח לא יצליח :)

למרות הכל, אני חושב ש-X-Fi משודרג אמור להיות מעניין, ולתת תמורה טובה לכסף, אז אני בהחלט מחכה לשמוע אותו.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחלה ביקורת אנטולי. אבל אני חייב לציין שמאוד חסרה השווה של ה- Xonar ל- Auzen X-Prelude שנחשב היום לדבר החם בשוק גם מבחינת סאונד של מוסיקה וגם עצם התמיכה שלו בתקן ה- EAX 5.0. היות שגם את Prelude ניתן לקנות בסכום כסף של 200$ אני אישית (לפחות על הנייר) הייתי הולך על ה- Prelude בזכות התמיכה שלו בתקן ה- EAX החדש שייתן לי בנוסף גם את ההנאה במשחקים.

מעניין מאוד שבביקורת הזאת Prelude קיבל.. טוב פשוט תיכנסו ותראו בעצמכם כמה מתון 10.

התחרות היום בין כרטיסי הקול היא היא באמת טובה. ושוב מאוד מעניין היה לשמוע את דעתך על ה Auzen.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דעתי על הפרלוד כרגע שווה לדעה של כל אחד אחר פשוט כי לא קיבלתי אותו לבדיקה. אני לא יכול להתייחס אליו יותר מדיי בלי לבדוק אותו לעומק. אני כן יכל להגיד, שקצת קשה לי להסכים עם זה שהוא הדבר הכי חם בשוק כרגע, תקרא את המשך הפוסט הזה ותבין למה מה שכן אני יכול להגיד לך הוא שכל עוד לא איכפת לך מכמה פריימים במשחקים, ה-ASUS יהיה טוב לפחות באותה המידה, ואולי אפילו יותר. הסיבה לכך מאוד פשוטה. מבחינת איכות קול אתה מסתכל על שני כרטיסים שאמורים להיות שקולים בעזרת OPA זהים לחלוטין ושבבים המרה ברמה דומה. הייתרון של Azune הוא במעבד שטוב יותר למשחקים, אבל החיסרון שלו הוא שהמעבד שלו לא טוב לסרטים וכל דבר אחר שמוקלט בקצב של מעל 48kHz. המעבד של X-Fi לא יודע לעבוד בקצבי דגימה של מעל 48kHz, מה שאומר שכל דבר מעל לזה עובר דגימה מחדש בכניסה ל-, ודגימה מחדש שוב ביציאה ממנו. לא רק זה, במידה ורוצים לקבע אותו על 44.1kHz בכדי לשמוע מוזיקה חובה לעבור למצב Audio Creation.

מעבר לזה, ייתרון נוסף של ה-Azune הוא ששלב ההמרה וההגברה נמצא קרוב יותר ליציאה הפיסית. עם זאת, הכרטיס הזה אינו מכוסה במגן EMI, לכן סביר להניח שגם הייתרון הזה ייתקזז ביחס לאסוס. כמובן שלפרלוד יש OPA מתחלף לערוצים הקדמיים, אז הוא נותן יותר משחק, אבל מבחינת איכות הקול, הOPA הקיים (שזהה לזה של אסוס) הוא כל כך איכותי, שלהחליף אותו לא ישפר את הצליל, אלא רק ישנה אותו במקרה הטובה.

חיסרון נוסף שלדעתי הוא אחד הגדולים ביותר בכרטיס של Azune הוא הדרייברים. מישהו מארה"ב שיצא לי לדבר איתו על הכרטיס (הוא רכש אותו) אומר שהדרייברים הם כמעט 1:1 עם הדרייברים של קריאטיב, כאשר ההבדלים הם אפסיים והם מספר אפשרויות נוספות של ה-DD ושאר ירקות שנוספו. ממה שהוא אומר, הוא כבר נתקל במספר בעיות יציבות. אם זכור לך נכון, הדרייברים הבעיתיים היו אחת הסיבות היותר רציניות לזה שלא אוהבים את קריאטיב.

כמו כן, בנוגע ל-EAX, אתה צריך לזכור שהוא כבה פסה. לא תומך בתקן הזה, לכן ברגע שאתה עובר למערכת ההפעלה הזו הייתרון הזה נעלם. אז נשאר לחכות כמה חודשים ולראות האם באמת מדובר על מעבד חזק יותר למשחקים או שמדובר בכלל על עניין של התאמת המשחקים במיוחד לכרטיסי הקול של קריאטיב (מה שלא מעט חברות עושות, BF2, COD2 ועוד).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כלומר לפי מה שאתה אומר הבעיה שלו היא דווקא ה- X-Fi. מעניין. אם כך בנוסף ל- Prelude יהיה מעניין לראות גם השוואה של ה- X-Plosion (שהוא בעצם פרלוד אבל ללא ה-X-Fi).

תגיד, למה אתה חושב שבסרטים תהיה לו איכות פחות טובה הרי הוא תומך ב-DTS/Dolby?

ועוד שאלה. אתה מייחס חשיבות גדולה מאוד לקצבי דגימה מעל 48kHz, למה בעצם? לפי מה שאני יודע ה-CD מוציא 44k, אז איפה בעצם יש שימוש בקצבי דגימה האלה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכרטיסים הקודמים של Azune היו דיי גרועים, הייתרון היחיד שלהם היה DDL שכיום כבר ישנו בכל הכרטיסים. הייתה להם איכות קול לא משהו, דרייברים לא הכי יציבים, וביצועים במשחקים גם לא הפתיעו.

בנוגע לשני המשפטים האחרונים שלך, אתה ענית לעצמך. DD ו-DTS עובדים ביותר מ-44.1kHz, כמו גם אלבומים מסוימים של מוזיקה (SACD ו--A שהם פחות נפוצים), במקרים האלה ה-X-Fi לא יודע לעבוד בתדר הדגימה הטיבעי וחייב לעשות המרה בכניסה וביציאה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא דובר בכלל על השבב של הכרטיס, עליו הוא כולו מבוסס "דיגיטלית": C-MEDIA 8788 Oxygen , אותו שעליו מבוססים כמעט כל הכרטיסים האיכותיים של Auzentech. (למרות שציינת הרבה מהתכונות של הכרטיס, מה שבעך מסביר על השבב)

2. שאלה חשובה, בקשר ל- DAC בעיקר: מה עדיף, בהנחה שיש לי רסיבר חדש של Denon\Yamaha\Harman Kardon בכ-2000-3000 ש"ח ? להשתמש בכרטיס און בורד ביציאה דיגיטלית ושהרסיבר ישמש כ- DAC, או להשתמש בכרטיס כזה כ-DAC ולחבר מהיציאות האנלוגיות שלו לרסיבר ? מה יותר איכותי, ומה יישמע יותר טוב ? (למרות שזה יכול כמובן להיות סובייקטיבי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע לשבב, אני לא ראתי יותר מדיי טעם לציין את זה, שכן זהו שבב נפות מאוד. המון כרטיסים משתמשים בו (גם כאלה שלא נמכרים בארץ).

בנוגע לאיכות הקול, ה- יישמע הרבה יותר טוב מהרסיבר שלך בכל הנוגע להמרה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה טוען שכמעט בכל מצב, למעט אם יש לי DAC חיצוני ייעודי איכותי ויקר, עדיף להשתמש אך ורק ביציאות האנלוגיות של הכרטיס- הם יעשו עבודה טובה יותר מאשר היציאות הדיגיטליות. אוקיי, מעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...