עבור לתוכן

מדיניות פיקסלים מתים וצרכנות נבונה

Featured Replies

פורסם

לא הבנתי מדוע הדיונים על הפיקסלים המתים ?

הרי ישנו חוק החזרת מוצר עד שבועיים מקנייתו .

אם יהיה פיקסלון אחד בודד מצידי שיהיה עזוב ובודד וגלמוד בקצה המסך , אני פשוט אקפל הכל בצורה יפה ואחר כבוד לחנות .

האם לא כך ?

פורסם

אין בעיה,

תשלם על משלוח חזרה או דלק וגם דמי ביטול עסקה של 10% או 200 ש"ח הנמוך מביניהם. :nixweiss:

פורסם

אין בעיה,

תשלם על משלוח חזרה או דלק וגם דמי ביטול עסקה של 10% או 200 ש"ח הנמוך מביניהם. :nixweiss:

אם כבר, אז זה 100 ש"ח או 5% הנמוך מביניהם, וגם זה רק אם הזמנת "מרחוק", כלומר דרך האינטרנט או בטלפון. הצרה היא שלא כל החנויות (לדעתי כמעט כולן) יסכימו לדיל הזה אם פתחת את הקופסא ושומו שמיים-גם חיברת את המסך למחשב וצפית בו 10 דקות. אני, לדוגמה התקשרתי לכמה חנויות שמוכרות VP930 ושאלתי אם אוכל להחזירו במידה ואני לא מרוצה (לפי החוק לא חייב להיות פגם במוצר-מספיק שאתה לא מרוצה,אתה לא חייב אפילו להסביר את הסיבה).כל החנויות השיבו בשלילה.במקרה הטוב יתנו לך זיכוי..... וכולן לדעתי היו מפסידות בבית משפט,אבל למי יש כח לתבוע....


עריכה:מצד שני, אולי אני אעשה את זה יום אחד. מישהו חייב ללמד את החנויות האלו לכבד את החוק,ותוך כדי גם ליצור תקדים שיחייב את האחרות.

פורסם
  • מחבר

אולי כדאי להזמין את בעלי החנויות לפרסם את המדיניות שלהם ?

או לדעת זאת מנסיון של חברי הפורום .

אני יודע בוודאות שכמעט אין יבואן שלא מקבל את הסחורה חזרה מהחנות ( בלי סיבה או פגם )

כך שאלה רק בעלי החנויות שכנראה אין להם כח להתמודד עם זה .

פורסם

אולי כדאי להזמין את בעלי החנויות לפרסם את המדיניות שלהם ?

או לדעת זאת מנסיון של חברי הפורום .

אני יודע בוודאות שכמעט אין יבואן שלא מקבל את הסחורה חזרה מהחנות ( בלי סיבה או פגם )

כך שאלה רק בעלי החנויות שכנראה אין להם כח להתמודד עם זה .

לכל חנות יש תקנון שנמצא באתר ואפשר לקרוא אותו.בד"כ מוזכרת שם גם מדיניות החלפת מוצר בהתאם לחוק "עסקת מכר מרחוק" ,אבל הם תמיד מדגישים שזה רק בתנאי שהאריזה לא נפתחה ולא נעשה כל שימוש במוצר.

פורסם
  • מחבר

אז הם עוברים על החוק ,

החוק אומר שאפשר להחזיר כל מוצר על עסקה מרחווק למעט ספרים, דיסקים או מוצרים אחרים הניתנים להעתקה !

פורסם

הם אומרים שהם לא עוברים על החוק. לשון החוק אינה מפרטת איזו רמה (אם בכלל) של שימוש במוצר מונע החזרה שלו ,ולכן החנויות עושות מה שנוח להן ואומרות לך " נו עכשיו אחרי שפתחת אותו, אני יכול למכור את זה כחדש?...." התשובה היא שהרבה פעמים כן ,למשל אם מדובר בכרטיס מסך שהוזמן (כמו במקרה שהיה לי) והתצוגה לא הניחה את דעתי. הכרטיס הגיע אלי בסה"כ בשקית אנטי -סטטית סגורה בסלוטייפ. כולה הכנסתי אותו למחשב, התברברתי עם הדרייברים בערך כשעתיים עד שהבנתי שאני לא אראה טוב עם הכרטיס הזה. החזרתי את הכרטיס לשקית, החזרתי בחזרה ,וקיבלתי את התשובה שבכרטיס נעשה שימוש (גם שעתיים נחשב אצלם לשימוש) ולכן אי אפשר לקבל את הכסף בחזרה.

גם אם נעשה שימוש שלא פגם במוצר אבל בכל-זאת מונע או מפריע להן למכור אותו כחדש, הן יכולות תמיד להחזיר ליבואן,אבל כמו שכתבת בעלי החנויות מעדיפים לא להתמודד עם זה,מה גם שיש הרבה חנויות שמיבאות בעצמן.

נכון, אני בטוח שהחנויות האלו עוברות על החוק, אבל ללכת לבית משפט זה סיוט.

פורסם

הם לא עוברים על החוק, החוק נותן קווי הנחיה כלליים, בתנאים שאין תקנון רכישה. לכל חנות יש את תקנון הרכישה שלה, וכל עוד הוא מוצג באתר וזמין לקריאה בחנות עצמה היא יכולה לעשות מה שבא לה. מבחינתה היא תקבל מוצרים חזרה רק אם הם מוחזרים ע"י קלאודיה שיפר ולפרקון ביום השלישי והחמישי של החודש בלבד.

כל עוד זה מופיע בתקנון זה חוקי, אף אחד לא מחייב אותך לקנות מהם, לא מתאימים לך תנאי העסקה אל תקנה.

פורסם

הם לא עוברים על החוק, החוק נותן קווי הנחיה כלליים, בתנאים שאין תקנון רכישה. לכל חנות יש את תקנון הרכישה שלה, וכל עוד הוא מוצג באתר וזמין לקריאה בחנות עצמה היא יכולה לעשות מה שבא לה. מבחינתה היא תקבל מוצרים חזרה רק אם הם מוחזרים ע"י קלאודיה שיפר ולפרקון ביום השלישי והחמישי של החודש בלבד.

כל עוד זה מופיע בתקנון זה חוקי, אף אחד לא מחייב אותך לקנות מהם, לא מתאימים לך תנאי העסקה אל תקנה.

תגיד לי אתה אמיתי?! ממתי תקנון של חנות יכול להיות בניגוד לחוק?..למה שלא יכתבו בתקנון למשל, שאין מכירה לערבים, שחורי עור ,רוסים, וגמדים?..כי יש חוק נגד גזענות ! נכון, הם יכולים לקבוע בתקנון שלהן תנאים שונים ומשונים, אבל לא כאלו המתנגשים עם החוק.

חוץ מזה לגבי החוק הספציפי של עסקת מכר מרחוק, מאיפה הבאת ש"החוק נותן קווי הנחיה כלליים, בתנאים שאין תקנון רכישה".....? קראתי את החוק .לא מוזכר שם שום דבר כזה.

פורסם

חנויות המחשבים רבות עוברות על החוק באופן בוטה בכך שלא מספקות עם המוצר תעודת אחריות מפורטת כתובה בעיברית. כפי שקרה לי כשרציתי לרכוש מסך.

למי שמעניין אותו הנושא:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=286113.0

פורסם

^

לדעתי, רצוי ואף מומלץ לנעוץ

פורסם

^

לדעתי, רצוי ואף מומלץ לנעוץ

סליחה על הבורות, עבל איך עושים את זה?...זה לא החלטה של מנהלים?...

שאלה נוספת,התכוונת לכל הדיון שהתנהל כאן או רק לקישור שהביא הבחור כאן לפניך?

פורסם

-רק בכירים יכולים לעשות זאת.

-הכוונה הייתה ללינק.

פורסם

-רק בכירים יכולים לעשות זאת.

-הכוונה הייתה ללינק.

למה רק ללינק?.. לא קראת את כל התרד? מדיניות החזרת מוצרים שהחנויות נוקטות בה (ועוברות באופן גס ובוטה על החוק) לא מספיק חשובה בעיניך?

פורסם

כל הנושא חשוב בעיני.

לדעתי, עצומה תעשה רעש גדול הרבה יותר.

הבעיה היא שאני לא חושב שיש מספיק בסיס\גרעין אנשים לעצומה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים