האם ניתן להשוות את PS3 או XBOX360 לאיזשהו מפרט מחשב? - קונסולות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ניתן להשוות את PS3 או XBOX360 לאיזשהו מפרט מחשב?


ofirrjd

Recommended Posts

היי,

בעודי שוקל לזנוח את כל עניין המחשב האישי למשחקים ולעבור לקונסולות, אני קורא את ההשוואה בין XBOX360 ל PS3, ראו לינק:

http://www.gamespot.com/features/6125087/index.html?type=tech

בין היתר מצויינים שם מפרטי הקונסולות. לבד מהמעבד שנראה אכן מפלצתי, הזכרון של הקונסולות והכרטיסי מסך שלהם, לא כל כך מפלצתיים. בייחוד התמקדתי בנושא הכ"מ המתואר בפסקה הבאה:

So how many traditional pipelines does the RSX have? Sony has revealed that the RSX GPU has a 550MHz clock and has over 300 million transistors. Sony has also stated that the chip is more powerful than two 6800 Ultra cards put together. Your first guess might be that Nvidia simply doubled the pipeline number on the 6800 Ultra to make the RSX, but you also have to remember that the Ultra only clocked in at 400MHz. If the "double" performance measurement is based on fill-rate performance rather than hardware, the clock speed increase up to 550MHz is clear sign that the hardware improvement isn't from a pure doubling of pipelines. We're guessing that the actual pipeline count is going to be at 24, which is about right for 300 million transistors and, at 550MHz, has just a slightly larger fill-rate than two 6800 Ultras clocked at 400MHz. Since the Ultra had 6 vertex pipelines, the RSX likely has 6 more vertex pipes in addition to the 24 pixel pipelines

אם כך, נראה כאילו מחשב במחיר של 4500-5000 ש"ח ייתן בערך את אותם ביצועים בגראפיקה וברמת משחקיות, אם נזנח את חיבורי ובקרי משחק אלחוטיים שממילא לא מהווים עניין מיוחד עבורי (אני פשוט מעדיף מקלדת ועכבר ומסך 19 אינצ' מסורתי).

מה דעתכם? אני בכיוון?

אופיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ממש ניתן להשוות בין קונסולות למחשבים, והסיבה לזה היא שכשמשחק נכתב עבור פלטפורמת הוא נכתב כשהוא מתאים באופן אופטימלי ולחומרה מסוימת ונתמך בקונפיגורציות חומרות נוספות החל מהמינימום (הדרישות המינימליות של כל משחק). בקונסולה, המשחק עובר אופטימיזציה ע"מ שיעבוד על הקונסולה בצורה חלקה ונכונה. במשחקי מחשב, אף אחד לא ערב לכך שאותו משחק ירוץ באופן תקין על שני מחשבים שונים.

כלומר תוך 3 שנים, כשהמחשב שלך כבר יריץ משחקים חדישים על FPS די נמוך ורמת גרפיקה נמוכה, הקונסולה (בהנחה שאותם משחקים יצאו גם לה) תריץ אותם בFPS גבוה יותר (כמובן שרמת הגרפיקה עלולה להשתנות).

המסקנה מזה היא שגם אם ניתן לבצע את ההשוואה בין למחשבי משחקים, היא תהיה נקודתית נורא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ממש ניתן להשוות בין למחשבים

ממש לא נכון. החומרה שקיימת בתוך הקונסולת היא ידועה ויש לה מקבילות בשוק (פרט למעבד של ה-PS3 שעדיין תריך להוכיח מה הוא יודע לעשות). אתה יכול לבנות היום מחשב שיריץ באותה רמה ואף יותר משחקים שיוצאים גם לקונסולות וגם למחשב. הבעיה אכן קיימת בפורטים שעד היום היו ממש גרועים. Gears of War לדעתי כבר יהיה לא סתם פורט אלא מותאם בצורה נהדרת למחשב, Unreal 3 יוצא מראש בהתאמה מלאה למחשב וכו'

כלומר תוך 3 שנים, כשהמחשב שלך כבר יריץ משחקים חדישים על FPS די נמוך ורמת גרפיקה נמוכה, הקונסולה (בהנחה שאותם משחקים יצאו גם לה) תריץ אותם בFPS גבוה יותר (כמובן שרמת הגרפיקה עלולה להשתנות).

גם לא נכון. החומרה של הקונסולה לא משתפרת, כלומר לכל אורך חייה (5-7 שנים או במקרה של מ$קרוסופט החמדנים 3 שנים :) ) תהיה לה את אותה גרפיקה, תוך כדי שצריך לקחת בחשבון, שייקח זמן עד שילמדו איך לחלוב מכל קונסולה את הגרפיקה המקסימלית שלה, ראה את קונסולת ה-PS2 והמשחקים שיצאו לה לאחרונה כגון Final Fantasy XII או GOW2 (פיינל פנטזי נראה מדהים ועל GOW2 בכלל יש אנשים שנשבעים שזה נראה כמו קונסולת הדור הבא). המחשב לעומת זאת, בהשקעה של כרטיס מסך חדש יוכל להראות גרפיקה הרבה יותר טובה, עם מנועים כבדים יותר וריאליסטיים יותר, אבל היתרון של הקונסולות הוא בהחלט באופטימיזציה והעובדה שהחומרה Across the Board היא קבועה.

מאותה סיבה גם הרבה חברות עסוקות בלהוציא את המיץ מהיכולת הגרפית של הקונסולה (כי זה מה יש, אין להן יכולת להכריח אותך להחליף לחומרה טובה יותר), בעוד שכשמדובר במחשב פשוט מכריחים אותך להחליף כרטיס מסך, מתוך ההנחה המאד רווחת היום בעולם המחשבים (הנחה שאני שונא) שאם כבר יש רמת ביצועים מספקת על חומרה x אין צורך לעשות אופטימיזציה לחומרה y שהיא חלשה יותר, אבל יכולה להגיע לאותה רמה עם השקעה באופטימיזציה. מגעיל אבל זה מה יש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במחיר של קונסולה .. 3500 +- שום מחשב לא יהיה טוב כמו הקונסולה ולא יחזיק כמו הקונסולה .

שים לב, ציינתי תג מחיר של 4500 ולא 3500, כלומר אולי עדיף לתת 1000 ש"ח יותר ולקבל מקבילה עדיפה. ברור שאין מה להשוות בין מחשב לקונסולה במובן של מה שאפשר להוציא מהמערכת כלומר בעוד הקונסולה היא ייעודית בעיקר למשחקים, עם מחשב ניתן לעשות הרבה יותר ואולי 1000 ש"ח יותר שווים את זה.

לכל המגיבים, בהנחה שנזנח את האופטימיזציה שגם על זה ניתן להתווכח. לדוגמא, ציינתם פה אופטימיזציה ל PS2 שכיום כבר אף אחד לא מתקרב ל PS2, אם משהו רוצה קונסולה לבטח הוא יקנה PS3, כך שטיעון האופטימיזציה די איבד את חודו. זה די דומה לכרטיסי מסך ומעבדים במחשבים: כלומר, כמו שכבר נאמר, ניתן לבצע אופטימיזציה לרכיבים קיימים, אבל מי טורח כשחומרה חדשה נותנת יותר ביצועים? אני מדבר על נקודת זמן. ובנקודת הזמן הנוכחית, עם ההיצע שיש היום בשוק המשחקים, מי יתן יותר ביצועים, בשורה תחתונה, היכן הגרפיקה תהיה יותר מרשימה? היכן ה FPS? האם כוח העיבוד של מחשב ב 4500 עד 5000 ש"ח משתווה לקונסולות בהיצע המשחקים הקיימים כיום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם כוח העיבוד של מחשב ב 4500 עד 5000 ש"ח משתווה לקונסולות בהיצע המשחקים הקיימים כיום?

לצערי תחת המגבלות שהצבת המחשב מפסיד. המחשב לא יגיע לגרפיקה מקבילה במחיר כזה, ובתחום המשחקים המחשב בכלל במצב רע - אחוז לא קטן מהמשחקים יוצא רק לקונסולות ולצערי גם זה מסיבות מובנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל XBOX360 יש מעבד 3 ליבות מיוחד

512MB זיכרון

כרטיס גרפי שמקביל ל x1650xt

כל המשחקים שיוצאים לו מותאמים במיוחד לחומרה הזאת ככה שזה לא כמו במחשב... (שבמערכות HIGH END אפשר להפעיל על HIGH ובמערכות חלשות מפעילים על מינימום)

צריך גם להתרגל לשליטה בשלטים וכמו שאמרו מומלץ טלווזיה HIGH DEFENITION בשביל להינות מהאקסבוקס כמו שצריך (ומערכת עם מגבר ו 5 surround DOLBY DIGITAL גם לא תזיק)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התשובה היא פשוטה, כן, ניתן להשוות ביניהם זאת מכיוון ששניהם מחשבים, הם בנויים מחלקים דומים.

ההבדל הוא שכל הקונסלות הם אותו דבר, ולכן קל יותר לפתח משחקים עבור הקונסלות מאשר המחשב, מכיוון

שלמחשב רכבים רבים, על חברות המשחקים לגרום למשחק לעבוד באופן אופטימלי עם כל חלק,

בין אם זה 8800GTX או אם זה 7300GT, אם זה מעבד אטלון או מעבד C2D.

בקונסלות עליהם ליצור משחקים עבור אותם חלקים ולכן קל יותר לפתח אליהם משחקים, וגם המגבלות ידעות מראש.

הPS2 למשל עד היום מריץ משחקים ברמה גרפית גבוהה יותר מחלק ניכר מהמחשבים היום (שלי למשל) מסיבות אלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש לא נכון. החומרה שקיימת בתוך הקונסולת היא ידועה ויש לה מקבילות בשוק (פרט למעבד של ה-PS3 שעדיין תריך להוכיח מה הוא יודע לעשות). אתה יכול לבנות היום מחשב שיריץ באותה רמה ואף יותר משחקים שיוצאים גם לקונסולות וגם למחשב. הבעיה אכן קיימת בפורטים שעד היום היו ממש גרועים. Gears of War לדעתי כבר יהיה לא סתם פורט אלא מותאם בצורה נהדרת למחשב, Unreal 3 יוצא מראש בהתאמה מלאה למחשב וכו'

גם לא נכון. החומרה של הקונסולה לא משתפרת, כלומר לכל אורך חייה (5-7 שנים או במקרה של מ$קרוסופט החמדנים 3 שנים :) ) תהיה לה את אותה גרפיקה, תוך כדי שצריך לקחת בחשבון, שייקח זמן עד שילמדו איך לחלוב מכל קונסולה את הגרפיקה המקסימלית שלה, ראה את קונסולת ה-PS2 והמשחקים שיצאו לה לאחרונה כגון Final Fantasy XII או GOW2 (פיינל פנטזי נראה מדהים ועל GOW2 בכלל יש אנשים שנשבעים שזה נראה כמו קונסולת הדור הבא). המחשב לעומת זאת, בהשקעה של כרטיס מסך חדש יוכל להראות גרפיקה הרבה יותר טובה, עם מנועים כבדים יותר וריאליסטיים יותר, אבל היתרון של הקונסולות הוא בהחלט באופטימיזציה והעובדה שהחומרה Across the Board היא קבועה.

מאותה סיבה גם הרבה חברות עסוקות בלהוציא את המיץ מהיכולת הגרפית של הקונסולה (כי זה מה יש, אין להן יכולת להכריח אותך להחליף לחומרה טובה יותר), בעוד שכשמדובר במחשב פשוט מכריחים אותך להחליף כרטיס מסך, מתוך ההנחה המאד רווחת היום בעולם המחשבים (הנחה שאני שונא) שאם כבר יש רמת ביצועים מספקת על חומרה x אין צורך לעשות אופטימיזציה לחומרה y שהיא חלשה יותר, אבל יכולה להגיע לאותה רמה עם השקעה באופטימיזציה. מגעיל אבל זה מה יש.

אתה לא מבין את העיקר:

ככל שהזמן עובר, כך יודעים המפתחים לנצל טוב יותר את כוח הקונסולות, מה שגורם למשחקים להיראות טוב יותר ויותר. ואתה בעצמך הבאת את דוגמת הPS2.

אולי הקונסולה לא משתפרת, אבל המשחקים שלה כן. רמת הגראפיקה בGOW2 יכולה להשתוות כמעט לכל משחק מחשב שיצא השנה.

במחשב, המפתחים לא דואגים ל"סחוט את המיץ" מהכרטיס מסך ולא מתאימים את המשחקים לכרטיס מסך מסויים מה שמאלץ אותך לחדש את החומרה לעתים קרובות מדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל XBOX360 יש מעבד 3 ליבות מיוחד

512MB זיכרון

כרטיס גרפי שמקביל ל x1650xt

כל המשחקים שיוצאים לו מותאמים במיוחד לחומרה הזאת ככה שזה לא כמו במחשב... (שבמערכות HIGH END אפשר להפעיל על HIGH ובמערכות חלשות מפעילים על מינימום)

צריך גם להתרגל לשליטה בשלטים וכמו שאמרו מומלץ טלווזיה HIGH DEFENITION בשביל להינות מהאקסבוקס כמו שצריך (ומערכת עם מגבר ו 5 surround DOLBY DIGITAL גם לא תזיק)

אין לו מעבד מיוחד, יש לו 3 מעבדי PPC סטאנדרטיים.

הכרטיס מסך שלא לא נתן להשוואה לשום כרטיס מסך שקיים כיום בשוק, אולי פרט לR600 בשל דמיון חלקי בארכיטקטורה, כיוון שאחרי הכל הR600 מבוסס עליו.

מבחינת כוח עיבוד נטו גם אי אפשר להשוות את הכרטיס הזה מכמה סיבות עיקריות, דברים מסויימים הוא עושה במאות אם לא אלפי אחוזים מהר יותר מכל כרטיס שקיים כיום, הxenos לא מעבד קודקודים, כל החישובים האלה נעשים על גבי הCPU. הraster שלו מופרד מהליבה הראשית ומאפשר דברים שאני בספק אם כרטיסים לשוק הבייתי יוכלו לחקות בשנתיים הקרובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל בבדיקות שעשו לאובוויליון שהוא יצא במחשב של 5000 שקל ומעלה מחירי הארץ

אפשר להרכיב מחשב שיתן ביצועים יותר טובים מה360 והPS3 אמור להיות מאוד דומה ל360 מבחינה גרפית

שנית למי שהזכיר תPS2 שלי יש אותו ואני משחק בו הרבה

1-לGOW2 יש גרפיקה מאוד יפה זה נכון אבל הרבה מימנה הושג דרך טכניקות 2D

ובגלל זה אין לך אף שליטה על המצלמה

בעצם עשו שילוב של 2D אם 3D

וחוץ מיזה הרזולוציה נמוכה

FF זה כבר סיפור אחר כי הגרפיקה לגמרי 3D אבל הוא לא מיתקרב לרמת מחשב חזק או קונסולות חזקות

בנוגע למחירים אתם שוכחים שאם קונים 360 בארץ יש בעית אמינות

יש תשלום לLIVE למולטיפליר

מחירים מאוד גבוהים על רוב החומרה העיקפית ומשחקים וכו

הPS3 בכלל מאוד יקר מהתחלה

אז בארץ אני ממליץ PC למרות שהתשלום הראשון מאוד יקר

ובעניין אורך חיים ה360 כבר שנה ו7 חודשים בשוק והXBOX מת אחרי 4 שנים ככה שקשה לדעת מה יחזיק יותר

360 או מחשב

בעניין הPS3 סוני כרגע חיבת אותו למלחמת הבלו רי נגד הHD-

אבל הסיכוי שהוא יצליח ליצור רווחים רצינים נמוך כרגע הוא גורם וגרם להפסדים ענקים

ככה שגם אליו לא היתי מהמר

עדיף לחכות וליראות מה יקרה איתו עוד שנה במיוחד עכשיו שנינטנדו מתחילה לישתלט אפילו על ארצות הברית ויפן ניכבשה כבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לו מעבד מיוחד' date=' יש לו 3 מעבדי PPC סטאנדרטיים.

הכרטיס מסך שלא לא נתן להשוואה לשום כרטיס מסך שקיים כיום בשוק, אולי פרט לR600 בשל דמיון חלקי בארכיטקטורה, כיוון שאחרי הכל הR600 מבוסס עליו.

מבחינת כוח עיבוד נטו גם אי אפשר להשוות את הכרטיס הזה מכמה סיבות עיקריות, דברים מסויימים הוא עושה במאות אם לא אלפי אחוזים מהר יותר מכל כרטיס שקיים כיום, הxenos לא מעבד קודקודים, כל החישובים האלה נעשים על גבי הCPU. הraster שלו מופרד מהליבה הראשית ומאפשר דברים שאני בספק אם כרטיסים לשוק הבייתי יוכלו לחקות בשנתיים הקרובות.

[/quote']

ה512MB של ה"כרטיס מסך" בעצם מחולק בינו לבין המעבד. ככה שאי אפשר להגיד שיש לכרטיס מסך 512MB.

הכרטיס מסך של ה360 חלש משל הPS3? ולמה אתה יודע את כל זה? =\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם הכרטיסי מסך וגם הזכרונות של הPS3 וה360 די דומים

יש אומנם אבדלים לדוגמה הזכרון בPS3 מחולק וב360 מחובר

אבל שבודקים בנתונים העיקרים ובמשחקים שיצאו האיכות מאוד קרובה

מה שכן במשחקים שצריכים המון שטח איכסון לPS3 יש היתרון

ברור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...