מספר שאלות לפני קניית מחשב חדש - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מספר שאלות לפני קניית מחשב חדש


nondos

Recommended Posts

שלום

אני מתכנן לקנות בקרוב מחשב חדש ויש לי מספר שאלות:

א. מה ההבדל בין הזכרונות השונים היום 667, 800, 1000 ועד כמה מרגישים את השינוי מבחינת מהירות, ממה שהבנתי בפורם אם אני לא מתכנן OC אין טעם לקנות זכרון יותר מהיר מ 667 האם זה נכון? האם שווה להשקיע בזכרון עם תזמון יותר מהיר לדוגמא CL4 על פני CL5 האם אני ארגיש בהבדל?

ב. לאור המלצות רבות פה בפורם החלטתי לרכוש לוח אם של gigabyte ישנם שני דגמים על הפרק GIGABYTE GA-P35DS3P ו GIGABYTE GA-P35-DS4 באתר של gigabyte רשום שה DS4 מקורר יותר טוב האם הוא שווה את ההשקעה של עוד 200 ש"ח?

ג. האם כדאי להשקיע בכרטיס קול לדוגמא SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER האם הכרטיס הנ"ל יפנה לי משאבים מהמעבד וישפר את הביצועים חשוב לי להדגיש שמבחינת איכות קול אני כרגע מרוצה מכרטיס מובנה שיש לי על לוח האם במחשב הנוכחי כך שהשאלה היא לא מבחינת איכות אלא ביצועים?

ד. איך אני יכול לדעת איזה ספק אני צריך למערכת אותה אני בונה, האם יש דרך לחשב את צריכת החשמל של המערכת?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה הראשונה

הערה לגבי השאלה הרביעית : אלמנט חשוב בצריכת החשמל (מלבד השימוש במעבדים בסטפינג G0 - כלומר האלה שמסתיימים עם 50 שאומר שהם יותר יעלים בחשמל (אם כי אני לא יודע עד כמה)) הוא ספק הכח. רק הערה קטנה : ספק של 800 וואט, על מערכת חלשה שצריכה 200 וואט, ישתמש רק ב 200 ואט ולא יותר ממה שהוא צריך. ולמרות זאת - עדיף שהשימוש יהיה בתחום של כ 60% מתפוקת הספק - כי הספק מבזבז פחות חשמל במקהר הזה (לא יותר מדי רחוק מ 60 ולא יותר מדי קטן מ 60)

עוד משהו לגבי ספק : לכל ספק יש יעילות שונה. למשל לאנרמקס ליברטי 400, יש יעילות גדולה מ 80 אחוז. יש היום אפילו עם 87 אחוז אבל הם יקרים (ממש ספקים רק משנת 2007 ומעלה) המשמעות של 80 אחוז לעומת 70 אחוז למשל.. זה שהמחשב נגיד צורך 100 וואט מהקיר - לא כל ה 100 וואט יגיעו לרכיבים כי החשמל צריך לעבור צהליך של המרה - שחלק מהאנרגיה מתבזבזת לחום. זה אומר ש 80% יעילות מתוך 100 ואט הוא מעביר 80 וואט לרכיבים ומבזבז 20 וואט לחום!!

קראתי איפהשהוא שעל כל 3 וואט חום שמתבזבז ככה - צריך להשקיע 1 וואט של אנרגיה לקירור (דהיינו מזגן)

תעשה חישוב האם משתלם לך לקנות ספק עם 80 אחוז או 70 אחוז. אני בחרתי בסופו של דבר בליברטי... קצת יקר אבל 420 שקל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. רק אם אתה מתכנן OC אתה תרגיש בהבדלים , אם אתה לא מתכנן קח 667 .

ב. קח את ה P35C DS3R , יש לו תמיכה ב4 סלוטים של + 2 סלוטים של , ככה שאם תרצה להוסיף בעתיד , תוכל להוסיף .(אגב הוא בעיר לOC היום , שוב אני אומר , היום .)

ג. לא לא יהיה הבדל ביצועים , כרטיס קול זה בזבוז כסף .

ד. יש דרך לחשב , אבל לא מחשבים , אתה אומר מה המערכת שלך ואנשים מתאימים לך ספק , מה שהרוב קונים היום , למערת של 8800GTS + E6600 קונים את ה ENERMAX 400 .

וQ6600 + GTX\2900XT קונים את ה CROSAIR 520HX , ספק איכותי מאוד .

אגב שאלה ג וד לא קשורות לפורום פה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...