עבור לתוכן

עד כמה ביטול פילטרים ב-8800GTS 320 משפיע על החווייה עם LCD 24"?

Featured Replies

פורסם

שלום חברים,

רציתי לשאול האם לדעתכם יש הפסד משמעותי יחסית בחוויית המשחקים עם פילטרים מנוטרלים בכרטיס מסך Calibre 8800GTS 320 במסך 24"? אני תוהה אם ישנו הבדל דרמטי בחווייה לעומת פילטרים מופעלים במלואם ברזולוציה 1280 על 1024 במסך של 19".

איזה אפקטים ופרטים הולכים לאיבוד בתמורה לקצב משחק רציף?

פורסם

טקסטורות ואפקטים לא הולכים לאיבוד אם מכבים פילטרים.

הסבר על פילטרים-

1.3 מהם הם פילטרים? מה הם עושים ואיזה סוגים יש? האם הפעלתם פוגעת בביצועים?

פילטרים הם מסננים שיוכלים לשפר את איכות התמונה המוצגת בהמהלך משחק או תוכנת 3D, ברמות שונות ובהיבטים שונים. ישנם 2 סוגים של פילטרים:

Anisotropic Filtering) AF): השיטה הסטנדרטית למיפוי טקסטורות מניחה שכל דגימה של טקסטורה תמופה למרובע בתמונה הסופית. אך הדבר בד"כ לא נכון. טקסטורות ממופות לגופים בצורות שונות, וההנחה הזו גורמת לעיוותים שונים בתמונה הסופית. על מנת לפתור את הבעיה, פיתחו אמצעי שדוגם פיקסלים נוספים מהטקסטורה על מנת לנסות להתגבר על הבעיה. הבעיה לא נפתרת, אבל מקבלים תוצאה קרובה יותר לפתרון האולטימטיבי. דגימת הפיקסלים הנוספים, כמובן, דורשת העברת יותר מידע מהזיכרון של הכרטיס מסך ומאיטה את הביצועים.

Anti Aliasing) AA): התצוגה על המסך מורכבת ממספר סופי של נקודות. כאשר מנסים לצייר קווים שהם לא מאונכים או מאוזנים באמצעות מספר סופי של נקודות מקבלים צורה של מדרגות. פותח אמצעי שנקרא Anti Aliasing שתפקידו לנסות להחליק את המדרגות ולהפוך אותן למשהו יותר קרוב לקו. אמצעים אלה דורשים חישוב של יותר פיקסלים, דבר שדורש זמן רב יותר והעברה של יותר נתונים בזיכרון של הכרטיס מסך. כתוצאה מכך הביצועים קטנים.

פורסם
  • מחבר

אני מבין מכך שמדובר רק בהחלקת דמויות ונופים לרמה יותר מציאותית. ובכל זאת זה מביא אותי למסקנה ששילוב של 8800GTS 320 עם LCD 24" יגרום לכך שהיכולות של הכרטיס ליצור סביבה יותר מציאותית אובדות במידה והפילטרים ינוטרלו.

אז בשביל להנות ממסך בגודל כזה בעצם זה לא ישתלם לי לרכוש את הכרטיס מסך ב-1900 ש"ח כאשר ב-19" שישודך עם אותו כרטיס איהנה ממשחק יותר ריאליסטי ורציף?

פורסם

להערכתי אתה צודק,קח בחשבון שכל אדם רואה או לא רואה תופעות שונות ולכן אני ממליץ לך להריץ משחק עם פילטרים ובלי ותראה אם זה מפריע לך.

פורסם
  • מחבר

תודה לכל העונים.

פורסם

אני מבין מכך שמדובר רק בהחלקת דמויות ונופים לרמה יותר מציאותית. ובכל זאת זה מביא אותי למסקנה ששילוב של 8800GTS 320 עם LCD 24" יגרום לכך שהיכולות של הכרטיס ליצור סביבה יותר מציאותית אובדות במידה והפילטרים ינוטרלו.

אז בשביל להנות ממסך בגודל כזה בעצם זה לא ישתלם לי לרכוש את הכרטיס מסך ב-1900 ש"ח כאשר ב-19" שישודך עם אותו כרטיס איהנה ממשחק יותר ריאליסטי ורציף?

ב1900 אתה יכול לקנות 8800GTS 640 כבר שהוא כן יעבוד מעולה ביחד עם פילטרים :nixweiss:

פורסם

" ג'גים " - אותם פיקסלים מעצבנים כשאתה רואה כשאתה מסתכל על קו אלכסוני (לך תציר עכשיו בPAINT תראה איך קו אלכסוני נראה) -אמורים- להטריד בכל רזולוציה... הם תמיד יהיו שם. אם זה ממש מרגיז אותך, אז לא כדאי ללכת על 8800GTS 320 עם מסך של 24... אני לא חושב שהכרטיס עומד בזה במשחקים כבדים, כי זה גם רזולוציה גבוהה וגם פילטרים. בכלל, גם בלי פילטרים אני לא חושב שה320 יעמוד ברזולוציה הגבוהה הזאתי, אבל יהיה חבל להוריד תקציב על מסך גדול (כי אי אפשר למלא אותו) ולקנות כרטיס מסך חדש (שלא ינוצל).[br]פורסם בתאריך: 10.07.2007 בשעה 20:02:30


KILL אני חושב שזה מה שהוא התכוון - להוריד מהתקציב למסך ולהוסיף לכרטיס מסך. אבל אז הוא לא ינוצל ...
פורסם

רק HDR מוסיף אפקטים

פורסם

" ג'גים " - אותם פיקסלים מעצבנים כשאתה רואה כשאתה מסתכל על קו אלכסוני (לך תציר עכשיו בPAINT תראה איך קו אלכסוני נראה) -אמורים- להטריד בכל רזולוציה... הם תמיד יהיו שם. אם זה ממש מרגיז אותך, אז לא כדאי ללכת על 8800GTS 320 עם מסך של 24... אני לא חושב שהכרטיס עומד בזה במשחקים כבדים, כי זה גם רזולוציה גבוהה וגם פילטרים. בכלל, גם בלי פילטרים אני לא חושב שה320 יעמוד ברזולוציה הגבוהה הזאתי, אבל יהיה חבל להוריד תקציב על מסך גדול (כי אי אפשר למלא אותו) ולקנות כרטיס מסך חדש (שלא ינוצל).[br]פורסם בתאריך: 10.07.2007 בשעה 20:02:30


KILL אני חושב שזה מה שהוא התכוון - להוריד מהתקציב למסך ולהוסיף לכרטיס מסך. אבל אז הוא לא ינוצל ...

לזכרוני בלי פילטרים ה320 מסתדר עם הרוב הגדול של המשחקים ברזולוציה הזו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים