רשת קווית -בעיות + בקשה להמלצה - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רשת קווית -בעיות + בקשה להמלצה


yaniv55

Recommended Posts

אני צריך את עזרתכם בכמה דברים :

צורך : חיבור 2 מחשבים ברשת קווית , גלישה באינטרנט, צפיה בוידאו ,ושיתוף קבצים (E-MULE , BIT ) בצורה תקינה בלי שאחד המחשבים יהיה "מקופח" ובלי LOW ID באחד מהם , שיתוף משאבים בין המחשבים - כוננים , מדפסות וכו , בעתיד הלא רחוק - התחברות מרחוק

אמצעים : 2 מחשבים + כ.רשת , כבל מוצלב ( יהפוך לישיר במידת הצורך ) , חיבור ADSL 1.5M , מודם רשת של בזק ( כחול ,מרובע קטן אבל לא לא ה ECI שהבנתי שיותר איכותי [ אני לא בבית כרגע לכן אין לי את הדגם] ) , NORTON 2003 AV+FW

בעיות במצב הקיים :

-אני מחובר כיום ברשת קווית ( 2 מחשבים , כבל מוצלב , אחד המחשבים עם 2 כרטיסי רשת - , במחשב השני יש כרטיס רשת אחד . בגדול ,המחשב במחובר ישירות לאינטרנט גולש סבבה , ומוריד בקצב טוב מהאימיול , אבל המחשב השני - " מקופח " , במיוחד במה שנוגע להורדות ב E-MULE ,

-המחשב המקומי (יחסית למודם ) יכול לגשת למחשב השני בלי בעיה , אבל כדי שזה יקרה בכיוון ההפוך ( להתחבר מהמחשב המרוחק ) אני צריך לדסבל את ה FW נורטון במחשב המקומי , אחרת זה לא עובד ,מה שיוצר קצת בעיית אבטחה . ( התקנתי במקומי גם FW של ASHAMPOO שלא יוצר בעיה בחיבור , ו FW של XP SP2 גם מופעל , אבל אני לא מתלהב מ 2 ה FW-ים האחרונים , לא כל כך סומך עליהם ולא מתלהב מהאופציה של טלאי על טלאי על טלאי .

-המחשב המקומי מועמס יחסית ( אני חושב שהחבר שהגדיר לי את השיתוף יצר מעין מיני שרת שיתוף על המחשב המקומי , מה שייתכן שמעמיס עליו ... ) [move] האם יכול להיות ? [/move]

כדי לפתור חלק מהבעיות ולא ליצור תלות בין המחשבים החלטתי להתפנק ולקנות נתב ( ראתי שהמליצו פה בעבר להגדיר את המודם ADSL כ נתב ולקנות רק SWITCH ,

האם זה עדיין שווה במחירים של ימנו ?

אני לא צריך נתב אלחוטי , אין לי שום התקן אלחוטי בבית , וכשיהיה - אני בטוח שתהיה שיטה חדשה יותר מ WIFI על תקניו השונים , מה גם שלמרות הפיתוי ה"עיצובי " ( בלי כבלים בבית ) הבנתי שהאלחוטי פחות יציב , יותר איטי , ומאוד מאוד בעייתי בשיתוף קבצים.( וכמובן מצריך הוצאה גדולה יותר על הנתב עצמו , ועל כרטיסים אלחוטיים ב 2 המחשבים )

בתוך ים היצרנים שקיים הבנתי שלא כדאי לי להתעסק עם משהו מלבד : EDIMAX , 3COM , CISCO

מצא חן בעיני ה נתב BR6104KוEdimax , הוא יחסית זול 175 ש"ח, וביקורות לא רעות , ויחסית ידידותי להגדרה ( לפי הביקורות )

http://www1.zap.co.il/models.asp?Sog=C-Router&DB67112=67113]http://www1.zap.co.il/models.asp?Sog=C-Router&DB67112=67113

מצד שני יש לי חבר שאמר לא להתקרב ל EDIMAX , כי החליפו לו את הנתב 3 פעמים , וכל פעם הייתה בעיה עד שהוא התייאש ולקח משהו אחר ....

וגם פה אני רואה אנשים שיש להם בעיות עם EDIMAX . האם EDIMAX הוא באמת בעייתי ? ואם לא, מה דעתכם על הנתב שציינתי ? יש משהו יותר מולץ בתקציב שלי ?

האם כזה יתן לי את מה שאני צריך ? האם יגביל אותי במשהו ?

יש דברים שצריך להגדיר בצורה שונה ב E-MULE , FW , כדי שלא יהיה לי LOW ID ברגע שאני מחובר בצורה כזאת ?

תודה ,

יניב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון, יש אפשרות לפתור את כל הבעיות גם בלי נתב.

כדי שאפשר יהיה להפעיל תוכנות שיתוף כמו EMULE משני המחשבים (למה לעזאזל צריך את זה - זו כבר שאלה אחרת) יש לעשות מספר דברים:

1) להגדיר פורטים שונים לתוכנה בכל מחשב

2) להגדיר למחשב הראשי (זה שמחובר למודם ומפעיל שיתוף אינטרנט) שיקדם את הפורטים הרלוונטיים למחשב השני. זה נעשה כך:

Connection -> Properties -> Advanced -> Connection Sharing -> Settings

שם אתה עושה ADD, רושם את מספר הפורט ואת כתובת ה-IP של המחשב השני.

יש גם לוודא שהפורטים לא נחסמים ע"י אף FIREWALL. בכל פיירוול יש דרך שונה לפתוח פורטים. את זה של NORTON אני לא מכיר, גם לא את הASHAMPOO. אני יודע איך לעשות זאת בפיירוול של , אם צריך. האם המחשב השני גם מריץ פיירוול?

כדי לפתור את בעיית שיתוף הקבצים בלי לבטל לחלוטין את הפיירוול, יש למצוא את ההגדרות המתאימות לכך בממשק המשתמש. כמו שאמרתי, אני לא מכיר את הנורטון, אך לבטח יש ב-HELP שלו הוראות כיצד יש להגדיר שיתוף.

אוקיי, עכשיו בוא ניגש לאופציית הנתב. כמו שהבחנת - יש בכך יתרונות - אף מחשב לא יהיה תלוי באחר, אף מחשב לא יצטרך למלא פונקציות של שרת ולהיות "מועמס" בכך.

כמו כן, נתב מכיל בד"כ פיירוול מובנה (כל נתב מריץ NAT - מה שנותן הגנה מסוימת) ורובם מכילים מודול פיירוול נוסף שמפלטר כמעט כל דבר שאתה לא רוצה שייגע במחשב שלך. אם אתה מאחורי נתב - אין שום צורך להריץ שום פיירוול על אף מחשב - חסכון נוסף במשאבים ובכמות ההגדרות.

האופצייה של להפוך את המודם לנתב ולקנות סוויץ' יותר זולה גם היום: סוויץ' עולה מתחת ל-100, נתב לרוב יותר מ-200. למרות זאת, אני ממליץ כן להשקיע בנתב. כך לא תהיה תלוי בספק התשתית שלך (לכבלים אין מודמים שהם גם נתבים). כמו כן, תהיה לך תמיכה ב-WIFI. ואם אתה נחוש לוותר על ה-WIFI, יש גם נתבים מתחת ל-200 ש"ח.

למה בכל זאת כדאי להשקיע ב-WIFI? חשבון פשוט יראה לך שההבדל במחיר לא גדול כ"כ. יש נתבים אלחוטיים מתחת ל-250 ש"י. אין לך WIFI עכשיו? אז מה? ואם יהיה לך מחשב נייד? ואם חבר שלך יבוא עם מחשב נייד? מה גם שכל נתב מכיל 4 חיבורים חוטיים. אתה לא צריך שום כרטיסים אלחוטיים.

(אגב אתה צודק לגמרי שחיבור פחות יציב ויותר איטי. אם אתה מעביר קבצים גדולים בין המחשבים (ג'יגה ומעלה - זה משמעותי).

דבר חשוב נוסף - הנתבים הלא אלחוטיים האחרונים יוצרו לפני כמה שנים טובות. לכן הם לא לרוב מכילים פונקציות שונות שתוכל למצוא בנתבים יותר חדשים (כמו QOS, STATIC DHCP ועוד, ומוציאים עבורם פחות עדכונים ותיקוני באגים).

בכל מקרה - החברות שציינת טובות (CISCO זה LINKSYS בשוק הפרטי). אני אוהב מאוד EDIMAX - יש לי נתב קווי שלהם, נתב שלהם וגם נקודת גישה אלחוטית שאינה נתב - וכולם עובדים ללא שום בעיות. כן - שמעתי תלונות של אנשים על EDIMAX (אבל גם על LINKSYS ו-3COM). המסקנה שהגעתי אליה היא שאם לא איתרע מזלך ונפלת על מכשיר פגום - EDIMAX הם מצוינים ועובדים עם 0 תקלות (וכן, הממשק ידידותי מאוד), אבל ייתכן שאחוז המכשירים הפגומים גבוה מעט מן החברות האחרות.

אם נסגרת על נתב קוי - ה-6104K אמור להיות מצוין. לי יש את ה-6104KP, האח הגדול שלו, שהוא גם שרת מדפסות והוא בשימוש רציני כבר מעל 3 שנים (מחזיק 2-5 מחשבים ומדפסת, פעם היו גם 2 מדפסות).

דגם חדש יותר עם תמיכה בחיבור - 6204WG.

לגבי פורטים לתוכנות כמו EMULE - בנתב זה אותו סיפור. פשוט צריך לבחור פורטים שונים לכל מחשב ולקדם כל פורט למחשב הנכון (צריך IP קבוע למחשב בשביל זה).

מקווה שיש לך כעת חומר למחשבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לגבי Sweex ?

ראתי פה המלצה לגביהם, אבל ב ZAP אף אחד לא כתב ביקורת ...

לגבי ה 6204 ,

יש את הביקורות ב ZAP עליו : http://zap.co.il/ratemodel.asp?model_id=369809

על סמך ההיכרות שלך איתו , מה נכון ומה לא נכון ? ( ביתרונות ובעיקר בחסרונות... )

אני עדיין מתלבט לגבי הצורך ב WIFI :

כפי שציינתי לפני כן , רכשתי מחשב חדש ( בדיוק היום קיבלתי אותו :jump: ) בהוצאה ניכרת עבורי , כך שלגבי WIFI אני לא יודע אם יהיה לי משהו שתומךב WIFI בשנה שנתיים הקרובות ,

ובעוד שנה או שנתיים כבר יהיו טכנולוגיות שיתפסו את מקומו ( כמו WI-MAX ) .

הסיבה שאני כן חושב על הדגם הזה היא כי הוא לא הרבה יותר יקר (225 לעומר 175 לפחות לפי ZAP . יש מצב שקיים יותר זול במקום אחר ??)

ובמיוחד מה שצייננת לגבי עדכונים , שבציוד חדש העדכונים והתיקונים יותר תכופים ( ולפי הביקורות ב ZAP , לא יזיקו לו כמה... )

אני יודע שיש כל מיני פרוטוקולים של WIFI

g , b וכו' .

מה חשוב שיהיה לי בנתב ? והאם 6204 תומך בהם ?

אני ישן בחדר שהמחשב נמצא בו , ואני מתאר לעצמי שחבל על הקרינה המיותרת... ( הכיבוי של האלחוט הוא נוח ? כנ"ל ההדלקה במידה ואצטרך ? )

מה קורה איתו מבחינת ? הרי כל אחד שעומד לי מחוץ לחלון , או שכן כשרוני במיוחד , יכול להתחלק איתי ברוחב פס במקרה הטוב , או להתעסק לי בדברים במקרה היותר גרוע . יש לו ממשק נוח ? יעיל ?

מה זו נקודת גישה , ומה אתה עושה איתה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב בקשר לקרינה היה פה נושא לפני איזה שבוע עשה חיפוש.

WIFI: מה איכפת לך שיהיה ??? אם פעם תרצה לחבר איזה התקן ?

SWEEX לא ידוע לי משהו לגבי איכות הנתבים שלהם (אין ניסיון אישי).

6204 טוב ונפוץ מאוד בקרב משתמשים פשוטים שלא רוצים להסתבך עם הגדרות ובזבוז זמן מיותר. עדיף WRT45GL של לינקסיס על פניו.

שווה להוסיף עוד כמה שקלים בשביל ציוד שימוך אל חוט שיתמוך ב G ו B.

הנתב אכן תומך את G ו B.

יש אפשרות לאבטח את הנתב כך שאנשים שלא בעלי קוד (סיסמא) וכל להגלוש על חשבונך ולהתלבש על הרשת שלך.

AP = נק' תוסף לנתב שניתן לחבר לשקע RJ45 רגיל ומוסיף לו פונקציית אלחוט.

לעוד מידע:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%AA_%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%94

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

nakash5, מהעידכון שלך אפשר להסיק בטעות ש-Edimax אינו תומך 802.11b. למעשה הפיצ'רים שפירטת שעבורם "שווה להוסיף עוד כמה שקלים" נמצאים בשני הנתבים.

השאלה היא האם ניהול Access Policy נוח יותר, פיצ'ר SecureEasySetup ו-(WMM (Wireless QoS), שאינם קיימים ב-Edimax, מצדיקים השקעה של 100 ש"ח נוספים? אודה להערותיכם, אם פספסתי יתרונות כלשהם של LinkSys.

יניב, לפרטים: קישור למדריכי משתמש, דרכם ניתן לקבל מושג על הפיצ'רים ואופן ההגדרה של שני הנתבים:

http://www.edimax.com/images/Image/manual/Wireless/BR-6204Wg/BR-6204Wg_M.rar

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=application%2Fpdf&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWRT54GL_ug.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130853517509&ssbinary=true&lid=7719877241B02

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון :

ברוב קולות ( או יותר נכון, ביחס עלות תועלת לכיס שלי ) נבחר ה EDIMAX 6204 .

מסתבר ש KSP ת"א לא מכירים את המבצעים שלהם עצמם , והייתי צריך להזכיר להם שהוא עולה 215 ש"ח ולא 245 ש"ח ....

(לגבי מה שאומרים על החנות שלהם בת"א לא נתקלתי ביחס מזלזל , אולי קצת בחוסר ידע של המוכר לגבי המכשיר והאחריות , וצייות של המחסנאי שלהם כשהתעקשתי על אחריות של 3 שנים אצלם , כמו שרשום באתר , ולא להיות מתוזז ליבואן במקרה של תקלה ... )

בכל מקרה ,

ההגדרות לא מסובכות , וגם החוברת המסופקת לגבי הגדרות ראשוניות די עזרה , ואני מחובר לאינטרנט ב 2 המחשבים , וגם הגדרתי שיתוף קבצים לפי אחת ההנחיות פה באתר .

לגבי כבל מוצלב : לא רשום במדריך ש איליה הפנה ( גם לא כשחיפשתי מה NAKASH55 אמר ) , אבל ברגע שחיברתי את הכבל לנתב ובצד השני למחשב , זה היה עניין של לא יותר מה כמה שניות , והנתב ידע לעבוד איתו כמו גדול .

:jump:

מבחינת ה WIFI - נמצא ב DISABLE , ומשום מה הוא עדיין מהבהב מה שאומר שהוא פעיל . יש למישהו מושג ??

מעבר לזה כצפוי , ה EMULE עבר ל LOW ID , ופה יש לי עוד שיעורי בית לעשות ....

לילה טוב ,

יניב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...