עבור לתוכן

דיון טרגדיית החללית קולומביה ,מותם של צוות החללית ובפרט אילן רמון ז"ל

Featured Replies

פורסם

תיקון קטנטן לאחת התגובות פה בת'רד:

היו יותר מ-107 טיסות (113 אם אני לא טועה, אני לא בטוח...)

הסיבה שמספר הטיסה של הקולומביה היה 107 היא בגלל שהקולומביה שמרה על המספר טיסה שהיא הייתה אמורה לטוס איתו, בפעם הראשונה שהיא הייתה אמורה להמריא. מאז, כידוע, ההמראה נדחתה מספר פעמים, אך שמרה על המספר שנקבע לה בהמראה המיועדת הראשונה.

  • תגובות 158
  • צפיות 20k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

בעת שיגור צ'לנג'ר היה קשר ישיר בין האסון לבין מזג האוויר.

ביום השיגור הטמפרטורה הייתה נמוכה מאוד, ואחד השסתומים שאחראיים על ויסות זרימת הדלק פשוט נסדק כתוצאה מהקור ואז קרה מה שקרה...

פורסם
  • מחבר

הנה אתר לזכרו של אילן רמון ז"ל

http://5iveweb.com/ramon

פורסם

גם אם הם נטשו בזמן הם נשרפו באטמוספירה עם החליפות בגלל המהירות האדירה של נפילה חופשית מגובה כזה. המעבורת התפוצצה בגובה של 63 קילומטר. תוך נפילה חופשית של 2.5 קילומטר בערך אפשר לשבור את מהירות הקול עם הגוף אז בנפילה חופשית מגובה כזה מגיעים למהירות עצומה שאין סיכוי לשרוד אותה.

החליפות והמצנחים מיועדים למהירות נמוכה יותר וגם לגובה נמוך יותר, משהו כמו מהירות וגובה של מטוס קרב ככה שהחליפות לא יצילו אותם.

למעשה זה לא נכון... המהירות שניתן לצבור בנפילה חופשית בכדור הארץ היא קבועה והיא משהו כמו 180 קשר אם זכרוני אינו מטעה אותי...

פורסם
  • מחבר

גם אם הם נטשו בזמן הם נשרפו באטמוספירה עם החליפות בגלל המהירות האדירה של נפילה חופשית מגובה כזה. המעבורת התפוצצה בגובה של 63 קילומטר. תוך נפילה חופשית של 2.5 קילומטר בערך אפשר לשבור את מהירות הקול עם הגוף אז בנפילה חופשית מגובה כזה מגיעים למהירות עצומה שאין סיכוי לשרוד אותה.

החליפות והמצנחים מיועדים למהירות נמוכה יותר וגם לגובה נמוך יותר, משהו כמו מהירות וגובה של מטוס קרב ככה שהחליפות לא יצילו אותם.

למעשה זה לא נכון... המהירות שניתן לצבור בנפילה חופשית בכדור הארץ היא קבועה והיא משהו כמו 180 קשר אם זכרוני אינו מטעה אותי...

כל הקטע הוא שזה לא קרה ממש בכדור הארץ או לפחות בחלקים היותר קיצוניים של כדור הארץ

פורסם

הצ'אלנג'ר התפוצצה כתוצאה ישירה ממזג האוויר שהקפיא את גומיות האיטום של המיכלים שבאותם ימים היו עשויות גומי (סיליקון היום).

היו הרבה אזהרות גם מתוך נאסא וגם מרוקוול שמייצרת את הטיל לגבי הסיכון אבל בירוקרטים העדיפו לא להתייחס.

הקישור בין התתפוצצות לכשל בטבעות האיטום מיוחס לד"ר ריצ'ארד פיינמן ז"ל (למי שמכיר) שהיה בצוות החקירה החיצוני.

צניחה מגובה 30 ק"מ אורכת בערך 4 דקות ולא ימים.

אפילו במהירות של 250 קמ"ש שהיא נמוכה בהרבה מהמהירות הממצועת האמיתית של צניחה כזו זה היה לוקח 7:15 דקות (לשלוף מחשבונים כולם).

כתבה של מדע פופולרי

למרבה האירוניה הכתבה מדברת על תוכנית צרפתית לבדיקת יכולת הנטישה מגובה רב בעקבות אסון הצ'אלנג'ר.

מדובר שם על צניחה מגובה 40 ק"מ תוך 5 דקות ללא חליפת חלל אטומה (חליפת לחץ אבל לא חלל).

מהירות של צנחן בגובה מקובל של עד 10,000 רגל היא כ 280 קמ"ש אבל כשצונחים מגובה רב המהירות בשלבים הראשונים גבוהה בהרבה ואפילו יכולה לעבור את מהירות הקול בגלל צפיפות האוויר הנמוכה.

בתוך חליפת חלל ניתן לשרוד צניחה מגובה של 70 ק"מ, אבל לא במהירות התחלתית של 18,000 קמ"ש.

המהירות היא הגורם הקטלני המיידי, לא הגובה.

סטטיסטיקה במספרים קטנים היא ענין מסוכן מאוד. אין שום טעם לחשב את אחוזי ההצלחה של השיגורים מהסיבה הפשוטה שהיו מעט מדי.

עד ההתרסקות המפורסמת של הקונקורד הוא היה המטוס האזרחי הבטוח ביותר בעולם עם אפס התרסקויות, אחרי ההתרסקות הוא הפך למטוס האזרחי בעל הרקורד הגרוע ביותר בעולם עם התרסקות אחת (מתוך צי של כ 12 מטוסים).

ובכלל, מי שחי באשליה שלשבת על 2500 טון דלק טילים זה בטיחותי צריך בדיקה פסיכיאטרית.

פורסם

here we go again,

כנראה שלא סתם הזכרתי את החקירה של הצ'לנג'ר- 6 עובדי נאסא שהזהירו, פוטרו.

פורסם

אני ממליץ לכולכם לקרוא את הספר השני על ריצ'ארד פיינמן "מה אכפת לך מה חושבים אחרים". הוא מסביר שם על כל אסון הצ'לנג'ר ודרך החקירה של נאס"א.

פורסם
  • מחבר

הנה תמונת קרוב של מה שנראה התקלה הנוראית במעבורת

space_hh.jpg

פורסם

בתמונה רואים משהו שנראה כמו דליפה מתא הדלק של המאיצים... So?

פורסם
  • מחבר

לפי מה שאומרים עכשיו נאס"א ידעה על הבעיה כשהחללית היתה בכלל וכעת הם תוענים כי הם לא ניתחו את הנזק מספיק

אך לפי מה שאמרו היום דוברים מנאס"א לא היה ניתן לתקן את החללית בחלל

אז האם זה אפשרי שנאס"א ידעו את חשיבות הבעיה אבל החליטו "להמר" בגלל שלא היה סיכוי לתקן את החללית בכול מקרה ?

פורסם

איזו ברירה הייתה להם?

או להשאיר את האסטרונאוטים למות בחלל או לנסות להנחית את המעבורת.

פורסם

הם היו יכולים להנחית אותם בחלל ולשלוח מעבורת אחרת שתקח אותם בחזרה לכדור הארץ. (להזכירכם, ישנם 4 אסטרונאוטים שמחכים בתחנת החלל הבין לאומית כדי לחזור לכאן, אבל דחו את חזרתם עד לחודש יוני).

פורסם

המעבורת קולמביה הייתה ישנה מידי בכדי להישאר תקופות ארוכות בחלל והיא לא יכלה להתחבר לתחנת חלל.

לא הייתה שום אופציה אחרת

ובכל מקרה ל"הזניק" מעבורת לוקח הרבה יותר מידי זמן...

פורסם

לא היה להם מספיק דלק להגיע לתחנת החלל הבינ"ל, היא נמצאת במסלול הרבה יותר גבוה מסביב לכדוה"א וכדי להתגבר על כח המשיכה ולשנות את המסלול יש צורך בכמויות עצומות של דלק, שאין על מעבורת חלל.

חוץ מזה, בתחנת החלל אין כל כך הרבה מקום כדי שלאכסן 10 אנשים + הכנה של מעבורת אחרת לשיגור לוקחת חודשים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים