חודש ראשון עם ריקו GX8 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חודש ראשון עם ריקו GX8


rangerman

Recommended Posts

כזכור רכשתי השנה את ה-R5 של ריקו. המצלמה עמדה ברוב הציפיות שלי, אבל מתג הזום המאוד לא נוח ובעיות הפוקוס באור חלש הכריעו והחלטתי להחזיר אותה לחנות (popflash.com) ולשדרג ל-GX8 היקרה יותר (מצלמה שהכרתי מנסיון קודם, ולכן לא הייתי early adopter כמו עם ה-R5). לפני כחודש קיבלתי את ה-GX8, ביחד עם קיט שכולל מגן שמן ועדשת 22 מ"מ.

הסיכום הזמני שלי: מצלמה נהדרת שמתאימה בדיוק למה שאני מחפש במצלמת כיס.

היתרונות הבולטים שלה על ה-R5 הם תושבת לפלאש חיצוני, מצבי חשיפה A ו-M, עדשת מתאם 22 מ"מ, גלגל שליטה מהיר, עינית אופטית (לא מהותי עבורי, אבל לא מזיק), אוטופוקוס אמין יותר, תמיכה בזוג סוללות AA בנוסף לפאק ליתיום (שמגיע עם המצלמה), עדשה מהירה יותר (צמצם 2.5 בצד הרחב), כפתורי זום נוחים.

ראוי לציין שגם ל-R5 היו לא מעט יתרונות, אבל בינתיים אני מסתדר טוב בלעדיהם. יש לה מסך LCD גדול ואיכותי יותר מזה של ה-GX8, מייצב תנועה, עדשת 200 מ"מ, מקרו שמקביל ל-1:1 בפילם גם במצב טלה, אפשרות לצילום מתמשך בקצב של 3 תמונות בשניה ברזולוציה 7 מ"פ וללא מגבלה מלבד המקום בכרטיס, תצוגה נתונים נוחה יותר לאחר הצילום, סרטונים 640x480x30, וטיימר 2 שניות שלא מתאפס לאחר כל צילום.

הייתי צריך לוותר על הרבה פיצ'רים נחמדים ב-R5, אבל החבילה שנותנת ה-GX8 בסופו של דבר עדיפה. ואם נראה שאי אפשר לקבל הכל במצלמה אחת, אז מסתבר שאפשר. ריקו שחררו לפני מספר שבועות את ה-GX100 החדשה שמאחדת את רוב היתרונות של שתי המצלמות הנ"ל, ומוסיפה עדשה 24 מ"מ, תמיכה בפורמט RAW וממשק משופר. הפיתוי לשדרג גדול, אבל בינתיים אני חושב שאצליח לעמוד בו. עדיין לא מיציתי את ה-GX8.

תמונות שצילמתי בחודש הראשון עם המצלמה אפשר לראות כאן (את רובן העליתי קודם לפורום).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה !! תתחדש ותהנה אני זוכר שאמרת אז שהזמנת את המצלמה הזאת. אני בהחלט מעריך את הידע והשימוש שלך במצלמות.

אבל אני עצלן, אוהב לצלם הכל על הגדרות אוטומטיות, חוץ ממאקרו שצריך ללחוץ על כפתור מאקרו או בלילה שאני רוצה תמונה יפה אז בוחר בISO גבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...