מהירות מעבד יחד עם מהירות באס ומהירות ראם? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהירות מעבד יחד עם מהירות באס ומהירות ראם?


wons

Recommended Posts

אני חושב בקרוב על קניית מחשב חדש ואני לא ממש מבין את הרעיון אחרי מהירות ענקית של מעבד כמו 3 GHZ כשמהירות הבאס (ד"א מהירות הבאס זה מהירות הלוח אם?) 833MHZ והראם יורד ל 533MHZ , מדוע כולם נימצאים במרוץ אחר מעבד מהיר יותר עם כבר שנה המהירות באס והראם לא כל כך משתנה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.wallashops.co.il/m2/a/ap.aspx?pi=1EK34345551299

"חבילת זיכרון ענקית 1024MB DDR2 533MHz "

http://www.wallashops.co.il/m2/a/ap.aspx?pi=1JB1JB49006

"מהירות FSB: 800 MHz "

בכל מיקרה זה לא עונה לי על השאלה

מחשב 3GHZ נניח מהירות באס 1066MHZ וראם 667MHZ המחשב איך שאני רואה את זה עדיין לא יעבור את ה 667MHZ.... למה לקנות מעבד מעל המהירות הזאת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבד שם הוא מסדרת המעבדים הקודמת של .

קודם כל היום כבר לא רצים אחרי תדר גבוה, במעבדים החדשים התדרים קטנים בהרבה מ-3GHz.

בכל מקרה זה לא נכון שהמערכת כולה לא תעבור את ה-667MHz, לא כל הרכיבים צריכים להיות באותו תדר.

בשביל תאימות מקסימלית תדר FSB הוא כפול מהזכרון (1066 FSB ו-533 זכרון) ותדר המעבד נקבע ע"י multiplier שהוא מספר מסוים שיש לכל מעבד וקובע את התדר שלו לעומת ה-FSB.

בקיצור, של 667MHz (וגם 533) לא מגביל מעבד שרץ ב-3GHz אבל בכל מקרה שים לב שהמעבד הנ"ל לא חדש במיוחד ולא מוצלח יחסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"מהירות" המעבד, או יותר נכון - תדר המעבד, מייצג את תדר העבודה הפנימי של המעבד. המעבד מבצע את פעולות העיבוד מול הזיכרון הפנימי שלו (האוגרים), ולכן לאחר שמגיעים אליו נתונים מזיכרון ה RAM, השאיפה היא לבצע את החישובים עליהם כמה שיותר מהר, ומכאן ה"ריצה" אחרי מעבדים מהירים יותר.

אותו דבר לגבי תדר הזיכרון - הוא מייצג את תדר הפעולה הפנימי בתוך הזיכרון - ככל שהוא יותר גדול, הפעולות על תאי הזיכרון (בעיקר הוצאה והכנסה של נתונים) מהירות יותר.

תדר ה BUS הוא למעשה תדר ה"חוטים" שמחברים בין המעבד, הזיכרון וערכת השבבים, וכל הרכיב צריך "לרדת" לתדר זה כדי לתקשר עם הרכיבים האחרים (לשלוח ולקבל מהם נתונים).

הערה - במעבדי מהדורות האחרונים ה"חוטים" שמחברים בין הזיכרון למעבד הם לא אותם "חוטים" שמחברים בין המעבד לערכת השבבים, מה שתיאורטית מייעל את כל תעבורת המידע הזו. במעבדי אינטל ו הישנים (K7 ומטה), המעבד, הזיכרון וערכת השבבים עובדים על אותם "חוטים" - ה FSB.

מהשאלה שלך ניתן להסיק שאתה מתייחס למחזורי ההמתנה הנגרמים כתוצאה מאי העבודה ביחס של 1:1:1 (הרכיב המהיר צריך להמתין לרכיב האיטי כדי לתקשר איתו), אבל צריך לזכור שהרווח בביצועים, שמתקבל כתוצאה מהעלאת התדר של הרכיבים, הרבה יותר גדול מהביזבוז שנגרם בגלל מחזורי ההמתנה האלו.

אגב, הפעם האחרונה שגם המעבד, גם הזיכרון וגם ערכת השבבים (ה BUS) עבדו באותו תדר הייתה בתקופת הפנטיום 1, כאשר כולם עבדו על 100MHz או 133MHz (תקנו אותי אם אני טועה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...