לוח אם DG965WH של אינטל - כניסה לביוס + דוס - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם DG965WH של אינטל - כניסה לביוס + דוס


ydyehuda

Recommended Posts

היי

יש לי את הלוח יומיים ויש לי בעיות מוזרות

1) אין לו מצב DOS ואני חושד שבגלל זה חלק מהתוכנות לא רצות. האם יש אפשרות שיהייה מצב כזה או שזה לא נורא

2) הוא לא נכנס למצס בלחיצה על F2 כמופיע במסך. מה עושים

נקנה במקום מעולה אני רק רוצה לדעת לבד הכל

בתודה מראש, יהודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מה הקשר בין הלוח ל DOS? לא ממש הבנתי את הבעיה שלך.

אם אתה מתכוון לזה שאין לך אפשרות להפעיל DOS אמיתי לפני מערכת ההפעלה (ללחוץ F8, לבחור DOS במקום Windows), אז זה בגלל שלא התקנת DOS לפני שהתקנת את מערכת ההפעלה (צריך להתקין DOS, או יותר רצוי - 98, במחיצה אחת, ואז להתקין את ה XP/2000 במחיצה אחרת).

אם אתה מתכוון למשהו אחר - תפרט בבקשה.

2. בקשר לכניסה לביוס - תסתכל בחוברת של הלוח, שם בטוח יהיה לך הסבר איך להיכנס לביוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1) אמרו לי בחנות שאין DOS כי הלוח לא תומך ב-DOS וזה בגלל שהם רוצים לרדת מזה. האם אתה רומז שתמיד קיבלתי מחשב עם DOS עליו כי הוא הותקן?

2) אנסה היום עם לוח מקשים אחר לודא שזה לא בעייה מסוג אחר. על המסך רשום שכדי להכנס לביוס צריך ללחץ על F2 ולכן לא קראתי את חוברת הלוח

בתודה יהודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר ל DOS - תפרט בדיוק מה הבעיה. לאיזה DOS אתה מתכוון - ל DOS אמיתי, שהוא בעצם מערכת הפעלה אמיתית, לאמולציה של DOS, או לסתם חלון DOS שאתה יכול לפתוח במערכת ההפעלה?

DOS אמיתי הפסיק להתקיים אחרי 98. מכיוון שה DOS הרשמי היחיד (של מיקרוסופט) שתומך ב FAT32 הגיע עם 98, היה צריך להתקין את ה 98 כדי לקבל את ה DOS הזה (טוב, אפשר גם להתקין אותו גם בלי ה 98, אבל זה מצריך יותר השקעה). אחרי שיש לך DOS מותקן, אתה יכול להתקין מערכת הפעלה מתקדמת יותר (כמו ה XP) למחיצה אחרת. במצב כזה, תוכל להגיע לתפריט בחירה בין מערכות ההפעלה המותקנות, ואז תוכל לבחור בין ה XP לבין ה 98, ומה 98 לצאת ל DOS הרצוי.

אניי למשל עשיתי בדיוק את זה - עשיתי מחיצה קטנה ועליה התקנתי את ה 98, ואת ה XP התקנתי במחיצה אחרת. אח"כ שיניתי קצת את ה BOOT.INI כדי לקבוע את סדר מערכות ההפעלה, וכמו כן שיניתי את ה MSDOS.SYS (של ה 98) כך שבכלל לא יטען את מערכת ההפעלה, אלא ייצא ישר ל DOS.

אם אתה רוצה להגיע למצב הזה אחרי שיש לך מערכת הפעלה מותקנת, זו יכולה להיות בעיה.

אמולציה ל DOS/מדמה DOS - אם אתה רוצה פשוט להפעיל משחקים ותוכנות שיועדו ל DOS ולא עובדים ב (או לא עובדים טוב), אני ממליץ להשתמש בתוכנה בשם DOSBOX. זוהי תוכנה חינמית שמאפשרת להפעיל כמעט את כל התוכנות והמשחקים הקיימים ל DOS בתוך ה Windows. אם אתה הולך על התוכנה הזו, אני ממליץ גם להשתמש בתוכנה משלימה בשם D-Fend, שמהווה בעצם ממשק גרפי ל DOSBOX, וכך תוכל להימנע מהקלדת פקודות ידניות.

חלון DOS - פשוט תרשום cmd בתפריט RUN (התחלה - הפעלה).

בחנות הזו נראה לי שהם סתם מרחו אותך כדי שתלך...

בקשר לביוס - יש מקלדות שבהן צריך להפעיל את מקשי ה FXX ע"י לחיצה על כפתור כלשהו קודם. אולי זה גם המצב אצלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי

תודה על התגובה המפורטת !! :yelclap:

1) לחצתי עך הFXX וזה עבד בהתקנת ה- אך לא כאן, אבדוק בבית בלוח מקשים אחר ללא FXX או שאחזור לחנות (כפי שהם הציעו היום בבוקר)

2) חיפשתי DOS אחר ולכן נראה לי שלא מרחו אותי. נראה לי שסיבכתי תוכנה מסוימת RESTORE IT עם מחשבה שיש שם DOS (במחשב הקודם) ולא היא. אעבוד עם GO BACK של NORTON בינתיים

בכל מקרה, שוב תודה ןאעדכן אחרי הניסויים בסוף

בברכה, יהודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל לא ללחוץ על כפתור אתה רוצה להחליף מקלדת? טוב, בחירה שלך.

שוב נחזור לעניין ה DOS - מה בקשר ל Go back? לפי מה שהבנתי זו בכלל תוכנה לשיחזור מצבים קודמים של המחשב. איך היא בדיוק תעזור לך להכניס DOS לאחר שכבר יש מערכת הפעלה מותקנת? אם תפרט למה בדיוק אתה צריך את ה DOS, אולי נוכל לעזור לך, אבל לי נראה שרק תסבך את העניינים אם תתחיל לשחזר מצבים שונים של המחשב. ומה בדיוק הקשר למחשב הקודם? אני מקווה שאתה לא מכוון לשחזר את המחשב הקודם למחשב הנוכחי...

ואין דבר כזה לוח שלא תומך ב DOS - כל עוד המעבד מסוגל לעבוד עם ה , אתה תוכל לפעיל על כל לוח DOS - מדיסקט, מ CD, מ DOK וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...