עבור לתוכן

מה זה mb cache במעבדים?

Featured Replies

פורסם

אם אני לא טועה ותתקנו אותי

הסיבה שיש לAMD זכרון קש נמוך זה בגלל שהם עובדים יותר על גרפיקה (או משהו כזה )

לא נכון

הסיבה שיש להם זיכרון מטמון נמוך יותר זה שה-A64 מרוויח מעט מאוד מתוספת של זיכרון מטמון

יש כמה וכמה סיבות למה זה קורה, אבל המשמעותית ביותר זה סוג הזיכרון מטמון (כמו שציינתי קודם, inclusive, exclusive)

  • תגובות 32
  • צפיות 3.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

גם ה - C2D לא מרוויח מי יודע מה מתוספת מטמון, אז למה ממשיכים לדחוף לו עוד מטמון ? לדעתי זה סתם מייקר את המעבד.

פורסם

זהו זיכרון מטמון אבל לא סתם כמו RAM, הוא זיכרון שבנוי מחשמל ואלקטרונים לכן המהירות שלו היא פי מאות אלפים יותר מהירה מזיכרון ראמ.

חחח, הזכרון בנוי מחשמל ואלקטרונים? :P הסבר מצחיק. :)

אני לא בטוח אם יש הבדל עקרוני בין זכרון cache וזכרון RAM (חוץ מזה שה-cache נמצא בתוך המעבד) בצורת הייצור/ עבודה, אבל אלקטרונים יש בשניהם (ובכל דבר אחר), וזרם חשמלי= זרימה של אלקטרונים.

חוץ מזה אני גם לא יודע מה ההבדל במהירות בינם אבל זה בטח לא מאות אלפים (הרבה פחות).

פורסם

בבסיס שניהם מבוססים על דלגלגים (Flip Flops) כשהתדר עבודה של ה-RAM עומד על מקסימום בערך 600MHz (נגיד DDR2-1200) כשהתדר עבודה של המטמון הוא תדר העבודה של המעבד

פורסם
  • מחבר

למשחקים כבדים כמו החדשים של היום ואלו שיצאו בעתיד הקרוב, 1mb cache מספיק? ולא יהיו בעיות?

אתם יכולים בבקשה לענות לי על זה.. זה חשוב

תודה

פורסם

גם ה - C2D לא מרוויח מי יודע מה מתוספת מטמון, אז למה ממשיכים לדחוף לו עוד מטמון ? לדעתי זה סתם מייקר את המעבד.

ליאור, מה אתה אומר ?

פורסם

למשחקים כבדים כמו החדשים של היום ואלו שיצאו בעתיד הקרוב, 1mb cache מספיק? ולא יהיו בעיות?

עברית למדת לקרוא ?

בכל מקרה, אין טעם להשוות מעבד א' ל ב' על סמך נתון יבש זה או אחר (מהירות, מטמון, באס, ערוץ דואלי וכו'). צריך להסתכל על מכלול השימושים במחשב ולהתאים לדרישות התקציב את המעבד/מערכת הנכונה. כמובן שכיום עם התפתחות כל הטכנולוגיות זה יותר משמעותי.

תבדוק במבחני השואוות איך המשחקים החזקים של היום (כמו stalker ו fear וכו') רצים במבחני ביצועים על המעבדים השונים שיש... מה איכפת לך כמה זכרון מטמון יש להם...

אם אני לא טועה ותתקנו אותי

הסיבה שיש לAMD זכרון קש נמוך זה בגלל שהם עובדים יותר על גרפיקה (או משהו כזה )

לא ברור לי הקשר...

אבל איך אפשר לדעת מתי הם יגיעו לארץ :s07:

על סמך הורדות מחירים שהיו בעבר ועל סמך מיליון השקות הדגמים שהיו לפני כן ?

גם ה - C2D לא מרוויח מי יודע מה מתוספת מטמון, אז למה ממשיכים לדחוף לו עוד מטמון ? לדעתי זה סתם מייקר את המעבד.

אם אני לא טועה, הם מייצרים מראש את כל הדגמים עם ה 4 מגה, אבל בגלל שיש yield מאוד נמוך (בעיות ייצור), אז בגלל זה הם חותכים חצי מהזכרון החוצה ומוכרים את הדגם כמשהו פחות טוב. יכול להיות שעכשיו הם שיפרו את טכנולוגיית הייצור כך שאין להם יותר בעיות כאלו והם מסוגלים להבטיח שהזכרונות יתפקדו טוב במלואם.

בבסיס שניהם מבוססים על דלגלגים (Flip Flops) כשהתדר עבודה של ה-RAM עומד על מקסימום בערך 600MHz (נגיד DDR2-1200) כשהתדר עבודה של המטמון הוא תדר העבודה של המעבד

לא בדיוק, הזכרון שיש היום במחשבים הוא מסוג Dynamic RAM שזה בנוי על בסיס קבלים קטנים שמאכסנים את הביטים במקום הדלגלגים (שמבוססים על טרנזיסטורים) שאתה מדבר עליהם ב Static RAM.

פורסם

ליאור, מה אתה אומר ?

אולי כי הם יכולים? כי יש מי שיקנה את זה, כי צריך לעשות הבדל קצת יותר בולט בין הסדרה ה-MainStreamית של ה-C2D ובין הסדרה הגבוהה יותר

Omniscience

צורת העבודה של ה-SRAM וה-DRAM מאוד דומים במקרה הזה למעט הצורך להטעין את ה-DRAM במתח כל הזמן

פורסם

שוב, יש בעיות יצור, וכשהם מייצרים כמות מסויימת בגלל פגמים ובקרת איכות לרוב לא כל הזכרון מטמון יוצא תקין (זה החלק הכי גדול במעבד) אז הם חותכים חצי ומוכרים אותו כפחות טוב (מה זה סידרת celeron בדורות הקודמים ? אותה ליבה רק שביטלו חלק מהזכרון מטמון). נראה לי שבטכנולוגיה של היום מחיר המטמון זול משמעותית מפעם ופחות משחק מחיר, אבל בגלל הבעיות הנ"ל והרצון למתג במגוון מחירים הם גובים על זה מספיק כסף (ולבסוף יכולים לחתוך במחיר כשהם רוצים כפי שרואים עכשיו).

לגבי הזכרונות, הם עושים אותו דבר, מאכסנים מידע, אבל איך הם עושים את זה היא שונה מאוד (פה יש לך קבל שמאכסן מטען חשמלי, שמעל סף מסויים אומר 1 ומתחת 0, וצריך רענון חשמל כדי לשמור על השדה ולמנוע "דליפת" מידע ושם יש לך טרנזיסטורים במבנה מסויים שיוצרים את מה שאתה אמרת "פליפ-פלופ" שמאכסן 1 או 0).

פורסם

למשחקים כבדים כמו החדשים של היום ואלו שיצאו בעתיד הקרוב, 1mb cache מספיק? ולא יהיו בעיות?

לא לא יהיו בעיות .

פורסם

לגבי הזכרונות, הם עושים אותו דבר, מאכסנים מידע, אבל איך הם עושים את זה היא שונה מאוד (פה יש לך קבל שמאכסן מטען חשמלי, שמעל סף מסויים אומר 1 ומתחת 0, וצריך רענון חשמל כדי לשמור על השדה ולמנוע "דליפת" מידע ושם יש לך טרנזיסטורים במבנה מסויים שיוצרים את מה שאתה אמרת "פליפ-פלופ" שמאכסן 1 או 0).

המבנה לא כ"כ שונה כמו שאתה חושב

חוץ מהעובדה שה-Flip Flop שומר את המידע בעצמו

פורסם

ככה נשמר ביט אחד בגריד של זכרון סטטי:

6t-SRAM-cell.png

ככה נשמר מערך של ביטים בגריד של זכרון דינמי (כשכל איבר במטריצה זה ביט):

Square_array_of_mosfet_cells_read.png

לי זה נראה כאילו ביט בראשון מאוכסן באופן שונה לגמרי מביט בשני. ויש הבדל ביניהם כפי שגם אתה אומר, אז זה לא נכון להגיד שבבסיסם הם מבוססים על דלגלגים.

פורסם

לא אמרתי שה-DRAM מבוסס על דלגלגים אלא שהרעיון שלו מתבסס על רעיון דומה לדלגלגים

מאוחר יותר אני אעלה שירטוט יותר ברור של דלגלג, ואתה תראה איך הוא שומר בעצמו את המידע

ה-DRAM לקח את הרעיון ושם את הקבל באמצע, וכדי להימנע מאובדן מידע בגלל פריקת הקבל הוא מרענן את המידע

פורסם

אני יודע איך הוא שומר את המידע ואיך הוא נראה.

כשרשמת "בבסיס שניהם מבוססים על דלגלגים (Flip Flops) כשהתדר עבודה של ה-RAM עומד על מקסימום בערך 600MHz (נגיד DDR2-1200) כשהתדר עבודה של המטמון הוא תדר העבודה של המעבד" חשבתי שאתה מדבר על זכרון מחשב DDR, אשר שוב, לא מבוסס ולא קשור לדלגלגים, אלה לקבלים. (נכון ששניהם שומרים מידע, ולשניהם ניגשים ע"י גריד עם מרבבים וכו', אבל בבסיסם מדובר בשתי שיטות אכסון שונות).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים