עבור לתוכן

ארגון המורים מאיים: נשבש ההכנות לבגרויות

Featured Replies

  • תגובות 195
  • צפיות 15.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

מה הנקודה שלך, ברור שזה המצב...

פורסם

ל MODY69 לא ברור

פורסם

אף אחד כאן לא מציע להעלות את השכר לכל המורים,

מה שאנו "מציעים"(למי אם יותר לי לשאול הולכות ההצעות האלו?) הוא להעלות את שכר המורים כך שייקבע לפי איכות המורה ולזרוק לזבל מורים לא איכותיים, במקום המצב הנוכחי שגם מורים ממש מסריחים וגם מורים מצויינים מרוויחים את אותה משכורת בדיוק והמצב החינוכי במדינה, ממשיך, כידוע, בדרכו אל הפסגה העולמית...

איך בדיוק תקבע שמורה X הוא מצויין ומורה Y הוא מסריח?

זאת קביעה מאוד סובייקטיבית.

פורסם

אני אשקר אם אומר שאני יודע איך, אבל כמו שבכל מקום אחר בעולם (שמתנהל כמו שצריך) אפשר למדוד יעילות של עובדים, כך צריך לעשות גם עם מורים.

אני לא מתכוון שאם מורה מסוכסך עם שני ילדים והם יגידו שהוא "חרא מורה" אז הוא יעוף, אלא סוג של "מינימום" לרמתם של המורים העובדים בבית ספר.

למשל, יש לי מורה שהיא יחסית לא רעה(יודעת הרבה יותר מאשר "החומר במיקוד" ומאוד מתעניינת בנושא אותו היא מלמדת), אבל היא פשוט מרדימה את כל הכיתה בשלוש שניות... למה? באמת שאני לא יודע, היא גם מרדימה אותי למרות שהנושא עצמו מעניין אותי(תנ"ך).

ויש לה תואר ותעודת הוראה והכל וזה גרם לי לשאול את עצמי - מה לעזאזל "בוחנים" בשביל לקבל תעודת הוראה? אין מצב שראו איך המורה הספציפית הזאת מרצה ו"מלמדת" ונתנו לה תעודת הוראה, פשוט אין מצב.

ויש לי עוד מורה, להיסטוריה, שיש לה תואר שני ועכשיו היא עושה דוקטורט שהיא אומנם בעלת ידע רב וגם חכמה מאוד אבל היא פשוט לא יכולה להיות מורה.

היא נתונה למצבי רוח משתנים בקצב רצחני, היא יכולה 5 דקות לספר בדיחות בכיתה וב5 דקות הבאות להעניש את כל הילדים שצחקו... וזה עוד סתם, אבל אנחנו כל שיעור עושים "סיכומון קצר" של השיעור הקודם ואנחנו בכלל לא מתקדמים בחומר...

^

אלו דוגמאות למורות שלא צריכות ללמד, עם כל ההערכה שלי אליהן ועם כל התארים וכל החוכמה, צריך לדעת גם להיות מורה.

פורסם

לא חשבת שהבעיה לא בה אלא בכם?

פורסם

האמן לי, הקדשתי מחשבה רבה למציאת ה"אשם" במקרים האלה ואין ספק שמדובר במורות עצמן, איך שלא תסובב את זה הן פשוט לא יכולות/לא יודעות ללמד/להרצות.

פורסם

איך שלא תסובב את זה אתה יכול להכריח את עצמך לא להרדם ולהקשיב להרצאות שלה.

פורסם

לפעמים זה בלתי אפשרי, מה לעשות.

אלא אם אתה רובוט.

פורסם

לא חושב שמה שהוא למד בתיכון יכול להיות עד כדי כך משעמם.

פורסם

זהו עצם העניין(לא זה עצם של הכלב אבל הכלב... :P), הנושא עצמו מאוד מעניין אותי והוא בכלל לא משעמם אותי.

היא משעממת, ולא משנה עד כמה אני מנסה להישאר ער(הצלחתי פה ושם) פשוט קשה, היא כמו שיר ערש אנושי ועובדה ש95% משאר הילדים בכיתה(וזו כיתה עם הרבה "חנונים" כמוני) נרדמים גם כן...

פורסם

לא חשבת שהבעיה לא בה אלא בכם?

אני יודע שחלק מהאשמה היא בתלמידים, אבל לא רק.

סיפור קצר:

בגלל שאנחנו בפיגור בהיסטוריה, הוסיפו לנו 3 שעות אחרי השעה שבה היינו אמורים לסיים באחד הימים.

בשיעורים רגילים יש הרבה רעש, הפרעות וכו', והכל מקבוצה קטנה של תלמידים (שביננו, הם גם ככה יכשלו בבגרות), והמורה פשוט לא עושה כלום בשביל להוציא אותם או להשקיט אותם.

כמובן שהם לא ישארו אחרי שעות הלימודים להשלמות בהיסטוריה, אז ב-3 שעות האלה יוצא שאנחנו לומדים מסת חומר של שבועיים "רגילים" (שעתיים ביום אחד, ושעתיים ביום אחר, סה"כ 4 בשבוע, 8 בשבועיים). וזה לא רק שלמורה יותר קל ללמד, אלא שגם לתלמידים יותר קל ללמוד.

לסיכום, גם תלמידים עם בעיות התנהגות, שהופכות ליותר ויותר מקובלות ע"י המורים גורמים לבעייה רצינית, וצריך לתת למורים כלים לטפל בה.

פורסם

אתה סותר את עצמך.

נכון שצריך לתת למורים כלים להתמודד עם התנהגות כזו וזו אחת הנק' החשובות בפתרון הבעיה.

יצא לי לקורא פעם כתבה על שיעור הילדים "עם בעיות" במערכת החינוך בארץ והוא אחד הגבוהים.

תנחש איפה כל אותם ילדים מיוחדים ובעלי בעיות לומדים?כן יחד עם אותם שאין להם בעיות.

זו עוד אחת מהבעיות המרכזיות.

פורסם

אני חושב שלא הבנתם אותי.

אני לא אומר שמצב החינוך בארץ טוב, מה שחלק מכם הסיקו מדברי, אני טוען שהעלאת המשכורת למורים זה צעד לא נכון. את הכסף כדאי יותר להשקיע בפיתוח שיטות למידה חדשות ובתנאי לימוד טובים יותר (כיתות, מחשבים, ציוד וכו').

מישהו פה דיבר על העלאת המשכורת רק למורים הטובים ולהוריד למורים הגרועים- לדעתי זה דווקא צעד נכון, אבל בשביל זה לא צריך להגדיל את התקציב של המשכורות של המורים, אלא פשוט לאזן אותו נכון יותר (יותר לאלה שבסדר ופחות לדבילים).

חוץ מזה, אנשים סתם בוכים שהחינוך בארץ כ"כ גרוע... הוא באמת לא מבריק במיוחד, אבל עובדה שישראל היא בין המדינות המובילות טכנולוגית בעולם למרות היותה כ"כ קטנה ולמרות האוכלוסיה הקטנה. איך תסבירו את זה? אתם מסתמכים על המבחנים העולמיים המשווים שבהם ישראל מככבת במקום האחרון? נו ברור שזה יהיה ככה, מספרם של התלמידים החכמים נמוך בהרבה מזה של התלמידים הגרועים ובגלל זה אנחנו במקומות האחרונים. עם כל האידיוטים והערסים שלא לומדים, עם המשמעת החרא שהם מקבלים מהבית, עם המגזר הערבי שנכנס לסטטיסטיקה ומוריד אותנו לקרשים, למה ציפיתם?

לדעתי צריך לפתור בעיות שונות לפני שמגיעים למשכורות של מורים.

פורסם

אני חושב שלא הבנתם אותי.

אני לא אומר שמצב החינוך בארץ טוב, מה שחלק מכם הסיקו מדברי, אני טוען שהעלאת המשכורת למורים זה צעד לא נכון. את הכסף כדאי יותר להשקיע בפיתוח שיטות למידה חדשות ובתנאי לימוד טובים יותר (כיתות, מחשבים, ציוד וכו').כןןןןןןןן

מישהו פה דיבר על העלאת המשכורת רק למורים הטובים ולהוריד למורים הגרועים- לדעתי זה דווקא צעד נכון, אבל בשביל זה לא צריך להגדיל את התקציב של המשכורות של המורים, אלא פשוט לאזן אותו נכון יותר (יותר לאלה שבסדר ופחות לדבילים). ולא דווקא לאנשים עם תואר וזה

אצלי בביהס בכיתת מופרעים [והם מאד מופרעים xD ] הרכז שכבה מלמד היסטוריה והוא לא יודע כלום בזה אבל חבר שלי אומר שהוא מצחיק ויודע טוב להעביר שיעורים ככה הם לא מתבאסים מהשעור וככה הם יותר מעריכים אותו

מסכים עם הפסקה האחרונה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים