עתירה לבג"צ לשלילת אזרחותם של ח"כ מבל"ד - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עתירה לבג"צ לשלילת אזרחותם של ח"כ מבל"ד


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3382269,00.html

ארגון "שורת הדין" עתר הבוקר (יום ד') לבג"ץ בטענה כי חברי הכנסת עזמי בשארה, ואסל טאהא וג'מאל זחאלקה, שביקרו בסוריה לפני מספר חודשים, איבדו את אזרחותם הישראלית, ואינם יכולים לכהן יותר כחברי כנסת. העותרים מבקשים מבג"ץ שיורה ליו"ר הכנסת, דליה איציק, לפנות את הח"כים האמורים ממשכן הכנסת, ולהשביע את הבאים אחריהם ברשימת בל"ד.

בעתירה נטען כי על פי חוק האזרחות, כל אזרח ישראלי המבקר במדינת אויב מאבד אוטומטית את אזרחותו מרגע יציאתו את . וכי לפי חוק יסוד: הכנסת - מי שאינו אזרח ישראלי אינו יכול להיבחר או לכהן כחבר כנסת. לפיכך, נטען בעתירה, "לאחר ביקורם של הח"כים מסיעת בל"ד בסוריה על יו"ר הכנסת להודיע להם על סיום כהונתם ועל פינוי מקומם לבאים אחריהם ברשימה".

ומי שתוהה מהי לשון החוק,

11. ביטול אזרחות

(א) אזרח ישראלי שיצא מישראל שלא כדין לאחת מהמדינות הנזכרות בסעיף 2א לחוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט), תשי"ד-1954 , או רכש את אזרחותה, יראוהו כמי שויתר על אזרחותו הישראלית והיא תתבטל מיום יציאתו מישראל; ביטול אזרחותו הישראלית של אדם לפי סעיף קטן זה, מבטל גם את אזרחותו הישראלית של ילדו הקטין שאיננו תושב .

המדינות בסעיף הנ"ל של החוק למניעת הסתננות הן סוריה, לבנון, עיראק, ערב הסעודית ותימן. לפי החוק הנ"ל, נאסר על אזרח ישראלי להיכנס למדינות האלו. עד עכשיו לא העמידו את ח"כ שביקרו בהן לדין לפי החוק הזה כיוון שיש להם חסינות מפני העמדה לדין פלילי, אבל

מתוך העתירה: "חוק חסינות חברי הכנסת, המאפשר לחברי כנסת לצאת מן הארץ ללא הגבלה, אינו מתיר להם להיכנס לארץ אויב ללא רשות. גם החסינות הכללית המוענקת לחברי כנסת אינה מגנה עליהם במקרה זה, הואיל וזו מגנה מפני דין פלילי או אזרחי או מפני פעולה משפטית, ואילו איבוד האזרחות שייך לדין המנהלי והוא נעשה אוטומטית ללא כל פעולה משפטית".

נראה את בג"צ מצליח להתפתל החוצה מזה... נראה לי שבקרוב (או בעוד כמה שנים, אם הם יחליטו שוב לגרור את הרגליים) תתווסף עוד ראיה למאגר העיוותים של בג"צ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סוף סוף מישהו עושה עם זה משהו... מקווה שישללו להם את האזרחות ויכניסו אותם לכלא באשמת בגידה/ריגול או משהו דומה.

הם פשוט מרגלים, רק שבניגוד למרגלים "רגילים", הם עושים את זה בפומבי ואפילו לא מסתירים את מעשיהם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מצב בעולם שבג"ץ יעשה עם זה משהו

הוא עסוק מדי בלהפיל את הממשלה ולהרוס את המדינה

למה שיעשה משהו לעזור למדינה?

הוא ימצא איזה תירוץ יפה ויסגור את העניין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, באמת...

אם החסינות של חברי הכנסת עמדה להם אל מול תמיכה בארגון טרור (כפי שאיסתרא כבר הזכיר יותר מפעם אחת) - נראה לך באמת שיסירו להם את החסינות בגלל החוק הזה? ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יגידו שהעתירה מוקדמת, צריך לפנות קודם לשר הפנים. או שיגידו ששלילת אזרחות מונעת מהם לבחור ולהיבחר ולכן סותרת את חוק יסוד: הכנסת, ולחוק יסוד עדיף על חוק רגיל (למרות שהחוק מדבר רק על אזרחים ולכן אין בעיה עםש לילת אזרחות). אבל האפשרות הכי סבירה היא שיגידו שהחוק סותר את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. ברק ושות' יכולים להכניס כל מה שבא להם תחת כנפי החוק הזה (ולא משנה שנאמר בו במפורש שאי אפשר לפסול לפיו חוקים שנחקקו לפני קבלתו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הבעיה עם אותו תירוץ של פעם שעברה - הם נסעו בניגוד להוראות למדינת אוייב, במסגרת מילוי תפקידת כחברי כנסת ==> מכאן שאין בזה מספיק כדי להסיר את חסינותם ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...