כמה שאלות לגבי דרכים להעברת המידע שלי למחשב החדש - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות לגבי דרכים להעברת המידע שלי למחשב החדש


weissby

Recommended Posts

אז.. שמעתי על כבל לפלינק, רק אניא רוצה להיות בטוחש אני מבין איך זה עובד. ממה שאני הבנתי זה עובד ככה שכשאתה מחבר שני מחשבים אז במחשב אחד כשנכנסים דרך my computer ישנו כונן חדש בדיוק כמו שקורה כאשר מחברים DOK.. הבנתי נכון?

וכבלים כאלה אפשר למצוא גם בבאג?או KSP? האם משנה באמת החברה של כבל כזה?

ועכשיו מקרה אחר: נניח אני מוציא תדיסק קשיח מהמחשב הישן ומנסה להרכיב אותו על המחשב החדש לראות אם הוא מתאים, האם אמור להימחק המידע שמה אוטומטית מהניתוק מהמחשב הישן? חוץ מזה שמן הסתם יהיה צורך להתקין מחדש תווינדואוס..

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא

זה יוצר בין 2 המחשבים למיטב זכרוני

החברה לא אמורה לשנות

יותר פשוט אבל היום לחבר כבל מוצלב בין שניהם וליצור ולהעביר מה שאתה רוצה, זה אמור להיות גם יותר מהיר

למקרה השני - מידע בהרד דיסק לא יימחק אם אתה מוציא אותו - זה לא כמו הזיכרון של המחשב, המידע נשמר

למחיקה יש לפרמט אותו

למה שההרד דיסק לא יתאים?

הוא אמור להיות ההרד דיסק הראשי?

בד"כ כשמכניסים הרד דיסק עם וינדוס למחשב חדש מומלץ לפרמט ולהתקין וינדוס חדש כי כל הדרייברים שונים וזה עושה סמטוחה מהכל

כמובן חשוב לגבות את המידע לפני פירמוט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מזתומרת זה עובד כמו ברשת מחשבים? אני מכיר רשת אנטרנט שכאילו כמה מחשבים תחת אותו חשבון ..

איך מעבירים כשזה "רשת מחשבים"

ואיך מפרמטים כונן קשיח? מה זה אומר?

ומה זה הכונן הראשי? איך הופכים כונן לכונן ראשי?

ומה זה כבל מוצלב?

:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואו,

ככה

1 - רשת מחשבים (ויש המון מדריכים בפורום) -מאפשרת לך אם תשתף כוננים (לחיצה ימנית על הכונן במחשב שלי ובחירה בשיתוף כולל שינוי קבצים) להיכנס ממחשב אחד לכוננים ומדפסות שנמצאות במחשב אחר - אצלי יש מחשב נייד בחדר השינה והמדפסות בחדר העבודה עם המחשב הנייח - מאוד נוח אם אני עובד על משהו למשרד וצריך להדפיס - לא צריך לרוץ ממחשב אחד לשני, כמו כן נניח והורדתי סרט או משהו (בצורה חוקית כמובן) , קל יותר להעביר אותו ממחשב למחשב בצורה כזו

2- פירמוט כונן קשיח משמעו הפיכת כל הנתונים על הכונן שמסודרים עליו לאי סדר של אפס ואחדים, צורה זו מוחקת כל מה שהיה קיים על הכונן ומחזירה אותו למצב נקי וריק, יש פירמוט מהיר שפשוט מוחק את (נאמר זאת בצורה פשוטה אבל לא מדויקת) העובדה שקיים משהו על הכונן ואז אתה פשוט כותב על מה שקים, ויש פירמוט מלא שמוחק הכל. בדרך כלל, קשה מאוד לחזור מהפירמוט המהיר, וכמעט שלא ניתן לחזור מפירמוט מלא (אני לא יודע לחזור מאף אחד מהם והמומחים פה אולי ידעו לשחזר מהפירמוט המהיר), מומלץ לא לפרמט אלא אם אתה בטוח שאתה רוצה למחוק כל מה שיש על הכונן ושיש לך גיבוי של כל מה שחשוב עליו (חשבונות דואר אלקטרוני, מסמכים אישיים, תמונות דיגיטליות ועוד) - מבצעים פירמוט על ידי לחיצה ימנית על הכונן בתיקיית המחשב שלי ובוחרים בפירמוט.

3- כונן ראשי הוא הכונן שמותקן עליו , הופכים כונן לראשי ע"י התקנת הWINDOWS עליו.

4 - כבל מוצלב נועד להעברת מידע בין מחשבים, כבל רגיל נועד לחיבור מחשב לנתב (בכבל מוצלב הופכים את כיוון הכבלים בין 2 הכניסות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההשקעה

אבל עוד איזה כמה שאלות..

רשת מחשבים, זה בכבלים? או שיש אפשרות של אל-חוטי כמו ברשת אנטרנט?

האם כשמחברים כבל מוצלב זאת הכוונה בעצם יוצרים את הרשת מחשבים שאני כל הזמן מתבלבל איתה?.., וגם לא הבנתי כל כך את ההפיכה של הכיוון, מזתומרת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כבר שייך לפורום אחר, אבל הנה הסבר קצר:

רשת מחשבים היא מושג שכולל חומרה ותוכנה.

החומרה היא החלק הפיזי שמחבר בין המחשבים - זה יכול להיות בעזרת כבל רשת מוצלב שמחובר ישירות בין 2 כרטיסי רשת, וזה יכול להיות חיבור אלחוטי כלשהו (בד"כ כרטיס רשת אלחוטי). החיבור הפיזי יכול גם כבל מתאים, או אפילו כבל סיראלי או מקבילי (אבל אלו כבר ישנים מאד).

התוכנה כוללת את פרוטוקול השידור והגדרות הרשת. כשמדברים על TCP/IP (שהוא פרוטוקול תקשורת המותקן כמעט בכל היום, והוא למעשה הסטנדרט), ההגדרות הן קביעת IP יחודי לכל מחשב ברשת, וקביעת אותה subnet.

גם האינטרנט היא מחשבים (או למעשה הרשת).

חיבור הכבל המוצלב בין 2 מחשבים הוא חלק מיצירת הרשת, כשהחלק השני הוא קביעת ההגדרות.

הכבל לחיבור ישיר בין 2 מחשבים הוא כבל מוצלב מכיוון שהחוטים שמגיעים מהמשדר של כרטיס הרשת הראשון (TX) צריכים להתחבר למקלט של כרטיס הרשת השני (RX) ולהיפך. פשוט תצייר 2 כרטיסים זהים, כשלכל אחד משדר ומקלט וצריך לחבר את המשדר של כל כרטיס למקלט של הכרטיס השני ואז תחבר בינהם. אתה תקבל X בין הכרטיסים, ומכאן ההצלבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוףף מחשבים זה דבר שמעצבן להבין אותו!! אבל זה כיף לדעת אחר כך תדברים האלה

מזתומרת משדר ומקלט?! כל פעם יש משהו אחר שאנלא מבין שתוקע אותי אוףף

אם אני מבקש בחנות "תנו לי כבל מוצלב" מחבר אותו בחיבור הזה של האנטרנט בין שני המחשבים

אז ככה עושים?

ושוב, ההעברה עצמה, איך היא נעשית? פשוט בגרירה מתקייה לתקייה? כמו DOK?

וסליחה שגררתי את זה קצת לנושא שלא שייך לפורום, אבל מאחר וזה רק נגרר לנושא הזה נראה לי קצת דבילי ומיותר להתחיל לפתוח ת'רד במיוחד בפורום המתאים.. לא? אם כן אז ,סליחה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משדר ומקלט - הכי פשוט למי שלא מבין בתחום - תחשוב על מיקרופון ורמקול. יש לך 2 סטים כאלו, אחד בכל מחשב. הדיבור במיקרופון של המחשב הראשון צריך להישמע ברמקול של המחשב השני, והדיבור במיקרופון של המחשב השני צריך להישמע ברמקול של המחשב הראשון. למעשה ניתן לומר שהמיקרופון מהמחשב הראשון מחובר ישירות לרמקול של המחשב השני ולהיפך. עכשו, נסה לדמיין 2 עמדות כאלו זהות ואת החיבור בין המיקרופונים לרמקולים, ואז יסתבר לך שבעצם החוטים יוצרים צורה של X, או הצלבה. אותו דבר בכרטיס הרשת.

כדי לבנות בין 2 מחשבים בעזרת כרטיסי רשת:

1. מחברים כבל מוצלב בין 2 כרטיסי הרשת.

2. נכנסים להגדרות ה IP של כרטיסי הרשת, ומגדירים כתובות IP שונות לכל מחשב (למשל 192.168.0.1 למחשב הראשון, ו 192.168.0.2 למחשב השני), ומוודאים שכתובת ה subnet mask תהיה זהה (במקרה הזה - 255.255.255.0).

3. פותחים חלון DOS בשני המחשבים (ע"י הפקודה CMD), ועושים פינג (ping) ממחשב אחד לשני. לדוגמא - מהמחשב הראשון, בעל הכתובת 192.168.0.1, רושמים בחלון ה DOS את הפקודה: ping 192.168.0.2. חוזרים על הפעולה הפוך במחשב השני, ובודקים את התגובה. אם הפינג הצליח - יש תקשורת בין המחשבים.

4. כאשר מדובר על מערכת הפעלה חלונות מגירסת 2000 ומעלה, יש לוודא שבשני המחשבים, בהגדרות כרטיס הרשת, מופעלים שני השרותים האלו - Client for Network ו File and Printer Sharing. שני השרותים הנ"ל מאפשרים לך לגשת למשאבים של מחשבים אחרים, ושמחשבים אחרים יוכלו לגשת למשאבים של המחשב שלך.

5. יש להפעיל את אפשרות ה sharing עבור כל משאב (בד"כ תיקיה או כונן שלם) שברצונך לשתף, כלומר לאפשר לאחרים לגשת אליו ממחשב אחר. את זה עושים ע"י לחיצה ימנית על אותו כונן או תיקיה ובחירה באפשרות השיתוף, ושם מאפשרים את השיתוף.

6. כדי לגשת למחשב המרוחק, אני אישית מעדיף פשוט לרשום ב explorer (הסייר של , הרגיל, זה של הקבצים) את כתובת ה IP של אותו מחשב בצורה הזו: IP\\. לדוגמא, כדי לגשת מהמחשב הראשון, שכתובתו היא 192.168.0.1 למחשב השני, שכתובתו היא 192.168.0.2, יש לרשום בסייר של המחשב הראשון 192.168.0.2\\. (בלי הנקודה בסוף, זאת נקודה של סוף משפט :)). אז אתה אמור לראות את כל המשאבים המשותפים שיש למחשב השני להציע, ופשוט תוכל לגשת אליהם כמו לתיקיות וכוננים רגילים במחשב שלך, ולהעתיק מהם מידע.

הערה - ייתכן שתתבקש להכניס שם וסיסמא כדי לגשת למחשב השני. ברוב המקרים אין בכלל סיסמא (אנשים עצלנים מדיי או פשוט לא מודעים לצורך לשים סיסמא), אבל עדיין צריך את שם המשתמש. אפשר לפעמים לדלג גם על השלב הזה פשוט ע"י יצירת משתמש זהה למשתמש שלך (אותם שם וסיסמא) במחשב השני.

7. כשאתה מסיים, מאוד מומלץ לבטל את השיתוף הזה, וגם לבטל את שירות ה File and Printer Sharing בהגדרות כרטיס הרשת כדי לצמצם את האפשרות לפגיעה באבטחה.

טוב, הנושא הזה סטה מאד מהדיון המקורי ומנושא הפורום בכלל, והוא אמור להיות בכלל בפורום ואינטרנט. אולי אחד מהמנהלים פה יוכל להעביר אותו. מצטער על ההיסחפות (במקרה נכנסתי לדיון הזה, וזה רק בגלל שבאתי לבדוק האם מישהו הגיב לנושא שאני פתחתי לפני כמה ימים...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיט זה נשמע לי קצת מסובך :-\

ממ.. רק כדי לוודאות שאני באמת מבין את זה במושגים הפשוטים שלי, הכבל הזה זה פשוט הכבל הזה שמתחבר לשקע הזה של האנטרנט במחשב? זה שדומה לשקע טלפון? ובחנות במקום לבקש כבל רגיל וסתמי, אז לבקש כבל מוצלב?

ד"א, זה יהיה מאוד לא נוח להתעסק עם זה כי המחשבים נמצאים בחדרים שונים וזה נראה לי סיפור גדול כזה בשביל סתם לעשות העברת קבצים..

אתה לא מכיר אולי שיטה קצת יותר פשוטה ונוחה להעברה? שהיא לא צריבה? ולא DOK?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכבל המוצלב הוא כבל רגיל, עם חיבור RJ-45, שהוא חיבור האתרנט הרגיל (גדול יותר מחיבור הטלפון, שהוא RJ-11). רוב החנויות ימכרו לך כבל מוצלב מתאים (כבל ישר משמש לחיבור מחשבים ל HUB-ים וראוטרים).

דרכים להעביר מידע בין מחשבים:

1. לחבר בינהם פיזית ע"י כבל כלשהו.

2. להעביר את הדיסק הקשיח ממחשב אחד לאחר.

3. להעביר את המידע על גבי מדיה כלשהי (DOK, דיסקים).

4. לחבר בין המחשבים בעזרת אלחוטית (מצריך כרטיסי אלחוטיים, ואולי עוד רכיבי , תלוי במרחק).

5. לשלוח את המידע לאינטרנט ממחשב אחד ולהוריד אותו במחשב השני.

אין פיתרון "קסם" אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבבה, חבל באמת שאין איזה פיתרון קסם מיוחד..

אממ.. וסליחה על הטחינה בנושא אבל שוב אני רוצה לוודאות על נושא הUSB לפלינק הזה בגלל שכבלי רשת לא יעזור כי כשאני אעביר תמידע מחשב אחד יהיה על האנטרנט אבל השני לא, אז נראה לי שעדיף לי הUSB לפלינק

אז שוב, איך זה עובד? מחברים וישר כל הכוננים של שני מחשבים נקלטים זה אצל זה וניתן לעשות העברה שלה מידע שרוצים פשוט ע"י גרירה מתקייה לתקייה?

האם חברה של הכבל משנה? או שסתם לבקש למשל בBUG לפלינק ופשוט לקנות מה שיש להם? האם המחיר של זה גבוה במיוחד ממחירו של איזשהו כבל מאריך USB? מה המחיר פחות או יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלפלינק הוא פשוט טכנולוגיה ישנה יותר - זה יבצע את אותו דבר כמו חיבור הכבל המוצלב רק בלי להיכנס להגדרות רשת וכדומה אלא פשוט להתקין דרייבר מתאים

אופצייה באמת יותר פשוטה

החברה לא ממש משנה -אם יש בחיבור USB 2.0 אז עדיף כי הוא חיבור מהיר משמעותית

אבל עדיין קיימת בעיית המרחק - רשת אלחוטית ביתית לדעתי שמשתפת דרך נתב גם אינטרנט היא אומנם הפיתרון היקר יותר (300 ש"ח לנתב ועוד 100 ש"ח לכל כרטיס רשת אלחוטי ועוד עלויות התקנה אם לא תוכל לבד) אבל היא הפתרון הטוב והנפוץ ביותר היום

לפלינק - אתה מתקין קודם כל את התוכנה (כמו בכל התקן USB - קודם כל מתקינים דרייבר ורק אח"כ מחברים), מחבר את הכבל ואז מוגדרת רשת בין המחשבים

אתה, אם זכרוני אינו מטעני, צריך עדיין לבצע הגדרות שיתוף על הכוננים בין המחשבים כדי לגשת אליהם

למחירים -

http://zap.co.il/models.asp?sog=c-cable&keyword=laplink

הכי חשוב לך זה המרחק לדעתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...