גרפיקה ממוחשת: משחקים VS סרטים למה אחד פחות טוב מהשני? - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גרפיקה ממוחשת: משחקים VS סרטים למה אחד פחות טוב מהשני?


MasterDK

Recommended Posts

שאלה שהרבה זמן מדאיגה אותה:

כיום הגרפיקה במשחקים מדהימה אבל עדיין לא ברמה של גרפיקה בסרטים. יש הרבה סרטי אנימציה שנעשו במחשב על ידי גרפקיה ממוחשבת והם ברמה מאוד טובה ביחס לגרפיקה במשחקים. השאלה שנשאל היא מדוע המשחקים לא נמצאים ברמה של סרטי אנימציה מבחינת גרפיקה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי במשחקי מחשב ב render הוא בזמן אמת במחשב אחד. יש גבול לחישוביות.

בסרטים ה render נעשה בחוות שרתים במשך ימים.

לא יכלת לחשוב על זה לבד ?

לא. מצטער שאני לא גאון בגרפקיה כמוך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רק עניין של כוח חישוב

יש חוץ מעניין הכוח תעניין שמשחקים לא הולכים במסלול קבוע תמונה אחרי תמונה

אלה יש הרבה שינוים והמפתחים צריכים ליצר סביבות "חיות" שתוכל לבחור להן ללכת ומה לעשות במשחק

ככה שיש זוויות משתנות ויש אפקטים משתנים וכו

וליצר משחק ברמה של סרט אנימציה גם אם היה חומרה לא מוגבלת היה לוקח יותר מידי משבים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה שהרבה זמן מדאיגה אותה:

כיום הגרפיקה במשחקים מדהימה אבל עדיין לא ברמה של גרפיקה בסרטים. יש הרבה סרטי אנימציה שנעשו במחשב על ידי גרפקיה ממוחשבת והם ברמה מאוד טובה ביחס לגרפיקה במשחקים. השאלה שנשאל היא מדוע המשחקים לא נמצאים ברמה של סרטי אנימציה מבחינת גרפיקה?

http://www.gridtoday.com/grid/638845.html

Sun Fire Render Farm Powers Animated Movie 'Barnyard'

To help bring Barnyard to life, Sun created an 80TB high-performance computing render farm to generate animated images designed by a model software program. Running 1,200 Sun Fire V40z and Sun Fire V20z x64 (x86, 64-bit) servers powered by AMD Opteron processors, the render farm also includes Sun StorEdge 3510 and 3511 FC arrays, and Qlogic fibre channel switches. The production also utilized the Sun Java Workstation W2100z and Sun 24.1-inch LCD Flat Panel Monitors in its desktop environment to more efficiently edit final film.

http://www.newsforge.com/os/02/04/24/1643238.shtml?tid=23

The stallion and the penguin: DreamWorks uses to create new animated film

For "Spirit," the company created a cluster for back-end rendering. Over the months, the cluster has grown to its current size of about 500 CPUs.

ואלו דוגמאות חלקיות מאוד.. חפש render farms

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, זה מה שמראה שבאמת צריך המון כוח חישוב כדי לייצר גרפיקה בסרטים, אבל לא מסביר למה.

בעוד שבאלגוריתמים שמשתמשים בהם במשחקים מחפפים באיכות כדי לרוץ בזמן סביר (למשל בהצללות, השתקפויות וצללים רכים, סימולציות של גופים רכים), בסרטים חייבים לעשות את ה"דבר האמיתי".

לדוגמא - כדי לחשב תאורה גלובלית (החזרות האור מכל המשטחים) משתמשים בשיטה שנקראת radiosity, שגם בצורות היעילות שלה היא עובדת בסיבוכיות של קצת מעל מספר המשטחים בסצינה, בריבוע, ואם הסצינה משתנה, נדרש לעשות את רוב החישוב מחדש בכל פריים.

במשחקים, הרבה פעמים עושים חישוב כזה פעם אחת (offline), ומשתמשים בו אפילו אם הסצינה משתנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משחק זה דבר לא לינרי ככה שהרינדור חיב להיות בזמן אמת במשחק

למרות שיש משחקים שמשתמשים בסרטים לרקע

ויש כל מיני שיטות אחרות

במורטל קומבט של פעם לדוגמה הדמויות היו מסירטונים או משהו בסגנון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפקיד כרטיס המסך הוא לעשות רנדר (היינו להציג לך) את הסצנה המלאה. המודלים מגיעים כאוסף פוליגונים במרחב, עם הטקסטורות ומידע לגבי תאורה וכו'. אצל המפות המידע מגיע מוכן מראש יותר. לבסוף הכרטיס מסך לוקח את כל זה ובונה את מה שאתה רואה, הוא ממפה את הטקסטורוט השונות על המודלים, עושה תאורה דינמית וכו'.

בסרטים אבל, נדרשת רמת ריאליזם גבוהה יותר, לכן שם עושים גם פעולות יותר מורכבות שאי אפשר לעשות בזמן אמת (כמו ray tracing), וגם כמות המידע שהם מתעסקים איתה הרבה יותר גבוהה (כמו הפוליגונים בסטנה, רזולוציית הטקסטורות וכו') מאשר יש במשחקים.

----

(אין לי מושג מה זה שמעלי כתב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם כרטיס המסך עושה רנדרר בזמן אמת במשחקים? האם המודלם לא מגיעים מרונדרים כבר?

פעם היו עושים את זה ככה - היו מרנדרים מראש את כל הגרפיקה לתמונות דו-מימדיות, ואז בזמן משחק רק בוחרים איזו תמונה להציג.

מתישהו קצת השתכללו והתחילו לעשות חלק מהרנדור בזמן אמת (למשל, ב- 1 ו- 2 הדמויות היו מרונדרות מראש, אבל הקירות היו מרונדרים בזמן אמת.

בעיקרון - גם היום, משתדלים לעשות את מה שאפשר מראש, שזה בדר"כ כולל חישובי תאורה גלובלית, מפות צל והשתקפות, יחסי ניראות ("איזה בניינים אפשר לראות מנקודה מסוימת").

החישובים האלה מראש לפעמים פוגעים קצת באיכות של התמונה (כי הם מתאימים לאובייקטים סטטיים ופחות לסצינות שמשתנות), ולכן עם הזמן, כשגדל כוח החישוב ומפותחים אלגוריתמים יותר מוצלחים, מחליפים אלמנטים שנעשים בחישוב מראש לאלמנטים שמרונדרים בזמן אמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קרירין אני מבין ממה שאמרת זה שאתה חושב שמשחק זה אוסף ...

ממש לא-

משחק זה סביבה+דמויות+חפצים+פיזיקה ואפקטים שונים וחישובים מסויימים לפי מה שאתה עושה משפיעים על מהלך המשחק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...