ביקורת אישית על ה-971P של Samsung - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת אישית על ה-971P של Samsung


DeeKay

Recommended Posts

אני רואה שזה דיי שכיח בפורום, ומילא אין משהו יותר מרגש לכתוב עליו...

נשלח ל-Zap ולכן הפורמט.

יתרונות:

* כמות צבעים ואיכות תמונה.

* זווית צפיה רחבה (ביחס למסכי TN).

* ארגונומיקה.

* פיווט (הטיה של 90 מעלות).

* עיצוב.

* יציאות USB.

חסרונות:

* Ghosting מורגש.

* קירבת הפיקסלים למסגרת.

* פיווט.

חוות דעת:

נתחיל מהחסרונות. בניגוד לזמן התגובה הנמוך שלו כביכול, ישנן מריחות קלות, אך מורגשות, במשחקים. זה אומנם מפסיק להציק לאחר כמה דקות של משחק, אך לא מצופה ממסך בעל זמן תגובה של 6ms מאפור לאפור. מסגרת המסך קרובה מאד לקצוות הפאנל (מרחק של כחצי מילימטר) ובהיותה מבריקה, משקפת חלק מהתמונה בצדדים, מה שיכול להציק בעבודה מול תמונה סטטית. הפיווט (הטית המסך ב-90 מעלות) בעייתי כיוון שיחס המסך עומד על 5:4, והמרחק בין הפיקסלים מורגש ומתבטא בקווים שחורים הגורמים לכאב עיניים אחרי צפיה ממושכת.

על כל זה לשמחתי (ולשמחת Samsung בעצם) מפצים היתרונות:

המסך בעל פאנל PVA (ולא S-PVA כפי שמצויין באתר הייצרנית), ומציג בהתאם 16,777,216 צבעים (8bit), זווית צפיה רחבה וניגודיות של 1:1500, אשר אינה דינמית (משתנה בהתאם לבהירות התמונה) כמו במסכי פאנל TN בעלי ניגודיות דומה - בהם 1:2000 מסתכם בסופו של דבר בכ-1:700. יש לקחת בחשבון שזווית הצפיה אומנם טובה בהרבה ממה שמציעים מסכי TN (עשרות מעלות בודדות בפועל), ומספיקה לכל השימושים הקונבנציונלים, אך בשום פנים לא 178 מעלות - נתון השמור כרגע למסכי CRT, עליו מתקרבים רק מסכי TFT (שם נוסף לטכנולוגית ה-LCD) בעלי פאנל מסוג IPS. המסך מציג אחידות כמעט מושלמת ואי-אפשר להבחין בזליגה בצבעים בשימוש רגיל. משחקים, וידאו HD ותמונות נראים מלאי חיים.

מבחינת הנדסת האנוש, המסך בהחלט מספק את הסחורה עם הטית גובה ושיפוע (Tilt). התעסקות עם רגלית המסך דורשת מעט כוח, אך ישנו הרושם שהיא חזקה מספיק לשם כך. למסך כאמור גם יכולת סיבוב של 90 מעלות, אשר הופכת גלישה באתרי תוכן לחוויה.

העיצוב חביב: הדלקת המסך מתבצעת ע"י נגיעה במקום לחיצה, ומסגרת הכפתור מוארת ע"י אור כחול. מסגרת המסך עצמו מבריקה למדי ותורמת לרושם הכללי. המסך מכיל גם 2 יציאות USB - נתון שבתחילה נראה חסר תועלת, אך התברר כשימושי מאד בחיבור פלאפונים ונגנים למחשב מבלי התעמלות הכיפוף שממנה סובל כל מי שמארז המחשב שלו נמצא על הריצפה.

לסיכום, מסך בעל איכות תמונה מעולה המתאים בצורה כמעט מושלמת לכל שימוש ממוצע ואף מעבר - בין אם זה סרטים, גיימינג או טקסט. עליית מדרגה מ-א-ד גבוהה ממסכי TN (שעל זוועותיהם לא ארחיב כאן) מכל בחינה אפשרית, ושיפור ניכר גם בחלק ממסכי ה-CRT מבחינת חדות וניגודיות - תמונה הנראת הרבה יותר "חיה" (Vibrant, לא Animal למתלבטים).

המסך מהווה תחליף הוגן למי שמשדרג מ-CRT, ולא מוכן להוציא 2500 ש"ח (אם כי בהחלט מומלץ) על ה-2007FP של או ה-S1930 של Eizo.

נקנה בינואר 2007.

שחכתי לציין שהמסך מגיע עם מדבקה מטופשת (הניתנת להסרה) על מסגרת הצג. אפשר לראות אותה בתמונה מודבקת על הסטנד.

צולם בפלאפון, האיכות בהתאם.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי ייצור ספק חיצוני נובע מעניין עיצובי של הצג עצמו. האם יש פיתחי איוורור באחורי המסך והאם הם זעירים או מרווחים?

מצד שני עניין זה יכול לנבוע מהרצון להפחית התחממות בתוככי הצג או רצון לפשט החלפות של ספק כח תקול מבלי לפרק את הצג לגורמיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך. בכל מקרה ראיתי שאין בכלל מאחוריו פתחי איוורור - אין פוטנציאל לנזק מצד הספק לפנל וגם לא ייכנסו חרקים לתוך המסך. דרך אגב ממאמר הבא נמצא שמהירות התגובה עומדת לרועץ לפנל שלו וגם שהקונטרסט הגבוה 1:1500 גורם לחוסר נוחות לעיניים בגלל הבדלים גדולים מדי בין רמת הבהירות והגווני השחור וצריך להפחיתו לרמה נמוכה יותר - כלומר הקונטרסט לא יכול להיות מנוצל במלואו מבלי שיפריע.

http://www.tweaknews.net/reviews/samsung_971p/index4.php

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...