מהי היכולת הצבאית הישראלית... - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהי היכולת הצבאית הישראלית...


avi2014

Recommended Posts

אז ככה. הצבא הישראלי נחשב לאחד הצבאות החזקים בעולם או לפחות במזרח התיכון....

מה הגודל של הצבא הישראלי ומה היכולות שלו...הכוונה היא איזה סוגי יש לצבא הישראלי מה הכמויות פחות או יותר,ומה הפער לעומת צבאות אחרים במזרח התיכון ובעולם.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמויות זה דבר מסווג.

מבחינת מערך רקטות וארטילריה אנחנו די מסודרים אני מעריך.

חיל האוויר גדול וחזק

חיל ים קטן אבל איכותי יותר משל אחרים (במזרח התיכון)

בקרב יבשתי אין לצה"ל עליונות מוחלטת לדעתי (גם בגלל כמות וגם בגלל שלאויבים שלנו יש טנקים מתקדמים וחיילים טובים ומצויידים היבט), אבל חיל האוויר יכול לעזור בדרכים שלו (להשמיד קבוצת טנקים גדולה ו\או צירי מעבר ראשיים- לכן למצרים אין סיכויים טובים לפלוש, במידה ותהיה מלחמה)

חבל שכל זה ולחיילים אין אפודי מגן נורמלים :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למדינות ערב יש טנקים יותר מתקדמים משלנו? זה מה שנכתב בהודעה מעליי או שמישהו מהל את התה שלי באלכוהול רפואי?

חוץ מזה, לעזאזל, מי יפתח נגדנו במלחמה בימינו? איראן? סוריה? אני בספק רב (מדינה, לא ארגון טרוריסטי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקרב יבשתי אין לצה"ל עליונות מוחלטת לדעתי (גם בגלל כמות וגם בגלל שלאויבים שלנו יש טנקים מתקדמים וחיילים טובים ומצויידים היבט)

זה תלוי על איזו מדינה אתה מדבר, לסוריה למשל יש כמות לא גדולה יחסית של טנקים "מודרניים" כמו T-72, לעומת זאת למצריים יש אבראמס A1 ומסוקי אפאצ'י.

מבחינת כמות טנקים מתקדמים, ואני מדגיש מתקדמים, כלומר טנק בעל מד טווח ומחשב בקרת אש, לישראל יש את הכמות הכי גדולה בעולם, אפילו יותר מארה"ב, ועוד פעם, אני מקדים תרופה למכה, אני יודע שהרבה יקפצו ויגידו שלרוסיה יש עשרות אלפי טנקים, אני מדבר על טנקים בעלי 2 המערכות שציינתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון אבל מצד שני לסורים יהיה בקרוב S300 שיעשה הרבה צרות לחיל האוויר. הם כנראה מעדיפים להשקיע בנ"מ טוב במקום לקנות חדשים שלא יעזרו.

למדינות ערב יש טנקים יותר מתקדמים משלנו? זה מה שנכתב בהודעה מעליי או שמישהו מהל את התה שלי באלכוהול רפואי?

לירדן יש צ'אלנג'ר (בריטי) ולמצרים יש אברמס (אמריקאי). כאן למרכבה יש 2 יתרונות: ככל הנראה בעל עבירות טובה יותר בשטחים הקשים שיש באיזורים שלנו. מערכות מתקדמות יותר מהטנקים שנמצאים בצבאות ערב (הבריטים והאמריקאים בחיים לא ימכרו את המערכות שהם עצמם משתמשים. גם אנחנו כאלה לפעמים :P )

אני מחכה שהנמר יגיע לצהל, נראה מדהים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצרים וירדן לא יתקפו אותנו בכל מקרה, אין להם שום אינטרס לעשות את זה.

להפר הסכמי שלום ולתקוף אותנו? לא יקרה

ואפילו לפי ההודעה שלך הטנקים שלנו עדיין יותר מתקדמים, אז אני לא חושב שיש מה לדאוג מירדן ומצרים

בכלל, צריך להפנים שהמלחמה בעולם מאוד השתנתה מאז העבר.

בימינו, מלחמה בין 2 מדינות מתקדמות אינה מה שהייתה פעם בגלל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים והיכולת לפגוע בכל מקום, בכל רגע וכמעט ללא הרתעה

לכן הרבה יותר סביר שמלחמות יילחמו בתור מלחמות מקומיות בין צבא מאורגן לבין ארגון טרוריסטי כלשהו שנטמע באוכלוסייה אזחית לא לוחמת ולוחמת גרילה שמתנהל בעיקר בשטחים שמוכרים לארגון הטרוריסטי ובסביבה עירונית וקרבות מבית לבית (כמו המלחמה בצפון שנה שעברה)

במלחמה כזאת לאויב לא יהיו ולא יהיו לו טנקים כי הוא יודע טוב מאוד שהוא לא עומד בסטנדרטים צבאיים במקרים האלה

(שלא נדבר על המימון המטורף שצריך בשביל זה, שזה כמה רמות מעל מה שצריך בשביל צינורות מעופפים עם קצת חומר נפץ בפנים)

זאת מלחמה שונה לחלוטין מאשר מלחמה סטנדרטית נגד מדינה אחרת, ואני כולי תקווה שהדרגים הגבוהים במדינה יפנימו את זה

(לפני שנשקע עמוק בבוץ כמו ארה"ב בעיראק [או בויטנאם, מסתבר שהם לא לומדים האמריקאים האלה])

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ירדן לא יתקפו אותנו, זה בטוח, אבל מצריים זה סיפור אחר לגמרי, אם הם יחשבו שהם יכולים להשמיד את ושלא תהיה תגובה מהמערב, הם יעשו את זה.

או במילים אחרות, אם כל הקטע הזה עם אירן יוביל למלחמת עולם שלישית, מצריים ממש לא תהיה בצד שלנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין אפשרות לתקוף את בדרך כזו שהיא תפגע בנו ולא תפגע באחרים (יענו פצצה גרעינית). האפשרות היחידה היא ליצור

מצב שבו מדינות ערב מפסיקות יבוא נפט לישראל (כפי שקרה), מה שיצור מצב שלישראל אין אפשרות אחרת חוץ מהתקפה צבאית כוללת עד טיפת

הנפט האחרונה, ובעצם שימוש בפצצות אטום, מה לעשות לצבא של פחות מ2 מיליון חיילים אין אפשרות אחרת.

השאלה היא הם ערבים יבינו שימצא פתרון לנפט תוךל כמה שנים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצרים וירדן לא יתקפו אותנו בכל מקרה, אין להם שום אינטרס לעשות את זה.

:goodposting: ממצרים וירדן אין מה לחשוש כל עוד השלטון שם יישאר יציב,וכנראה שהוא יישאר כך.

החשש העיקרי הוא מתקפה אירנית בשילוב עם הסורים,למרות שלא נראה שסוריה תרצה לצאת למלחמה עם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכול הנביאים למינהם שקובעים פה שאין מצב למלחמה עם ירדן/מיצריים.

אני מאוד מקווה שמערכת הביטחון לא חושבת כמוכם כי אז אנחנו בבעיה רצינית. צה"ל חייב להיות מוכן לכול תרחיש אפשרי.(סתם כדרך אגב סביר להניח שאי שם במגירות סודיות יש לנו גם תוכניות למלחמה כוללת עם רוסיה,סין וצרפת) במזרח התיכון שלנו אף פעם אי אפשר לדעת מה עלול ליקרות. למשל: התנקשות בשילטון המלוכה הירדני והשתלטות גורמים קיצונים עליו, כנ"ל לגבי מיצריים. דבר שני: יכול להיות מצב שבו מדינה ערבית תצא למלחמה כוללת כנגד לא בגלל שהיא חושבת שהיא תנצח אותה, אלה כתוצאה מלחצי דעת קהל גדולים מאוד מצד הציבור במדינה העויינת . דוגמא: אירגון ימין קיצוני מפוצץ את מסגד "אל עקצה" בירושליים . בתגובה מליוני המונים זועמים ברחבי מצריים, סורייה וירדן דורשים לינקום בישראל. אם השלטונות לא יענו לדרישה הם מסתכנים בהפלת משטרם ואסור להוציא מכלל אפשרות את המצבים הללו.

בנוגע ליכולות הצבאיות.שניהיתרונות הכי משמעותים שיש לנו על מדינות ערב הם:

1. תמיכת ארצות הברית בישראל. 2 . הארסנל הגרעיני . וכול עוד לא תהיה לנו מדינת אוייב חמושה בנשק גרעיני היתרון העצום שלנו ישאר, ברגע שמצב זה ישתנה, כללי המשחק ישתנו לחלוטין.

עוד יתרון אחד הוא שיטת הלחימה של צה"ל, אשר משום מה נשכחה במלחמת לבנון האחרונה אבל בכול שאר מלחמות היתה לצידנו : העברת המלחמה כמה שיותר מהר לשטח האוייב והסתערות קדימה לעבר שטחי האוייב ללא כול עצירה באמצע אשר מובילות אותנו בזמן קצר יחסית לעומק שטח האוייב עם הכרעת קרב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע כל הקטע של מה יש לנו, זה מסווג. רק שתדעו, שכל פרט על הצבא שלנו, על הכמויות, הנשקים, והכוחות הינו מסווג.

אז.. זה לא לעניין לדעתי.

בנוגע לכח הצבא שלנו, אני עדיין מאמין בצבא שלנו. יש לנו את הצבא. פשוט במלחמה האחרונה, המנהיגים של הצבא, לא היו מנהיגים.

ואני לא בא בטענות רק לרמטכ"ל שיצא, הוא היחיד שעוד הרזיק את המערכת קצת.. אנשים, תיתעוררו!

יש לנו שר ביטחון שלא יודע אנגלית, אין לו שום רקע צבאי מפואר, וכל מצא הבחירות שלו היה על צימצום התקציב הצבאי לטובת החברתי.. אבל תיראו מה קורה שהוא עומד בראש הצבא, פיתאום הכסף כן נחוץ?

וראש הממשלה, זה בן אדם בלי דעות. אין לו דעה, אין לו רעיון, הוא פשוט קיבץ אנשים טובים מימנו ומיתייעץ איתם. וכל מי שעולה מולו [ליברמן לדוגמא] וצובר קצת כח, הוא מציע לו איזה תפקיד דימיוני עם משכורת גבוהה, זהה לזו של שר בממשלה (35,700 אלף שקל בחודש. וזה לא כלל הרכב + הנהג + הטלפון הצמוד שהם מקבלים בנוסף.. וכל זה, ממה? מכספי המיסים)

דוגמא נוספת היא, תיסכלו מה היה המצא של 'קדימה' בבחירות. מישהו הזכיר את אולמרט? מישהו באמת בחר באולמרט? כל המצא שלהם התנהל תחת 'בחרו אריאל שרון'. אפילו האתר שלהם זה kadima-sharon.co.il או משהו כזה.. ככה שאפשר לומר שהוא איך שהוא גנב את תפקיד ראש הממשלה. פשוט היה במקום הנכון בזמן הנכון. בבחירות הבאות, הוא אפילו לא יקבל את שר התרבות והספורט - שמרוב זילזול בתפקיד הזה הוא מינה שר ערבי, מטעמים פוליטים בלבד. (עכשיו תחשבו, שאותו שר ערבי, מקבל 35,700 שקל בחודש מכספי המיסים שלנו...)

עכשיו אתם מבינים, מה קרה במלחמה האחרונה? זו לא אשמתו המלאה של חלוץ, חלוץ בסה"כ קיבל תפקיד בזמן הכי לא נכון. הוא גם לא מכיר את השטח הכי טוב, וגם הצבא שלחם נגדנו היתאמן שנים לקרב הזה..

בקיצור הנושא הזה הוא ארוך ואפשר לדבר עליו שעות.

נקודה העיקרית היא שלא רק הרמטכ"ל היה אשם בתוצאות המלחמה, אלא שראש הממשלה ושר הביטחון אשמים יותר מימנו! כל אחד רק דואג לכיס שלו ומנסה להחזיק את הכיסא שלו כמה שיותר. רק מראה כמה לוזריות יש באנשים האלה.. עכשיו אתם יכולים להבדיל בין גיבורים עם אחריות [חלוץ] לבין פחדנים מדיניים שדואגים לכיסם האישי יותר מאשר למצב המדיני [שר ביטחון+ראש ממשלה]

עד שלא יקום ראש ממשלה עם דעות משלו, ויעמוד במילים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...