פורסם 2007 בינואר 918 שנים לא!! מספיק לי שעתיים תנך בשבוע!. מקצועות שצריך לבטל: אזרחות(בגלל המורה בעיקר), של"ח,יהדות,ותנך אפשר ללמוד רק ביסודי,חברה,ספורט וזהו. בקיצור ללמוד רק מתמטיקה אנגלית היסטוריה ופיסיקה .
פורסם 2007 בינואר 918 שנים בוא נגיד שאם התנ"ך היה ת'רד בזון כבר מזמן היו נועלים אותו ;Dכי יש בזון כל כך הרבה אתאיסטים שאפשר להקים אתאזון, למען פורום חסר דת
פורסם 2007 בינואר 918 שנים אין לי בעיה ללמוד תנך, אני אפילו עושה את זה 3 פעמים בשבוע, זה עוד מקצוע שמוסיף לי לממוצא.אבל לפתוח את הבוקר במסדר תנ"ך? לא מספיק אני נרדם בשיעורים הרגילים?
פורסם 2007 בינואר 918 שנים לדעתי הרעיון לא הזה לא מתאים למערכת החינוך שלנו היום.יש כל כך הרבה דברים בסדר עדיפות על פני שעת סיפור מהתנ"ך, שזה פשוט מצחיק איך הולכים לדברים הלא נכונים..אם תקחו כמה דקות לחשוב על זה, תגלו שבתנ"ך, כספר מידע ולא כספר דתי - ישנם כמה מהסיפורים החזקים והחכמים ביותר. אפשר ללמוד לא מעט מהמשלים ומפרקי האבות שכתובים בתנ"ך, בתנאי שהשפה תהייה מתאימה לתלמידים היום. להזיק זה לא יזיק.אבל כמו שאמרתי, לדעתי יש דברים הרבה יותר גבוהה בסדר העדיפיות לשינוי/שיפור במערכת החינוך, שזה מצחיק להכניס דבר כזה עכשיו.ול-BDB, שהזכיר את העניין ככפייה דתית - אין לך מושג מה זה כפייה דתית.לך תראה מה הולך בארצות הברית, "המדינה הנהורה" כביכול - ואז תבין מה זה כפייה דתית אמיתי. (אם יש לך yes, מדי פעם רץ סרט על העניין ב-yes דוקו).
פורסם 2007 בינואר 918 שנים מבזבז? לא... תראה, סיפורי תנ"ך הם סוג של תרבות, אני למשל שנאתי ספרות בבית-ספר, אבל אני מבין את החשיבות של השיעור הזה. יש סיפורים חכמים בתנ"ך, מעניינים אפילו, זה טוב לידע כללי, ידע כללי הוא תמיד טוב. אסור להיות ממוקד רק בנושא אחד בחיים - זה פשוט מקבע את המחשבה. תרשה לי לחלוק על זה. שיעורי הספרות בבתי הספר זה ביזבוז של זמן. והם מקבעים את המחשבה הרבה יותר משיעורי מתמטיקה וכו'. זה שהמורה מלמדת אותך לזכור כמו תוכי מושגים וכל מיני חירטוטים על שירים וסיפורים לא אומר שאתה לאמוד משהו. ספרות זה מקצוע אינדיווידואלי ואפשר לפרש כל דבר בכמה וכמה אופנים שתלויים באישיות של התלמיד, ולא רק באופן שבו המורה מלמדת= קיבוע המחשבה. תנ"ך זה גם ביזבוז של זמן כי חצי מהשיעורים האלה זה הטפה דתית והחצי השני זה זיני שכל שלא קשורים לכלום באיזו כיתה אתה? בחטיבת הביניים וביסודי אכן מלמדים אותך רק את הפירוש הטקסטואלי של התנ"ך, אבל בחטיבה העליונה אין מקצוע שבו אתה נכנס לעובי הקורה יותר מאשר בתנ"ך, אפילו יותר מאשר ספרות ומאוד מתעמקים ברקע לדברים, השפעתם על העתיד ופירושים תיאולוגים והיסטורים לתנ"ך. דעות ימניות? הא? אתה מתכוון לכך שכל פעם שעם ישראל/מלך חוטא הוא נענש על ידי ה'? בולשיט. 99% ממה שמלמדים זה השערות, המצאות ו... זיוני שכל שלא קשורים לשום דבר. חבר שלי שלמד איתי עוד מהחטיבה (עכשו פסגותניק בטכניון) חזר בתשובה ולומד תורה באופן די רציני, והוא סיפר לי שמה שמלמדים בתיכון גובל ב"חילול השם" וכולל בעיקר שטויות שמספרים למורים בקורס להוראה או משהו כזה, ושהכוונה ה"אמיתי" בכתוב שונה לגמרי... לפי דעתי פשוט צריך להשקיע יותר בלימודי היסטוריה אובייקטיבית ולא רק מנקודת המבט של "עם ישראל" או של המורה, ולהרחיב להסטורייה של העולם ולא רק של הציונות. משם אפשר ללמוד הרבה יותר. אפשרות נוספת זה לעשות רפורמה טוטאלת בלימודי ספרות (דבר שלא יקרה, כי אז המורים אשכרה יצתרכו לקרוא את מה שהתלמידים כותבים, ואני לא רואה את זה קורה...) ויותם, זה "נאורה" ולא "נהורה" (אגב מקצועות שצריך להשקיע בהם יותר )
פורסם 2007 בינואר 918 שנים אני לדוגמא לא טיפוס של מקצועות הומניים אבל אני בהחלט מבין את חשיבותם של המקצועות הללו.אבל לדעתי הדבר היה משתנה עם שינוי שיטת ההוראה.לי לתנ"ך יש לדוגמא מורה מעולה ודנה איתנו בכל מיני סוגיות העולות מהלימוד וכד'. דבר שנותן גם נקודת מבט חדשה על דברים וגם מעמיק את הידע במגוון נושאים.לעומת זאת במקצועות ההומניים האחרים המצב אחר לחלוטין מדובר על שיעורי הכתבה ללא אף תכלית כאשר יום לפני המבחן צריך לשנן את החומר.ומניסיון ומהכרות עם תלמידים מבתי ספר שונים בארץ זה קורה גם אצלם ודווקא המורים שמלמדים בצורה מעניינת/מעשירה הם המורים הנדירים ולא הפוך.לכן אין פלא שרבים רואים בשיעורים אלו בזבוז זמן ושעמום טוטאלי, לדעתי לא צריך להוסיף שעות נוספות במקצוע התנ"ך, צריך לנצל את אלו שכבר יש.
פורסם 2007 בינואר 918 שנים תרשה לי לחלוק על זה.שיעורי הספרות בבתי הספר זה ביזבוז של זמן. והם מקבעים את המחשבה הרבה יותר משיעורי מתמטיקה וכו'.זה שהמורה מלמדת אותך לזכור כמו תוכי מושגים וכל מיני חירטוטים על שירים וסיפורים לא אומר שאתה לאמוד משהו. ספרות זה מקצוע אינדיווידואלי ואפשר לפרש כל דבר בכמה וכמה אופנים שתלויים באישיות של התלמיד, ולא רק באופן שבו המורה מלמדת= קיבוע המחשבה.תנ"ך זה גם ביזבוז של זמן כי חצי מהשיעורים האלה זה הטפה דתית והחצי השני זה זיני שכל שלא קשורים לכלוםלא דיברתי על המושגים המטומטים אלא דווקא על השירה של אלתרמן, ביאליק וכיו"ב.השירה העברית וימי הביניים.בכל מקרה, תנ"ך אהבתי, לא יודע, אולי זה בא לי בקלות.המורה שלי אגב היתה דתיה אבל לא ניסתה לכפות עלינו שום דבר.אף פעם לא ממש למדתי ובדרך כלל פירשתי את התנ"ך מההגיון בלבד.
פורסם 2007 בינואר 918 שנים ויותם, זה "נאורה" ולא "נהורה" (אגב מקצועות שצריך להשקיע בהם יותר ) :-[ אוי לי, הבושה ;D
פורסם 2007 בינואר 918 שנים איזה מזל שאני כבר לא חלק מהמערכת הכושלת הזאת ;D מספיק שעה שעתיים.. שיחפרו לי בשכל, ועוד על הבוקר?! וכל בוקר?! משוגעים.
פורסם 2007 בינואר 918 שנים http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3350317,00.htmlאני בתור אתאיסט לא רוצה אקסטרה שעות תנך על מה שיש, גם ככה אין לי כח למה שיש עכשיו אז מפילים עלינו עוד?!מי שרוצה עוד קצת תנך ומעבר שיעבור לבית ספר דתי, מה זה השטויות האלה?! :-Xחחחחחחח! איזה כיף שסיימתי בית ספר!!! אתה התאיסט?! אני לא יהודיה ופגאנית! איך אני לדעת הרגשתי בשיעורי תנ"ך? כאילו לא לומדים מספיק שטויות בבית-ספר אז עכשיו גם מסדר תנ"ך? זהו, הפכנו מדינה פונדמנטליסטית ואנו מעתיקים את המודל של איראן? לא מספיק לומדים תנ"ך? לפי מה שזכור לי מימי בית הספר, תמיד היו לנו יותר שעות שבועיות של תנ"ך מאשר מתמטיקה אפילו, אז עכשיו מוסיפים? מה זה הטמטום הזה?!
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.