הולך ופוחת הדור? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הולך ופוחת הדור?


Avivo

Recommended Posts

שמעתי תיאוריה לפני כמה ימים- שטוענת שכל היצרני אלקטרוניקה בעולם היום מייצרים את המוצרים שלהם עם אורך חיים קצר בכוונה

בהתחלה זה נשמע מופרך, אבל אחרי שהסבירו לי את הסיבות, אני חייב לציין שזה נשמע הגיוני לחלוטין.

התאוריה אומרת, שהחברות הבינו, שכדי להרוויח כסף לאורך זמן עליהן ליצור מוצרים מתקלים, כך שכל כמה שנים נאלץ לקנות טלויזיה\מקרר\פלאפון חדשים מהם, כי אם המוצר שלהם יחזיק יותר מידיי לא נצטרך אותם יותר... הרי למי לא היתה ישנה שעבדה כמו שצריך במשך 15 שנה לפחות? או איזה מזגן עתיק שעדיין עשה את העבודה נאמנה..

ולעניינינו- רמקולים "חדשים"

כל החפירה המוקדמת הזאת נבעה מזה שנזכרתי פתאום, שפעם, למורה שלי לפסנתר, היתה מערכת מדהימה, ישנה מאוד, אני לא זוכר של מי, שהיה לה צליל חם ומאנפף מאוד, בג'אז בפרט (זה הסגנון שהוא לימד), והיה לו רסיבר, שידע איכשהו להפריד את הערוצים לגמרי, ככה שהוא היה "מוריד" את הפסנתר מההקלטה המקורית, בלי לפגוע בכלל, בשאר השמע, (ששוב היה הכי טוב ששמעתי בחיי), בשביל שנוכל לנגן עם ההקלטה, הרסיבר אני זוכר, היה של - למרבה הפלא.

עכשיו אחרי כל הסיפור הארוך הזה, השאלה שלי היא כזאת:

האם כדאי לי יותר להשקיע ברמקולים ישנים, בעלי הצליל החם הזה שאני מחפש, ולכאורה, בעלי אורך חיים זהה או ארוך יותר מהאורך חיים של שייקנה במחיר זהה כרגע?

ואיך אני יודע (מלבד מבחן השמע) כיצד לבדוק עם ישן עדיין טוב? מלבד פגמים חיצוניים, וכאלו שאני יכול לשמוע, איך אפשר להעריך עם הרמקול עדיין במצב טוב אחרי, 10-20 שנים של בעלות ע"י מישהו אחר?

ומה אתם אומרים על התאורייה הזאת במובן של מוצרי אודיו, וhi end בפרט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על אני לא יכול לענות לך, אבל העובדה שמכשירים היום לא שורדים זה פשוט בגלל התחרות העזה בין יצרנים + יצור זול במזרח הרחוק.

משתמשים בחלקי פלסטיק זולים במקום במתכות ע"מ להוריד עלויות + מייצרים באיזה חור באסיה במקום במפעל שעומד בסטנדרטים בארה"ב והאיכות של המוצר יורדת פלאים. זה פשוט.

אני מכיר איש רכש שטס לסין לראות את המפעל שהציע לחברה שלו הצעה זולה משמעותית ממה שהם שילמו.

הוא גילה שהמפעל זה 40 סינים יושבים על רחבת בטון עם גג מפח ועושים הכל ביידים בשיטת הסרט הנע.

לכל סיני יש כלי אחד והוא נוגע טיפה במוצר ומעביר לזה שלידו. בסוף ה40 איש יוצא המוצר השלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, זהו דבר ידוע שחברות המייצרות מוצרי צריכה שקשורים לאלקטרוניקה (ולא רק הן, בעצם) בעשור האחרון החלו במגמה חדשה - של מעבר מייצור ומיצוב מוצרים כ"נכסיים" לייצור ומיצוב מוצרים כ"מתחלפים".

הדבר הזה נובע, כמובן, לא רק מהרצון שלהן להרוויח יותר על מוצרים שיתכלו מהר יותר ויוחלפו מהר יותר. הדבר הזה נובע מהשינויים האדירים שקרו בעולם שלנו ב - 10-20 השנים האחרונות בכלל. השינויים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים הם עצומים. הייצור עבר ממדינות מפותחות למדינות מתפתחות, ואיכות הייצור ירדה יחד עם עלות הייצור. טבעי הוא שתשתנה התפיסה כולה. חוץ מכך, ב - 10-15 השנים האחרונות חווינו את פרץ התפתחות הטכנולוגית הגדול השני של המאה ה-20, הטכנולוגיה פרצה לתחומים חדשים בחיינו, החלה לתפוס בהם מקום הולך וגדל, והמוני האנשים החלו להתעניין בה יותר ויותר. להתפרצות הזו יש שתי השפעות רלוונטיות במקרה הזה - קודם כל המהירות שבה מתרחשת ההתקדמות הטכנולוגית וקורים השינוים המקבילים בייצור, ובעיקר - השינוי בסטטוס שלה. אם פעם היישומים הביתיים והאזרחיים של הטכנולוגיה היו נלווים, היו מתפתחים באופן איטי יחסית, והיו משניים בחשיבותם גם לקהל הצרכנים, הרי שעכשיו היישומים האלה הפכו לעיקר, ואם, למשל, בעבר ראינו טכנולוגיות צבאיות שעוברות אט אט "אזרוח" ומגיעים לשוק האזרחי, הרי שהיום העבודה שנעשית ע"י חברות (ומונעת ע"י רווחים גדולים) פרטיות בתחום הטכנולוגיה האזרחית היא כל כך משמעותית, שהיא מגיעה באיחור דווקא ליישומים צבאיים ומותאמת כבר להם. האם מישהו יכול לדמיין שבשנות ה-60 או ה-70 (ואפילו ה-80) הייתה יכולה להיות דרישה של קהל הצרכנים לטכנולוגיה חדשה? האם אז היה יכול להיות חוסר סיפוק אם טכנולוגיות חדשות היו מאוחרות או ממאנות להכנס לשוק? לא. המון הצרכנים היה לא יותר מאשר האוביקט של הקדמה שנשלטה וכוונה ע"י הסקטור המדעי וחברות האלקטרוניקה. ואילו כעת יש לנו מצב אחר לגמרי, שבו ההתקדמות הטכנולוגית של ה- APPLIANCES הביתיים הפכה למונעת ע"י הדרישה הצרכנית. אנשים רוצים לראות יותר ויותר דברים חדשים, הם רוצים דברים מלהיבים יותר, מתקדמים יותר, מיוחדים יותר. אין שום רלוונטיות יותר למוצרים שיחזיקו 10 מעמד או 20 שנים, ולא רק משום ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, אלא משום הדגש שיתן, מסיבות ברורות, ע"י הצרכנים המשולהבים לא לאיכות הבניה וההרכבה, לא לבשלות, לא לייחוד ונכונות של בחירות ופתרונות שניתנים ע"י מהנדסי חברה זו או אחרת, ואף לא להתאמה של מוצר זה או אחר לצרכיהם (!), אלא רק לעצם החדשנות וההתקדמות (שלא לדבר על המקום שיש בתופעה הזו לפרסום הטכנולוגיה שהפך למפלצתי במימדיו). זהו גולם שקם על יוצרו.

גם השינוי הדרסטי שעברו הרבה מאוד חברות בעולם המערבי וההגעה שלהן לשלב הסופי של חברות צריכה טהורות עשה את שלו בעניין הזה. מה שחשוב הוא לא סיפוק אמיתי של צרכים קיימים, אלא יצירה וסיפוק מיידי של צרכים מלאכותיים לרוב ע"י הצריכה. במצב שבו הצריכה נהפכת לעיקר, ייצורם של מוצרים שחיי המדף שלהם מסתכמים בעשרות שנים הוא לא פחות מפרדוקסלי. אפילו המוצרים המתכלים הרבה יותר עוברים לאורך חייהם כמה וכמה בעלים. לפי ההערכה שלי והערכתם של חכמים ממני בעתיד הקרוב אנחנו נראה מוצרים שחיי המדף שלהם קצרים עוד הרבה יותר מהמוצרים שאנחנו משתמשים בהם היום.

אבל במקרה שלנו השאלה היא קצת יותר מעניינת, ואסביר מדוע. אפשר לשאול: אבל אם השווקים הצרכניים דורשים התקדמות טכנולוגית, דורשים לראות תוצאות, האם אין הדבר קשור לאיכות הבניה, לאיכות החומרים, לאיכות הפתרונות ההנדסיים? אז הנה עוד חלק מהתשובה לשאלה המקורית שלנו - מה שעוד גורם לכך שחיי המדף של מוצרי הצריכה האלקטרוניים שלנו יהיו קצרים, ואיכות הבניה שלהם תהיה נמוכה, הוא שבשנים האחרונות עברנו למוצרי צריכה טכנולוגיים שאיכות הבניה בהם היא לא הפקטור הראשי מבחינת השתייכותם לטכנולוגיה מתקדמת יותר. אם פעם חדשה הייתה יכולה להסתכם בשיפורים הנדסיים, בשיפור המבנה של המוצר, בהכנסה של מרכיבים טובים יותר, בשיפור טכניקות הייצור שלו, הרי שהיום ההתקדמות הטכנולוגית לא מסתכמת בכך, ולרוב היא כזו שפורצת דרך, ולא קשורה לאיכות בניה או פתרונות יצירתיים, אלא לגילויים של אפשרויות חדשות ושימושים חדשים. רק בשלבים הרבה יותר מאוחרים שלה ההתקדמות כל חדשה מתחילה להיות קשורה לשיפורים בצורתה הראשונית.

אבל, וכאן אנחנו מגיעים לנקודה חשובה מבחינת השאלה המקורית, אפשר לטעון שנשארו גם תחומים שלמים של מוצרי צריכה שאינם קשורים בהתקדמות הטכנולוגית. למשל, . מה להם ולהתקדמות טכנולוגית במובן שבו אנחנו מדברים על התקדמות בקווי מידע ומיקרו-אלקטרוניקה? דווקא כאן כן מדובר בשיפור של מוצר קיים, משהו שהבסיס שלו נשאר זהה, ודווקא כאן מדובר בקהל צרכנים שיודע להעריך יותר (תרתי משמע) את איכות הבניה ואת איכות המוצר הסופי שעומד לרשותו (לפחות כשמדובר ברמקולים אודיופיליים ובחברות שמייצרות כאלה). אז למה גם לכאן הגיעה האופנה החדשה? לדעתי, משום שכל אופנה שהיא כל כך טוטאלית וחודרת-כל סופה שתשפיע על כולם באופן כלשהו. ומשום שגם עבור אנשים רציניים יותר מהממוצע גם מבין הצרכנים וגם מבין היצרנים יש משהו שקוסם במודל הזה. מה לעשות, צריכים להודות בזה, מי מאיתנו היום, כשהוא מדבר על זה שהוא רוצה לקנות שישארו אצלו ל-20 שנה באמת הולך להשאר איתם 20 שנה? אף אחד.

בקיצור, התפלצפתי מספיק, ובגלל שגם אני מחפש צריך להגיע למסקנות מעשיות כלשהן. כן, לקנות מיד-שניה זאת בעיה. כשעושים דבר כזה צריכים להתרשם ברוב המקרים פחות מהרמקולים עצמם, שיכולת ההערכה של המצב שלהם על-ידינו הקונים היא מוגבלת, אלא מנסיבות הקניה והמכירה - התרשמות מאישיותו של המוכר, סיבות המכירה, נסיבות המכירה, מקום המכירה וכולי. זה אידיוטי מספיק, אבל אין מה לעשות. אפשר להסתפק היה בקניה של מוצרים חדשים מאוד איכותיים, אבל בימינו, להבדיל, מאוד איכותי אומר מאוד יקר. (ד"א גם זה משום שינוי אחד מעניין שקרה - תשימו לב שהחברות החלו לפרסם את איכות הבניה של המוצרים שלהם הרבה יותר מפעם, ולפרסת את איכות הבניה כמו כל תכונה או מאפיין אחר שלהם, היום זה לא משהו שמתלווה למוצר, לא משהו מובן מאליו, לא משהו פחות או יותר קבוע שקשור למעמד החברה המייצרת, כמו פעם, אלא ממש משהו שמאפיין או לא מאפיין כל מוצר יחידני , כל דגם יחידני. אתה רוצה איכות - תשלם במקום).

בקיצור, באסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שזה אכן ככה בכוונה או לא. רק לדוגמא לנו בבית יש מדיח כלים מכונת כביסה מייבש כביסה תנור ומיקרוגל של חברת miele

כבר 21 שנה ואף אחד מהם לא התקלקל לא אפילו פעם אחת! ואנחנו משפחה של 5 נפשות ואנחנו מעבידים את כל המכונות קשה.

גם המקרר שיש לנו של אמאנה עובד כבר 20 שנה בלי שום בעיה חוץ מכמה חלקי פלסטיק שבורים (מגירות בפנים) אבל זה אפשר להבין אחרי 20 שנה של שימוש יומי מה שגם חלקי חילוף זולים אז זה לא נורא.

אין ספק שזה עדיף לחברות מוצרים שצריך לחדש ולא שווה לתקן בכלל אבל בעתיד כולנו נצטער על זה כי הזיהום שזה יוצר יהרוג את כולנו. עם כל הכבוד לטכנולוגיה כמה הבדל יש כבר בין מכונות כביסה של פעם לאלו של היום? אולי משתמשים קצת בפחות מים או פחות חשמל וגם זה לא ממש בטוח, או מדיח כלים, כמה כבר התקדמות יכולה להיות בקטע הזה.

טלויזיות למשל ה CRT הישנות מחברה טובה היו אמינות בטירוף היום ה LCD והפלזמה סובלות מיותר מדי פגמים ומתכלים מהר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כיוון שהדיון על הנושא של איכות הייצור הוא אין סופי, אני מעדיף לוותר על ההשתתפות בו. מה שכן אני רוצה להתייחס אליו, הוא דווקא הנושא של האודיו והרמקולים שציינת.

אני את תחילת דרכי בתחום הזה עשיתי עם ציוד ישן, משנת 79 שנשמעו מדהים. גם האנשים שהכרתי בתחילת הדרך השתמשו ברמקולים מאוד ישנים. למעשה, 2 מהחברים הטובים ביותר שלי מהתחום עדיין משתמשים ברמקולים משנות ה-60 וה-70 שנשמעים מדהים ועולים לא הרבה בכלל.

אתה חייב להבין שני דברים חשוב בנוגע לתחום הזה. הראשון, הטכנולוגיה בתחום הרמקולים לא השתנתה הרבה. גם ההגברה נשארה כמעט אותו הדבר. דבר שני, הרמקולים של פעם שנמכרים היום במחירים סבירים הם שבעבר יועדו לשוק הגבוה, הם נבנו כראוי והחזיקו שנים, פשוט בגלל שלא היו בעיות של אסתטיקה, גודל, משקל שהפריעו למתכננים. מה גם שבעבר המהנדסים תכננו הכל (גם בתחום הרכב למען האמת) והמעצב באו ובנו מעטפת יפה. בימינו, זה הפוך. בימינו האסתטיקה הפכה לחשובה הרבה יותר מאשר בעבר.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעניין רמקולים אני לא מומחה לאודיו

אבל לפי מה שהבנתי עץ הרבה יותר טוב מפלסטיק

ולאחי יש רמקולים ישנים מעץ ולי מפלסטיק

ולפחות מבחינת העמידות לי כבר נהרס רמקול אחד

והבד של כולם לא במצב טוב

והרמקולים שלו במצב מצוין

אני מעריך שגם באיכות העץ הרבה יותר טובים אבל אני לא אדיופיל

בכל מיקרה היום המוצרים לפחות יותר זולים וזמינים

לדוגמה בשורה התחתונה זה פורמט מכווץ

אבל המחיר של הנגנים זול מאוד יחסית לפעם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו יודע על חנויות שמוכרות ישנים במחירים סבירים? כך שימנע ממני כל עניין הבדיקת מצב שלהם?

ככה שימנע ממני השיטות האין סופי באינטרנט בחיפוש יד שניה

ועוד דבר, איזה חברות היו בזמנים ההם הטובות יותר ברמקולים ורסיבר\מגבר? אני לא בטוח שאלה אותן החברות שפועולות עכשיו...

אם מישהו יכול לתת לי הצעה לרמקולים + מגבר...

ובכלל, האם זה חכם לקנות עכשיו ישנים כאלו...?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רדיו הכוכב ברחוב המלך ג'ורג בתל-אביב אמורים עדיין להחזיק כמה דברים כאלה. רפי האוזמן בחולון אולי גם מחזיק כאלה דברים. גם בפיוז בגבעתיים יש כנראה כמה דברים.

אם אתה רוצה, אפשר גם לקנות חדשים ברמה גבוהה במחירים לא גבוהים. יש חברה ישראלית בשם אומגה-אודיו שמייצרת בארץ, ולכן המחירים שלהם בארץ זולים יותר מאשר בחו"ל, והבנייה שלהם מעולה. עץ איכותי, עם רכיבים טובים. אני אתמול מכרתי את הרמקולים הקדמיים שלי (חלק משדרוג) ובינתיים העברתי את האחוריים קדימה (זוג מדפיים של אומגה-אודיו שעלו לי לא הרבה בכלל) והם נשמעים מעולה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קדמיים זה לא אומר רצפתיים :)

למעשה, אני מכרתי אתמול את הרצפתיים שלי, והשדרוג יהיה ככל הנראה למדפיים, גם להם יש ייתרונות.

אומגה אודיו תוכל לשמוע אצלם במפעל בחולון, או לברר איתם איזה חנויות באיזור שלך מחזיקות מוצרים שלהם במלאי. פיוז בגבעתיים מוכרים אותם אבל לא מחזיקים במלאי, ובחדרה לידי יש חנויות שמחזיקה כמה מוצרים שלהם בהדגמה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...