עבור לתוכן

כמה שאלות על materials בבניית חרב הלייזר של סטאר וורס

Featured Replies

פורסם

היי חבר'ה. כחלק מתהליך הלמידה אני כרגע מנסה לבנות (איך לא) את חרב הלייזר המפורסמת מסטאר וורס.

הצלחתי לבנות בצורה לא רעה בכלל את החרב(ואני מאוד גאה בעצמי על זה!), אבל כמובן שמדובר באובייקט די פשוט.

השאלות שלי נוגעות בצביעה:

1. איך אפשר לצבוע חלקים שונים באובייקט עם materials שונים? כמו בתמונה הזאת(שחור ומטאל)

http://www.monstersinmotion.com/catalog/images/sw/vaderfxsabertn.jpg

2. האם יש מקום להוריד material לחרב לייזר? או האם למישהו יש הצעה איך לבנות אחד כזה(אני מניח שאני לא הראשון כאן שבונה את החרב הזאת).

  • תגובות 40
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

^^^

אתה צריך ליצור חומר זורח (Glow element) כדי לקבל אפקט של לייזר.

פורסם

אני אנחש שאתה מדבר על 3DS MAX.

כשאתה עובד על primitive, לכל איזור בו יש את ה- material-id שלו.

כאשר אתה עובד על editable mesh/poly, לכל face/polygon יש את ה- material-id שלו -

כדי לתת לכל face או polygon מזהה משלו, תיכנס לרמה שלהם, ותחת polygon-properties->Material תן להם ID שיזהה את החומר.

כדי להשתמש ב- material שנותן לכל אחד את החומר שלו, אתה צריך להשתמש ב-material שנקרא multi/sub-object (מומלץ לתת לכל מספר גם שם נורמאלי, כדי שתוכל לזהות אותו מתוך האובייקט.

נדמה לי שדי מזמן הדגמתי כאן איך לעשות material כזה.

הדרך הקלה היא לתת לחומר effect-id, ולהשתמש ב- post-effect כדי ליצור את הזוהר.

פורסם

בשביל ה- Glow אתה יכול להשתמש ב- Video Post. זה כלי די נחמד שיתאים למה שאתה מבקש.

פורסם
  • מחבר

תודה חבר'ה

אי אפשר פשוט לבחור פאות במקום נקודות(vertex) ואז לתת צבע בנפרד רק לפאות המסומנות?

אז האם להשתמש בvideo post או בglow element?

מישהו מוכן לכוון אותי אליהם?

פורסם

אי אפשר פשוט לבחור פאות במקום נקודות(vertex) ואז לתת צבע בנפרד רק לפאות המסומנות?

ברור שכן. כמו שאמרתי קודם - תעשה את זה ב- sub-level של polygon/face ותן להם material-id.

אז האם להשתמש בvideo post או בglow element?

האמת שה- Lens Effects (תחת effects) יותר מובנה מאשר זה של ה- video post, ונראה ששווה ללמוד להשתמש בו כמו שצריך.

זה של ה- video-post לא השתנה מאז גרסא 2 בערך, אבל לטעמי קל יותר לשלוט בו.

בקיצור - תראה מה יותר נוח לך.

פורסם

תודה חבר'ה

אי אפשר פשוט לבחור פאות במקום נקודות(vertex) ואז לתת צבע בנפרד רק לפאות המסומנות?

אז האם להשתמש בvideo post או בglow element?

מישהו מוכן לכוון אותי אליהם?

הינה תרגיל במנהל החומרים של מקס, בדיוק בנושא שלך חרב אור. :xyxthumbs:

http://www.bluesfear.com/tutorialframe.php?tid=388

פורסם
  • מחבר

מעולה! תודה רבה רבה! :)

הנה התוצאה. יצא נחמד, אשמח לשמוע הצעות לשיפורים(אבל חבר'ה- תהיו עדינים. אני חדש בנושא):

lightsabermw8.png

פורסם

:xyxthumbs::yelclap: כל הכבוד, בהרבה יותר טוב מהקודם.

עכשיו זה נראה ממש כמו לייזר.

אגב, אני עברתי לתוכנה C4D את מקס עזבתי C4D תוכנה ידידותית יותר, יש להם דמו נסה.

http://www.maxon.net/pages/products/products_e.html

פורסם
  • מחבר

תודה רבה...!

אני גם אשמח לשמוע עוד פידבקים חבר'ה(אפילו שזה משהו די קטן).

למה התכוונת ב'יותר טוב מהקודם'? זאת החרב הראשונה שיצרתי... עריכה: אה.. הבנתי אותך.. התכוונת לתמונה ששמתי בתחילת ההודעה - זאת הייתה סתם תמונה שדגתי בגוגל. עכשיו שאני מסתכל על זה - הלהב אצלי אכן יותר אמיתי :).

אני אעיף מבט על C4D - אבל אני חושב שאני אמשיך עם מקס בינתיים בכל מקרה. התאהבתי בתוכנה(וגם סוף כל סוף אני מתחיל קצת להבין אותה).

פורסם

נראה אחלה, הנה כמה הערות -

בניצב יש חלקים שנראים כאילו הם ב- default material. זה נראה קצת כמו פלסטיק, ולא מתאים.

תשים לב שהבסיס של ה'להב' נראה כאילו החרב 'נגמרת' שם. יכול להיות שזה קשור לזה שהוא לא נראה לגמרי במקום.

פורסם
  • מחבר

תודה :)

עלית בדיוק על הבעיות שלי..

ניסיתי במשך קרוב לשעה לגרום למתכת הכסופה להראות אמיתית יותר אך ללא הצלחה. אך כמובן שהיא לא הdefault material. עם הברירת מחדל זה היה נראה הרבה פחות טוב.

אני חושב שטקסטורה, או קצת 'חספוס' יגרמו לזה להראות אמיתי יותר. אתה לא חושב? אם כן - איך מוסיפים טקסטורה כזאת? ניסיתי להגדיר map מחוספס לdiffuse ולשחק שם עם הגדרות הנויז. זה לא ממש עזר - יש עוד דרכים?

לגבי בסיס הלהב - אני רואה למה אתה מתכוון. אני אבדוק את הנושא.

פורסם

כדי שמשהו יראה מתכתי, בתור התחלה, תשתמש ב- shader שנקרא metal (במקום ה- blinn בברירת המחדל)

אם אתה רוצה להוסיף חספוס כטקסטורה, אתה יכול להשתמש ב- bump map (בשביל פרטים קטנים כאלה אין צורך לשנות את הגאומטריה של האובייקט)

פורסם

יפה מאוד!

חלק מהניצב אפילו נראה די "קרטוני"(Cartoon) שזה דווקא נחמד.

בקשר לטקסטורות הפשוטות של הניצב - ניסית להשתמש בטקסטורת Raytrace? תנסה להוסיף טקסטורה של מתכת טובה. תנסה לחפש טקסטורה של brushed_metal. אם היה לך Vray הייתי יכול לתת לך קישור לאתר שיש בו מלא טקסטורות מעולות.

פורסם
  • מחבר

חבר'ה תודה רבה על הפידבקים!

עזרתם לי מאוד גם עכשיו וגם בעבר. ברגע שיתאפשר אני אבדוק את העניין(כרגע אין לי ממש זמן להתעסק עם התוכנה).

מי היה מאמין שלפני חודש וחצי בכלל לא חשבתי שאני אצליח להכין משהו עם התוכנה הזאת.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים