העבדים שלנו - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

העבדים שלנו


Guy King

Recommended Posts

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא יודע לגבי האחוזים, והאמת שאומרים את זה בעיקר על כסף (10% מאוכלוסיית העולם מחזיקה 90% מההון העולמי), אבל זה לא העניין.

אם באפריקה היו חיים רק כמו במאה שערים, כלומר כמו לפני 200 שנה - בלי מחשבים,טלויזיות,פלאפונים, - אז מילא. אבל פה זה גם סכנת חיים ממשית, גם עבדות (הרבה יותר חמורה יותר משל השחורים בארה"ב בתחילת המאה ה-19!), גם התשה וניצול של ילדים קטנים. הגיהנום זה שם. זאת מדרגה אחת יותר חמורה מאונס או מהתעללות פיזית בילדים, קשה לי לחשוב מה יותר נורא מזה (אולי רק אונס ורצח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו - שתביני כמה המצב שלנו טוב.

פה התנאים הכי גרועים זה לקבל 3$ לשעה (פחות משכר מינימום), אבל בלי סכנת חיים ממשית. שם לא מקבלים שכר, אלא רק אוכל בעלות של אולי 5 סנט לשעה. להגיד שאנחנו בכיוון של הילדים האלו זה כמו להשוות פיגוע התאבדות לשואה, זה לא קרוב. ומספיק לדבר עלינו, אנחנו לא הנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא בהכרח קשור. זה מספק מקומות עבודה למאות מליוני אנשים, בלי זה הם יגוועו ברעב. אבל זה לא אומר שלא צריך לספק להם תנאים מינימלים ושכר הוגן.

אני בטוח שעל כל עובד בעל המחצבה מרוויח מספיק כך שגם אם הם ישלם לו דולר לשעה (ושם זה כבר די הרבה) ותנאים סוציאליים (ולא יותר מ-12 שעות עבודה ביום, עם הפסקות), הוא ירוויח עליו המון. אז אולי המצב שם עכשיו שעלות עובד למעסיק לחודש היא 5 דולר וההכנסה ממנו היא 1000, אז גם אם העלות של העובד למעסיק תגיע לאיזור הוגן של 200 דולר המעסיק עדיין ירוויח מיליארדים. מדינות המערב ה"נאורות" ראוי שיתעסקו בזה, אני יודע שאין גבול לציניות ולכן אם זה לא ייתן להן משהו אז אין להן אינטרס, אבל גם לציניות יש גבול (אני מקווה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו, שהמדינות שבהן זה קורה, אין בהן חוקה, ואין בהן בעצם חוקים בכלל. אנשים שם מוכרים את הילדים שלהם לעבדות. התקשרות העולמית, האו"ם וכל הפלצנים עסוקים בסכסוך הישראלי-ערבי כי זה יותר "סקסי". הידעת שבצפון קוריאה יש "פלוגות" של ילדות שכל התפקיד שלהן זה לתת שירותי מין לעובדי ממשל? שבסיירה לאון שמים ילדים על סמים וכורתים להם איברים בשביל שהם יחצבו יהלומים? שבסודן מוסלמים עושים טיהורים אתניים ואונסים ילדים שחורים? שבאיראן מוציאים להורג קורבנות אונס (לא לפני שכל הבית סוהר והשופטים אונסים אותם שוב)? הכן עניין של אינטרסים והאינטרסים של המדינות החזקות וה"נאורות" לא כוללים את כל הדברים הללו. אף אחד לא רוצה להוריד מרמת החיים שלו, כולם רוצים הכל מהר ובזול וכל עוד זה כך אנשים בפינות החשוכות של העולם ימשיכו לסבול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...