עבור לתוכן

שאלה בנוגע ל Anti-Aliasing

Featured Replies

פורסם

תעשו לי טובה ....גם אין הבדל בין X2 ל X4 .....כמה פעמים שיניתי סתם בשביל הבדיקה .....פשוט אין הבדל

לפי דעתי מעל X2 סתם בזבוז ביצועים מיותר ! שלא נדבר בכלל על לשים AF X16 ...במקום X8

אבל כמובן מי שיש לו מחשב חזק עם כרטיס מכובד+ ....שירביץ :xyxthumbs:

וביננו ...אין לי מושג איך בן אדם מסוגל לשחק עם AA= OFF ...ועוד להנות ... :nono::kopfpatsch:

(ועוד רוב האנשים הם כאילה)

יש רזולוציות שכבר אין צורך בכלל בAA (מעל 1600 1200).

נראה לי המציאו את הAA רק בישביל רזולוציות נמוכות ומסכים פשוטים\זולים כי ברזולוציות המקסימליות שיש לא רואים פיקסלים בכלל(אלא אם אתה משתמש במסך 30 אינצ").

  • תגובות 33
  • צפיות 2.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

זה היתרון של הקונסולות, כי הם מקבלות AA "טבעי" בגלל המריחה של הצבעים במסך טלוויזיה רגיל.

אם תחברו את המחשב שלכם ברזלוציה נמוכה למסך טלוויזיה אתם גם תקבלו AA.

מצד שני החסרון הוא שהחדות יורדת בטירוף, לכן חייבים רזולוציות נמוכות כדי שזה לא ימרח *מדי*.

בקיצור מבחינתי האולטמטיבי זה 1280X960 עם AAX4...

או 800X600 בלי כלום על מסך טלוויזיה.

פורסם

אין דבר כזה "AA טבעי", אם תחבר למסך טלוויזיה משחק ללא AA, הוא יראה בהתאם.

פורסם

AA משתנה ממשחק למשחק, יש משחקים שמשתפרים פלאים תודות ל-AA ויש כאלו שנדפקים.

בכל מקרה ל-AA יש בצד היתרונות גם חסרונות, כמו למשל טישטוש בטקסטורות והורדת ביצועים משמעותית.

פורסם

AA משתנה ממשחק למשחק, יש משחקים שמשתפרים פלאים תודות ל-AA ויש כאלו שנדפקים.

בכל מקרה ל-AA יש בצד היתרונות גם חסרונות, כמו למשל טישטוש בטקסטורות והורדת ביצועים משמעותית.

AA לא מטשטש שום טקסטורות.

MSAA דוגם רק את הפיקסלים בקצוות הפוליגונים, ולא פותר texture aliasing.

SSAA מרנדר את התמונה ברזולוציה גבוהה פי X ומשמה דוגם את הפיקסלים הנוספים, הדגימה היא על כל הפיקסלים ולכן זה גם פותר לך בעיות של texture aliasing ובכלליות משפר את איכות התמונה דיי בהרבה. זה פותר את רוב בעיות הoversampeling של סינון אניאוזיטרופי ומוריד את הshimmering שיש בטקסטורות מאונכות לזווית המצלמה כמעט בצורה מלאה.

פורסם

ה SSAA דיי מיותר לדעתי, לוקח המון ביצועים ולא נבדל הרבה מן האיכות של MSAA + AF.

פורסם

ה SSAA דיי מיותר לדעתי, לוקח המון ביצועים ולא נבדל הרבה מן האיכות של MSAA + AF.

ועוד איך שנבדל, אני לא יכול לשחק WoW על ה7900GT שלי בלי SSAA, הshimmering שיש בטקסטורות לאורך המסך פשוט איום ונורא במיוחד על הכרטיסים הירוקים. ועוד אחרי שNV הפרידו בין Transparency Anti Aliasing לבין SSAA ככה שSSAA לא דוגם alpha textures, אין שום בעיה להפעיל SSAA בשביל להעיף texture aliasing ולהפעיל Transparency AA במצב של MSAA או כבוי בכלל.

פורסם

על טעם וריח... אני לא מצאתי הבדלים משמעותיים (או כאלה ששווים את הביצועים שהם אוכלים), אבל אם יש חומרה שמספיקה לזה אז למה לא? כל עוד זה לא יעמוד בעדיפות לפני הגדרות גראפיות חשובות אחרות.

פורסם
אין דבר כזה "AA טבעי", אם תחבר למסך טלוויזיה משחק ללא AA, הוא יראה בהתאם.

תלוי במצב רזולוציה!

ברור שאם תפעיל משחק על 1024X768 במסך טלוויזיה רגיל תקבל מריחה שהורסת, אבל במצבים נמוכים יותר-בדיוק כמו בקונסולות שמפעילות על 640X400 ואז הם מקבלות AA טבעי.

ה-AA בסה"כ בא לטשטש את הגבולות של מסכים של היום שיש להם חדות גבוהה כל כך שרואים את הפיקסלים ביט על גבי ביט, אז טלוויזיה עושה זאת באופן "טבעי" מכיוון שאין לה את החדות של CRT ולכן היא מורחת ומטשטשת את הפיקסלים>>>קיבלת AA טבעי.

פורסם

ערבבת פה מלא דברים ללא שום קשר.

קודם כל לפני שאני ממשיך, אתה מדבר פה על טלוויזיות CRT (השמנות) או על טלוויזיות LCD/פלאסמה?

פורסם

מישהו יכול אולי להסביר לי רק מה ההבדל הטכני בין X2 לבין X4 ?? מה X4 עושה שX2 לא עושה לטקסטורות ..

ואני מבקש ממי שלא מבין מה שהוא אומר או לא בטוח בעצמו שלא ייענה.. תודה..

פורסם

ערבבת פה מלא דברים ללא שום קשר.

קודם כל לפני שאני ממשיך, אתה מדבר פה על טלוויזיות CRT (השמנות) או על טלוויזיות LCD/פלאסמה?

הוא יודע על מה הוא מדבר, ומדובר בטלויזיות "השמנות".

הוא לא מערבב דברים, הוא משווה AA ל-טכנולוגיה הישנה של טלויזיה, הנותנת תחושה של AA... "טבעי" זאת המילה שהייתי בוחר בעצמי :)

אני יסביר:

בניגוד למסך מחשב, בטלויזיה אין "פיקסל" מוחלט (צבע אחד), אלא כל "פיקסל" מורכב מ-3 נורות - R/G/B, מן הסתם כל אחת ברמת בהירות שונה - הצירוף של ה-3 יוצר את הצבע ("פיקסל") הרצוי למראה העיין. שים ת'ראש צמוד לטלויזיה ותראה בעצמך (ברור לי שאתה יודע את הדברים...)

בנוסף, מקרוב אפשר להבחין במעין מרווח בין כל נורה (r/g/b) לסובבים לה (ז"א אפילו הנורות עצמן נראות כאילו ולא מילאו את כל שטח הפנים שלהן בצבע אחיד) ,

בנוסף לזה :cwm10: , כל טור (ציר Y לאורכו) שני של "rgb-pixels" מוזז, נאמר מעלה, במרחק של כחצי נורה - בכדי לפשט את התמונה - דמיינו קיר לבנים קלאסי - עכשיו תסובבו אותו 90 מעלות :s07:

הממ... עכשיו, מה הרזולוציה של טלויזיה? נגיד 800x600 ? תכפיל את ה-800 ב-3 נורות, 2400x600 נורות בסטייל קיר לבנים, אך אל נא נתבלבל עם תמונה רחבה, הרי שכל נורה ארוכה פי 2.5~ מרוחבה (למראית עיני). אי אפשר להשוות נורה ל-pixel אמיתי, לכן רק נחשוב ש-960000 נורות נוספו לתמונה הכוללת. ערבול מוחלט של צבעי יסוד בבהירויות שונות, עכשיו לך תזהה aliasing... (לזה התכוונת rikus "?")

זאת בדיוק הסיבה שאנשים מתרשמים מגראפיקה של קונסולות. סתם קקה רזולוציה עם AA טבעי :) חברו את המחשב לטלויזיה, תריצו משחק כבד ב-800x600 בלי AA פתאום המחשב הופך למכונה מטורפת :D עלק קונסולה... (לא בהשוואה לדור החדש HDTV)

לילה טוב אני מת.

פורסם

תודה על הפירוט באמת .. אבל את מה שהסברת אני יודע. זה לא מה ששאלתי בכלל..

עריכה - סליחה, חשבתי שזה היה מופנה אליי ,לא הבנתי מה הקשר.. כנראה שאני צריך כבר לישון כבר ארבע בבוקר.. :sleep:

שאלתי מה ההבדלים בין ANTI ALIASING של X2 ל X4 .. אני יודע מה זה ANTI ALIASING ! רק אני לא יודע מה ההבדל באלגוריטים בין השניים..

פורסם

Multisampling

Multisampling is currently the most common way of doing Anti-Aliasing these days. On some graphic cards, it's the only mode available to the user.

With multisampling, each pixel at the edge of a polygon is sampled multiple times. For each sample-pass, a slight offset is applied to all screen coordinates. This offset is smaller than the actual size of the pixels. By averaging all these samples, the result is a smoother transition of the colors at the edges.

The number of samples taken for each pixel indicates the level of multisampling. So the 2x multisampling mode means that two samples are taken, while 4x means that four samples are taken for each pixel at the edge of a polygon.

http://www.nhancer.com/help/AA.php

פורסם

תודה רבה אח שלי !! שחקת אותה.

חפשתי די הרבה זמן הסברים על זה ולא ממש הגעתי למשפט המתמצט הזה !

סוף סוף העניין סגור . תודה..

:xyxthumbs:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים