מחשב נייד "מחליף שולחני" בתקציב עד 7000 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נייד "מחליף שולחני" בתקציב עד 7000


Immaculate

Recommended Posts

שלום, אני מעוניין לקנות מחשב נייד שיהווה תחליף למחשב שולחני בתקציב של עד כ- 7000 ש"ח אבל אפשר אפילו יותר, אם זה באמת נחוץ. גם, אם זה אפשרי, עדיף לרדת במחיר. כלומר התקציב גמיש בהתאם לצרכים האמיתיים.

מה אני עושה עם המחשב:

אינטרנט, OFFICE, סרטים, ורצויה גם יכולת משחקים טובה. לא חייב GAME-MACHINE במלוא מובן המילה, אבל שהמחשב יהיה מסוגל להריץ משחק נורמלי עם גרפיקה טובה בלי להתקע. עם המחשב השולחני הנוכחי שלי שהוא בן שנתיים, עם 500 מגה זכרון ופנטיום 4 2.4 GHZ, הרצתי SAN ANDREAS ורץ ממש בלי בעיות. לא הייתי רוצה שהמחשב הבא ייתקע עם הגרסא הבאה של . גם, אני רוצה מחשב עם ביצועים טובים כדי שגם בעבודות היום-יומיות המחשב לא "יעצור בשביל לחשוב" מדי פעם, כמו שקורה בהרבה מחשבים שולחניים ישנים יחסית (אם מריצים כמה חלונות במקביל). חשוב לי שהמחשב "יזרום" כמו שצריך.

ניידות - לא חייב להיות הכי נייד שיש, אבל רצוי. כלומר, אני לא הולך להסתובב איתו כל היום, אלא להוציא אותו מדי פעם כשצריך. לכן הוא יכול להיות במידה יחסית גדולה ואפילו די כבד (נראה לי ש-3 ק"ג זה הגבול העליון נכון? לא הייתי רוצה מחשב ששוקל יותר מזה). אני לא יודע אם כדאי מסך רחב. אבל נראה לי שזה יכול להיות נחמד.

עדיף מאוד תמיכה בכרטיס זכרון SD/miniSD. וגם מאוד מאוד רצוי בלוטות', אבל אני מניח שזה כבר די סטנטרט. (כרטיס רשת אלחוטי אני מניח שמיותר לציין). מינימום נפח דיסק - 80GB אבל עדיף 120. מאוד חשוב שהמסך יהיה נורמלי, ולא בלתי-קריא בתנאי תאורה מסויימים. זה ממש בלתי נסבל.

שלוש שאלות נוספות:

שמעתי שאם אני קונה מחשב נייד, אז זה ממש לא משנה מאיזו חנות אני קונה כי ממילא כל ה-SERVICE מתבצע אצל היבואן. זה נכון? ואם זה נכון, אז האם יש לכם המלצה על מחשבים מחברות מסויימות שידוע שהשירות שלהם טוב? שלא יעשו לי בעיות? אני גר בחיפה.

האם יש אפשרות לקנות בארץ (או בחו"ל) מחשב נייד שלא מגיע עם WINDOWS? אני ממש לא רוצה להחזיק ברשותי תוכנה חוקית של מיקרוסופט. זה משהו שאני מתנגד לו באופן עקרוני. ברצינות. ממילא אני מתכוון להריץ על המחשב לינוקס, אז ממש אין סיבה שאני אשלם על תוכנה שאני לא צריך (ועוד תוכנה כ"כ גרועה כמו WINDOWS...)

מהמחשב הנוכחי נשארו לי שני דיסקים קשיחים של 80GB כל אחד, במצב עבודה. האם יש לי אפשרות לנצל אותם בתור איזה Docking Station כך שכשאני נמצא בבית אז אני יכול להשתמש בהם? חבל לוותר על כ"כ הרבה נפח אכסון בלי סיבה... יש לי מין התקן שמעביר מ-IDE ל- אבל השתמשתי בו והוא כבר דפק לי איזה דיסק קשיח. כך שאני לא שש להשתמש בו. אולי יש התקנים דומים רק שידוע עליהם שהם אמינים...?

תודה לכל מי שטרח לקרוא... ואולי אפילו יענה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שמשהו כזה:

http://www.notebookclub.co.il/prod-ins-6400-ati.htm

יתאים לך. דרוש לראות את המסך.

שדרוג זכרון לג'יגה לפחות חובה.

בניידים של דל אתה מקבל את השירות מאחת מהמעבדות המורשות, לא משנה היכן אתה קונה כל עוד זה נכנס לארץ דרך דל ישראל.

שאר היצרנים בד"כ אותו דבר, אבל דל ולנובו בד"כ יותר נגישים.

בשביל הדיסקים שיש לך (האמת דיסק 160 ג'יגה עולה איזה 300 ומשהו ש"ח סה"כ היום), אתה יכול לקנות קופסאת NAS (מתחבר למחשב או לרשת הביתית) אשר תכיל את שני הדיסקים, או קופסא המתחברת דרך . בד"כ אלה דברים אמינים - ועוד לא שמעתי על מישהו שהקופסא קילקלה לו את הדיסק. אולי הדיסק התקלקל סתם?

יש גם תחנות עגינה אשר יכולות להכיל דיסק קשיח, אבל הן ספורות ומתאימות לדגמים בודדים מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על העזרה

יש לי כמה שאלות נוספות

נזכרתי בעצם שאני גם רוצה מיקרופון מובנה ואולי אפילו מצלמה מובנית (פחות חשוב). שוב, זה לא קריטי כי אני לא הולך להסתובב עם המחשב כל הזמן אבל יהיה נחמד לא לחפש את המיקרופון בקדחתנות אם מישהו במקרה מצלצל בסקייפ... חיפשתי שם באתר ולא מצאתי מחשב ברמה של מה שקישרת אליו שיש לו כזה. נראה כי מיקרופון מובנה נחשב משהו שמתאים למחשבים יותר זולים משום מה... או יותר יקרים משמעותית. אז אתה מכיר במקרה מחשב שעונה לדרישות שלי ויש לו?

דבר נוסף - ראיתי שהמהירות של הדיסק הקשיח היא 5400 בניגוד ל-7200 הנהוג כסטנדרט במחשבים שולחניים. עד כמה זה קריטי?

בקשר להתקן שיש לי - הדיסק שנדפק היה דיסק שהגיע חדש מהחנות. יש עליו אחריות אז זה לא נורא (הדיסק הוא WD800JB, מאלה עם ה-3 שנים אחריות... לא ראיתי כאלה שנדפקו סתם, ועוד בני כמה שבועות). ההתקן עצמו הוא הדבר הכי פשוט שאתה יכול לדמיין - יש חיבור לחשמל חיצוני (עם שנאי), ויש כבל שבצד אחד שלו יש IDE ובצד שני . אין CASING ואין כלום. שני כבלים וזהו. בנוסף, כאשר הדיסק מחובר לחשמל, הוא מסתובב כל הזמן (ולא לפי הצורך), אולי זה מה שדפק אותו (סתם ניחוש). קניתי אותו באינטרנט באיזה 100 שקל, יותר בתור ניסוי מאשר קניה רצינית.

אז איפה יש קופסאת NAS (מה זה בכלל?) ואיפה אפשר להשיג קופסא המתחברת דרך USB? (אני יודע שיש מיליון כאלה באינטרנט אבל אין לי מושג מה טוב...)

ובנוסף - למישהו יש מחשבים אחרים להמליץ עליהם? (שיהיה לי מבחר...) בנוסף, מישהו יודע אם יש יבואנים שמוכרים שלא מותקן עליהם WINDOWS?

תודה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.

http://www.pccenter.co.il/Product.asp?productid=2571

2. מהירות דיסק קשיח של 5,400 סל"ד היא סטנדרטית בניידים. דיסקים במהירות 7,200 סל"ד באים בד"כ במחשבים יקרים יותר. הם גם צורכים יותר אנרגיה.

3. דיסקים קשיחים יכולים להיות דפוקים סתם, אפילו ישר כאשר הם יוצאים מהחנות. בכלאופן, אם השנאי שיש לך הוא שנאי מחורבן, יכול להיות שהוא שרף לך את הדיסק. את המארזים הטובים יותר תוכל לזהות בד"כ על ידי כך שהספק כח שלהם נראה הרבה יותר גדול ורציני.

4. NAS הוא פתרון אשר מאפשר לך לחבר דיסק קשיח או מספר דיסקים ישירות לרשת הביתית שלך, וניתן לגשת לכוננים מכל מחשב. עוד אינפורמציה כאן:

http://www.smallnetbuilder.com/nas/

5. רוב המחשבים הנמכרים ללא מערכת הפעלה הם בד"כ המאוד זולים. לא נתקלתי במחשב בסדר גודל הזה שהגיע ללא מערכת הפעלה. מצד שני, קראתי על מישהו בבריטניה שלכאורה קנה נייד של , ושלח להם מכתב שטוען שהוא לא משתמש ולא רוצה את מערכת ההפעלה - והם זיכו אותו. בכל מקרה, מדובר בכמה עשרות בודדות מאוד של דולרים לגרסאות ה-OEM של מערכת ההפעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה. נראה לי שעזרת לי להתכוון סופית על מחשב... או לפחות להיות הרבה יותר קרוב

דבר נוסף, מאיפה אתה מביא את האתרים שאליהם קישרת? אני יודע שיש את אתר זאפ אבל הוא רק מראה איפה הכי זול, וגם לא כל האתרים מופיעים שם, ואני מניח שהאתרים שקישרת אליהם, אתה יודע עליהם שאלה מקומות שמומלץ לקנות אצלהם. יש פה באתר רשימה של חנויות מקוונות בהמלצת גולשים? או שאולי תוכל לפרט כאן כמה אתרים שאתה מכיר ויש לך / לחברים ניסיון טוב איתם?

שוב תודה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבקשה.

את הניידים האלה אני מחפש בגוגל לפי דגמים אשר עלולים להכיל את הנתונים שביקשת.

אני כלל וכלל לא ממליץ על חנות זו או אחרת, משתי סיבות:

1. את הניידים שאני קונה, אני קונה בתור חברה. בתור חברה יש סיכוי הרבה יותר טוב שאקבל שירות טוב כיוון שאני קונה כמות גדולה יחסית של ציוד.

2. לפי חוקי הפורום, ועל מנת להמנע מנושאים משפטיים אין להמליץ או להשמיץ חנויות על גבי דפי הפורום. מותר לדבר על חנויות אך ורק בהקשר של השוואת מחירים - ולכן אני מנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר להתקן שיש לי - הדיסק שנדפק היה דיסק שהגיע חדש מהחנות. יש עליו אחריות אז זה לא נורא (הדיסק הוא WD800JB, מאלה עם ה-3 שנים אחריות... לא ראיתי כאלה שנדפקו סתם, ועוד בני כמה שבועות). ההתקן עצמו הוא הדבר הכי פשוט שאתה יכול לדמיין - יש חיבור לחשמל חיצוני (עם שנאי), ויש כבל שבצד אחד שלו יש IDE ובצד שני . אין CASING ואין כלום. שני כבלים וזהו. בנוסף, כאשר הדיסק מחובר לחשמל, הוא מסתובב כל הזמן (ולא לפי הצורך), אולי זה מה שדפק אותו (סתם ניחוש). קניתי אותו באינטרנט באיזה 100 שקל, יותר בתור ניסוי מאשר קניה רצינית.

אוי! קרה לי בדיוק אותו דבר! כתוב לי הודעה פרטית ובוא נפנה אליהם ביחד (זה או Matrix אלקטרוניקה או Powerdisk, נכון?) - ואז נוכל לטעון שזה לא משהו מקרי וחד-פעמי!

אחרי שזה קרה לי קניתי קופסה-קוספה, Spire GigaPod, וזה עובד בסדר (אבל לא עם הדיסק שנדפק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...