פתיחת צינורות לכרטיס מסך???? מה זה??? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פתיחת צינורות לכרטיס מסך???? מה זה???


tktur1

Recommended Posts

מתוך המדריך ל-OC לכרטיס מסך שפורסם לא מזמן באתר.

פתיחת צינורות מה זה בעצם פתיחת צינורות? כרטיס המסך מורכב ממספר רב של מעבדים פשוטים הנקראים צינורות עיבוד, המתחלקים לשתי קבוצות: Pixel Shader ו-Vertex Shader (בכרטיסי 10 הם יהיו מאוחדים ומוקצים דינאמית). כמות צינורות העיבוד, הארכיטקטורה והמהירות שלהם, בנוסף לרוחב הפס לזיכרון, הם הגורמים העיקריים המשפיעים על הביצועים של כרטיס המסך.

מסיבות שיווקיות, החברות לא יכולות למכור רק כרטיסי High-End ופתיחת קו ייצור חדש עולה הרבה כסף, לכן פעמים רבות החברה "מסרסת" כרטיסים חזקים ומוכרת אותם כדגם חלש יותר, על מנת להנות מנתח שוק גדול ככל האפשר.

את רוחב פס לזיכרונות אמנם אי אפשר לשנות אבל פתיחת צינורות עיבוד נוספים בהחלט אפשרית בחלק מהדגמים. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שחלק מהכרטיסים המוחלשים הינם כרטיסים שלא עברו בהצלחה את בדיקות האיכות של הדגמים החזקים יותר במפעל, כלומר הם אינם מסוגלים לעבוד בתדרים גבוהים יותר או שחלק מצינורות העיבוד פגומים ולכן הם "נסגרו" במפעל והכרטיסים נמכרים ככרטיסים זולים יותר.

משמעות הדבר היא שגם אם ניתן לפתוח לכרטיס המסך שלכם את צינורות העיבוד שנסגרו במפעל, אין כל ערובה לכך שהם יפעלו בצורה תקינה. בכל מקרה, עדיף לפתוח את צינורות העיבוד קודם כל באמצעות תוכנה (RivaTuner מומלצת לשם כך) ורק לאחר מכן לצרוב ביוס ערוך, אם בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...