עבור לתוכן

האם מעבד מהווה צוואר בקבוק למשחקים? דווקא &#15

Featured Replies

פורסם

כפי שראיתם באתרים שונים כמו פה http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/23/

מראים שהמעבדים מתחילים להוות צוואר בקבוק ומורידים את הFPS במשחקים ברגע שהכרטיס מסך חזק והמעבד לא חזק מספיק..

והרבה אנשים התחילו להגיד שהמעבד מתחיל להוות צוואר בקבוק ובשביל כרטיס כמו 8800 כדאי לקחת מעבד חזק אחרת הביצועים יוגבלו..

אבל אם תשימו לב זה לא מדויק שהוא מהווה צוואר בקבוק ומגביל את הביצועים

הכרטיס מסך מעבד את הגרפיקה במשחקים ואז נוצרים פריימים שמועברים למעבד..

אם תשימו לב באתר שהבאתי משומה ברזולוציות גבוהות המעבדים שווים בביצועים וכבר לא מורידים FPSים במשחקים.. למה זה?

בוא נדגים איך עובדת המערכת לפי כביש ומפעלים (שיטה של smalul ;D)

יש לך 2 מפעלים - צריך לקחת מוצר (מידע) ממפעל א' (שהוא למעשה הזיכרון, הדיסק הקשיח,כרטיס מסך או התקן חומרה אחר) למפעל ב' (שהוא המעבד) כדי לעבד אותו. עכשו, בין שני המפעלים האלו יש כביש (שהוא ה FSB). ככל שכביש זה רחב יותר, יוכלו יותר משאיות לעבור דרכו ולמסור יותר יותר מידע למפעל ב'

עכשיו ככל שעוברים יותר פריימים מהכרטיס מסך למעבד.. זה אומר שיותר משאיות עוברות ממפעל א' למפעל ב' ואם הכביש לא מספיק רחב להכיל את כל המשאיות יתחילו פקקים..

עכשיו שימו לב ברזולוציות הנמוכות יש יותר FPS ולכן יותר משאיות בעצם עוברות.. ואז בעצם קורה שהכביש לא מספיק רחב מתחילים פקקים ולכן במעבד E6300 יש פחות FPS מאשר במעבדים האחרים.. לעומת זאת במעבד E6600 שעובד מהר יותר הוא פורק את המטען של המשאיות מהר יותר וכך מספיק להכניס למפעל יותר משאיות.. (בעצם יותר פריימים) ולכן בוא לא נוצר פקקים כי כל הפריימים מגיעים למעבד.. ולכן מהמעבד הזה והילך יש יותר FPS

לעומת זאת ברזולוציות גבוהות שהכרטיס מסך מוציא פחות פריימים לשניה בעצם פחות משאיות עוברות ואז גם בE6300 אין פקקים בגלל שפחות משאיות עוברות ואז הכביש מספיק להכיל את כולם ולהעביר למפעל ואז לא נוצר פקקים בגלל זה בכל שאר המעבדים יש בערך אותם FPS כמו הE6300 (ברזולוציות הגבוהות)

ככה שיוצא בעצם שברגע שעוברים יותר מדי פריימים(125 ומעלה) המעבד מתחיל להגביל אבל ברגע שיש פחות פריימים (100 ומטה) המעבד לא מגביל את המערכת..

כהוכחה תראו באתר שרשמתי בהתחלה ברגע שיש 125 FPS (בשני המקרים - גם בGTX וגם בGTS) הE6300 מתחיל להגביל את המערכת אבל כשיש 100FPS הוא משתווה לשאר המעבדים..

והרי במילא אנשים לא ישימו להבדל בין 120FPS ל130FPS כי 120 FPS מספיק.. והמשחק יזוז הכי מהר שאפשר בFPS כזה..

ובFPS נמוך יותר(שזה בעצם מה שחשוב כי אז המשחק כבר מתחיל להאט אם הFPS נמוך מדי) כבר המעבד לא מגביל אז בעצם כל הספקולציה שמעבד מהווה צוואר בקבוק במשחקים לא נכונה..

הוא פשוט כשיש יותר מדי פריימים הוא מגביל קצת אבל במילא אתה לא צריך את שאר הפריימים כי יש במילא מספיק..

וכשיש פחות פריימים הוא לא מגביל ובעצם זה מה שמשנה..

אז ככה שכל מי שפחד שהמעבד יגביל את הבעיצועים של הכרטיס 8800 שלו אין לו מה לפחד..

ושוב כמו מה שחשבנו תמיד - המעבד הוא ממש לא מגביל במשחקים..

  • תגובות 70
  • צפיות 4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני מסכים אתך עם הענין שלא צריך כל כך הרבה פריימים (מעל קצב הרענון של המסך) כי ממילא לא רואים אותם ולכן מעבדים "איטיים" יותר גם מספקים.

אבל בפורום גרפיקה לא יסכימו איתך ויטענו שהם רואים את ההבדל בים 80 ל 100 פריימים :screwy:

כך שלדעתי אתה צריך את הפוסט הזה בפורום ההוא . . .

פורסם

מעניין PerGola!

:xyxthumbs:

פורסם

אני מסכים אתך עם הענין שלא צריך כל כך הרבה פריימים (מעל קצב הרענון של המסך) כי ממילא לא רואים אותם ולכן מעבדים "איטיים" יותר גם מספקים.

אבל בפורום גרפיקה לא יסכימו איתך ויטענו שהם רואים את ההבדל בים 80 ל 100 פריימים :screwy:

כך שלדעתי אתה צריך את הפוסט הזה בפורום ההוא . . .

לא נכון, הנובים של פורום גרפיקה יטענו את זה, בד"כ האלה שמשחקים רק קאונטר סטרייק ומתרצים את היותם גרועים בFPS נמוך. אם כבר פורום משחקים.

אבל, אני חושב שמה שאתה כותב פה מבסיסו לא נכון.

את הגרפיקה כרטיס המסך שולח ישירות למסך, והיא לא עוברת דרך המעבד (כי אז יש פה מצב חסר כל היגיון - כרטיס המסך מעבד ויוצר תמונה, הוא שולח אותה למעבד ששולח חזרה לכרטיס המסך כדי שירנדר אותה עוד פעם ויציג אותה).

אני חותם לכם, אגב, שתכף URIB יבוא ויטען שבAMD זה לא יקרה בגלל הHTT :screwy:

פורסם

מה שקורה תכלס זה שהמעבד מצליח לעבד נתוני פיזיקה\AI\כל דבר אחר עבור נניח 80FPS, וזה לא תלוי ברזולוציה.

אם הכרטיס מסך מסוגל להציג 60FPS - אתה תקבל רק 60FPS. אבל אם הוא מסוגל להציג 100FPS - אתה עדיין תקבל רק 80FPS.

מה שקורה זה שברגע שמשחקים ברזולוציות רציניות היכולת של כרטיס המסך נופלת הרבה מתחת למה שהמעבד מסוגל לתת, ואז לא רואים שום הבדל בביצועים בין מעבד אחד למעבד אחר.

פורסם

פרגולה כתבת פוסט יפה :yelclap:.

אבל משום מה יש לי הרגשה שמשהו כאן לא מדויק.אבל אני עוד לא החלתטי מה :kopfpatsch:

פורסם

וכל מה שכתבת פה הוא הפשטה גדולה מידי. כל הזמן יש מעבר מידע בין כרטיס המסך למעבד. AI, פיסיקה, תנועת השחקן, תנועת הסובבים, תנועת חלקיקים מידע על פגיעה, חיים, יכולות וכל מה שמרכיב משחק הוא שיתוף פעולה הדוק בין המעבד לכרטיס המסך.

אם המעבד לא עושה את זה בקצב של הכרטיס מסך, הפריימים יורדים, וזה לאו דווקא בין 80 ל100

פורסם

אין שיתוף פעולה הדוק בין המעבד לכרטיס המסך. התעבורה ביניהם די מזערית וחד כיוונית פרט לטקסטורות.

פורסם

וגם אז המעבד הוא פחות או יותר המתווך בין הזיכרונות לכרטיס המסך.. לא?

פורסם
  • מחבר
מה שקורה תכלס זה שהמעבד מצליח לעבד נתוני פיזיקה\AI\כל דבר אחר עבור נניח 80FPS, וזה לא תלוי ברזולוציה.

אם הכרטיס מסך מסוגל להציג 60FPS - אתה תקבל רק 60FPS. אבל אם הוא מסוגל להציג 100FPS - אתה עדיין תקבל רק 80FPS.

מה שקורה זה שברגע שמשחקים ברזולוציות רציניות היכולת של כרטיס המסך נופלת הרבה מתחת למה שהמעבד מסוגל לתת, ואז לא רואים שום הבדל בביצועים בין מעבד אחד למעבד אחר.

אז בעצם המעבד כן מהווה צוואר בקבוק לפי זה.. כי כמו מה שרשמת ברזולוציות רציניות היכולת של הכרטיס מסך נופלת הרבה מתחת למה שהמעבד מסוגל לתת

ואז כבר כל המעבדים נחשבים כחלשים ובגלל זה אין הבדל ביניהם.. בגלל שכולם לא מספיק חזקים.. הבנתי נכון?

פורסם

בכלל לא, המעבד נותן את פקודת העברת המידע, אבל אינו מבצע אותה בעצמו.

לכרטיס המסך יש גישה לחלק ממרחב הזכרון.

פורסם
  • מחבר
וכל מה שכתבת פה הוא הפשטה גדולה מידי. כל הזמן יש מעבר מידע בין כרטיס המסך למעבד. AI, פיסיקה, תנועת השחקן, תנועת הסובבים, תנועת חלקיקים מידע על פגיעה, חיים, יכולות וכל מה שמרכיב משחק הוא שיתוף פעולה הדוק בין המעבד לכרטיס המסך.

אם המעבד לא עושה את זה בקצב של הכרטיס מסך, הפריימים יורדים, וזה לאו דווקא בין 80 ל100

מה שקורה תכלס זה שהמעבד מצליח לעבד נתוני פיזיקה\AI\כל דבר אחר עבור נניח 80FPS, וזה לא תלוי ברזולוציה.

ועוד משהו שלא הבנתי אם הרי הדברים שעוברים מהכרטיס מסך למעבד זה כל מה שאמרתם אז הרי בעיקרון הדברים האלה לא משתנים כשהרזולוציה יותר גבוהה וכשהרזוציה יותר קטנה.. ואותו גודל פיזיקה יעבור בין הכרטיס מסך למעבד בין עם הרזולוציה יותר גבוהה בין אם היא יותר נמוכה כנ"ל לגבי שאר הדברים אז איך קורא שפתאום ברזולוציות גבוהות המעבד יגביל?

פורסם

בוא נדגים איך עובדת המערכת לפי כביש ומפעלים (שיטה של shlomom ;D)

אממ.... המפעלים והמשאיות זה שלי...

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=217662.msg1917106#msg1917106

בקשר לנושא - אתה בקיצור אומר שברזולוציות נמוכות כל המעבדים שווים וברזולוציות גבוהות יש הבדל בין המעבדים השונים?

עכשיו שימו לב ברזולוציות הנמוכות יש יותר FPS ולכן יותר משאיות בעצם עוברות.. ואז בעצם קורה שהכביש לא מספיק רחב מתחילים פקקים ולכן במעבד E6300 יש פחות FPS מאשר במעבדים האחרים.. לעומת זאת במעבד E6600 שעובד מהר יותר הוא פורק את המטען של המשאיות מהר יותר וכך מספיק להכניס למפעל יותר משאיות.. (בעצם יותר פריימים) ולכן בוא לא נוצר פקקים כי כל הפריימים מגיעים למעבד.. ולכן מהמעבד הזה והילך יש יותר FPS

לעומת זאת ברזולוציות גבוהות שהכרטיס מסך מוציא פחות פריימים לשניה בעצם פחות משאיות עוברות ואז גם בE6300 אין פקקים בגלל שפחות משאיות עוברות ואז הכביש מספיק להכיל את כולם ולהעביר למפעל ואז לא נוצר פקקים בגלל זה בכל שאר המעבדים יש בערך אותם FPS כמו הE6300 (ברזולוציות הגבוהות)

טוב, בוא נמשיך את הסיפור הזה של המשאיות והכבישים...

הכביש ב E6300 וב E6600 זהה - הוא באותו רוחב ומהירות המשאיות בו זהה (בשניהם ה FSB הוא 1066MHz).

ברזולוציה נמוכה יש פחות משאיות שעוברות בכביש - צריך לעשות פחות חישובים, ולכן צריך להעביר פחות מידע מהמעבד ולמעבד.

ברזולוציה גבוהה יש יותר משאיות שעוברות בכביש, מכיוון שצריך הרבה יותר חישובים (גם מצד המעבד וגם מצד כרטיס המסך).

למעשה אם אתה רוצה תמונה יותר נכונה של ה"מפעלים" כאשר מכניסים את כרטיס המסך לתמונה, העסק נראה ככה:

מפעל א' - מקור המידע (זיכרון או הדיסק הקשיח - מייצג את התוכנה) - שולח חומר למפעלים לעיבוד.

מפעל ב' - מעבד חלק מהחומר המגיע ממפעל א' (מייצג את המעבד שמריץ חלק מהחישובים).

מפעל ג' - מעבד את שאר החומר המגיע ממפעל א' ואת החומר המעובד ממפעל ב' (מייצג את כרטיס המסך שמריץ את החישובים ה"גרפיים"). זהו המפעל שמייצר את המוצר הסופי (FPS תמונות בשניה).

עכשו, התנועה של המשאיות היא כזו:

ממפעל א' (הזיכרון) החומר יוצא גם למפעל ב' (המעבד) וגם למפעל ג' (כרטיס המסך).

ממפעל ב' (המעבד) גם כן יוצאות משאיות למפעל ג' (כרטיס המסך). משאיות אלו צריכות להגיע למפעל ג' בזמן מסויים כיוון שהוא צריך לערבב את החומרים ממפעל א' (הזיכרון) וממפעל ב' (המעבד) ביחד. אם אין מספיק משני החומרים האלו, הוא לא מייצר את המוצר הסופי (FPS) או מייצר פחות ממנו (FPS נמוך יותר).

כל המשאיות האלו נוסעות על אותו כביש.

עכשו, ברזולוציות נמוכות יש צורך בעיבוד כל כמות מסויימת של חומר (מידע) במפעל ב' (במעבד) ובמפעל ג' (בכרטיס המסך). במצב זה, מפעל ב' יכול לעבד ולשלוח את החומר שהוא מייצר למפעל ג' בזמן, כמו כן הכביש (FSB) לא עמוס כל כך, כיוון שלא צריך לעבד כל כך הרבה חומר.

ברזולוציות גבוהות יש צורך בעיבוד כמות הרבה יותר גדולה של חומר, כלומר מהשלב הראשון של שליחת המשאיות למפעלים ב' וג' (המעבד וכרטיס המסך), הכביש מתחיל להיות עמוס. כמו כן, מפעל ב' (המעבד) צריך לספק יותר חומר למפעל ג' (כרטיס המסך) כדי לעמוד בקצב הייצור של המוצר הסופי, ולכן מפעל ב' שולח יותר משאיות לכביש והוא נהיה עוד יותר עמוס. ככל שמעלים את הרזולוציה יהיו יותר משאיות בכביש, ולכן יכול להיווצר מצב שבו הכביש ייפקק (ה FSB יגיע לרוויה), ומפעל ג' לא יוכל לעמוד בקצב הייצור שלו הוא נדרש, ולכן ייצר פחות מהמוצר הסופי (כלומר, ה FPS יירד). תיקון המצב הזה דורש את הרחבת הכביש (הגדלת ה FSB).

מצב נוסף שיכול להיווצר כאשר מעלים את הרזולוציה הוא שמפעל ב' (המעבד) פשוט לא יכול לספק את כל החומר שהוא צריך למפעל ג' (כרטיס המסך) בזמן. גם במצב זה קצב הייצור של המוצר הסופי (ה FPS) יירד, אבל הכביש (ה FSB) לא יהיה עמוס כל כך. תיקון מצב זה דורש מפעל עיבוד ב' מהיר יותר (מעבד מהיר יותר).

כדי לדעת מה בדיוק מגביל אותך ברזולוציות גבוהות המעבד או ה FSB, יש צורך בניסוי וטעייה - הגדלת ה FSB והחלפת המעבד למהיר יותר (ההנחה היא שכרטיס המסך הוא קבוע), ובדיקת ה FPS עד שעולים על המקור להגבלה. הבעיה היא שיש משחקים שדורשים מעבד חזק יותר, כלומר מעבד חלש מדיי לא יוכל לספק בזמן את כל המידע לכרטיס המסך ואז תהיה ירידת ביצועים, יש משחקים שדורשים כח עיבוד גם מהמעבד וגם מכרטיס המסך ואז יכולה להיגרם רוויה של ה FSB ושוב תהיה ירידת ביצועים, ויש משחקים הדורשים בעיקר כח עיבוד של כרטיס המסך, כלומר המעבד לא מגביל וה FPS הנמוך נובע מכרטיס מסך חלש.

מקווה שהעניין הזה ברור יותר עכשו.

עריכה: בזמן שכתבתי את כל זה נוספו עוד הרבה תגובות, אז אני לא בדיוק יודע מה מכל מה שאמרתי כבר כוסה ע"י מישהו אחר.

פורסם

ואו.איזה הסבר מקיף,כל הכבוד!מזמן לא קראתי משהו חכם. :yelclap:

פורסם

Smalul,

צר לי, אך האנלוגיה שלך לא טובה.

עליה ברזולוציה, או אפילו הפעלת פילטרים למיניהם כמעט ואינה משפיעה על כמות התעבורה, או כמות האינפורמציה המועברת על ידי המעבד לכרטיס המסך אינה עולה כלל, או כמעט ואינה עולה.

כלומר, ברזולוציה של 640 על 480 כמו ברזולוציה 1920 על 1200, החישובים הנדרשים מהמעבד די זהים.

למעשה, ככל שהרזולוציה נמוכה יותר, וכרטיס המסך יכול לדחוף יותר פריימים החוצה, המעבד ידרש לבצע יותר חישובים, ותתבצע יותר פעילות זכרון אשר קשורה להתחלת עבודה על פריים, אם המידע לא נמצא כבר בזכרון המקומי של הכרטיס הגרפי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים