jacko_il פורסם 2006 בנובמבר 13 Share פורסם 2006 בנובמבר 13 חשבתי על זה, למה לא מסבים מערכות לקירור מים של מעבדים וכו' לקירור שמן ?? שמן עד כמה שידוע לי מוליך חום טוב יותר ובנוסף לא מוליך זרם במידה ויש נזילה מהמערכת על איזה רכיב במחשב.. למיטב הבנתי , הדבר היחיד שצריך לשנות במערכת הוא את המשאבה . צריך להתאים אותה/להחליף אותה למשאבה שמותאמת לצמיגות של שמן ולא של מים.דרך אגב, בעולם הרכב הדבר נהוג ברכבי ספורט - יש צינון שמן לגיר וגם לגודש טורבו.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nadaviz פורסם 2006 בנובמבר 14 Share פורסם 2006 בנובמבר 14 אני לא מבין גדול במכוניות ומנועים אבל אני די בטוח שהשמן שהזכרת משמש כחומר סיכה ולא חומר קירור. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Nihility פורסם 2006 בנובמבר 14 Share פורסם 2006 בנובמבר 14 שמן קצת יותר יקר ממים. הם גם צריך להיות חם לא להפוך לצמיגי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
zam פורסם 2006 בנובמבר 14 Share פורסם 2006 בנובמבר 14 למים או נוזלי קירור מותאמים יש יכולת הרבה יותר גבוהה לטעון ולפרוק חום.שמנים אינם משמשים לקירור עד כמה שאני יודע, אלא לסיכוך.כתוצאה מסיכוך והפחתת החיכוך, מתמעטת יצירת החום. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Nihility פורסם 2006 בנובמבר 14 Share פורסם 2006 בנובמבר 14 צודק, מים מוליכים חום יותר טוב משמן.משתמשים בשמן רק כשהטמפרטורות גבוהות מ100 מעלות בהם מים רותחים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jacko_il פורסם 2006 בנובמבר 14 מחבר Share פורסם 2006 בנובמבר 14 צודק, מים מוליכים חום יותר טוב משמן.משתמשים בשמן רק כשהטמפרטורות גבוהות מ100 מעלות בהם מים רותחים.יש מצב.לגבי העניין של הקירור של רכיבים ברכב :לא התכוונתי לסיכוך אלא לקירור.. יש מצנן שמן ורדיאטור מיוחד בשבילו ויש משאבה שעושה סירקולציה (שוב, לא מדבר על רכבים סטנדרטיים אלא רכבי ספורט..) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Yaron Corlione פורסם 2006 בנובמבר 14 Share פורסם 2006 בנובמבר 14 מקירור מים למחשב הגעתם למכוניות ספורט חח.שמן הוא גם קירור וגם חומר סיכה.ויש דברים מסוימים שמשתמשים בשמן לקירור כמו סאב וופרים ורמקולים לרכב ולקולנוע ביתית. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aviv512 פורסם 2006 בנובמבר 14 Share פורסם 2006 בנובמבר 14 אני זוכר שראיתי באיזשהו אתר אנשים שהפעילו מחשב על שמן, בלי מאווררים, פשוט מלאו את כל הכונן בשמן, זה גדול!.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
zam פורסם 2006 בנובמבר 15 Share פורסם 2006 בנובמבר 15 אני זוכר שראיתי באיזשהו אתר אנשים שהפעילו מחשב על שמן, בלי מאווררים, פשוט מלאו את כל הכונן בשמן, זה גדול!..וטיפשי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Swimmer פורסם 2006 בנובמבר 15 Share פורסם 2006 בנובמבר 15 וטיפשי.ושקט....עשו את זה בטוםלגבי המכוניות, זה משו שונה לגמריי... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
shaharezra פורסם 2006 בנובמבר 15 Share פורסם 2006 בנובמבר 15 אל תשכחו שבמכוניות ספורט וגם באופנועים קירור (מכל סוג שהוא שמן מים או אוויר) לא נועדו לקרר לטמפרטורות נמוכות מנוע צריך להיות חם במידה על מנת לעבוד בצורה אידיאלית אז בעצם מדובר בוויסות טמפרטורה ולא קירור. קירור שמן מתאים למנועים אבל לא למחשבים כי במחשבים השאיפה היא לטפמ' כמה שיותר נמוכות קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
SOLIDUS SNAKE פורסם 2006 בנובמבר 15 Share פורסם 2006 בנובמבר 15 השמן לא משמש כקירור ברכב, השמן משמש כחומר סיכה, כאשר השמן מתחמם בעצם היותו מונע חיכוך וכן מהתחממות המנוע כולו. שמן פועל טוב (סיכה) בטמפרטורות מוגדרות לכן יש לקרר אותו כאשר זה מגיע לטמפרטורות גבוהות מדי על מנת להשאיר אותו בטמפרטורת סיכה או]טימאלית למנוע. לכן קיים רדיאטור יעודי לשם כך וגם משאבה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jacko_il פורסם 2006 בנובמבר 15 מחבר Share פורסם 2006 בנובמבר 15 תפסיקו לתת תשובות של זילזול כבר.. כאילו אני איזה בור או מפגר.. במקרה אני מבין דבר אחד או שניים ברכב ומנועים ואף יצא לי לעשות אובראול למנוע של האופנוע שהיה לי וראש מנוע וטיפולים שותפים לרכב שלי.. אני לא מדבר על שמן מנוע שמוסיפים למנוע ברכבים רגילים, אלא על צינון רכיבים כמו תיבות הילוכים ורכיבים שעושים המון עבודה ברכבי ספורט על ידי שמן. וכן יש דבר כזה!!http://www.autoblog.com/2006/11/13/techart-porsche-911-turbo-to-make-essen-motor-show-debut/"..The power gets wrestled to the Turbo's AWD system via the car's six-speed gearbox, which is now oil-cooled and features shorter throws thanks to TechArt..."ציטטתי רק למי שאין לו כח לקרוא את הכל (מצאתי עוד כמה דברים בהקשר ברשת אבל אני לא אתחיל לתת לינקים פה לאיזה 8 עמודים וכתבות)מה שנכון אבל ופה טעיתי, זה שאכן במחשב עדיף קירור מים מפני שהמים לא מגיעים לטמפ' רתיחה ולכן אין צורך בשמן. מודה, פשוט לא חשבתי על זה.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
arkadur פורסם 2006 בנובמבר 15 Share פורסם 2006 בנובמבר 15 ^^קיימים ברכבי ספורט\רכבי שטח למרוצים סוגים שונים של מצננים לגיר ולשאר רכיבים (ניתן להוסיף לדוג' "קולר" לגיר)אומנם שמן לא מוליך, אך אל תשכח שקיימים המון סוגי נוזלים בשוק שגם אינם מוליכים (פרימוצ'יל\XP) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.