עבור לתוכן

אם יש קירור מים, למה אין קירור שמן ? (תקנו אותי אם יש..)

Featured Replies

פורסם

חשבתי על זה, למה לא מסבים מערכות לקירור מים של מעבדים וכו' לקירור שמן ?? שמן עד כמה שידוע לי מוליך חום טוב יותר ובנוסף לא מוליך זרם במידה ויש נזילה מהמערכת על איזה רכיב במחשב.. למיטב הבנתי , הדבר היחיד שצריך לשנות במערכת הוא את המשאבה . צריך להתאים אותה/להחליף אותה למשאבה שמותאמת לצמיגות של שמן ולא של מים.

דרך אגב, בעולם הרכב הדבר נהוג ברכבי ספורט - יש צינון שמן לגיר וגם לגודש טורבו..

פורסם

אני לא מבין גדול במכוניות ומנועים אבל אני די בטוח שהשמן שהזכרת משמש כחומר סיכה ולא חומר קירור.

פורסם

שמן קצת יותר יקר ממים. הם גם צריך להיות חם לא להפוך לצמיגי.

פורסם

למים או נוזלי קירור מותאמים יש יכולת הרבה יותר גבוהה לטעון ולפרוק חום.

שמנים אינם משמשים לקירור עד כמה שאני יודע, אלא לסיכוך.

כתוצאה מסיכוך והפחתת החיכוך, מתמעטת יצירת החום.

פורסם

צודק, מים מוליכים חום יותר טוב משמן.

משתמשים בשמן רק כשהטמפרטורות גבוהות מ100 מעלות בהם מים רותחים.

פורסם
  • מחבר

צודק, מים מוליכים חום יותר טוב משמן.

משתמשים בשמן רק כשהטמפרטורות גבוהות מ100 מעלות בהם מים רותחים.

יש מצב.

לגבי העניין של הקירור של רכיבים ברכב :

לא התכוונתי לסיכוך אלא לקירור.. יש מצנן שמן ורדיאטור מיוחד בשבילו ויש משאבה שעושה סירקולציה (שוב, לא מדבר על רכבים סטנדרטיים אלא רכבי ספורט..)

פורסם

מקירור מים למחשב הגעתם למכוניות ספורט חח.

שמן הוא גם קירור וגם חומר סיכה.

ויש דברים מסוימים שמשתמשים בשמן לקירור כמו סאב וופרים ורמקולים לרכב ולקולנוע ביתית.

פורסם

אני זוכר שראיתי באיזשהו אתר אנשים שהפעילו מחשב על שמן, בלי מאווררים, פשוט מלאו את כל הכונן בשמן, זה גדול!..

פורסם

אני זוכר שראיתי באיזשהו אתר אנשים שהפעילו מחשב על שמן, בלי מאווררים, פשוט מלאו את כל הכונן בשמן, זה גדול!..

וטיפשי.

פורסם

וטיפשי.

ושקט....

עשו את זה בטום

לגבי המכוניות, זה משו שונה לגמריי...

פורסם

אל תשכחו שבמכוניות ספורט וגם באופנועים קירור (מכל סוג שהוא שמן מים או אוויר) לא נועדו לקרר לטמפרטורות נמוכות

מנוע צריך להיות חם במידה על מנת לעבוד בצורה אידיאלית אז בעצם מדובר בוויסות טמפרטורה ולא קירור.

קירור שמן מתאים למנועים אבל לא למחשבים כי במחשבים השאיפה היא לטפמ' כמה שיותר נמוכות

פורסם

השמן לא משמש כקירור ברכב, השמן משמש כחומר סיכה, כאשר השמן מתחמם בעצם היותו מונע חיכוך וכן מהתחממות המנוע כולו. שמן פועל טוב (סיכה) בטמפרטורות מוגדרות לכן יש לקרר אותו כאשר זה מגיע לטמפרטורות גבוהות מדי על מנת להשאיר אותו בטמפרטורת סיכה או]טימאלית למנוע. לכן קיים רדיאטור יעודי לשם כך וגם משאבה.

פורסם
  • מחבר

תפסיקו לתת תשובות של זילזול כבר.. כאילו אני איזה בור או מפגר.. במקרה אני מבין דבר אחד או שניים ברכב ומנועים ואף יצא לי לעשות אובראול למנוע של האופנוע שהיה לי וראש מנוע וטיפולים שותפים לרכב שלי.. אני לא מדבר על שמן מנוע שמוסיפים למנוע ברכבים רגילים, אלא על צינון רכיבים כמו תיבות הילוכים ורכיבים שעושים המון עבודה ברכבי ספורט על ידי שמן. וכן יש דבר כזה!!

http://www.autoblog.com/2006/11/13/techart-porsche-911-turbo-to-make-essen-motor-show-debut/

"..The power gets wrestled to the Turbo's AWD system via the car's six-speed gearbox, which is now oil-cooled and features shorter throws thanks to TechArt..."

ציטטתי רק למי שאין לו כח לקרוא את הכל (מצאתי עוד כמה דברים בהקשר ברשת אבל אני לא אתחיל לתת לינקים פה לאיזה 8 עמודים וכתבות)

מה שנכון אבל ופה טעיתי, זה שאכן במחשב עדיף קירור מים מפני שהמים לא מגיעים לטמפ' רתיחה ולכן אין צורך בשמן. מודה, פשוט לא חשבתי על זה..

פורסם

^^

קיימים ברכבי ספורט\רכבי שטח למרוצים סוגים שונים של מצננים לגיר ולשאר רכיבים (ניתן להוסיף לדוג' "קולר" לגיר)

אומנם שמן לא מוליך, אך אל תשכח שקיימים המון סוגי נוזלים בשוק שגם אינם מוליכים (פרימוצ'יל\XP)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים