מדריך קצרצר כיצד לעשות OC בכרטיסי ATI X1000 מחוץ לCCC - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך קצרצר כיצד לעשות OC בכרטיסי ATI X1000 מחוץ לCCC


J.Dog-Christ

Recommended Posts

שלום,

שמתי לב לאחרונה שהרבה אנשים אשר חדשים לOC בכרטיסי מסך שיש להם כרטיס מסך של ATI במחשב מסדרת הX1000 [זאת אומרת: X1950XTX ועד להכי נמוך מסדרת הX1xxx] אשר לא מעוניינים לעשות OC דרך הCATACLYST CONTROL PANEL [להלן CCC] בגלל שרוב האופציות בו כמו OVERVOLTAGE וכו' לא מתאפשרות, נתקלים בבעיה שגם אחרי שינוי הגדרות השעון והVOLTAGE בתוכנות כמו ATITOOL, למעשה כלום לא משתנה, ואז הם באים למקומות כמו HWZONE ושואלים: "מדוע?!".

אז הרי לכם, "The ATI's OCer dummies guide" מאת J.Dog-Christ, כדי שלהבא לא תצטרכו לפתוח ת'רד חדש, אוברקלוקרים טובים שלי (:.

דבר ראשון,

LEGAL STUFF:

חשוב לציין דבר נוסף לפני שאתם מתחילים ליישם את כל מה שרשום במדריך:

כל הפעולות שתעשו עפ"י המדריך, הן על אחריותכם בלבד. מערכת אתר\פורום HWzone או כותב המדריך(להלן - אני :D ) אינם אחראים לנזקים שיכולים להיגרם עקב שימוש לא נכון במדריך.

נתחיל בסיבה שבגללה אין אנו יכולים לעשות OC מחוץ לCCC של ATI:

הסיבה שתוכנות כמו ATITOOL לא יכולות לשנות את מהירויות השעון, או למעשה איזו שהיא הגדרה שלא תהייה בכ. המסך היא שATI בנו תוכנה, שרצה לכם ברקע תמיד [להלן ati2evxx.exe אם תסתכלו בTask Manager תחת Processes].

אז קודם כל, כדי להבין את מהות התוכנה, חשוב לדעת כמה פרטים, בכל הכרטיסים החדשים של ATI יש שני פרופילים, פרופיל לאפליקציות דו מימדיות [להלן 2D] ופרופיל לאפליקציות תלת מימדיות [להלן 3D].

ובכל זאת, מהי התוכנה הזו? מה פעולתה ולמה דווקא היא זו שמונעת מאיתנו לעשות OC מחוץ לCCC? והכי חשוב, איך אפשר לעקוף אותה?[וכמובן מה הקשר שלה לפרופילים הנ"ל]

אז הרי לכם התשובות אחת אחת ע"פ הסדר הנ"ל:

התוכנה הזאת נבנתה כדי להחליט האם המחשב שלכם מריץ שעובדת על בסיס 2D, או על בסיס 3D, ולפי כך להחליט איזה פרופיל צריך לטעון , ולפי החלטתה ישתנו כל הגדרותיו של הכרטיס מסך [מהירות הליבה, הזכרונות, המתחים, ואפילו מהירות המאוורר] כאשר ב2D ירוץ כ. המסך על 500MHZ לליבה ו600MHZ לזכרונות [או 1200MHZ DDR] וב3D ירוץ כ. המסך על 600MHZ לליבה ו800MHZ לזכרונות [או 1600MHZ DDR], את המתחים או הגדרות המאורר אני לא זוכר בע"פ.[* המהירויות הנ"ל נכונות אך ורק לX1900XT ונתונות לדוגמא]

מכיוון שאת מהות התוכנה ופעולה אתם כבר מבינים [אני מקווה לפחות שכך הדבר, אם עד כאן אתם לא מבינים אז עזבו, OC זה לא בשבילכם :-X ] נעבור לשאלה הכמעט הכי עיקרית, מדוע היא זו שמונעת מאיתנו לעשות OC מחוץ לCCC? התשובה פשוטה [ואף טיפה מובנת מאליה, אבל בכל"ז, זה DUMMIES GUIDE אז נסביר גם את זה], ברגע שהתוכנה פועלת ורצה ברקע, מהירויות השעון והגדרות השעון כפופות לפרופילים הצרובים על הכרטיס מסך שלכם [להלן ה"ביוס" שלו, אם תרצו אני ארחיב], ולא ניתן לשנות את ההגדרות הנ"ל ע"י תוכנה חיצונית, הדרך היחידה היא לערוך את כל הביוס שלכם [לא מומלץ בכל מקרה...] ולכן כל פעם שתנסו לעשות OC דרך תוכנה כמו ATI TOOL, זה פשוט יידחה על ידי אותה התוכנה, יש כמובן עוד כמה סיבות אבל כולן מסתכמות באותן תוצאה וכולן נגרמות על ידי הפרופילים שעל כרטיס המסך והתוכנה של ATI.

אוקי! עברנו את כלללל הבולשיט הזה ועכשיו אנחנו כבר לא טפשים[או אולי עדיין כן? ;D סתם... סתם! ::) ], ואנחנו [אתם...] רוצים לעשות OC מחוץ לCCC הארור בכל זאת!... אבל איך?

אז הרי לכם הדרך הקלה ביותר להפטר מהתוכנה הארורה של ATI ולהעיף את הפרופילים האלו [או לפחות לבטל אותם זמנית, כי הביוס של הכ.מסך יישאר אותו ביוס, לפחות כל זמן שלא תערכו אותו]:

1. לכו לתפריט הStart שלכם [להלן "התחל", נמצא בפינה השמאלית למטה של המסך שלכם]

2. לחצו על Run [להלן "הפעל"]

3. כתבו MSCONFIG

4. לכו ללשונית Services [להלן..עזבו יש גבול למה שאני זוכר, מי משתמש בווינדוס בעברית?]

5. תורידו את הV מהSERVICE שנקרא ATI HotKey Poller

6. עשו ריסט למחשב, וזהו! נפתרתם מכל הבולשיט הזה, שיהיה לכם בכיף עם האוברקלוקינג.

כמה SIDE NOTES חשובים:

*הצעדים הנ"ל ייפעלו בכל גרסאות הWINDOWS של ו2000 ובכל השפות שלהם, לעומת זאת אני לא בטוח לגבי 98 או ME

*מרגע ביטול התוכנה הנ"ל [אחרי שעשיתם ריסט] יהיה רק פרופיל אחד קבוע לכרטיס המסך, שקלו הייטב את המתחים שתגדירו לו במידה וזה מחשב שעובד 24 שעות ביממה!

*כמובן שלאחר שתבטלו את הפרופילים ותיצרו פרופיל אחד קבוע, צריכת החשמל של כ. המסך הכוללת תעלה, בגלל שהוא כל הזמן יעבוד במהירות מלאה[לא בעומס מלא!! אבל מהירויות השעון עדיין יהיו גבוהות יותר גם במצב IDLE(מנוחה) כאשר לא יהיה את הפרופיל של ה2D]

תגובות\דיעות על המדריך[נחוץ\לא נחוץ, עוזר\לא עוזר, וכו'] יתקבלו בברכה! כמובן שגם הצעות לייעול המדריך או סתם ביקורות בונות.

שלכם,

-ג'ו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך להוסיף מונחון!

CCC= Communist Control Center

(שימו לב לכמויות האדום שם ולסטאלין החבוי....)

אז שאתה רוצה אתה יכול להשקיע P: מפתיע D:

שבוע הבא תכין לנו את המדריך להמהרת הקומוניסט המקומי שלנו

כל הכבוד :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחלה מדריך

אצלי אבל יש בעיה. ברגע שאני מבטל את הסרביס הזה, הATI TOOL לא מוכן להעלות תדרים ונשאר נעול על סטוק.. (חשוב לציין שלפני ביטול הפרוסס זה היה מעלה בלי בעיה)

יש למישהו במקרה פיתרון?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה באמת מוזר... משהו פשוט נועל

הסרביס מבוטל באופן ודאי. הוא במצב DISABLED והקובץ EXE לא רץ עם עליית המחשב

מה שמוזר שברגע שאני מחזיר את הסרביס הזה לפעילות אני כן מצליח לשנות תדרים אבל הם חוזרים לסטוק לאחר כמה דקות.

אולי זה קשור לזה שאני משתמש בדרייבר האחרון 6.10 ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה באמת מוזר... משהו פשוט נועל

הסרביס מבוטל באופן ודאי. הוא במצב DISABLED והקובץ EXE לא רץ עם עליית המחשב

מה שמוזר שברגע שאני מחזיר את הסרביס הזה לפעילות אני כן מצליח לשנות תדרים אבל הם חוזרים לסטוק לאחר כמה דקות.

אולי זה קשור לזה שאני משתמש בדרייבר האחרון 6.10 ?

מאוד לא סביר אבל יכול להיות

תנסה אם כך להסיר את הדרייברים [קודם דרך הלוח בקרה ADD\REMOVE ולאחר מכן תשתמש בתוכנה הנקראת DriverCleaner אשר חינמית להורדה ולשימוש כדי להסיר את הקבצים שעוד נותרו] ותתקין מחדש, בתור ניסיון ראשוני תנסה אולי שוב את ה6.10 כדי שאני לקבל פרספקטיבה קצת יותר טובה ואם זה לא יעבוד שוב אז תעשה את אותו דבר ותנסה להתקין את הדרייברים הישנים יותר [שדרך אגב אני עוד לא מצאתי את ההבדל בין שני הדרייברים הנ"ל]

-ג'ו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...