עבור לתוכן

כמה שאלות על משחקים...

Featured Replies

פורסם

כמה שאלות שמעניינות אותי כבר זמן רב...

כמה זמן לוקח בערך לפתח משחק מחשב? (זה נכון שלקח לפתח את סימס כמה שנים טובות?)

בכלל איזה משחק לקח לפתח אותו הכי הרבה זמן...

מה זה מנוע גרפי בדיוק...לא הצלחתי למצוא תשובה שמסבירה את זה טוב

והאם עומד לצאת באמת C&C חדש בעתיד?

ועוד כמה שאלה..

ה"כרטיסי מסך" של התחנות משחקים (ps2/xbox) הם בהרבה יותר טובות מהכרטיסי מסך של המחשבים האישיים?

ואם אפשר לתת דוגמא לנתוניי החומרה של הכרטיסים הללו...

פורסם

כמה שאלות שמעניינות אותי כבר זמן רב...

כמה זמן לוקח בערך לפתח משחק מחשב? (זה נכון שלקח לפתח את סימס כמה שנים טובות?)

בכלל איזה משחק לקח לפתח אותו הכי הרבה זמן...

מה זה מנוע גרפי בדיוק...לא הצלחתי למצוא תשובה שמסבירה את זה טוב

והאם עומד לצאת באמת C&C חדש בעתיד?

ועוד כמה שאלה..

ה"כרטיסי מסך" של התחנות משחקים (ps2/xbox) הם בהרבה יותר טובות מהכרטיסי מסך של המחשבים האישיים?

ואם אפשר לתת דוגמא לנתוניי החומרה של הכרטיסים הללו...

קודם כל זה יותר מידי נושאים בדיון אחד

אבל בכללי-

1-בערך בין שנה לכמה שנים לוקח לפתח מישחק טוב

2-המנוע הגרפי בעצם אחראי על הגרפיקה במישחק והמפתחים בונים אליו תגרפיקה

תחשוב עליו כאילו הוא שילדה של מכונית (זה לא מדויק אבל מספיק קרוב)

3-כן בפיתוח של EA

4-תלוי לאיזה כרטיסי מסך של מחשב אתה משווה אבל היום הכרטיסי מסך הנורמלים של המחשב הרבה יותר חזקים

בכל מיקרה תיכנס לאתרים כאלה לדעת על מישחקים-

http://www.gamespot.com/

ופה כדי לדעת על חומרה

http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

פשוט תעשה חיפוש למה שאתה צריך

פורסם

אז ככה...

פיתוח משחק מחשב זה לא עניין פשוט מכיוון שזה כולל הרבה יותר עניינים כלכליים והייפים תקשורתיים מאשר בניית מנוע וכתיבת קודים.

כאשר חברת פיתוח משתמשת במנוע משחק קיים כמו Havok או Source למשל, הפיתוח יכול לקחת שנה-שנתיים אך כאשר החברה מחליטה ליצור מנוע חדשני משלה זה יכול לקחת אף יותר ולהגיע ל-4-5 שנים. למנוע המשחק מוכנסת המעטפת - הגרפיקה שכוללת את הדמויות, הטקסטורות, המקומות במשחק - ולמעשה העלילה הנראית של המשחק.

ישנם משחקים מהפכניים רבים שהליך פיתוחם לקח שנים.

Sims למשל הציג קונספט משחק חדשני לגמרי - סימולציית חיים בתוך המחשב, דבר שדרש לא רק בניית מנוע גרפי שהוא חלק יחסית נדוש בהליך הפיתוח אלא יצירת מנוע פסיכולוגי - אם אפשר לקרוא לזה כך, שורות על גבי שורות של קוד שמדמות את אורך החיים של דמויות המשחק.

גם פיתוחו של Half Life 2 לקח 6-7 שנים כמדומני מכיוון שהמשחק כלל מנוע משחק חדשני בשם Source שהציג גרפיקה יוצאת דופן של שטחים פתוחים ויעילה מאוד גם על מחשבים לא חזקים וכן גולת הכותרת - פיסיקה מציאותית להחריד.

המשחק שלקח לפתח הכי הרבה זמן?

הממ...אם תשאל אותי הייתי אומר שזה Duke Nukem: Forever, שכמו שמו השני - הפיתוח שלו אכן הוא לנצח, למעלה מ-9 שנים והמשחק עוד לא יצא.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars אכן מפותח כרגע אצל EA וצריך לצאת איפשהו ב-2007 ולהציג עלילה וגרפיקה מרשימה וגזע חדש.

בנוגע לכרטיסי המסך של קונסולות המשחקים אני לא יכול לספר לך הרבה - אני לא גורו גדול בנושא, אך לפי הבנתי, חברות כמו nVidia ו-ATI מפתחות כרטיסי מסך יחודיים שבעת יציאתם לשוק הם מאוד מרשימים וחזקים ומראים גרפיקה יוצאת דופן אך למעשה הגרפיקה נעשית גם ע"י מעבד ראשי מאוד חזק, כמו למשל ה-Cell בפלייסטיישן 3.

בכל מקרה, ברר עוד קצת בנושא.

פורסם
  • מחבר

רגע אז מנוע גרפי בעצם לא קשור לגרפיקה?

כאילו לא יכול להיות מצב שיבנו מנוע כמה שנים ועד שיסיימו אותו מה שבעצם בנו זה כבר ישן?

מנוע גרפי הכוונה לעלילה/חוקים ודברים כאלו?

פורסם

כמה שאלות שמעניינות אותי כבר זמן רב...

כמה זמן לוקח בערך לפתח משחק מחשב? (זה נכון שלקח לפתח את סימס כמה שנים טובות?) זה בדר''כ הולך ככה:

משחקים שמבוססים על סרטים ומשחקים שרוצים להוציא אותם מהר ולא להשקיע,שנה

משחקי המשך שכבר יש להם מנוע מבוסס ולא צריכים לחשוב על משהו מקורי,שנתיים

משחקים מקוריים עם דרכים מהפכניות ומנוע חדש 3 ויותר

בכלל איזה משחק לקח לפתח אותו הכי הרבה זמן...DNF כמו שאמרו,וזה כבר עצוב

מה זה מנוע גרפי בדיוק...לא הצלחתי למצוא תשובה שמסבירה את זה טוב

והאם עומד לצאת באמת C&C חדש בעתיד?אכן

*אגב,HL2 יצא אחרי 5 שנים,כולל גניבת המקור

ועוד כמה שאלה..

ה"כרטיסי מסך" של התחנות משחקים (ps2/xbox) הם בהרבה יותר טובות מהכרטיסי מסך של המחשבים האישיים?בגלל ששוק המחשבים הוא תחום שמתפתח כל הזמן,אז הכרטיסים של המחשב יהיו יותר חזקים מאשר של הקונוסולות.בדר''כ החברות מוציאות כרטיסים מצויינים לקונסולות שיותר טובים ממה שיש כרגע בשוק,אבל אחרי שנה כרטיסים דומים יוצאים למחשב,ואחרי שנתיים הכרטיסים כבר עולים על אלו של הקונסולות.

ואם אפשר לתת דוגמא לנתוניי החומרה של הכרטיסים הללו...

בדיוק באתי לשלוח ואז ראיתי את התגובה שלך:

לא לא,התבלבלת לגמרי:

מנוע גרפי התפקיד שלו הוא להראות לנו השחקנים את כל העצמים במשחק,כדי שנוכל לפעול לפי מה שאנחנו רואים.אין לו שום קשר לעלילה.

''כאילו לא יכול להיות מצב שיבנו מנוע כמה שנים ועד שיסיימו אותו מה שבעצם בנו זה כבר ישן?''

בטח שיכול להיות,למשל במקרה של DNF הם החליפו כבר שלושה מנועים שונים (הם פעם תכננו על מנוע האנריל 2).אבל בדר''כ זה לא קורה,כי רוב החברות מעדיפות לקנות את הזכויות על המנוע הגרפי שחברות אחרות פיתחו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים