עבור לתוכן

שאלה לגבי פילטרים

Featured Replies

פורסם

רציתי לדעת מה אלה הפילטרים FSAA ו-AIF

ואיך אני מפעיל אותם בכרטיס מסך של ATI

תודה מראש

פורסם

השמות ה"מקוריים" הם AA (זה ה Anti Aliasing) וה AF (זה ה Anisotropic Filltering), השמות האחרים והתוספות זה הסוגים השונים.

לרוב מפעילים אותם דרך משחקים (יש היום מעט מאוד משחקים שאין בהם את האפשרות להפעיל את הפילטרים דרך התפריט של המשחק).

ואם אין את האפשרות להפעיל את הפילטרים דרך משחק, מפעילים אותם דרך הדרייבר של הכרטיס תחת "הגדרות איכות".

פורסם
  • מחבר

אבל לא ציינת מה הם עושים

פורסם

משום מה לא ראיתי ששאלת את זה :screwy:

3)מהו Anisotropic filtering)AF)?

השיטה הסטנדרטית למיפוי טקסטורות מניחה שכל דגימה של טקסטורה תמופה למרובע בתמונה הסופית. אך הדבר בד"כ לא נכון. טקסטורות ממופות לגופים בצורות שונות, וההנחה הזו גורמת לעיוותים שונים בתמונה הסופית. על מנת לפתור את הבעיה, פיתחו אמצעי שדוגם פיקסלים נוספים מהטקסטורה על מנת לנסות להתגבר על הבעיה. הבעיה לא נפתרת, אבל מקבלים תוצאה קרובה יותר לפתרון האולטימטיבי. דגימת הפיקסלים הנוספים, כמובן, דורשת העברת יותר מידע מהזיכרון של הכרטיס מסך ומאיטה את הביצועים.

4)מהו AntiAliasing)AA)?

התצוגה על המסך מורכבת ממספר סופי של נקודות. כאשר מנסים לצייר קוים שהם לא מאונכים או מאוזנים באמצעות מספר סופי של נקודות מקבלים צורה של מדרגות. פותח אמצעי שנקרא AntiAliasing שתפקידו לנסות להחליק את המדרגות ולהפוך אותן למשהו יותר קרוב לקו. אמצעים אלה דורשים חישוב של יותר פיקסלים, דבר שדורש זמן רב יותר והעברה של יותר נתונים בזיכרון של הכרטיס מסך. כתוצאה מכך הביצועים קטנים.

מתוך ה FAQ של הפורום

להדמייות חפש בפורום או באינטרנט.

פורסם

כמו שנאמר, זה בFAQ של הפורום.

ננעל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים