רעיו לתחנת חשמל! כנסו והביעו דעתכם. האם אפש&#1 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רעיו לתחנת חשמל! כנסו והביעו דעתכם. האם אפש&#1


UltraWaveMUSA

Recommended Posts

על הרעיון חשבתי עוד מגיל 13 אך דוד שלי, מהנדס, אמר לי כי זה לא יעבוד כמו שצריך בגלל החיכוך.

לפני כן, אספר לכם על התיאוריה שלי :

לדעתי ישנה אפשרות לשחזור כוח חשמלי של גנרטור בתחנת חשמל. על פי התיאוריה שלי, אפשר לחבר מנוע חזק אל גנרטור ענק. המנוע ישמש בעצם במקום הטורבינה של הגנרטור ויפעל בצורה הבאה :

- תחילה יקבל המנוע חשמל ממקור חיצוני.

- לאחר שהמנוע יתחיל לסובב מספיק מהר את הטורבינה כך שהיחס בין כמות החשמל שצריך להשקיע לבין כמות החשמל שמופקת תעמודה על יחס של 1:3 כך שכמות החשמל שתופק תהיה פי 3 מכמות החשמל שצריך להזרים אל המנוע כדי שיסובב את הטורבינה במהירות המתאימה. כל זה כמובן בתנאי שהמנוע נמצא בגודל יחסי ומתאים לגודל הגנרטור וכדומה...

- האנרגיה אשר הופקה על ידי הגנרטור תתחלק כך - שליש תחזור אל המנוע שמסובב את הגנרטור ושני שליש אל מקור חיצוני [בתים, מפעלים וכדומה]

- בסופו של דבר האנרגיה שהמנוע יצרוך תעלה על האנרגיה שהגנרטור יפיק [זאת כמובן לאחר המון זמן ועל כך יפורט בהמשך] ולכן יקבל המנוע שוב "שוק" חשמלי שיחזיר אותו לעבודה ביחסים הקודמים בין הייצור להשקעה [האנרגיה שתדרש לכך שוב תבוא ממקור חיצוני או אפילו מאנרגיה שהופקה על ידי הגנרטור ונשמרה בדרך המתאימה

כדי למנוע איבוד של אנרגיה [מחיכוך ומניגודיות] תשתמש תחנת הכוח במוליכי על [פנטנט רשום כמובן] כדי שאנרגיה לא תאבד בחיכוך.

נ.ב.

אפשר גם להשתמש בחום שהחיכוך מפעיל כדי לחמם מים ואז בזכות זה להפיק אנרגיה מעוד גנרטור שיפעל על ידי טורבינה שמסובבת על ידי לחץ קיטור.

אני מעוניין לשמוע את דעתכם על הרעיון הזה. מה לא בסדר פה ומה כן.

תודה מראש.

עריכה :

אני חייב לציין כי אין אני מחפש פתרון אל הזיהום של המפעלים אלא משהו שיצמצם [ואם הרעיון הזה באמת יעבוד אז יצמצם משמעותית] את הזיהום הסביבתי של תחנות הכוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

צודק.. רציתי פשוט לדעת אם זה הגיוני! קשה להשאר בספק בקשר לדבר שכזה.. :nixweiss:

שלחתי גם לקשת לתכנית החדשה הזאת...

צפו לעוד רעיונות שלי בפורום :-) אך בינתיים אשמח לשמוע אם הדבר יכול להיות.[אף על פי שיישום אפילו לא בגדר המחשבה]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שציינתי -

תחילה, מקור האנרגיה יהיה חיצוני [סתם לדוגמה - תחנת כוח אחרת]

ולאחר מכן אנרגיה מהגנרטור אל המנוע שמסובב את הטורבינה של אותו הגנרטור.. אני זוכר שראיתי ניסוי שסובבו מתכת בטמפרטורה נמוכה מאוד והיא בעצם ריחפה באוויר והמשיכה להסתובב... אמרו גם שהיא תמשיך להסתובב עד אין סוף אם תשאר באותה הטמפרטורה... חשבתי שאולי אפשר ליישם את אותו הדבר כדי למנוע איבוד האנגיה בחיכוך [בהעברה מהמנוע לגנרטור].

עריכה :

חחח נראה לי שאתה צודק.. אני חושש שהתעלמתי לגמרי מחוק שימור האנרגיה :-\

טוב שעדיין לא שלחתי את זה לתכנית חחח

עריכה 2 :

אבל זה עדיין נראה לי הגיוני מאוד! האם זה עדיין ייתכן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא אכן התעלם מחוקי שימור

אתה לא יכול ליצור ממנוע מיסתובב יותר אנרגיה מהאנרגיה הגרושה לסיבובו

גם עם מולכי על וחוסר חיכוך ומה שתרצה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רעיון חדש!!!

לצרף לכל תמרור בדרכים משדר שפועל על רדיו שמודיע לנהג, על פי מהירותו ומרחקו, על המצאות המתמרור. אותו הרדיו יתקבלו על ידי מקלט באותו שיקרין במסך במכונית את הסמל ואף יודיע עליו בקול.

בשעות אור ישתמש התמרור באנרגיה סולארית ובלילה בחשמל ככל דבר אחר.

איך זה נשמע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא הראשון שהשתעשע עם הרעיון הזה, למען האמת התחילו אתו עוד אי שם במאה ה-17

לצערך הפיזיקה אינה מאפרת זאת, לפי חוק שימור האנרגיה והחוק הראשון של התרמודינמיקה.

לפי שני אותם חוקים תמיד תשקיע יותר אנרגיה מהאנרגיה שתתקבל בסוך התהליך, וזאת מכיוון שאין לנו את היכולת הפיזיקלית ליצור מערכת שאין בה דליפת אנרגיה, אם בצורת חום, אם בצורת רעש, התנגדות חשמלית או כל צורה אחרת.

היום הדרך היחידה להפיק יותר , אנרגיה מהאנרגיה המושקעת היא באמצעות שימוש באנרגיה אצורה - כלומר שימוש בכימיקלים ליצירת אנרגיה (נפט, או אפילו בטריות(, וכמובן ביקוע הגרעין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רעיון חדש!!!

לצרף לכל תמרור בדרכים משדר שפועל על רדיו שמודיע לנהג, על פי מהירותו ומרחקו, על המצאות המתמרור. אותו הרדיו יתקבלו על ידי מקלט באותו שיקרין במסך במכונית את הסמל ואף יודיע עליו בקול.

בשעות אור ישתמש התמרור באנרגיה סולארית ובלילה בחשמל ככל דבר אחר.

איך זה נשמע?

לא הבנתי איך זה יעזור לך בחיים? מה המטרה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לך שהבהרת לי את העיניין :yelclap::xyxthumbs::hi: . שמחתי לשמוע שגם במאה ה17 עשו זאת כך שעכשיו יצאתי פחות - :screwy: :-*

חשבתי על משהו חדש -

הצבה בכל תמרור חשוב משדר רדיו קטן [אשר יפעל ביום על ידי אנרגיה סולארית ובחושך על ידי אנרגיה חשמלית מתחנת הכוח הקרובה] המשדר מידע על הימצאות התמרור אל הרכבים ברדיוס מסוים. כדי שלא ייווצר בלבול מיותר [לדוגמה - שני כבישים דיי קרובים בעלי תמרורים שונים. נוצרת בעיה שרכבים יקבלו מידע על הכביש השני ולא על התמרורים בכביש בו הם נוסעים] יש להציב בכל תמרור, במידה ויש הצורך בכל, משדר המבטל [או שהמחשב ברכב יעשה זאת על פי כיוון הרכב ביחס לתמרור] את השידור של התמרורים השניים ברדיוס הנכון.

המידע שהתמרורים ישדרו יגיע לקולט גלי רדיו ברכב שינתח את הנתונים ויוסיף להם את הנתונים של הרכב [מהירות + מרחק ואף אם חסר דלק ויש תמרור לתחנת דלק - יודיע על כך]. המחשב ברכב יודיע קולית ו\או ויזואלית על המצאות התמרור בקרבת מקום [יוכל גם כן למדוד את המרחק של התמרור על פי חוזק השידור]

דבר נוסף הוא הרמזורים והימצאות רכבים בסביבה -המחשב ינתח אותות רדיו מרכבים אחרים המתקרבים במהירות גבוהה מידי ושהרכב שלנו נמצא בשטח האדום של הרכב השני שמגיע, ויודיע על כך אל הנהגים. ברמזורים יודיע במידה ורמזור עומד להתחלף, מקולקל וכדומה.

יש אפשרות ליישם כן רק מספר דברים מהאמור וליישם זאת במידה ויש צורך בכך. לדוגמה - נהגים צעירים, נהגים שהתפרעו בעבר, נהגים שרישיונם נשלל ועברו מחדש את התהליך לקבלת רישיון - יצטרכו לנהוג עם המכשיר הזה שגם יקליט את המתרחש ואם אותו הנהג ציית לתמרורים.

לדעתי, הדבר ירתיע מספר גדול של פורעי חוק בדרכים ובמידה ויצא לפועל, ימנע תאונות דרכים רבות - יציל חיים רבים ויביא סדר חדש בכבישים.

מודע אני לכך שאין הרעיון פרקטי במיוחד. במדינתנו אלפי תמרורים אך אם נשים רק בחלק מהם, אם רק בתמרורים החשובים ביותר, הרמזורים והמכוניות, בזאת נוכל עדיין להציל ולהשפיע על חיים של רבים.

חשוב לציין כי איני באמת חושב יצא זה לפועל. הן משום שהרעיון קשור יותר לרשות התחבורה בישראל , היינו, אין זה דבר שיכול להיות ממומש על ידי אדם פרטי, והן משום שדרוש סכום לא קטן למימוש רעיון זה. רק חשבתי שאולי עדיף להוציא את זה מאשר לשמור במגירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

UltraWaveMUSA או שזאת השעה או שלא יודע מה .. אבל לא הבנתי מה הפואנטה ברעיון שלך עם התמרורים

במה זה עדיף על העיניים\אוזניים\מוח שהטבע חנן אותנו בהם?

אתה יכול להסביר מה היתרונות ומה אתה חושב שזה יתן, כי זה ממש לא ברור לי ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לך שהבהרת לי את העיניין :yelclap::xyxthumbs::hi: . שמחתי לשמוע שגם במאה ה17 עשו זאת כך שעכשיו יצאתי פחות - :screwy: :-*

חשבתי על משהו חדש -

הצבה בכל תמרור חשוב משדר רדיו קטן [אשר יפעל ביום על ידי אנרגיה סולארית ובחושך על ידי אנרגיה חשמלית מתחנת הכוח הקרובה] המשדר מידע על הימצאות התמרור אל הרכבים ברדיוס מסוים. כדי שלא ייווצר בלבול מיותר [לדוגמה - שני כבישים דיי קרובים בעלי תמרורים שונים. נוצרת בעיה שרכבים יקבלו מידע על הכביש השני ולא על התמרורים בכביש בו הם נוסעים] יש להציב בכל תמרור, במידה ויש הצורך בכל, משדר המבטל [או שהמחשב ברכב יעשה זאת על פי כיוון הרכב ביחס לתמרור] את השידור של התמרורים השניים ברדיוס הנכון.

המידע שהתמרורים ישדרו יגיע לקולט גלי רדיו ברכב שינתח את הנתונים ויוסיף להם את הנתונים של הרכב [מהירות + מרחק ואף אם חסר דלק ויש תמרור לתחנת דלק - יודיע על כך]. המחשב ברכב יודיע קולית ו\או ויזואלית על המצאות התמרור בקרבת מקום [יוכל גם כן למדוד את המרחק של התמרור על פי חוזק השידור]

דבר נוסף הוא הרמזורים והימצאות רכבים בסביבה -המחשב ינתח אותות רדיו מרכבים אחרים המתקרבים במהירות גבוהה מידי ושהרכב שלנו נמצא בשטח האדום של הרכב השני שמגיע, ויודיע על כך אל הנהגים. ברמזורים יודיע במידה ורמזור עומד להתחלף, מקולקל וכדומה.

יש אפשרות ליישם כן רק מספר דברים מהאמור וליישם זאת במידה ויש צורך בכך. לדוגמה - נהגים צעירים, נהגים שהתפרעו בעבר, נהגים שרישיונם נשלל ועברו מחדש את התהליך לקבלת רישיון - יצטרכו לנהוג עם המכשיר הזה שגם יקליט את המתרחש ואם אותו הנהג ציית לתמרורים.

לדעתי, הדבר ירתיע מספר גדול של פורעי חוק בדרכים ובמידה ויצא לפועל, ימנע תאונות דרכים רבות - יציל חיים רבים ויביא סדר חדש בכבישים.

מודע אני לכך שאין הרעיון פרקטי במיוחד. במדינתנו אלפי תמרורים אך אם נשים רק בחלק מהם, אם רק בתמרורים החשובים ביותר, הרמזורים והמכוניות, בזאת נוכל עדיין להציל ולהשפיע על חיים של רבים.

חשוב לציין כי איני באמת חושב יצא זה לפועל. הן משום שהרעיון קשור יותר לרשות התחבורה בישראל , היינו, אין זה דבר שיכול להיות ממומש על ידי אדם פרטי, והן משום שדרוש סכום לא קטן למימוש רעיון זה. רק חשבתי שאולי עדיף להוציא את זה מאשר לשמור במגירה.

יש פיתרון יותר זול לבעית תאונות הדרכים... לא לתת לנשים רישיון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...