כמה שאלות על מצלמות DSLR - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות על מצלמות DSLR


moonjib

Recommended Posts

בעקבות הדיון של boren (שדורש עדכון): http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=102922.0, עלו לי כמה שאלות לראש:

1. למה במצלמות DSLR אין "תצוגת מסך חיה" (Live LCD shooting view)? חוץ מה-Olympus E-330.

כלומר במה זה מתבטא? מה היצרן צריך לעשות כדי שיהיה את הפיטצ'ר הזה?

2. למה אין אפשרות לצלם וידיאו? האם כמו ה-live lcd שנכנס עכשיו לחלק מהמצלמות החדשות, גם הוידיאו יכנס למצלמות DSLR עתידיות, או שאין אפשרות להוסיף את הפיטצ'ר הזה?

3. האם העובדה שאין היסטוגרמה חיה (אלא רק אחרי הצילום) קשורה בזה שאין live lcd?

4. למה נוצר תהליך ה-blackout ?

5. אני זוכר את boren אומר שהמושג "DSLR-like" הוא בולשיט שיווקי, עדיין לא הבנתי את ההבדלים (שהוא מדבר עליהם, כלומר שאין דבר כזה).

אני הבנתי ש-DSLR-like הם מצלמות עם עדשה יוצאת (אין לי מושג איך קוראים לזה בשפה המקצועית), אבל שאי אפשר להחליף את העדשות שלהם.

זהו לבינתיים :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעקבות הדיון של boren (שדורש עדכון): http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=102922.0, עלו לי כמה שאלות לראש:

כשאתה כותב "דורש עדכון" אתה מתכוון לחמש השאלות האלה?

1. למה במצלמות DSLR אין "תצוגת מסך חיה" (Live LCD shooting view)? חוץ מה-Olympus E-330.

כלומר במה זה מתבטא? מה היצרן צריך לעשות כדי שיהיה את הפיטצ'ר הזה?

יש תצוגה חיה גם בפוג'י S3 ובקאנון 20Da, אבל היא עובדת כמו במצב B ב-E330, במילים אחרות, המראה צריכה להיות נעולה כלפי מעלה. כשזה קורה מנגנון האוטופוקוס מפסיק לפעול, מכיוון שחלק מהמימוש שלו דורש שהמראה הראשית תהיה למטה במהלך ביצוע פעולת הפוקוס. ל-E330 יש גם אופציה נוספת (מצב A), אבל היא דורשת מימוש מיוחד שכולל חיישן CCD נוסף בתיבת העינית שאחראי לתצוגה החיה. כרגע אין אף אחרת שכוללת פתרון כזה.

2. למה אין אפשרות לצלם וידיאו? האם כמו ה-live lcd שנכנס עכשיו לחלק מהמצלמות החדשות, גם הוידיאו יכנס למצלמות DSLR עתידיות, או שאין אפשרות להוסיף את הפיטצ'ר הזה?

אין מניעה עקרונית לשלוח את התמונה החיה לקובץ במקום למסך ה-LCD, ולכן זה רק שאלה של זמן. עם זאת, מימוש של מצב ווידאו דורש בכל זאת פיתוח, בדיקות, תמיכה ותיעוד וכנראה שאולימפוס לא חשבו שזה פיצ'ר ששווה את ההשקעה עבור קהל היעד של המצלמה (קהל שלא ממש מצפה למצב ווידאו במצלמת DSLR).

אני מהמר שלפחות חלק ממצלמות ה-DSLR החדשות של (שאמורות לצאת בקיץ) יכללו גם תצוגה חיה וגם מצב ווידאו, אם כי יש סיבה אחת שעשויה אולי למנוע את זה - מייצרת מצלמות ווידאו מקצועיות, ושחרור של מצלמות DSLR עם ווידאו איכותי ועדשות מתחלפות עשוי לכרסם במכירות של אותן מצלמות ווידאו מקצועיות. עם זאת, אני בכל זאת מהמר שזה ייקרה.

3. האם העובדה שאין היסטוגרמה חיה (אלא רק אחרי הצילום) קשורה בזה שאין live lcd?

בהחלט. כדי לממש היסטגרמה חיה בצורה אמינה צריך לנתח את כל פיזור הגוונים של התמונה. מד אור שמחולק ל-10 או אפילו 100 סיגמנטים לא מספיק למטרה כזו, צריך משהו מפורט הרבה יותר, ופתרונות ה-Live View נותנים בדיוק את זה - הם מזינים את המצלמה במידע מאוד מפורט על פיזור הגוונים של הסצנה.

4. למה נוצר תהליך ה-blackout ?

ה-blackout קורה בגלל שהמראה עולה למעלה בזמן הצילום. בשבריר השניה הזה התמונה שמגיע מהעדשה מוקרנת ישירות על החיישן (או על סרט הצילום) והמראה, שקודם כיוונה את התמונה הזו לעינית, מורמת למעלה כך שהיא מכסה לחלוטין את החלק התחתון של בית העינית. המצב הזה גורם להאפלה זמנית של העינית (ה-blackout).?

5. אני זוכר את boren אומר שהמושג "DSLR-like" הוא בולשיט שיווקי, עדיין לא הבנתי את ההבדלים (שהוא מדבר עליהם, כלומר שאין דבר כזה).

אני הבנתי ש-DSLR-like הם מצלמות עם עדשה יוצאת (אין לי מושג איך קוראים לזה בשפה המקצועית), אבל שאי אפשר להחליף את העדשות שלהם.

DSLR-like הוא בסה"כ ביטוי למצלמה שאינה-DSLR (כמו כל קומפקטית אחרת), אבל כזו שמעצבי המוצר הוסיפו לה גיבנת מעל העינית כדי שתקבל מראה שמזכיר מצלמות DSLR. מצלמות כיס לא יכולות להדמות לדמויות-DSLR גם אם יוסיפו להן גיבנת, הן פשט קטנות מדי. בגלל זה מרבית המצלמות שמוגדרות כדמויות-DSLR הן בעצם מצלמות עם זום ארוך יחסית (כמו הפוג'י S9000 או קאנון S2).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוספת קטנה

1.אם אני לא טועה יש לניקון ומינולטה עוד חיישן CCD- המד אור ככה שהם יכולים לעשות זאת

2.יש סיבה שנייה למה לא תשים (לפחות לא ב9D ) לא צריך את זה.

3.גם אם יהיה מצב וידיאו הוא לא יהיה באיכות שתאיים על מצלמות הוידיאו הרגילות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המדריך של BOREN נכתב לפני הרבה זמן... האם הוא עדיין עדכוני לכל המצלמות ה DSLR החדשות? (לפחות 7D או מתחרים שלה מקנון וניקון).

חסרונות:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=102922.0

בעיקר מדאיג אותי סעיף 2... ז'א שבמקומות חשוכים המצלמה מצלמת לא טוב?

4. עדיין אין את האופציה לצילום דרך המסך? אז בשביל מה צריכים את המסך בכלל? (אפשר לצפות בתמונות דרך העינית לא?).

5. מה זה היסטוגרמה חייה? ומתי משתמשים בה ואיך?

6. מה?? זה קריטי? כלומר זה קורה עם הזמן (כמה זמן) או בגלל נפילות ומכות? והאם צריך להחליף את החלקים אחרי זה? והאם זה יקר?

7. עד כמה הרעידות חזקות? (שומעים את הרעש של המראות?).

8. ומה זה אומר?

עכשיו לגבי היתרונות:

2. מה זה תגובה מהירה? במה זה מתבטא?

5. האם אין רעש בכלל אפילו שאני משתמש ב ISO של 3200? (כלומר במקומות יחסית חשוכים שלפני זה ב ISO 100 מהירות התריס הייתה 2 שניות, עכשיו תהיה 1/16?

7. עומק שדה מצומצם? אפשר הסבר ב2 מילים?

תודה רבה רבה :):D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

4. ניתן לראות תמונות בDSLR לאחר שצולמו.

5. היסטוגרמה חיה זה ממש כמו שזה נשמע, זו טבלת היסטוגרמה אשר מציגה באופן "חי \ LIVE " על כל תנועה שלך, כך שאתה יכול לדעת את ההיסטוגרמה עוד לפני שצילמת.

6. בוא נגיד כך, ההארד דיסק הוא רכיב מכני במחשב, מתישהו הוא עלול להיהרס עקב שימוש מרובה. כך גם בDSLR יש רכיבים מכניים והתוצאות דומות.

8. אם אני לא טועה הblackout קורה כאשר האור פוגע למעלה במראה ואז האור נחסם או משהו כזה.

2. תגובה מהירה הכוונה ליותר תמונות בשניה (או שאולי הוא התכוון למהירות התריס)

7. עומק שדה מצומצם זה כאשר ונגיד אתה עושה מאקרו אז יש לך את הרקע מטושטש, זהו עומק שדה רדוד \ מצומצם.

ליותר מידע ופרטים אתה מוזמן להיכנס לאתר של רועי גליץ, יש שם כמה מאמרים טובים. www.galitz.co.il

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.אם אני לא טועה יש לניקון ומינולטה עוד חיישן CCD- המד אור ככה שהם יכולים לעשות זאת

לא מעשי. החיישן שמודד אור מחולק לסיגמנטים מאוד גדולים (14 חלקים במינולטה), לא לפיקסלים.

2.יש סיבה שנייה למה לא תשים (לפחות לא ב9D ) לא צריך את זה.

אם צריך או לא צריך מצב ווידאו זה עניין אישי. אני בטוח שמי שמצלם ווידאו 5% מהזמן יישמח להשאיר את מצלמת הווידאו שלו בבית ולהשתמש במצלמה שיש עליו, גם אם המצלמה הזו היא די מסורבלת וגדולה.

3.גם אם יהיה מצב וידיאו הוא לא יהיה באיכות שתאיים על מצלמות הוידיאו הרגילות

עקרונית הוא יכול דווקא לעלות על האיכות של מצלמות ווידאו רגילות (בגלל העדשות המאוד איכותיות והחיישן הגדול), וכאן בדיוק הבעיה. לסוני תהיה סיבה טובה מאוד לא למכור בכמה אלפי דולרים שיכולה (מבחינת איכות תמונה בלבד) להתחרות במצלמות ווידאו מקצועיות שעולות עשרות עלפי דולרים. אני מניח שגם אם הם יכניסו מצב ווידאו, הם יידאגו שזה לא יקרה.

המדריך של BOREN נכתב לפני הרבה זמן... האם הוא עדיין עדכוני לכל המצלמות ה DSLR החדשות? (לפחות 7D או מתחרים שלה מקנון וניקון).

נראה לי שכן. עדכנתי אותו בפעם האחרונה ב-30 למרץ.

בעיקר מדאיג אותי סעיף 2... ז'א שבמקומות חשוכים המצלמה מצלמת לא טוב?

אני לא רואה איך זה סעיף 2, אבל אם אתה מעלה את הנושא, אז במקומות חשוכים ל-DSLR יש יתרון גדול באיכות התמונה על מרבית המצלמות הקומפקטיות. אם אתה מתייחס לצילום בתיאטרון, אז היתרון של הקומפקטיות הוא בזה שהן לא משמיעות רעשים זמן צילום (בהנחה שהגדרת אותן להיות שקטות).

4. עדיין אין את האופציה לצילום דרך המסך? אז בשביל מה צריכים את המסך בכלל? (אפשר לצפות בתמונות דרך העינית לא?).

אי אפשר לצפות בתמונות דרך העינית כי העינית מציגה ישירות את התמונה שמגיע באותו רגע מהעדשה. המסך משמש לצפיה בתמונות *לאחר* הצילום. כדאי שתקרא קצת על המבנה של מצלמות רפלקס (SLR ו-DSLR) כדי להבין איך המנגנון הזה עובד.

5. מה זה היסטוגרמה חייה? ומתי משתמשים בה ואיך?

מופיע בהודעת הסטיקי של הפורום.

6. מה?? זה קריטי? כלומר זה קורה עם הזמן (כמה זמן) או בגלל נפילות ומכות? והאם צריך להחליף את החלקים אחרי זה? והאם זה יקר?

אם אתה מדבר על החלקים המכאניים הנעים, אז לא, זה לא קורה לעיתים מאוד קרובות. זאת אחת הסיבות הפחות משמעותיות בעיני להמנע מקניית DSLR. עם זאת, יש מצלמות, כמו ה-300D של קאנון שבהן בעיות אמינות של חלקים מכאניים נפוצות יותר.

7. עד כמה הרעידות חזקות? (שומעים את הרעש של המראות?).

בהחלט כן! רעש שאותי באופן אישי די מבעס. הייתי מאוד שמח אם ה-7D שלי (DSLR) הייתה שקטה כמו ה-C5060 הקומפקטית שלי.

8. ומה זה אומר?

מה ה-blackout אומר? שהעינית מחשיכה לשבריר שניה שבו המראה עולה ומתבצע הצילום. אני מעריך שמדובר בפרק זמן של בין עשירית שניה לשליש שניה.

עכשיו לגבי היתרונות:

2. מה זה תגובה מהירה? במה זה מתבטא?

בעיקר בפוקוס מהיר יותר ובזמן קצר מאוד בין צילום תמונה אחת לבאה.

5. האם אין רעש בכלל אפילו שאני משתמש ב ISO של 3200? (כלומר במקומות יחסית חשוכים שלפני זה ב ISO 100 מהירות התריס הייתה 2 שניות, עכשיו תהיה 1/16?

יש לא מעט רעש ב-ISO 3200, אבל ISO 800 חלק ואיכותי כמעט כמו ISO 100 בקומפקטית טיפוסית.

7. עומק שדה מצומצם? אפשר הסבר ב2 מילים?

בשתי מילים: רקע מטושטש :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...