פרדוקס - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פרדוקס


zorgi

Recommended Posts

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הפתרון (אחד מהם, בכל אופן) מצוי בהגדרה של "כל יכול". כל יכול הוא מי שיכול לעשות כל דבר אפשרי. לפיכך, אלוהים לא יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים - אלוהים הוא כל יכול ולכן יכול להרים כל אבן. מכיוון שכך, בלתי אפשרי ליצור אבן שהוא לא יכול להרים. מאחר שהדבר בלתי אפשרי, העובדה שאלוהים לא יכול לעשותו אינה מונעת ממנו להיות כל יכול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא הדבר היחיד שהוא לא הגיוני בתנ"ך, למקרה שלא שמת לב :kopfpatsch:

ממתי ימים נחצים ל-2? ים הופך לדם? שיח בוער בלי להתכלות? ועוד הרבה. כל הקטע של אמונה, זה להאמין במשהו שהוא לא בהכרח טריוויאלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע עוד דבר שהוא בלתי אפשרי?

ליצור דברים יש-מאין.

ומשום מה התנ"ך מתעקש על כך שאלוהים כל הזמן יוצר דברים יש-מאין.

איפה חוק שימור המסה/אנרגיה?

(אני לא אדם מאמין)

ידידי, לפניך אתגר. לדעתך, יצירת דברים יש מאין הוא דבר בלתי אפשרי. ובכן, מהיכן נוצר היקום הידוע לנו כיום?

חוקי הפיסיקה הומצאו ע"י האדם לתיאור תופעות היקום, ככאלה, הם מיועדים לשימוש האדם בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

nVidia, אני רואה שפסח נפל עליך חזק (מכות, עצים בוערים וימים שנחצים)...

בכ"א, "בלדד השוחי" (אחד שכתב טור בנענע שבו הוא ענה על כל מיני שאלות) נתן כמה הסברים לחלק נרחב ממה שמסופר על יציאת מצרים, פשוט חפש בארכיון.

בכ"א, אמונה זה דבר מגניב. כי הרעיון באמונה הוא שאתה לא צריך הוכחה בשביל זה (כמעט כמו דימיון משולשים).

פשוט תפתחו בעמוד 42 בספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" (העמוד שבו מוסבר על "דג בבל"), מאת דוגלאס אדאמס, ששם הוא כתב קטע קטן על האמונה באלוהים.

chaos, מי אמר שהיקום נוצר?

אולי הוא פשוט היה שם?

אני מאמין שלא צריך להיות לכל דבר סיבה, הרי אם היקום "נוצר" (המפץ הגדול לא אומר שהוא נוצר, היתה קודם אנרגיה שהפכה לחומר), זה אומר שכנראה יש משהו גדול יותר שמכיל אותו, או בעצם, משהו חיצוני ליקום.

לדעתי היקום הוא פשוט תמיד היה ותמיד יהיה, זה בערך כמו שתשאל אדם מאמין "מאיפה אלוהים הגיע?", והוא יגיד לך שהוא פשוט היה שם.

נכון שזה קשה לעכל את זה, כי כולנו רגילים לכך שלכל דבר יש סוף והתחלה, ושכל דבר צריך להתחיל מאיפשהו, להיווצר איכשהו, ולכן קשה לחשוב על כך שהיקום פשוט היה שם.

בקשר לחוקי הפיזיקה.

כרגע הם הדרך הכי טובה שהועלתה להבנת היקום, ולכן אני אל רואה כל בעיה בשימוש בהם.

אם תמצה דרך יותר טובה להבנת היקום, תרגיש חופשי לספר לי על כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית, בנוגע לחוקי הפיסיקה, לא אמרתי שיש כל בעייה להשתמש בהם, וכמובן שהם החוקים המתארים בצורה הטובה ביותר את המתרחש ביקום, אבל אין אתה יכול לומר כי הבורא, בהנחה שהוא קיים, כפוף להם.

שנית, סתירה פנימית בדבריך. אתה אומר כי יש-מאין הוא בלתי אפשרי, אך הינך מתאר את היקום ככזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי שאלה לכל האתאיסטים-אבל קודם-

אי אפשר להוכיח את קיום ה' יתברך ואי אפשר לסתור את זה- זה ברור מכייון שפשוט אין לנו את הכלים השכליים להתמודד עם מה שיצר או כביכול יצר אותנו (לדעת הכופרים), מבחינה אמונית כי אז פשוט לא יהיה ניסיון ולא בחירה אלה דרך ברורה שבא חייבים לצעוד ומי שלא עושה כך- פשוט טיפש שלא יתואר.

מבחינה הגיונית- לא יתכן שאנו (בני אדם ) נתפוס משהו שהוא מופשט עד כדי כך שאפילו את יצירותיו שהוא יצר בשבילנו לא ירדנו לסוף הבנתם ( ומי שלומד פיזיקה מבין שאנחנו אפילו לא בהתחלה)- אפילו במתמטיקה ישנם מושגים שאנו יודעים על קיומם אבל אין לנו שום אמצעי להתמודד עם מושגים כאלה( לדוגמא אינסוף- א( לא א0- א..)).

עכשיו לשאלה-

האם אתם מוכנים לחיות בעולם שאין לו תכלית, מטרה - שכל מה שאתה ותיהיו זה 70-80 שנה שרובם עמל והבל? שגם כל ההנאות שבו הם זמניות וברור שבאו לשרת מטרה מסויימת?

אני יגיד דוגרי אני לא מוכן לזה- וגם שרואים כמה הדת יפה באמת ולא שמסתכלים על זה כאל מערכת של כללים נוקשים- גם מי שחיי העולם הזה בראש מעיינו ימצא בזה סיפוק גדול.

חוץ מזה לא נראה לכם שהעולם הזה מושלם מידי.. הכל עצום בצורה לא נתפסת אבל מצד שני אפילו אטום פשוט לא הצלחנו להבין איך הוא בנוי! המורכבות הלא נתפסת של הבריאה ואיך שהכל בכל זאת מתפקד בצורה מושלמת ואבסולוטית וזה מצביע רק לכיוון אחד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור

עוד דיון שהיה יכול להיות מעניין אבל התדרדר לעימות בין הגיון לאמונה

ומכיוון שמדובר בשני מישורים לא חופפים בעליל, הויכוח יתנהל במעגלים במשך 20 עמודים עד שאחד המנהלים ישים לזה סוף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...