מה זה בדיוק Dual Channel DDR ומתי זה יצא? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה זה בדיוק Dual Channel DDR ומתי זה יצא?


Amitai

Recommended Posts

DDR אתה יודע מה זה? תקן ה- הכי מהיר היום הוא DDR333, שמעביר 2700Mb בכל שניה. (DDR400 לא בא בחשבון כי אין צ'יפסט שתומך בו באופן רשמי, והוא לא תקן מוכר). טכנולוגיית ה-Dual Channel מאפשרת להשתמש בשתי יחידות זכרון בו-זמנית, ובכך להכפיל את מהירות ההעברה. בחודש הבא יוצאת ערכת שבבים של , ה-Granite Bay, שמיועד למערכות ה-HIGH END, ויתמוך ב-AGPx8 ו-Dual DDR266/200, מה שיביא מהירות של 4200MB/S למעבד פנטיום 4. בנובמבר SIS תכריז על ערכת שבבים משלה, ה-SIS655 שיכלול תמיכה ב-Dual DDR333 ומהירות של 5.4GB/S. בשנה הבאה תשיק את צ'יפסט ה-Springdale שלה שיתמוך ב-Dual DDR333, AGPx8, Serial ATA-150, WLAN, וגם במעבדים החדשים של העתידים לצאת שנה הבאה - Prescott עם FSB של 667Mhz.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-DUAL DDR של ה-NFORCE מיועד להזין את כרטיס המסך המובנה בו, ולא תהיה לו כל השפעה על ביצועי המעבדים של , שה-FSB שלהם בעל אותה מהירות כמו DDR266 רגיל. וגם התמיכה ב-DDR400 ממש בספק היום, כאשר שאר יצרניות הצ'יפסטים (VIA ו-SIS) חזרו מההכרזות שלהן על תמיכה ב-DDR400 בגלל אינספור בעיות יציבות שהיו להן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-DUAL DDR של ה-NFORCE מיועד להזין את כרטיס המסך המובנה בו, ולא תהיה לו כל השפעה על ביצועי המעבדים של AMD, שה-FSB שלהם בעל אותה מהירות כמו זכרון DDR266 רגיל. וגם התמיכה ב-DDR400 ממש בספק היום, כאשר שאר יצרניות הצ'יפסטים (VIA ו-SIS) חזרו מההכרזות שלהן על תמיכה ב-DDR400 בגלל אינספור בעיות יציבות שהיו להן.

יש גם דעות שונות, ראה למשל בHardwareCentral:

Double the Bandwidth, Double the Fun

The nForce2 Northbridge offers many enhancements, with a prominent one being its DualDDR memory architecture. Basically, this design enhances the first nForce's dual-channel memory controller and adds support for asynchronous DDR333 and DDR400. With dual-channel DDR400 enabled, nForce2 offers an incredible 6.4GB/sec of memory bandwidth, well above the limits of any current DDR chipset.

One might naturally ask exactly why AMD's 266MHz Athlon XP requires this kind of memory bandwidth, when even DDR333 seems to more than meet the CPU requirements. Actually, there are instances where the extra bandwidth and lower latencies of DualDDR would be aces, but the real potential benefit for dual-channel DDR333 or DDR400 lurks in Nvidia's statements that the nForce2 supports a true 333MHz front-side bus -- lending credence to rumors that may launch an Athlon XP using a 333MHz system bus.

With current processors, DualDDR is definitely nice to have, but if ramps up the bus to 333MHz, the nForce2 looks even better, and should even translate well into a base for the potentially memory-hungry 512K Level 2 cache of AMD's upcoming Barton . Nvidia's new platform seems to be designed with more forward thinking than previous models, and is a refreshing change from the constant, sometimes confusing revisions of the VIA KT266/266A/333/400 chipsets.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם שאלה, למה SIS תוציא בחודש חודשיים הקרובים לוח שייתמוך בדואל 333, הרי 5.4GB לא ייתן כלום... המעבדים שעובדים בבאס 533MHz צריכים 4.2GB, כמו שRDRAM PC1066 מספק להם וכמו שDUAL 266 יספק להם.

אז למה הצורך ב5.4GB לשניה? אני רואה את זה שימושי רק אם הלוח ייתמוך במעבדי Prosccet...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...