מסכי LCD מומלצים + סקירת מושגים. כל השאלות/תשובות בדיון זה בלבד. מרץ 2006. - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסכי LCD מומלצים + סקירת מושגים. כל השאלות/תשובות בדיון זה בלבד. מרץ 2006.


אוריפ

Recommended Posts

חברי פורום Hwzone היקרים,

לאחר שהדיון המקורי חצה את ה1300 תגובות והתקרב ל20 אלך צפיות, חשנו כי עלינו לטפל בנושא.

הרגשנו כי הדיון הענק הזה מיצה את עצמו והאפקטיביות שלו אבדה. אי לכך ובהתאם לזאת, החלטנו (עפ"י רעיונו של lharpaz) לפתוח מחדש סטיקי אשר יתחלף כל חודש.

בהתאם לכך, כל חודש ינעל הדיון של החודש שעבר ואילו אחד חדש יפתח, עם עדכונים במדת הצורך. מיותר לציין שבאותו החודש התגובות יכתבו בדיון המיועד לאותו החודש.

כמו לגבי הדיון המרוכז הקודם, חל איסור על פרסום נושאים הקשורים להמלצות על LCD ושאלות על מושגים הקשורים לLCD שלא במסגרת הדיון. מי שיעשה זאת יקבל אזהרה. אחרי 3 אזהרות ינקטו כלפיכם צעדים (השתקה/הרחקה מהפורום).

אנו מודעים לכך שכרגע אין רשימה של מסכים מומלצים וכי רשימת המושגים לא התעדכנה כ4 חודשים. זה יטופל כאשר המעבר לשיטת הסטיקים הזאת תושלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 133
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מושגים:

LCD: ראשי תיבות של Liquid Crystal Display. הסבר על הטכנולוגיה מתוך אתר "ויקיפדיה": http://he.wikipedia.org/wiki/LCD

זמן תגובה: באופן רשמי, זמן התגובה הוא הזמן הלוקח לגביש לשנות את צבעו מהלבן הבהיר ביותר ועד השחור הכהה ביותר ובחזרה. חשוב לציין שזמן התגובה המצוין ע"י היצרנים הוא זמן התגובה האופטימאלי ולעיתים מדובר במעבר בין שני גווני אפור, מה שאומר שגם מסך המוגדר כ-8MS יכול בקלות לעבור את ה-16MS. השורה התחתונה היא שככל שזמן התגובה נמוך יותר, כך יהיו בו פחות מריחות והוא יהיה טוב יותר לצרכי משחקים.

ניגודיות: מסכי LCD מקבלים את האור שלהם ע"י תאורה אחורית. לאור יש נטייה להתפשט מפקסל מסויים ולהימרח על פיקסלים הנמצאים לידו. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, כך ההבחנה בין הצבעים גבוהה יותר וניראת מדוייקת יותר. הניגודיות באה בצורת שבר דוגמאת 1:500(אחד חלקיי חמש מאות) וככל שהמכנה גדול יותר, הניגודיות טובה יותר.

Pivot: סיבוב המסך על צירו על מנת לקבל רוחב דף טבעי. נועד לתצוגה טובה יותר בקריאת קבציי טקסט, גלישה באינטרנט, תכנות ובכלל כל מסמך שכתוב לאורך יותר מאשר לרוחב.

D-Sub-D-subminiature ממשק אנלוגי בצורת האות D. נתון להפרעות עקב היותו אנלוגי. מציג תצוגה טובה, אך כזו הנופלת באיכותה מה-DVI (ראה ערך בהמשך).

DVI-Digital Video Interface או ממשק וידאו דיגיטאלי. מעביר את האות הדיגיטאלי מכרטיס המסך אל המסך ללא הפרעות, ולכן מציג תצוגה חדה וברורה יותר.

בהירות: נמדדת ב-CD/M^2 שזה: Candelas per squared meter או עוצמת הארה לכל מטר רבוע(נמדד בעבר ע"י נרות ולכן נקרא כך)- ככל שהמספר גבוה יותר, כך התצוגה תהיה בהירה יותר. חשוב לציין שבהירות של 250 מספיקה בהחלט ורוב האנשים אף מורידים אותה באופן ידני משום שהיא חזקה מדיי לעיניים.

כיוון גובה: דיי ברור בסך הכל, אך חשוב לציין שזהו פרמטר חשוב לרבים מהצרכנים. למרות שבמסכי ה-CRT לא היה קיים ולא הפריע לאף אחד.

פיקסלים שרופים: אחת התופעות אשר תרתיע הרבה אנשים במעבר ל-LCD, הוא נושא הפיקסלים השרופים. פיקסל שרוף הוא פיקסל מת אשר לא משנה את צבעו בהתאם לתמונה. ישנם אנשים שעבורם פיקסל שרוף אחד הוא סוף העולם, וישנם אנשים שמסוגלים לחיות גם עם כמה מהם. לאחרונה המצב בתחום השתפר והאחריות המספקות החברות במקרה של פיקסלים שרופים עומדת על 5 ומטה ולרוב מסכים שנקנו בשנה האחרונה לא מגיעים ליותר מ-2-3 פיקסלים שרופים.

עוד הסברים (באנגלית) וקישור להורדת תוכנה הבודקת האם קיימים אצלכם פיקסלים שרופים: http://www.laptopshowcase.co.uk/downloads.php?id=1

הפאנל: החלק המקביל לשפופרת במסכי ה-CRT והוא החלק הכי חשוב בצג האחראי על הצגת התמונה. בעוד חברות רבות מוכרות מסכי LCD, מעטות החברות המייצרות את הפאנל בעצמן. שוק הפאנלים נשלט ע"י Samsung, LG-Philips, AU Optronics ו-CMO. רוב החברות המייצרות מסכי LCD בעצם קונות פנל מוכן של חברה אחרת ומייצרות את כל החלקים סביבו.

קיימות שלוש משפחות של פנלים המשתמשות בטכנולוגיות שונות עם יתרונות וחסרונות.

TN-film - הפנל הכי נפוץ במסכי ה-LCD. הפאנל מתאפיין במחירו הזול וביצועיו. הפנלים המיוצרים בטכנולוגיה הנ"ל מציגים זמני תגובה טובים בהם אפקט המריחות אינו מורגש כלל או ממש זניח. החיסרון בטכנולוגיה הנ"ל היא שכמות הצבעים שהמסך מסוגל להציג נמוך וזוויות הצפייה נמוכות יחסית.

IPS - הפנל היקר ביותר מבין השלושה והכי פחות נפוץ בגדלי ה- 17-19 אינץ'. הפאנל מציג כמות גדולה יותר של צבעים מ-TN וזוויות צפייה מאד רחבות (כמעט 180 מעלות). החיסרון הוא שזמני התגובה בפנל הנ"ל בדרך כלל גבוהים והוא איננו מיועד למשחקים וסרטים.

VA - שילוב של ה - TN וה - . משפחה של פאנלים המתחלקת ל-שניים: ה-MVA - המיוצר ע"י AU Optronics, Sharp and CMO, וה - PVA המיוצר ע"י . שני הסוגים מציגים כמות גבוהה של גוונים, זוויות צפייה רחבות ובדור האחרון, גם זמני תגובה טובים ויציבים המתאים למשחקים. ניתן למצוא את הפאנל בדור החדש של ViewSonic בדגמי ה - VP191 וה -VP930 .

כמות הצבעים: ישנם מסכים שונים, חלקם עם 16.2 מיליון צבעים וחלקם עם 16.7. ההבדל בניהם הוא עומק הצבע של כל אחד מקבל. בראשון כל צבע מוגדר ע"י 6 ביט ובשני ע"י 8 ביט. כתוצאה מכך כמות הצבעים במסך תעלה והתמונה תהיה עשירה יותר. לעומת זאת, מסכים אלו הם בד"כ יקרים יותר ובעלי זמן תגובה איטי יותר. כמובן שמסך שישלב 16.7 מיליון צבעים ווזמן תגובה מהיר יהיה אידיאלי, אך אם לא יש לחשוב מה יותר חשוב: הצבעים בתמונה או המריחות בה.

*עודכן לאחרונה ב-28.3.06

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה.

אנו מודעים לכך שכרגע אין רשימה של מסכים מומלצים וכי רשימת המושגים לא התעדכנה כ4 חודשים. זה יטופל כאשר המעבר לשיטת הסטיקים הזאת תושלם.

אנו תמיד שמחים לקבל הצעות ותגובות, לטובה או לרעה, אך בוא נשתדל לעשות זאת בפרטי ושדיון זה ישמש את מטרתו כדיון LCD בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעוניין לקנות מסך LCD חדש.

המפרט שאני מעוניין בו הוא:

LCD,

בגודל 19 אינטש או יותר (20-22)

הצרכים שאני משתמש בו הם בעיקר משחקים ומעט עבודה מהבית.

אני יודע שCRT עדיין יותר טוב ולרות הכל אני רוצה לעבור לLCD.

בעקרון מגבלת התקציב שלי היא-4500 שח והמטרה להגיע לתצוגה הטובה ביותר האפשרית בגודל הזה בLCD.

אשמח לשמוע המלצותיכם.

תודה

ASSAFILES - תודה על תשובתך בסטיקי הקודם לפני שנסגר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורי, מצטער לא ראיתי את הת'רד. קיבלתי, העברתי לפה.

הציעו למשפחה שלי מהעבודה של אבא שלי לקנות את המסך - L1706 8ms

מפרט טכני:

Size: 17 LCD TFT

Resolution: 1280 x 1024

Pixel: 0.264mm

Contrast: 500:1

Brightness: 300cd/m2

Viewing Angle: 140o/130o

Design Color: Silver

TCO-03

אחריות: 3 שנים

ב 1,160 ש"ח

עכשיו אני לא מכיר את הדגם הזה. תגידו בבקשה אם משתלם לקנות גם מבחינת המחיר וגם מבחינת הביצועים.

אני משחק הרבה משחקים כבדים אבל בבקשה לא להגיד שהמסך הזה לא שווה כי יש כאלה ב2ms שמתאימים יותר למשחקים. הכוונה אם הוא מציג את התנועה במשחקים טוב.

תודה לעוזרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שמחפש/ת מסכי "19 LCD מרמה בינונית עד גבוהה. אחרי הנבירה בדגמי המסכים המיובאים לארץ ברמות אלו הגעתי למסקנות הבאות:

שני המסכים (שוב, ברמות עליהן אני מדבר) הטובים ביותר והמיובאים בידי יבואן וותיק ומוכר במחיר דומה של אזור ה 3100-3200 לכל הפחות הם:

Viewsonic VP930

Eizo Flexscan 1910\AS

בנוסף להם יש עוד מסך מצויין המיובא ע"י יבואן חדש ביבוא תחליפי ובמחירים דומים:

Samsung 970P

מסך פוטנציאלי נוסף שטרם ברור לי אם הוא מיובא לארץ ואמור להיות מעט נחות מהנ"ל, אולם במחיר הרבה יותר אטרקטיבי (לפחות לפי יחס המחירים בחו"ל) הוא:

Fujitsu-Simens P19-2

אין זה אומר כי אין דגמים נוספים של מסכים טובים, אולם אלה המסכים הבולטים ביותר לטובה (לטעמי כמובן) בתנאים שהגדרתי בהתחלה.

לגבי העדפתי האישית:

ע"פ יחס המחירים בין המסכים בחו"ל נראה לי באופן די ברור (ואני מניח שאלה מכם שבחנו גם את הנושא יודעים על מה אני מדבר...) שהיבואן של Viewsonic מתמחר את המסכים שלו בארץ במחירים מוגזמים ביותר וחסרי פרופורציה. באופן עקרוני, אינני חושב שיש הצדקה לקנות מסכים שעלותם היתה צריכה להיות נמוכה בהרבה אם הם היו מתומחרים באופן הוגן ביחס למחיריהם בחו"ל וליצרנים אחרים. לא יתכן שמחירו של ה-VP930 יהיה זהה למחירו של ה-Flexscan 1910 בארץ, בזמן שבכול העולם מחיר ה-VP930 נמוך באופן משמעותי מזה של ה-Flexscan 1910 (וזה לא בגלל שה-Flexscan 1910 מתומחר זול...)

בנוסף לכך יש ל-Flexscan 1910 מעט יתרונות על ה-VP930 ומשתי הסיבות האלה יחד עם התמיכה של יבואן וותיק ומוכר אני מעדיף כיום את ה-Flexscan 1910 ומתכוון לקנות אחד בקרוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לmorgoth, עפ"י הנתונים הטכניים (שלאו דווקא אומרים הרבה), המסך לא מעולה ולא על הפנים. הוא סביר. לעומת זאת המחרי שלו אטרקטיבי.

אין לי ניסיון עם המסך הזה אז אולי שתחפש בגוגל/תחכה שיענו לך אנשים עם ניסיון עם הצג המדובר, אבל מחינת המחיר זה די מציאה (1100 ש"ח לLCD 17" זה זול מאוד). השאלה אם יש כאן קאץ'. שוב יכול להיות שהמסך גרוע אבל זאת איני יודע.

חדש או מסך שהיה בשימוש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי הביקורות על ה-HP 1706 (ראה כאן ו-כאן) מדובר במסך סביר ולא יותר. אם מדובר במסך חדש אז המחיר אכן די אטרקטיבי. אם אין מדובר במסך חדש אז אפשר למצוא אותו ב-1200 במקום אחר.

בכ"מ, לדעתי כדאי להשקיע עוד בין 200 ל-300 ש"ח על דגם טוב יותר דוגמת 1750SQ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...