עבור לתוכן

אז איך בעצם להעתיק מוזיקה מדיסקים?

Featured Replies

פורסם

לא רק שזה לא ישפר את האיכות, זה יכול אפילו להוריד אותה.

תחשוב על זה: דחיסה גבוהה יותר מושגת על ידי מחיקת מידע רב יותר. איך המקודד אמור לדעת מה נמחק כדי לשחזר את המידע החסר, כשאתה מקודד לקצב ביטים גבוה יותר? אין שום דרך לעשות את זה. קידוד לקצב ביטים גבוה יותר רק יגרום לקובץ לתפוס יותר מקום בדיסק ויקצר את משך חיי הסוללה, למכשירים ניידים.

  • תגובות 41
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אז כשדוחסים מוזיקה מדיסק ל MP3 128KBPS, מה "מתקווץ"? ה 44.1KHZ או ה 16 ביטים?

פורסם

לא רק שזה לא ישפר את האיכות, זה יכול אפילו להוריד אותה.

תחשוב על זה: דחיסה גבוהה יותר מושגת על ידי מחיקת מידע רב יותר. איך המקודד אמור לדעת מה נמחק כדי לשחזר את המידע החסר, כשאתה מקודד לקצב ביטים גבוה יותר? אין שום דרך לעשות את זה. קידוד לקצב ביטים גבוה יותר רק יגרום לקובץ לתפוס יותר מקום בדיסק ויקצר את משך חיי הסוללה, למכשירים ניידים.

כבר המרתי אותם!

אז אם אני אחזיר אותם ל-192 הם ישמעו יותר גרוע, כלומר נדפקתי מכל הכיוונים.

שאלה אחרונה: להמיר רק מדיסקים מקוריים?

פורסם
  • מחבר

^^^

אם תחזיר אותם ל 192KBPS, לא תשמע שום הבדל! האיכות לא תרד.

כן, להמיר רק מדיסקים מקוריים. או צרובים ממקוריים.

אז כשדוחסים מוזיקה מדיסק ל MP3 128KBPS, מה "מתקווץ"? ה 44.1KHZ או ה 16 ביטים?

פורסם

לא זה, ולא זה.

בעיקר מתכווץ טווח התדרים.

פורסם

הקילוהרצים הם קצב הדגימה. קצב הדגימה של תקליטור הוא 44.1KHz, כך שלא משנה כמה תקבע בתוכנה שלך, לא תוכל לקבל יותר מ- 44.1KHz ממנו. [glow=red,2,300]זו הסיבה שהקובץ נשאר באותו גודל גם כשאתה קובע קצב דגימה של 48KHz.[/glow]

לא נכון. הסיבה לכך היא שרק הbitrate קובע את גודל הקובץ. גם אם תשנה למונו גודל הקובץ ישאר זהה +-, אם בחרת באותו bitrate.

כשאתה בוחר 44.1 ישנו יותר פירוט לכל KHz. כשאתה בוחר מונו ההשקעה כולה מתמקדת בפירוט האודיו ולא בהפרדה של הערוצים, כלומר שאם בחרת לקודד בסטריאו מלא אז 256 בסטריאו זה אומר 128kbps לערוץ, אתה תקבל בערך אותה איכות אם תקודד ב128 במונו, אבל אז אתה תאבד את הפרדת הערוצים.

אבל זה לא ככה בדרך כלל בגלל שרוב השירים בדרך כלל מקודדים בצורה שרק השוני בין 2 הערוצים נשמר (joint stereo), בדרך כלל 2 הערוצים זהים בצליל לאורך רוב השיר פרט לכמה קטעים קטנים אז במקום שיהיו 2 ערוצי אודיו נפרדים, יש פירוט רק על השוני בין 2 הערוצים הללו ואז אתה לא מפסיד יותר מידי bitrate בגלל הסטריאו.

לדוגמא:

נניח שאתה מקודד מדיסק מקורי ונניח שאתה לא יכול לקודד יותר מ128kbps.

לא כדאי לך לקודד ב128kbps/48Kbps כי במילא הדיסק הוא 44.1Khz וכשאתה מקודד ב48Khz כל Khz מקבל פירוט של 2.66kbps וכשאתה מקודד ב44.1 כל Khz מקבל 2.9kbps ולכן האיכות תהיה טובה יותר ב44.1Khz.

האיכות של השיר תהיה טובה יותר אם תקודד ב128kbps/mono מאשר אם תקודד לסטריאו אבל אז לא תהיה לך הפרדה של הערוצים...

^^^

אם תחזיר אותם ל 192KBPS, לא תשמע שום הבדל! האיכות לא תרד.

לא נכון, האיכות תרד עוד יותר!

כל פעם כזאת שאתה מקודד מחדש את השיר אתה מאבד עוד איכות, לא משנה לאיזה פורמט (במיוחד כשאתה משנה לפורמט אחר) ולא משנה לכמה kbps!!!

זכור - כשיש לך קובץ אודיו דחוס (mp3, ogg, wma וכו') בחיים אל תקודד אותו מחדש כי במהלך הקידוד אתה מאבד איכות ולרוב זה איבוד משמועתי של איכות (תלוי במקודד), עדיף שלא תיגע בקבצים אם חשובה לך האיכות או שתשיג את הגרסאות המקוריות שלהם שוב\תעתיק מחדש מהדיסקים המקוריים בבייט רייט גבוה.

אם באמת חייבים לקודד את הקובץ מחדש הכי טוב להמיר אותו לפורמט שלא מאבד איכות (loseless) כמו wav ורק אחרי זה להמיר אותו שוב.

פורסם
  • מחבר

אבל אם יש קובץ 128KBPS, ואני מקודד אותו ל 320KBPS, ואז מקודד אותו שוב ל 128KBPS, אז איך האיכות תרד?? תשאר אותה האיכות...

ואגב, קובץ MP3 עם 44.1KHZ ואותו קובץ אבל עם 32KHZ (משהו כזה) יש להם גודל שונה... משהו כמו הבדל של 700KB (גודל השיר הוא 6M).

פורסם

כאשר יש לך קובץ מסויים באיכות מסויימת אתה לא יכול להעלות לו את האיכות יותר. הוא כבר עבר קידוד והפך ל-128KBPS ואיבד מידע, וברגע שאתה מקודד אותו ל-320KBPS הוא מאבד עוד מידע בתהליך. ובקידוד הנוסף ל-128 אתה מאבד עוד מידע...לכן זה חסר תועלת.

אתה לא יכול לתת לקובץ מסויים איכות יש מאין, ברגע שהוא מקודד בפורמט נחות יותר מהפורמט המקורי אתה לא יכול להחזיר לו את האיכות אלה רק להגדיל לו את המשקל.

אני אישית קידדתי את רוב הדיסקים שלי ב-320KBPS חוץ מדיסקים בודדים שקודדו ב-Apple Lossless (פורמט שהאיבוד נתונים בו הוא אפסי).

פורסם

לא נכון. הסיבה לכך היא שרק הbitrate קובע את גודל הקובץ.

צודק, טעות שלי.

פורסם

האם כמות kbps גדולה מאפשרת למוזיקה להתנגן בסראונד מלא? או שזה לא קשור?

פורסם

לא קשור

פורסם

אוקי ונגיד יש דגימה של 96 ולא 44

זה משפר משהו או לא?

פורסם

מה איך?!

בקלות!

:lol:

פורסם

תחשוב על זה ככה:

הפורמטים שהם loseless הם דלי

הפורמטים ה"רגילים" הם כוס

מים=איכות

ברגע שתכניס את הכוס לדלי ותיקח קצת מים לא כל המים יכנסו אבל הרוב כן(כמה זה תלוי בגודל הכוס כלומר KBPS)

ברגע שתחליף מכוס לכוס קצת מים יפלו בדרך ולכן תאבד מים. ואם תשתמש בכוס גדולה יותר כמות המים לא תגדל אלא ההפך.

אבל אתה יכול לשפוך את המים חזרה לדלי ולהשתמש בכוס שונה הפעם לקחת את המים (החלפה טובה של פורמטים)

פורסם

אבל אם יש קובץ 128KBPS, ואני מקודד אותו ל 320KBPS, ואז מקודד אותו שוב ל 128KBPS, אז איך האיכות תרד?? תשאר אותה האיכות...

ואגב, קובץ MP3 עם 44.1KHZ ואותו קובץ אבל עם 32KHZ (משהו כזה) יש להם גודל שונה... משהו כמו הבדל של 700KB (גודל השיר הוא 6M).

כפי שאני וYot כבר הסברנו, כל פעם שאתה ממיר קובץ אתה מאבד איכות בתהליך, לא משנה למה אתה ממיר.

אם יש לך קובץ 128bit, המרת ל320 כבר איבדת איכות, המרת חזרה ל128 איבדת עוד יותר איכות.

אם תקודד קובץ (לא משנה איזה סוג, mp3 בפרט), אחד ב44.1Khz ואחד ב32Khz שניהם באותו bitrate, שניהם ישקלו בדיוק אותו הדבר, נסה בעצמך לקודד ותפסיק להטעות!

bottom line

כל המרה בין פורמטים של וידאו\אודיו פוגעת באיכות!

כמעט בלתי אפשרי להמיר קובץ מבלי לאבד טיפה מהאיכות, אם אתה רוצה להמיר קובץ ולאבד כמה שפחות איכות בתהליך ההמרה יש צורך להמיר את הקובץ קודם לפורמט loseless ורק אחרי זה לפורמט הרצוי וחשוב מאוד להשתמש במקודדים האיכותיים ביותר!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים