עבור לתוכן

Quad-SLI כבר ב 22 למרץ...:

Featured Replies

פורסם

אוקי מכיוון שאף אחד לא מבין למה צריך 4 כרטיסים בSLI:

dell מוכרים מסך של 30 אינץ' גם כן והם ממליצים לקנות אותו עם המחשב הזה

למסך יש איכות מעולה למשחקים והוא תומך ברזולוציה של 2000 ומשהו על 1600 בערך

אז 4 כרטיסים של gf7800gtx 512mb יכולים להריץ את הרזולוציה הזאת+פילטרים מקסימום+הגדרות מקסימום

ו2 כרטיסים אולי רק 1600x1200

SLI/CF dont scale well with higher resolutions, or any thing that requires high memory bandwidth/usage since SLI/CF scale GPU calculations only with the exception of fillrate. so if a single card is memory limited, no matter how many of them you'll rig together, they will still be just as much memory limited as a single card

  • תגובות 65
  • צפיות 5.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

SLI/CF dont scale well with higher resolutions, or any thing that requires high memory bandwidth/usage since SLI/CF scale GPU calculations only with the exception of fillrate. so if a single card is memory limited, no matter how many of them you'll rig together, they will still be just as much memory limited as a single card

לא ממש הבנתי מה אתה רוצה להגיד פה? שהם לא יציגו ביצועים יותר טובים ברזולוציה גבוהה ביחד? או משהו אחר?

בכל מיקרה אני זוכר מצויין בנצים שנעשו ברזולוציות מממש גבוהות כזכור לי 78GTX בקושי שרד ו 78GTS SLI הציג משהו שעוד אפשר לחיות איתו... :P

פורסם

לא ממש הבנתי מה אתה רוצה להגיד פה? שהם לא יציגו ביצועים יותר טובים ברזולוציה גבוהה ביחד? או משהו אחר?

בכל מיקרה אני זוכר מצויין בנצים שנעשו ברזולוציות מממש גבוהות כזכור לי 78GTX בקושי שרד ו 78GTS SLI הציג משהו שעוד אפשר לחיות איתו... :P

the point being; is that when it comes to a point in which the card would become memory limited, having multiple cards will have little to no effect on the situation. memory operation arent scaled, when 512mb or which ever amount of memory is present wont be enough not SLI or CrossFire will help you with that.

The zise of a 1920x1440@32bit Frame Buffer would be 43MB, you`ll need 132MB with X4SAA. and the frame buffer isnt the only thing that stored on you`re cards memory, its just one of 4 other major buffers preasent, all of which consume quite a large amount of memory. and thats no even counting the cashed textures.

rendering frames at 1920x1440@32bit with x4AA requires atleast 280MB of Memory(32bit Back and Front Buffers, 24bit Z and Stencil Buffers). on top of that some games today allready require more then 200MB for textures. so for the time being the 1920x1440 resolution, is about the limit for gaming, with SLI or with out. because when you reach the point of memory limitation - game over.

פורסם

the point being, that when it comes to a point in which the card would become memory limited, having multiple cards will have little to no effect on the situation. memory operation arent scaled, when 512mb or which ever amount of memory is present wont be enough not SLI or CrossFire will help you with that.

ובמילים אחרות אתה רוצה להגיד שבעיית הזיכרון הזאת לא תאפשר לכרטיסים נגיד בSLI להציג ביצועים יותר גדולים ברזולוציה גדולה יותר או שאתה סתם כתבת הערה צדדית?

פורסם

ובמילים אחרות אתה רוצה להגיד שבעיית הזיכרון הזאת לא תאפשר לכרטיסים נגיד בSLI להציג ביצועים יותר גדולים ברזולוציה גדולה יותר או שאתה סתם כתבת הערה צדדית?

תקרא את העריכה.

פורסם

תקרא את העריכה.

חח עכשיו ברור מה אתה רוצה להגיד :smile1:

לא יודע מה איתך אני עדיין לא ראיתי תופעה כזאת לדוגמה המשחק BF2 שנחשב ל1 המשחקים הכי כבדים היום עובד ב53.7FPS ברזולוציה 2048X1536 עם 4AA ....ועוד משחקים ככה שאני לא ראיתי את הבעיה...:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2695&p=7

פורסם

חח עכשיו ברור מה אתה רוצה להגיד :smile1:

לא יודע מה איתך אני עדיין לא ראיתי תופעה כזאת לדוגמה המשחק BF2 שנחשב ל1 המשחקים הכי כבדים היום עובד ב53.7FPS ברזולוציה 2048X1536 עם 4AA ....ועוד משחקים ככה שאני לא ראיתי את הבעיה...:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2695&p=7

BF2 isnt heavy, just poorly coded. i was only stating that SLI or any other multiple card setup doesnt solve memory limitation porblems. when it comes to a point at which a sinlgle card isnt capable of handling the situation on its own, having 2 of them or 32 wont help you.

פורסם

BF2 isnt heavy, just poorly coded. i was only stating that SLI or any other multiple card setup doesnt solve memory limitation porblems. when it comes to a point at which a sinlgle card isnt capable of handling the situation on its own, having 2 of them or 32 wont help you.

אמממ טוב את זה רק נידע עם הזמן...

פורסם

אמממ טוב את זה רק נידע עם הזמן...

nope its a simple physical limitation, just as the card cannot support somthing out side its own API, or grow wings and fly. ofc you can allways go beyond the card`s own memory, but good luck fetching 100's of MB`s from you're system`s RAM, or god forbid the VRM.

פורסם

nope its a simple physical limitation, just as the card cannot support somthing out side its own API, or grow wings and fly. ofc you can allways go beyond the card`s own memory, but good luck fetching 100's of MB`s from you're system`s RAM, or god forbid the VRM.

התכוונתי לזה שכאשר יצאו משחקים כאלו(לא נראה לי שביכלל)אז נראה כבר...

וגם יש שמועות על כרטיסי מסך עם 1GB זיכרון בדור הבא(G80 R600)אז מי יודע :nixweiss:

פורסם

התכוונתי לזה שכאשר יצאו משחקים כאלו(לא נראה לי שביכלל)אז נראה כבר...

וגם יש שמועות על כרטיסי מסך עם 1GB זיכרון בדור הבא(G80 R600)אז מי יודע :nixweiss:

thats doubtfull, memory isnt cheap, and NV's current memory contorler doesnt supports even 512MB natively, it cannot access more then 256mb of continuous memory. ATi's new ring bus is 1024MB limited IIRC. and there is little to no reason to do that untill monitors would get a DPI increase any way. there are talks of jumping on the 150DPI bandwagon. untill then higher then 1280x1024 resolution wont become common. since the only way of actualy getting to HD or even higher resolution today, is buying a realy big monitor. besides the fact the big monitors cost alot, and usualy arent very good for gaming. not every one would want a 22 or even a larger monitor simly because of its size. moving from an XVGA(the common pixel density resolution for monitors today) to say a QWUXA, would change the native resolution of monitors, from 1280x1024 to 3840x2400.

פורסם

thats doubtfull, memory isnt cheap, and NV's current memory contorler doesnt supports even 512MB natively, it cannot access more then 256mb of continuous memory. ATi's new ring bus is 1024MB limited IIRC. and there is little to no reason to do that untill monitors would get a DPI increase any way. there are talks of jumping on the 150DPI bandwagon. untill then higher then 1280x1024 resolution wont become common. since the only way of actualy getting to HD or even higher resolution today, is buying a realy big monitor. besides the fact the big monitors cost alot, and usualy arent very good for gaming. not every one would want a 22 or even a larger monitor simly because of its size. moving from an XVGA(the common pixel density resolution for monitors today) to say a QWUXA, would change the native resolution of monitors, from 1280x1024 to 3840x2400.

אני שמעתי כי לייצר כרטיס מסך זה מאוד זול(יש פה אחד שמבין בברוסה אז הוא יודע)ככה לא נראה לי שהם יפשטו את הרגל בגלל זה.

ומי אמר שבG80 הם לא ישפרו את הmemory contorler ?

פורסם

אני שמעתי כי לייצר כרטיס מסך זה מאוד זול(יש פה אחד שמבין בברוסה אז הוא יודע)ככה לא נראה לי שהם יפשטו את הרגל בגלל זה.

ומי אמר שבG80 הם לא ישפרו את הmemory contorler ?

G80 wont bring a new arcitechture to the table(they would be lucky to get a basic D3D10 support TBH), it would have the same memory controler as the G7X and the NV4x have. they are going to scrap every thing and start over, they proabaly allready have done so. since designing a mother core takes about 2 years, the G90 should be around the end of its first year of developement by now.

and making a High End card isnt cheap, not even close. nither to NV or ATi, or any other IHV are actualy making money of the high end market. the only cards that actualy make money for both the IHV's and the OEM's are the low end ones.

פורסם

G80 wont bring a new arcitechture to the table(they would be lucky to get a basic D3D10 support TBH), it would have the same memory controler as the G7X and the NV4x have. they are going to scrap every thing and start over, they proabaly allready have done so. since designing a mother core takes about 2 years, the G90 should be around the end of its first year of developement by now.

and making a High End card isnt cheap, not even close. nither to NV or ATi, or any other IHV are actualy making money of the high end market. the only cards that actualy make money for both the IHV's and the OEM's are the low end ones.

בנוגע למשפט האחרון נכון כי רוב השוק נימצא שם אבל בנוגע לזה שG80 לא יציג ארכטיקטורה שונה מאיפה לך לדעת? אתה עובד בNV הם הכריזו על זה? אז איאפשר לדעת כמו שבהתחלה חשבו ש79GTX יצא עם 32 צינורות עיבוד אבל בסוף הוא יצא בלי ככה לדעתי כמו תמיד שווה לחכות שיצאו ואז לדבר... ;)

פורסם

בנוגע למשפט האחרון נכון כי רוב השוק נימצא שם אבל בנוגע לזה שG80 לא יציג ארכטיקטורה שונה מאיפה לך לדעת? אתה עובד בNV הם הכריזו על זה? אז איאפשר לדעת כמו שבהתחלה חשבו ש79GTX יצא עם 32 צינורות עיבוד אבל בסוף הוא יצא בלי ככה לדעתי כמו תמיד שווה לחכות שיצאו ואז לדבר... ;)

its not hard to predict how what and when based on known facts. if a card comes out with more or less pipe lines, it doesnt realy matters. since its not whats important, and has little to do with the actual architechture involved. the G80 wont be a new architechture period, even simply beacuse people are actualy discussing on the number of pipelines it would have. you dont look at this market from a technical POV since its not what drives it. the only way you should look at it is from a financial POV, since the big man who's calling the shots does not understands any thing else. the NV4X architechture has atleast one more refresh in it, and it will be the G80. and nVIDIA faught alot to keep it a viable paper D3D10 solution.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים