האם יש הבדל בין הכרטיסים למשחקים...בתוכנות &#1 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם יש הבדל בין הכרטיסים למשחקים...בתוכנות &#1


T-Flash

Recommended Posts

  • תגובות 59
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

RENDER, תהליך של הפיכת המידע התלת מימדי של האפליקציה/משחק לתמונה דו-מימדית שאתה רואה על המשחקים. במשחקים דרוש שה RENDER יהיה כמה שיותר מהר (זמן אמת) כדי שתוכל לראות את המשחק רץ בקצבים טובים של 40+ FRAMES....

באפלקציות CAD ו MAYA ובכלל עריכת תלת-מימד, מתבצע RENDER של דברים עם חישובים הרבה יותר כבדים בשביל להשיג ריאליזם יותר גדול, דבר זה בא על חשבון המהירות שאתה צריך במשחקים...

בגלל שיש שתי סוגי דרישות, יש שתי סוגים של כרטיסים... (ה בשביל השני וה FX הרגילים בשביל הראשון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדוגמה :

לי יש כרטיס ATI Radeon 9800XT 256Mb כרטיס שנחשב לחזק (לפחות אני חושב)

לעומת זאת, בעבודה יש לי כרטיס עלוב FX 500 128Mb אבל כשאני מתעסק בתוכנת CAD, הכרטיס

שבעבודה לא מרגיש את זה ובזה שבבית לא עומד בעומס הרינדור וכל העומס נופל על המעבד .

מבחינת גרפיקה גם ATI FIREGL 32Mb יעמוד בעבודה יותר טוב מכרטיס שנועד למשחקים.

אבל היום ישנה אופצית ה- שהבנתי (אני לא מכיר את הטכנולוגיה מספיק) שיכולה לספק הנאה משני העולמות (כמובן במחיר מתאים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק כמו שICE BREAK אמר, הכרטיסים שנועדו למשחקים מבוססים על חישובים פשוטים (רינדור לא כבד)

והדגש נמצא על מהירות הרינדור ולא על ריאליסטיות שלו ולכן החישובים פשוטים ומהירים.

בכרטיסים הגרפיים הדגש הוא על ריאליסטיות מכסימלית, שהתמונה תראה כמה שיותר מציאותית.

שים לב שבתמונה הראשונה הגרפיקה מאוד גבוהה, מאוד יפה וריאליסטית כמה שאפשר במשחק, אבל לא ריאליסטית מספיק.

בשתי התמונות השניות שדורשות רינדור כבד, יש דגש הרבה יותר חזק על הריאליסטיות של התמונה (ברק, החזר אור, השתקפויות וכו...)

ולכן דורשות הרבה יותר חישובים והרינדור יותר כבד.

שלא נדבר על זה שמשחק זו תמונה תלת מימדית שכבר נוצרה והמחשב שלך צריך רק לתרגם אותה מתוך מידע נתון,

ביצירת גרפיקה (גם לשחקים) משתמשים בכרטיסים גרפיים שצריכים ליצור (לחשב וליצור) את התלת מימד עצמו שזה מצריך הרבה יותר

חישובים מסתם לתרגם.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו, שבכרטיסים גראפיים ניתן לשחק משחקים והם יפעלו טוב למדי (לא טוב כמו בכרטיסים שמותאמים למשחקים).

אבל בכרטיסים שמותאמים למשחקים ממש לא ניתן לעבוד בגראפיקה (ולא, אני לא מתכוון לפוטושופ אלא לתוכנות כבדות כמו מאיה ותוכנות CAD למיניהן)

זאת מהסיבות שהסברתי למעלה.

ואם אתה שואל למה בכל זאת כרטיסי המשחקים מאפילים על הגראפיים בכל הנוגע למשחקים, זה כבר קשור לליבה ולצינורות העיבוד

שבנויים בצורה כזאת שהעברת המידע וותרגומו לתמונה יהיה כמה שיותר מהיר, פיצ'ר שאינו חיוני בכרטיסים הגראפיים.

ישנם כרטיסים גראפיים שיעשו את העבודה של שני הכרטיסים (משחקים וגרפיקה) רק שהם עולים הרבה כסף

כמו הכרטיס הבא - (בסביבות 9000ש"ח)

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...