KT400 vs. Nforce 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

KT400 vs. Nforce 2


penny_hardaway

Recommended Posts

אני לא הייתי קובר את הKT400 של VIA, ולא הייתי רץ לקנות מיד את אף אחד מהצ'יפסטים הללו. מצד אחד, יש את הKT400 של VIA שהתחלתו, לצערי, מעידה על סוף, וככל הנראה על תקומתו של הKT400A. הKT400 מסתבר כצ'יפסט די בעייתי, שלמעשה, לא מצדיק כלל את שמו: אין לו מחלקים שאמפשרים לו לעבוד במהירות אפיק של 200 מגה"צ(400DDR), כלומר הוא לא הולך צעד אחד קדימה כמו שמרבית לוחות הKT333 עשו כשהם יצאו עם תמיכה במהירות אפיק של 166. כמו-כן, אפילו התמיכה בזכרון 400DDR מוטלת בספק ותהיה מוגבלת ככל הנראה ל"בלוק" זכרון אחד דו צדדי, או שניים חד צדדיים. אם מסתכלים על העבר של VIA, ניתן לראות שדברים כאלה קראו כבר בעבר: הKT133, שלמרות כל הציפיות לא יכול היה לעבוד במהירות אפיק של 133 מגה"צ, אלא רק הזכרון תיפקד במהירות זאת, ולאחר מספר חודשים VIA הוציאו את הKT133A, שבו תיקנו גם את כל המכאובים של הKT133. דבר דומה קרה עם הKT266 שהראה ביצועי זכרון עלובים מאוד, וVIA נאלצה להוציא את ערכת השבבים את הKT266A!

מצד שני, יש את הצ'יפסט החדש(יותר מדי חדש) של , ובסה"כ מדובר בצ'יפסט שלא הוכיח את עצמו והדור הקודם שלו, למרות שמבחינת ביצועים "על הנייר" היה אמור להיות מעולה, היה בעייתי מאוד. עדיין חדשה בתחום הזה, וצריך לתת לזמן לדבר בעד עצמו.

זה לא דבר חכם לשים את העגלה לפני הסוס, ולקפוץ עליה לפני שהיא יצאה לדרך. לכן, אני מעולם לא המלצתי לקנות חלקי מחשב חדשים כשהם לא מספיק זמן בשוק, לא רק בגלל מחירים המפורז, בד"כ, אלא גם בשל בעיות שעשויות לצוץ שלא היה צפויות בזמן ההשקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

KT400 כנראה ייצא בשבועות הקרובים בחו"ל (ואני מדגיש בחו"ל) וכמובן הוא נותן שיפורים חוץ מAGP X8 שלא הכי משמעותי

הNFORCE 2 כנראה ייצא מאחור וכמובן ייקח לו המון זמן להגיע לארץ וכמובן כמו כל דבר יתחיל עם מחיר מופרז של מינימום 800 ללוח של חברה פשוטה, וגם הלוחות הראשונים יגיעו מחברות בינוניות כמו תמיד ורק אחרי כמה זמן יגיעו הלוחות של החברות הטובות . (שימו לב כמה זמן עבר מאז יציאת הGF4 4200 ועד שלידטק הגיע לארץ)

וגם הזכרונות יהיו יקרים. היום 2700 חוץ מטראנסקרד עולה בערך 800 שקל. כמובן ה3200 לא יתפוס מהר את מחירו של הקודם אלא קודם יעלה יותר ורק בשלבים יהיה זול

כך שכדי לחכות רק אם לא ממהרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מה שאטלון רשם פרט לעובדה ש KT333 כן היה שיפור גדול מה 266A שיפורים שכללו (USB 2.0 FIREWIRE BLUE TOUTH ועוד) לעומת זאת אכן נראה שה KT400 איך שהוא כרגע לא שווה קניה , לגבי זה סיפור אחר , הם יודעים להבטיח אתהשמים בלוחות אם ולתת את אולי הענניי נוצה .

לא לקנות את שתיהם עד שלא תוכח אמינותם ויכולתם להצדיק את המחיר הגבוה שהם יעלו !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי עכשיו KT333 ולפני כן היה לי את ה 420D.

מבחינת ביצועים לא ניתן להבדיל ביניהם בלי תוכנה שתמדוד את ההבדל (הזניח) אבל אישית ה מצא חן בעיני הרבה יותר מה KT333 בגלל:

כ.קול מצויין, יותר טוב אפילו מה SB LIVE 5.1 שיש לי עכשיו.

כ.רשת מובנה כסטנדרט

פחות מוזרויות מאשר לוחות מבוססי VIA וזה קשור בעיקר ל SOUTHBRIDGE הדפוק של VIA.

לדעתי ה nFORCE2 יהיה לוח טוב יותר ומשתלם יותר בגלל כל התוספות שלו, אבל עד שלא נראה לוחות לא נדע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי עכשיו KT333 ולפני כן היה לי את ה 420D.

מבחינת ביצועים לא ניתן להבדיל ביניהם בלי תוכנה שתמדוד את ההבדל (הזניח) אבל אישית ה מצא חן בעיני הרבה יותר מה KT333 בגלל:

אז למה החלפת? ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את שניהם קיבלתי בחינם, את ה שמתי במחשב של אבא עם הכרטיס המובנה ואצלי שמתי את ה KT3 ULTRA עם ה TI4600 (שגם הגיע בחינם).

פשוט לא נראה הגיוני לקנות כרטיס מסך בשביל ה KT3 ולהשאיר את ה אצלי עם הכרטיס המשולב מבוטל.

למרות שאם נתחשב שקניתי את ה SB LIVE לא ממש חסכתי הרבה.

לא נורא כל כך, כשאני אקבל FORCE2 אני אחליף אותם שוב ויהיה לי KT3 יושב על המדף :)

המסקנה היא כמובן לא להתלונן על מה שמקבלים בחינם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מה שאטלון רשם פרט לעובדה ש KT333 כן היה שיפור גדול מה 266A שיפורים שכללו (USB 2.0 FIREWIRE BLUE TOUTH ועוד)

רב השיפורים האלה נכללו רק בלוחות אם שיצאו "טיפה" מאוחר יותר מכל האחרים, ולא תמיד נכללו בכל הלוחות המבוססים KT333, אלא בעיקר באלה אשר בעלי הצ'יפסט המשופר KT333CE.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...