מצטער לא מצלמות דיגיטליות אבל דרושה השוואה בכל זאת - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצטער לא מצלמות דיגיטליות אבל דרושה השוואה בכל זאת


אורח voodooman

Recommended Posts

אז ככה יש לי שני מצלמות מקצועיות לא דיגיטליות לרועה מזלי או שלא? ^^

אחת מינולטה 7000 היא די ישנה וגם נחשבת למצלמה החלוצה של ה-AF בזמנו

והשניה פנטקס MZ 30 חדשיה יחסית אבל לא חושב שהיא מקצועיות כמו המינולטה ולכן אני חייב השוואה ואת דעתכם איזה להשאיר ואיזה למכור

אני די חובב צילום ולמדתי צילום לפני כמה שנים לא שאני ממש זוכר הרבה אבל עדיין למדתי... :-* :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אילו עדשות וציוד היקפי אחר (פלאשים, כבל משחרר) יש לך לכל מצלמה? האם אתה חושב לעבור ל-DSLR בעתיד הנראה לעין? אם כן, באיזה תקציב בערך? כמה חשוב לך פוקוס מהיר (הפנטקס אמורה להיות יותר מהירה)? מה המצב הפיזי של הציוד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הציוד שמור מאוד הפנקטס בכלל בקושי הייתה בשימוש

למינוטלה עדשת 28-85 ולפנטקס גם כן אותה עדשה העדשה במינולטה תומכת גם כן בצילום מקרו מה שלא ראיתי בפנטקס לא מצאתי את האפשרות

למינולטה יש גם מקצועי חיצוני אבל לא פנימי ובפנטקס יש פנימי שזה די גרוע ממש בעעעאבל גימיק לא רע בכלל

סך הכל אני חושב למכור אחת להישאר אם השניה ולקנות דיגיטלית טובה לא חושב ששוה להישאר עם מצלמת פיליםאפילו שהאיכות בכלל הבדל ענקי :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי העדשות לא מאוד אטרקטיביות למצלמות דיגיטליות. הן שוות ערך ל-42-127 שזה לא לפה ולא לשם (לא מספיק רחב לעדשת all-in-one ולא מספיק טלה בשביל עדשת טלה). זה לא צריך להיות שיקול. אם היו לך עדשות יותר מעניינות אז אולי היה כדאי להעדיף את המינולטה (בזכות קיום ה-5D הלא יקרה מול חוסר נוכחות בארץ לדגמים התקציביים של פנטקס), אבל זה לא המצב. אין לך בעצם שום ציוד שיכול לעודד אותך לקנות דווקא מינולטה.

הפלאש החיצוני בוודאות לא מתאים למצלמות DSLR של מינולטה (בעיקר בגלל התושבת החדשה שלהן, אבל לא רק), אבל אם יש לו חיישן Auto מובנה אז יש סיכוי שהוא יוכל דווקא להיות שימושי במידת מסויימת עם מצלמות DSLR של פנטקס (יש להן תושבת סטנדרטית). בכל מקרה, גם השמישות של הפלאש הזה עם מצלמות DSLR לא צריכה להוות שיקול.

לגבי הפונקציונליות של המצלמות, המינולטה אולי קצת יותר משוכללת אבל האוטופוקס שלה מאוד איטי (הפנטקס אמורה להיות מהירה משמעותית). המינולטה גם פחות צעצועית מהפנטקס, אבל זה לא נראה לי עניין כל כך קריטי לצלם חובב עם עדשה אחת.

רוצה דרך להחליט? אז ככה: אם הפלאש החיצוני כולל bounce (אפשרות הקפצה) ו-TTL שתואם למינולטה, תשאיר אותו ואת ה-7000. אם תלמד לעבוד עם חיצוני כזה תוכל להגיע לתוצאות נהדרות בצילומים של אנשים באור חלש. אם הוא לא תומך בתכונות הנ"ל, לך פשוט על המצלמה שיותר "כיפית" לך לשימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...