רעש (אני ממש לא יודע אם הכותרת מתאימה) - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רעש (אני ממש לא יודע אם הכותרת מתאימה)


aquarius

Recommended Posts

לא בדיוק הבנתי את השאלה. על אילו רעשים אתה מדבר? מה האות המקורי שאתה מדבר עליו?

אם אתה מדבר על רעשים שמגיעים מהמקור מן הסתם המגבר יגביר אותם מבלי לשנות אותם (או ליתר דיוק בשינוי קטן מאוד - אף מגבר לא מושלם ולא משנה מה הוא מגביר) אם מדובר על רעשים שהמגבר מוסיף לגל המקורי (כל מגבר עושה זאת במידה זו או אחרת) אז ייתכן מאוד שהרעש יפול על תדר שנעשה בו שימוש באות המקור. שכן רעשי הרקע שמיעים, ואות המקור שמיע ולכן הם בתחום תדרים לא רחב במיוחד.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעשים פנימיים שהמגבר יוסיף כפי שכבר רשמתי במידה והם שמיעים יוכלו בהחלט ליפול על תדר שנעשה בו שימוש גם במקור וסביר להניח גם שכך יהיה. רעשים פנימיים בדר"כ מורכבים לא מתדר מסוים אלא ממגוון תדרים שחוברו יחד (בדיוק כמו pink-noise).

לא ממש ברור לי, למה אתה שואל?

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להיות בטוח שבמידת הצורך (תלוי גם בתקציב) כבר יש במגבהר מעגלים שמתוכננים כך שהרעשים לא יהיו שמיעים. הדרך החכמה יותר תהייה לתכנן מעגל שיוסיך כמות מינימלית של רעשים, ולא להוסיף מעגל שיפחית את הרעשים שנוספו בקודמים, אך יוסיף רעשים משלו ויעלים חלקים מהאות המקורי.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני מבין אותך, זה מה שהייתי עושה:

מדליק את המגבר ומנתק את כל המקורות מכל הכניסות. מעלה את הווליום במגבר עד שאני שומע את הרעש. לוקח spectrum analyzer ומוצא איפה הרעש יושב. עכשיו שמצאת את התדרים אתה יכול לבנות פילטר, אבל סביר מאוד להניח שהוא גם יחתוך לך תדרים מהמוזיקה שתשמיע דרכו, אז זה לא פתרון יעיל במיוחד. אתה גם יכול להתחכם ולבנות מגעל שיקח את הרעשים האלה, יהפוך להם פאזה ויחזיר אותם למעגל הראשי וכך להעלים לגמרי את הרעשים, אבל גם כאן תפגע במוזיקה שלך.

אני משער שיש לך מגבר מרעיש. להעיף את הרעשים בפילטר הוא לא פתרון טוב, והדרך הנכונה היא למצוא למה הוא מרעיש, אולי אתה צריך להחליף לו כמה חלקים שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...