בניית מערכת קירור מים ביתית, - הסוף מגיע עדכון עמ' 6 18/12 - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בניית מערכת קירור מים ביתית, - הסוף מגיע עדכון עמ' 6 18/12


netanelf

Recommended Posts

שלום לכותבי הפורום.

אני כבר זמן מה עובד על בניית מערכת שרובה נעשית על ידי.

ראשית רציתי להודות לכל כותבי הפורום, חלק נכבד מהידע שלי נרכש ע"י קריאת הודעות של אחרים.

המערכת מורכבת מרדיאטור שקניתי במוסך - לפי מה שהבנתי הוא רדיאטור של המזגן של מכונית.

הנה תמונה שלו:

cimg12159eh.th.jpg

חתכתי קצת את אחת היציאות שהייתה גדולה מדי והכנסתי לתוכה צינור נחושת כדי שאוכל לחבר

את הצינור שלי ליציאה. האיתום\חיבור נעשה ע"י חומר מוזר שמורכב משני סוגי חומרים שלשים אותם ביחד

והוא מתקשה והופך לפלסטיק.

CIMG1223.th.jpg

התחלתי לבנות Fan Shroud שזה סוג של "עטיפה" לרדיאטור שאמורה להרחיק קצת את המאוורר

מהרדיאטור וגם לגרום לכך שכל האויר יעבור דרכו ולא יברח לצדדים. הFan Shroud נבנה ממגש ישן של

טוסטר. - הוא לא גמור, אך ניתן לראות את הכיוון.

CIMG1225.th.jpg

cimg12303tr.th.jpg

המשאבה היא משאבה פשוטה שקניתי בחנות לדגים - היא משאבה תת-מימית שזה אומר שהיא יושבת

בתוך מיכל עם נוזלים.

cimg12316xh.th.jpg

הצינורות נכון לרגע זה הם צינורות שקניתי בהום סנטר. - בקוטר 15-19 (פנימי וחיצוני) אם אני לא טועה זה מקביל

ל 5/8 אינטש.

cimg12323xq.th.jpg

ועכשיו לחלק היותר מעניין לבלוקים.

אני מנסה לעשות לבד בלוקים. - יש לי נסיון בצורפות, ויש לי נגיישות לציוד הלחמה וכו'.

כיון שאין לי נגישות למכונת CNC אני מתכנן להשתמש במכונה שניקראת "פנטוגרף", בינתיים לא ראיתי בשום מקום אדם

שהשתמש במכונה מהסוג הזה ליצירת בלוק.

זו מכונה שבעצם מעתיקה מודל לחומר. מין מקדחה שזזה ע"פ מקל קטן שאותו אתה מעביר על המודל.

בשביל שזה עשיתי שני מודלים מעץ לבלוקים:

cimg12125om.th.jpg

cimg12136qw.th.jpg

cimg12145dq.th.jpg

עדכנתי קצת את הבלוק לכ. מסך הנה החדש:

cimg12353in.th.jpg

הנה תיכנון נחמד שעשיתי:

cpublock6wj.th.jpg

כרגע אני רק מחכה לנחושת שהזמנתי....  >:(

בקשר למאוורר. - המאוורר שנמצא בתמונה הוא מאוורר 120 שהוצא מהמארז. אני לא יודע אם הוא כ"כ טוב

במארז הוא בסדר גמור כי הוא עובד לאט מאוד (כ 600 rpm - הלוח שלי אוטומטים מנמיך אותו) אך ברגע שהוא מתחיל לעבוד מהר הוא

נשמע די רועש .

כך שאם יש למישהו המלצה על מאוורר שקט - אני אשמח.

זהו בגדול ברגע זה.

אשמח לענות על שאלות ובעיקר לשמוע הצעות לשיפור והערות.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מה שאתה עושה זה מזכיר לי את התוכניות באגו שמראים איך אנשים בונים מכוניות מחלקים במגרש גרוטאות שהם מוצאים שהם.

ובדרך כלל המכונית יוצאת להם לא רעה. אני מאחל לך שגם לך יצא מצויין אבל תזהר מדליפות במיוחד כשכל החלקים מוכנים על ידך.

תזכור להפעיל את המערכת בתוך איזה גיגית שבוע פועלת לפני שאתה מכניס למחשב בשביל לבדוק אותה. ותזכור להדק חזק ואף להדביק את הצינורות לחלקים שאתה מכין בעצמך.

:yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שהכל יעבור בדיקות.

האמת היא שאת הראדיאטור כבר בדקתי, בעיקר בגלל שהחיבור נעשה על ידי.

סתם אם משהו מעוניין זה נראה לי דרך טובה לבדוק רדיאטור. חיברתי צינור לפתח אחד.

הכנסתי את הרדיאטור למיים - בלי שמיים יכנסו אליו, שהוא רק ישב במיים.

נשפתי חזק לצינור בעודי סותם את הפתח השני, - אם יש סדק איפושהו מייד נראה בועות עולות...

הרדיאטור עבר את המבחן בהצלחה :yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד :yelclap: :yelclap:

אם הסנפירים של הראדיאטור היו מנחושת זה היה יותר טוב

תדאג לנקות את הראדיאטור ע"י חומצה (אפשר גם קולה)

המשאבה לא חזקה במיוחד והיא גם תפלוט רת החום שלה למים --23W !!

ה- "עטיפה" שבניתה היא דבר טוב ובהחלט משפרת את הביצועים ואת זרימת האויר דרך הראדיאטור (אין לך שטחים מתים).

כדי לך לחשוב על צורות אחרות של הבלוק (משהו בסגנון של ASETEK שהוא לא מסובך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה על העצות.

1. בקשר לרדיאטור, זה מה שיש לי. אולי אם פעם אני אחליט להוציא יותר כסף, אני אקנה משהו יותר טוב. - דרך אגב

נראה לי שרוב הרדיאטורים של המכוניות הם עם סנפירים מאלומניום.

2. בקשר לקולה זה נשמע רעיון מצוין.. :screwy: סתם נראה לי שזה באמת רעיון טוב.

3. המשאבה לא כ"כ חזקה. - שוב כנ"ל. ושוב לפי מדריכים שקראתי ההבדל בין 20 ל 30 ל 8 וואט חום למים הם ממש אבל ממש זניחים.

4. נכון שהעיצוב של הבלוק קצת מיושן. אך ראיתי בכמה מקומות למשל : http://www.overclockers.com/articles717/index.asp

שעיצוב די דומה לשלי נתן תוצאות די טובות.

חוץ מזה עם הכל ילך חלק וטוב הבלוקים הבאים יהיו בדרך... ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. בקשר לרדיאטור, זה מה שיש לי. אולי אם פעם אני אחליט להוציא יותר כסף, אני אקנה משהו יותר טוב. - דרך אגב

נראה לי שרוב הרדיאטורים של המכוניות הם עם סנפירים מאלומניום.

אפשר לקנות ראדיאטור של אופנוע.

3. המשאבה לא כ"כ חזקה. - שוב כנ"ל. ושוב לפי מדריכים שקראתי ההבדל בין 20 ל 30 ל 8 וואט חום למים הם ממש אבל ממש זניחים.

יש הבדל , ואתה יכול לבדוק את זה . תפעיל את המשאבה בתוך מיכל מים ותבדוק אותם(טמפ') אחרי שעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב אני חוזר על כך שאין למשאבה הרבה שינוי על המים.

הנה ההוכחה היא לקוחה מתוך המאמר הזה :http://www.overclockers.com/articles1088/

Myth: The order of components has a significant impact on temps (eg, the radiator must be before the CPU).

Reality: The order of components makes a difference of less than 0.5C in most watercooling systems. The physics:

pump---->radiator---->CPU---->pump

pump---->CPU---->radiator---->pump

There is only one difference, and that is the position of the pump in the loop, be it before or after the CPU.

Assuming the pump dumps about 50 watts of heat into the water and the flow rate is 1 gallon/minute (gpm - very reasonable assumptions):

Water has a thermal capacity of 4186J/Kg-C at 22C and a density of about 1g/mL

With a flow rate of 1 gpm, that's ~3.75 liters/minute (lpm).

3.75 lpm / 60 seconds= 0.0625 liters or kilograms through the waterblocks per second.

4186 * 0.0625 = 261.625 W/C

So that's 1C warmer for every 261 watts; but only 50 watts of heat are present, so:

50 / 261.625 = 0.19C

Ergo there is a 0.19C difference in water temperature between the inlet and outlet of the pump. This does not mean the water is only 0.19C warmer than air - that is an entirely different calculation.

And that's with 50 watts. If you're running a smaller pump, such as the D4, you're looking at about 15 watts.

So, do what allows for the simplest tubing runs - tubing length/kinking will have a greater impact on temps.

בקיצור למי שלא היה לו כוח לקרוא Tim Elmore מראה שאם משתמשים במשאבה שפולטת 50 וואט חום למים הפרש הטמפרטורה של המים בין הכניסה והיציאה למשאבה הוא כ 0.19 מעלות - להזכירכם אני משתמש במשאבה של 23 וואט...

בקשר לרדיאטור של האופנוע. אני לא יודע אם זה מייצג אך לפני שקניתי את הרדיאטור שלי עברתי בכמה מוסכים ואחד מהם היה מוסך מיוחד לאופנועים.

המוסכניך טען שרדיאטור חדש של אופנוע עולה כמה אלפי שקלים. הוא הציע לי אחד קצת עקום (יותר גדול משלי אך יותר דק) ב 500 שקל.

זה היה יקר בשבילי..  :nixweiss:

אם יש עוד הערות או הארות אנא כתבו.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם רציתי לעשות מערכת מים בניה עצמית, לא בגלל תקציב או מש'ו זה יותר כיף לראות את הטמפ' צונחת ולדעת שאתה "אשם" !!! :lol:

רק לא הצלחתי להשיג רדיאטור ,לא נורא ירדתי מזה ואני עושה עכשיו מוד יפה למחשב שלי עם אויר!!! :)

אםאפשר אני רוצה לראות את הפרויקט שלך בסוף שהוא יהיה מוכן , גאה בך נשמה !!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואי אם לא היה לי בית ספר..זה באמת דבר מיותר..

כל פעם שאני רואה משהו כזה, או אפילו סתם קורא דיון על מים אני כבר מת לפלוש לאיזה מוסך ולאסוף חלקים ולהתחיל לבנות ..אבל זה בטח יהיה רק באיזור פסח..אם בכלל...

והתערוכה..ואי אם היה לי אוטו[עזבו את זה שאין עוד רשיון...]..אבל אין לי איך להגיע..אין רכבת לבני ברק נכון?

בכל מקרה, בהצלחה איש!

נחמד לראות פרוייקטים שאנשים מכינים לבד..ואם זה בארץ אז אפילו עוד יותר! תמשיך ככה.!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממ בדקתי באתר של הרכבות, ומסתבר שיש..אם אני אמצא מישהו ללכת איתו[יהיה מבאס ללכת לבד] אני כנראה אבוא..יש הליכה של 3 ומשהו קילומטרים[לפי המפות] אבל אני חושב שזה שווה את זה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה פוחד קצת מהדליפות או לא רוצה לקחת סיכון אתה יכול להשתמש בנוזל הזה שהוא לא מוליך חשמל:

http://www.pandas.co.il/product_info.php?cPath=55_141_1343&products_id=7897

ובקשר לבלוק, אין לך גישה להגיעה לחרט? כמו כל בעל מקצוע אחר אתה יכול לקבל ממנו שירות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...