עבור לתוכן

מחפש מצלמה דיגיטלית עד בערך 1000 ש"ח

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

בשביל לסגור את הדיון רציתי לדעת לסיום

בתקציב שלי האפשרויות היחידות שלי הן מהעדיפות הגבוהה לנמוכה:

1. richo rx

2.cannon a510

3.OLYMPUS D630

אם יש אפשרויות טובות יותר תציינו לי כי יום ראשון אני הולך לקנות או אפילו היום באינטרנט

תודה...

  • תגובות 45
  • צפיות 3.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מסכים אולימפוס לא יודעים ממש ליצור ממשק הפעלה נוח אני לפעמים הולך לאיבוד בתפריט ברגעים חשובים של איבוד זמן... :pissed:

פורסם

שליטה ידנית זה לא רק לשליטה על עומק שדה שכביכול "לא משפיע" בקומפקטיות , לא פעם ולא פעמיים שצילמתי על אוטומטי או עם פיצוי חשיפה או על עדיפות צמצם , נדפקתי עם חשיפה דפוקה שהמצלמה בחרה ולא אני , ככה שבדוגרי השליטה ידנית רוב הפעמים חוסכת הרבה יותר זמן מאשר המהירות פוקוס או הלאג.

אני מציע לך ללכת על ה510 אלא אם כן המהירות תגובה ממש חשובה לך כמו שכבר אמרתי ...

פורסם

תאמת שלפעמים גם יש מצבים שהאלימפוס שלי בוחרת בזמן חשיפה 1/10 בזום טלה  בתוך הבית זה פשוט בלתי נסבל בשביל זה יש Shuter Piroty ו-RAW.

פורסם

בשביל לסגור את הדיון רציתי לדעת לסיום

בתקציב שלי האפשרויות היחידות שלי הן מהעדיפות הגבוהה לנמוכה:

1. richo rx

2.cannon a510

3.OLYMPUS D630

אם יש אפשרויות טובות יותר תציינו לי כי יום ראשון אני הולך לקנות או אפילו היום באינטרנט

אני הייתי שם במקום השני את ה-Fuji E500, ואולי מחליף בין האולימפוס והקאנון, תלוי מה חשוב לך יותר - איכות תמונה (אולימפוס) או עדשה קצת יותר רחבה (קאנון). בכל מקרה, מבין כל אלה הייתי מעדיף את הריקו RX.

טבלת השוואה בין ארבע המצלמות האלה תמצא כאן. הטבלה מדוייקת למדי, אבל חסר שם אזכור ללא מעט פיצ'רים שיש בריקו (כמו playback zoom, time-lapse recording, auto-bracketing, text mode, white balance bracketing, voice recording, 16 frames per 2 seconds modes, AF Target Selection)

שליטה ידנית זה לא רק לשליטה על עומק שדה שכביכול "לא משפיע" בקומפקטיות , לא פעם ולא פעמיים שצילמתי על אוטומטי או עם פיצוי חשיפה או על עדיפות צמצם , נדפקתי עם חשיפה דפוקה שהמצלמה בחרה ולא אני , ככה שבדוגרי השליטה ידנית רוב הפעמים חוסכת הרבה יותר זמן מאשר המהירות פוקוס או הלאג.

אני מציע לך ללכת על ה510 אלא אם כן המהירות תגובה ממש חשובה לך כמו שכבר אמרתי ...

סליחה, אבל עשית סלט בין מדידת אור לבין חשיפה ידנית. חשיפה דפוקה נגרמת אך ורק כתוצאה ממדידת אור דפוקה או משימוש לא מיומן בתכונות כמו מדידת אור ספוט או קיזוז חשיפה, היא לא נגרמת מעצם השימוש במצב חשיפה אוטומטי או חצי-אוטומטי. אם מדידת האור של המצלמה שלך דפוקה, לא יעזור לך לעבור ל-M אם אין לך מד-אור חיצוני, ואני די בטוח שאין לך. בריקו RX, בניגוד לשאר המצלמות שהוזכרו כאן, יש פונקציית היסטוגרמה שעוזרת להגיע לחשיפות נכונות, אבל זה לא משהו שיהיה פשוט למי שלא מתמצא בצילום ללמוד אותו, ולכן אני לא ממליץ להשתמש בתכונה הזאת על ההתחלה.

תאמת שלפעמים גם יש מצבים שהאלימפוס שלי בוחרת בזמן חשיפה 1/10 בזום טלה בתוך הבית זה פשוט בלתי נסבל בשביל זה יש Shuter Piroty ו-RAW.

מה יהיה חבר'ה? ::) אם מצלמה מודרנית כמו האולימפוס 8080 שלך בוחרת במהירות הזאת (במצב Program) אז זה אומר שאין מספיק אור כדי לבחור במהירות גבוהה יותר. שום RAW ו-Shutter priority לא יעזור במקרה הזה. המצלמה פשוט לא יכולה לבחור במהירות גבוהה יותר מבלי לגרום לחשיפת חסר. הפתרון היחידי הוא להעלות את ה-ISO, או להגדיל את כמות האור בחדר.

פורסם

מה יהיה חבר'ה? ::) אם מצלמה מודרנית כמו האולימפוס 8080 שלך בוחרת במהירות הזאת (במצב Program) אז זה אומר שאין מספיק אור כדי לבחור במהירות גבוהה יותר. שום RAW ו-Shutter priority לא יעזור במקרה הזה. המצלמה פשוט לא יכולה לבחור במהירות גבוהה יותר מבלי לגרום לחשיפת חסר. הפתרון היחידי הוא להעלות את ה-ISO, או להגדיל את כמות האור בחדר.

כן יעזרו בחלק מהמקרים כי תאורטית אם אני מקבל את המלצת המצלמה ב-ISO 400, מצלם עם נתונים אלה רק עם ISO 100 ובתוכנת העריכה של קובץ ה-RAW דוחף את התמונה בשני שלבים מקבלים חשיפה זהה...

פורסם

תמורה יותר טובה? ממש לא. הריקו עולה פחות, יש לה עדשה רחבה אמיתית (28mm) שזה שימושי ביותר מצבים מאשר עדשת 140mm בקאנון, היא בנויה הרבה יותר טוב (תחזיק את שתיהן ותראה), היא פי 7 יותר מהירה, יש לה מקרו יותר רציני, יש לה רגישות ISO800 למצבי אין ברירה ועוד הרבה פיצ'רים אחרים שאין בקאנון (צילום אינטרוולים, מצב טקסט, אוטו-ברקטניג ועוד...). היתרון של שליטה ידניות בקאנון הוא די בולשיט במצלמה בעלת חיישן כל כך זעיר, ממילא אי אפשר להגיע איתה לעומק שדה קטן.

לגבי איכות התמונה, מלבד הכתבה ב-photographyblog.com שבה ברור לי שהעדשה הייתה מלוכלכת, התוצאות בשטח בהחלט טובות ואפשר לראות את זה בתמונות רבות שצולמו במצלמה ומופיעות ב-pbase.com. ראית למשל את שתי הגלריות שבלינקים שצירפתי? איכות פשוט מעולה למצלמת 3 מ"פ.

זה לא העדשה, אני חושב שזה הצלמים.

תראה את התמונות לדוגמא של המצלמה הזאת : Olympus Camedia C-5060 Zoom שהיא נחשבת כמצלמה טובה.

http://www.photographyblog.com/reviews_olympus_c5060_6.php

עריכה: תסתכל פה, http://www.shuttertalk.com/reviews/ricohgx/specs.php#gallery

חרא של איכות... גם פה העדשה מלוכלכת? ::)

פורסם

כן יעזרו בחלק מהמקרים כי תאורטית אם אני מקבל את המלצת המצלמה ב-ISO 400, מצלם עם נתונים אלה רק עם ISO 100 ובתוכנת העריכה של קובץ ה-RAW דוחף את התמונה בשני שלבים מקבלים חשיפה זהה...

מה שאתה עושה גורם לאובדן פרטים באיזורים המוצלים של התמונה, וממילא אין בזה שום טעם. אתה יכול פשוט להשאיר את המצלמה על ISO100 ו-Program, ולהגדיר קיזוז חשיפה של 2.0-.

זה לא העדשה, אני חושב שזה הצלמים.

הצלם הוא כמובן הפרמטר הכי חשוב. מצלמה מצויינת בידיים של צלם חסר הבנה או חסר כישרון לא תוציא תמונות טובות.

עריכה: תסתכל פה, http://www.shuttertalk.com/reviews/ricohgx/specs.php#gallery

חרא של איכות... גם פה העדשה מלוכלכת? ::)

אני לא יודע מה הציפיות שלך ממצלמת 3 מ"פ, אבל התמונות האלה הן לא חרא של איכות, הן פשוט סנאפ-שוטים לא מעניינים. אם נחזור רגע לנושא של כמה הצלם חשוב, אז עם צלם אחר ה-RX מסוגלת להוציא תמונות כמו אלה:

4493070.jpg


5273923.jpg

בדף הזה אפשר לראות עוד תמונות שצילם אותו צלם עם ה-RX, חלקן בגודל מלא שמאפשר לראות בדיוק לאיזו איכות המצלמה הזו מסוגלת להגיע כשהיא בידיים הנכונות. חבל שכשרון ומיומנות זה לא משהו שאפשר לקנות בכסף ;)

פורסם

מה מדידת אור עכשייו ? אני מדבר על לשלוט על החשיפה שאני רוצה וזה לא משנה איזה מדידת אור אני עושה עדין התוצאה בלי שליטה על צמצם ותריס לא תיהיה בול כמו שאני רוצה , והאיכות של התמונות ^^ האלו לא משהו לדעתי וגם הצבעים לא טבעיים בכלל , למרות שיחסית למצלמה שעולה 800 שקל היא לא רעה בכלל.

פורסם

כתבת "נדפקתי עם חשיפה דפוקה", נכון? אז זהו, שחשיפה דפוקה מגיע בדיוק בגלל הדברים שציינתי (מדידת אור, קיזוז חשיפה), לא בגלל חוסר שליטה ידנית על צמצם ומהירות. ורק בשביל שיהיה ברור, "חשיפה דפוקה" (או "חשיפה שגויה") מתבטאת בתמונה כהה או בהירה מדי (כלומר "חשיפת חסר" או "חשיפת יתר") , לא במריחת תנועה או בחוסר עומק שדה. שני אלה הם בעיות אחרות, לא בעיות חשיפה. ולפחות במקרה של עומק שדה, מצלמה שאינה מצלמת DSLR לא מאפשרת כמעט שום שליטה עליו - כמה שלא תפתח צמצם, עדיין יהיה בתמונה המון עומק שדה. ומעבר לזה, בגלל שדיפרקציה של קרני האור יותר בעייתית עם עדשות שמכסות חיישנים קטנים, מצלמות קומפקטיות מציעות טווח צמצמים די עלוב. לא תמצא בשום קומפקטית טווח של f2.8 עד f32 כמו בהרבה עדשות SLR.

שליטה ידנית וחצי-ידנית על צמצם ומהירות זה תמיד דבר טוב, אבל במצלמות קומפקטיות האפקט כל כך קטן שזה מתגמד מול דברים משמעותיים יותר כמו הדיליי הארוך והמעצבן שיש לרוב המצלמות האלה. למהירות תריס איטית דווקא יש אפקט נראה לעין, אבל כמות הפעמים שמשתמש ממוצע ייצלם (מבחירה מכווונת) במהירויות כאלה היא אפסית. אם צריך לבחור, למשל, בין שליטה על מהירות תריס לבין פיצ'ר כמו עדשת 28mm, אז העדשה הרחבה היא משהו הרבה יותר חשוב ושימושי.

פורסם

תלוי למי מה יותר חשוב.

פורסם

כרגע ראיתי כמה תמונות מהריקו והאיכות פשוט זוועה :errrr: , וזה לא סנאפשוט לא מענין ולא משנה איזה צילום (מקרו,טלה וכו') , קיצר אחרי שראיתי תאיכות (עם קרופ של 100 אחוז זה בכלל....) אני לא ממליץ על המצלמה הזאת ולא משנה איזה דיליי קצר יש לה.

פורסם

האיכות שלה ממש לא שווה את המחיר

פורסם

הייתי מציע כבר Mustek :bash:, ולעניינו עם כזאת איכות הייתי לוקח כבר משהו אחר ולאו דווקא נעול על Canon.

פורסם

אני לא יודע מה הציפיות שלך ממצלמת 3 מ"פ, אבל התמונות האלה הן לא חרא של איכות, הן פשוט סנאפ-שוטים לא מעניינים. אם נחזור רגע לנושא של כמה הצלם חשוב, אז עם צלם אחר ה-RX מסוגלת להוציא תמונות כמו אלה:

4493070.jpg


5273923.jpg

בדף הזה אפשר לראות עוד תמונות שצילם אותו צלם עם ה-RX, חלקן בגודל מלא שמאפשר לראות בדיוק לאיזו איכות המצלמה הזו מסוגלת להגיע כשהיא בידיים הנכונות. חבל שכשרון ומיומנות זה לא משהו שאפשר לקנות בכסף ;)

מעבר לגלריה שבה מופיעות התמונות האלה כדאי גם לראות את דף דף הסמפלים של ה-RX. אולי יהיה נכון לתקן את מה שכתבתי במשפט למעלה: אי אפשר אולי לקנות כשרון ומיומנות, אבל אפשר לשכור צלמים שיש להם משני הדברים :cool2:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים