עברית שפה קשה- "מדריך" מזורז לעברית - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עברית שפה קשה- "מדריך" מזורז לעברית


rk666

Recommended Posts

כמות ההודעות בפורומים השונים היא גדולה מאוד, ועם גידול בכמות המשתמשים וההודעות גם חל גידול בכמות ההודעות עם שגיאות הכתיב,

שגיאות הכתיב אשר לפעמים מציקות ומקשות את הבנתו של הת'רד.

נטפל בשגיאות הנפוצות ביותר:

"אם" ו"עם",

הראשונה, עם הא' ("אם") נועדה לציין התניה כמו IF,

"אם דני יקטוף תפוזים ,יהיה לו מיץ"

השניה, עם הע' ("עם") נועדה לציין הוספה כמו WITH

"אתה אוכל מלוואח עם ביצה"

אותן שגיאות חוזרות על עצמן גם במקרים של "על" ו"אל"

הראשונה, "על", נודעה לציין שמשהו נמצא מעל משהו, כמו ON

"המסך נמצא על השולחן"

השניה, "אל" , נועדה להביע הסתייגות, או באה על מנת למנוע משהו, אזהרה.

"אל תעשה , אחרת המחשב ישרף" ( :smile1:)

שגיאות נוספות, כמו שגיאות בסיסיות של הטיות של גופים, בגוף ראשון לדוגמא, המילה תמיד מתחילה עם א', ולא עם ה' או י', כמו שנתקלתי פה פעמים רבות.

לא "אני הודה לך מאוד", ולא "אני יודה לך מאוד", אלא "אני אודה לך מאוד".

עוד שגיאה נפוצה יחסית,

במילים שמופיעה צ' ואחריו צליל כמו T, תמיד יופיע ט', ולא ת'.

כמו אצטרך, ולא אטתרך, אצטרף ולא אצתרף.

תודה.

***"מדריך" זה אינו נועד לחנך אף אחד, אלא נועד על מנת לשמר אווירה מסויימת, אווירה נעימה ונקייה יותר***

***"מדריך" זה פתוח להצעות נוספות, ולדברים שיתקלו בהם בהמשך, אם יש לכם הצעות אתם מוזמנים לפרסם אותן פה, הודעות שאינן קשורות ימחקו ללא אזהרה מוקדמת***

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 134
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

השימוש בסימני פיסוק הוא מבורך. חשוב מאוד לדוגמא, לתחם משפטים בנקודות כדי שהקורא לא ילך לאיבוד. מי מאיתנו לא מכיר הודעות כאלו?

"אתמול קניתי מחשב חדש ניסיתי אבל הוא נתקע כל הזמן אני לא מבין מה הולך פה מישהו יכול לעזור לי?"

הדרך הנכונה לנסח פסקה כזו היא:

"אתמול קניתי מחשב חדש. ניסיתי אבל הוא נתקע כל הזמן. אני לא מבין מה הולך פה. מישהו יכול לעזור לי?"

בנוסף לנקודה קיימת חשיבותו של הפסיק. לעתים משפט אחד יכול להמתח לאורך מגוחך, והפסיק משמש את הקורא כנקודת ציון כדי שימצא את דרכו.

משפט כגון "המצנח מאפשר לטרקטורון המעופף לדאות במקרה של כשל מנועי אבל מונע ממנו לטוס במהירות גבוהה" צריך להכתב "המצנח מאפשר לטרקטורון המעופף לדאות במקרה של כשל מנועי, אבל מונע ממנו לטוס במהירות גבוהה". זה לא חובה אבל זה מאוד מקל על העיניים. ;)

שגיאת כתיב נוספת היא תוספת ה' לגוף שני עבר. כך יוצא שהמילה "אמרת" הופכת להיות "אמרתה", "עשית" מתגלגלת ל"עשיתה" וכו'. התוספת הזאת מיותרת ושגויה בהחלט.

אנא מכם, שימרו על הסדר בכתיבה. אחרי הכל - אתם אלה שרוצים להעביר את המסר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • 1 חודש מאוחר יותר...
  • 1 חודש מאוחר יותר...
בנוסף לנקודה קיימת חשיבותו של הפסיק.

קח דוגמה:

[ U S A lR ][/\][ link=topic=146237.msg1293118#msg1293118 date=1132792964]

אל תשכח שיש סונקס וספוג בצים שסופג את כל העוותים שהבאסים נותנים בגלל המקרה שאמרתה חדר קטן יחסית עם עוצמה גבוהה מדיי וחוץ מזה אני לא מגביר את כל הווליום כי חבל לי על האוזניים ובנוסף לזה יש לי פרוססור שמעבד לי באסים על גבול נקי ומיד על נקי וטויטר כנ"ל בנוסף לאקולייזר בקיצור אין לי צלילים שניבלעים שומעים את כל הצלילים במדוייק עשיתי תחדר אקוסטי שאני יוכל לשמוע את כל הצלילים במדוייק הם נבלעים בבידוד וכך אתה מקבל נקייה ומדוייקת לא סתם באו אליי אנשי לכוון לי תמערכת ובנוסף לתת דעה איפה להשים ציפוי סונקס וספוג בצים בשביל לא לקבל רעידות מחפצים והחזרים של גליי קול השקעתי הרבה מאוד כסף על החומרים הכי יקרים שיש ועל בניה איכותית ועיצוב מדהים ולא חסכתי בכלום בשביל תוצאות כאלו והינה היום רואים ושומעים תוצאות צריך לראות לשמוע ואז להיתרשם כי דעה שלילית כמו שאתה נותן לפני ששמעתה זה סתם באויר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רבים גם לא שמים נקודה בסוף משפט(שנדרש תחבירית).

עוד משהו: בעברית ישנם מצבים שאותיות שונות נשמעות זהות. לדוגמא: ח, כ; כ,ק וכו'. שימו לב לא להתבלבל, במיוחד כאשר יש מילה בה יש רצף אותיות כאלה, כגון: שכחתם(ולא שחכתם). שימו לב שאת ה- כ' מציינים בקול גבוה יותר.

כשוד מאוד- בלי סודות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

עוד דוגמא קלאסית לחשיבותו של הפסיק (והאנטר),

נסו להבין מזה משהו

תאמין לי שאני לא מרחם עליהם אבל עזבו מה אתם מבינים מהחיים מסתבר שאין עם מי לדבר היום בעולם הזה על האמת ועל הצדק כי אנשים היפים והעשירים תמיד יהנו לחיות על גבם של המכוערים והעניים וכך העולם מתקיים. אנשים שכחו כבר מה זה צדק ואם אתה מדבר קצת על צדק עושים ממך משוגע. אתם לא מבינים שזה ועוד איך קשור לכך שהם מכוערים ואם הייתם חוקרים את זה לעומק וחושבים טוב הייתם מבינים שגם אנשים אחרים שמתאבדים ברובם מתאבדים בגלל היותם או בודדים או עניים או מכוערים. ותאמין לי שהפלסטינאים לא רואים שום יס בבית הכלא וחרא להן שם והם אוכלים שם חרא וגם אם הם רואים כבלים אל תשכח עדיין שזה בית כלא ולא בית הבראה והם לא חופשיים ויש לוח זמנים ופחות אוכל וחרא. החיים בכלא גם עם YES ועם 70 בתולות ועם מחשבים וD.V.D ואם מה שאתה לא רוצה תמיד יהיו בזבל כי זה אולי אם תחשוב טוב תוק תוק: כלא ולא בית מלון.

תחשוב טוב האימהות שלהם מגדלות אותן ליהיות שהידים מרוב שהן מתוסכלות שהן עניות ומכוערות והישראלים כובשים אותם כי אימהות שבדיות ייפות ויפות נפש לא היו מגדלות את בנן ליהיות שהידים כי יש להם הרבה מה להפסיד לעומתן כי הן יפות ונהנות מהחיים ומסקס הרבה יותר מאימהות ג'קעות כמו הפלסטינאיות שמזיעות כמו לא יודע מה ולוקח לגברים שלהם 10 שעות לגמור במיטה המגעילה וחם ואין מזגן והם מזיעים ולא מגולחים ואז שהם נזכרים איך הם נראים שהם מסתכלים במראה יורד להם כל החשק. לפחות לגבי דבר אחד הסכים איתי :LG וזה שרובם דיי מכוערים וזה כבר התקדמות אז אם תחשוב טוב שוב לעומק זה גם מה שגורם להם להתאבד אם ואם יש לך בעיה עם הפסיקים שלי אתה לא חייב לקרוא את התגובות ולא חייב להבין למה אני מתכוון וגם לא חייב להגיב כי בכל מקרה אתה לא תסכים איתי. ואם אתה אומר שרוב האוכלוסיה שמתאבדת הם סטודנטים אז גם לא פלא שהם מתאבדים כי ברגע שהם נהיים כאלה חכמים ומשכילים אז סוף סוף הם קולטים באמת איפה הם חיים ואיך שולטת בהם ובאדמתם ועד כמה הם מכוערים נחותים ומנוצלים ואז הם מגיעים למסקנה ש= להם להתאבד כי מה כבר יש להפסיד. אתם לעולם לא יכולים לשפוט אותם ולהבין את מחשבתם כל אתם לא חיים בגופם . אנחנו מדברים פה על GT, GTX ,מחשבים, מכוניות, בתים יפים ,עניינים . והם מדברים על סירים של קובה ובמיה פצצות ומטענים ואני לא אומר שזה כולם ולא דואג להם כי יש גם עשירים מביניהם אבל רובם במיוחד אלה שבמחנות הפליטים חיים ככה.

תחשבו טוב טוב לעצמכם ואל תשפטו יצורים אחרים כל אתם לא חיים בגופם. אם הייתם חיידקים הייתם גורמים למחלה , אם הייתם יתושים הייתם עוקצים ,אם הייתם אריות הייתם טורפים ויש גם המון סיכויים שאם הייתם פלסטינאים אז הייתם מתאבדים כי אתם מכוערים עניים וקנאים.

אני לא מתחשב ביתוש שבא לעקוץ אותי ולא כי יש לו כוונת זדון אלא כי הוא פשוט צורך את דמי ופשוט הורג אותו כי הוא מזיק לי . ולא מתחשב בחיידק שנמצא בגופי ולוקח תרופה והורג אותו כי הוא עושה אותי חולה וגורם לי להרגשה רעה ואני הרי רוצה לשרוד ואותו דבר גם לגבי מחבל מתאבד שבא להרוג אותי ואני הייתי מעדיף שהוא ימות לפני שהוא יהרוג אותי כי אני בסה"כ רוצה לחיות.

אבל תחשבו שבגלגול הבא אנחנו ניהיה החיידקים או היתושים או המחבלים המתאבדים אז מה אנחנו נעשה ומה יעשו לנו?

training_enter_key.JPG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

עוד משהו שדיי חוזר על עצמו בפורום, מילה אחת ספציפית.

כותבים מושחתים, עם ת', ולא מושחטים עם ט'!

הגירסא המוזרה עם הט' היא שורש ש.ח.ט, כמו שחיטה, שוחט ועוד...

ולא מלשון "פוליטיקאים מושחתים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...