עבור לתוכן

למה בעצם nVIDIA ו - ATI לא מייצרות CPUs?

Featured Replies

פורסם

הם לא זה כמו להגיד שאינטל מיצרת לוחות עם הם לא זה יצרניות שמיצרות להם זה משמעות הoem

  • תגובות 35
  • צפיות 2.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לא ראיתי שמיבאים אותם לארץ...

הכרטיסים של ATi שהגיעו לארץ היו רובם ATi All In Wonder

פורסם

גם כרטיסי ה AIW מיצרות יצרניות כרטיסי המסך ולא ATI בעצמה אולי ברשותה מפעלים אבל עדיין ממשית היא לא זו שמיצרת את הכרטיס לדוגמה כרטיסים של HIS

הם AIW (חלקם).

פורסם

רוב כרטיסי המסך מיוצרים באותו המפעל...

כשאומרים built by **** הכוונה היא שאותה חברה תיכננה את הכרטיס

פורסם

גם כרטיסי ה AIW מיצרות יצרניות כרטיסי המסך ולא ATI בעצמה אולי ברשותה מפעלים אבל עדיין ממשית היא לא זו שמיצרת את הכרטיס לדוגמה כרטיסים של HIS

הם AIW (חלקם).

לא קראת נכון את מה שכתבתי

אני לא אמרתי שכל ה AIW מיוצרים ע"י ATi

אלא שרוב הכרטיסים שכן הגיעו לארץ של ATi, היו AIW

פורסם

אחת האימרות המצחיקות. מה שאתה בעצם אומר ב"לדמות" - שהדרייבר יצטרך לדאוג שהפקודות יתבצעו בתלות הנכונה - והדרייבר הרי פועל על ה CPU -אז אתה אומר שעל מנת ש- GPU יוכל להריץ מערכת הפעלה הוא יצטרך - CPU.

כדי ש GPU יוכל לבצע את אותם הדברים ש CPU עושה במחשבי PC הוא יצטרך בגדול לעשות אחד מכמה דברים:

א. לוותר לחלוטין על עיבוד מקבילי - מה שהיפוך אותו למאוד איטי

ב. להוסיף רובד חומרה שיגביל ביצוע מקבילי במקרי תלות (Branch) מה שיהפוך אותו ליותר גדול, עדיין פחות מהיר ברוב האפליקציות, ובעל איפיון ביצועים תזזיתי משהו.

ג. להוסיף רובד חומרה שמאפשר "לנחש" את תוצאת התלות (Branch Prediction) ולפעול בהתאם לכך תוך שמירה על עיבוד נכון במקרה של טעות. מה שבעצם יהפוך את ה GPU ל - CPU עם הרבה יותר צינורות עיבוד שב - 99% מהמקרים אין בהם תועלת. בהנחה שהוא ייושם נכון הוא יהיה מהיר כחמישית מעבדים בני ימנו - אך - הוא יהיה גדול יקר ולא יעיל.

למה חמישית? - כי כמות הפעולות שבצע מעבד נקבעת ב - 90% מהמקרים על ידי התלות בתוכנה (ISA Dependency) ולא על פי כמות צינורות העיבוד. וכיוון שצינורות העיבוד שGPU עדין עובדים במשהו כמו חמישית המהירות של מעבדים בני ימנו - ה"GPU" שקיבלנו (עם התוספות הרבות) עדיין יהיה איטי בהרבה.

nVidia RSX

24 פייפליינים

550 מה"ז

שתי יחידות FPU לכל פייפליין

26GFlop מהפיקסל שיידרס לבד, הוורטקס שיידר בטח מוסיף עוד 4-5GF.

קצת יותר מה 4GF שמחשב שולחני בעל ליבה בודדת כול להוציא (אחרי אוברקלוק).

הדרייבר לא אחראי לסדר הפעולות. תוכנת שיידר שרצה יכולה להתבצע על כמה מאות אלפי פיקסלים - ואין שום חשיבות לסדר של הפיקסלים!

מהרגע שהדרייבר (דרך ה CPU) מתרגם פקודה (להריץ פיקסל שיידר X על קבוצת פיקלים Y, לבצע מניפולציה A על קבוצת קואורגינטות B) הכרטיס מבצע הכל עצמאית - מה שידרוש הרבה מאוד חישובים בהתבסס על מעט מאוד פקודות מהדרייבר.

בשונה מ CPU, ה GPU מבצע המון פעולות זהות, אך בלתי תלויות, על הרבה מאוד פיקסלים.

זה לא אפקטיבי בתור CPU כי אין אפשרות (כרגע לפחות) ליצור רמת מקבילות כזו, מה שאומר שאילו ל CPU היו 24 פייפליינים לפחות 20 מתוכם היו ב NOP קבוע כי לא ניתן היה למצוא מספיק פקודות בלתי תלויות בשבילם (דבר שלא מהווה בעיה כשמדובר ברינדור).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים